Petteri Orpon hallitus

  • 1 272 267
  • 15 912

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hallitus aikoo sitten ilmeisesti pitää päänsä tuon sekopäisen ohjelmakirjauksen suhteen, ja alkaa eritellä alkoholijuomien saatavuutta sen mukaan onko se valmistettu käymisteitse vai sekoittamalla. Ei auta vaikka EU-komissiokin on asiasta huomauttanut.
Toki heillä omat selityksensä ovat asioille, mutta eivät ne kovin uskottavilta kuulosta. Kaikki tietävät sen että käymisteitse valmistettujen juomien käyttäjissä on enemmän iäkkäitä miehiä, kun juomasekoituksia käyttävät hieman enemmän nuoremmat, vaikkakin täysi-ikäiset naiset. Vaikka alkoholin haitat kasautuvat selkeästi enemmän miehille, niin tietyissä arvokonservatiivipiireissä ollaan silti huomattavasti enemmän huolissaan naisten alkoholin käytöstä, koska se esimerkiksi altistaa haureudelle ja on muutenkin (perhe)arvokysymys.

Alkoholipolitiikka Suomessa on kyllä typerää. Koko ajan mennään kohti eurooppalaista alkoholipolitiikkaa, mutta tehdään se pienen pieni askel kerrallaan. Noh onpahan meille virkamiehille hommia kun lait kirjoitetaan uusiksi muutaman vuoden välein.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola & Ruudut, Ässien sylkykupit
Vieläkään (ei yllätä) ei meidän norsunluutorneissa ole ajantasaista kuvaa siitä, mihin terveydenhuoltomme on luisumassa. Ketään asia ei juurikaan kiinnosta, joten olemme tanakasti edelleen systemaattisen romahduksen polulla.

Viimeksi eilen koitin avata hyvinvointialueen viskaalille missä oikeasti mennään, kun TAAS muutetaan käytäntöjä HVA:n uusien suunnitelmien mukaiseksi. Nämä suunnitelmat ja tavoitteet näyttävät hienoilta saatana ainoastaan paperilla. Kenttäväeltä ei kysellä mitään. Uusien menetelmien ja ohjelmistojen käyttöönotto on sanelupolitiikkaa.

Yhtään, siis ei YHTÄÄN uutta systeemiä ole vielä tullut käyttöön, joka jollain lailla sujuvoittaisi käytännön hoitotyön tekemistä. Miettikää sitä. Vituttaa aikalailla käydä katsomassa hienoja infotilaisuuksia videolta, joissa käytännön työstä irtaantuneet asiantuntijat esittelevät miten nyt toimitaan.

Omat hihani paloivat eilen kohdassa: "Nyt pitää sitten syödä ripeästi." Mitä helvettiä? Syödä ripeästi... Viimeiset 10 vuotta on ollut PAKKO syödä ripeästi, jos aikoo hoitaa potilaat säällisesti. Ei tällaista paskaa jaksaisi näillä vuosilla kuunnella ja katsella.

Tämä(kään) hallitus ei ole tekemässä asialle mitään. Sen sijaan eilenkin korviini kantautui jostain, että työvuorolisiin kajoaminen saattaisi jossain vaiheessa olla jollain pöydällä pohdinnassa. Siinä vaiheessa viimeistään veneestä on pohjatappi irti ja viimeinen ei ehdi sammuttaa valoja.

Jotkut elävät edelleen jossain harhakuplassa, että meillä kärsii vain vanhusten hoitaminen. Voin rehellisesti kertoa, että meillä vaarantuu tällä hetkellä ihan kaikenikäisten ihmisten potilasturvallisuus. Te ette uskoisi, millaisia potilastarinoita meillä jonottaa kiireellisiin toimenpiteisiin. Jos tähän ei herätä alan vetovoiman kasvattamiseksi ja uusien työntekijöiden rekrytoinnin helpottamiseksi esim. ulkomailta, niin terveydenhuoltomme tulevaisuus ei vain näytä huonolta, vaan se osin romahtaa.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Vieläkään (ei yllätä) ei meidän norsunluutorneissa ole ajantasaista kuvaa siitä, mihin terveydenhuoltomme on luisumassa. Ketään asia ei juurikaan kiinnosta, joten olemme tanakasti edelleen systemaattisen romahduksen polulla.

Viimeksi eilen koitin avata hyvinvointialueen viskaalille missä oikeasti mennään, kun TAAS muutetaan käytäntöjä HVA:n uusien suunnitelmien mukaiseksi. Nämä suunnitelmat ja tavoitteet näyttävät hienoilta saatana ainoastaan paperilla. Kenttäväeltä ei kysellä mitään. Uusien menetelmien ja ohjelmistojen käyttöönotto on sanelupolitiikkaa.

Yhtään, siis ei YHTÄÄN uutta systeemiä ole vielä tullut käyttöön, joka jollain lailla sujuvoittaisi käytännön hoitotyön tekemistä. Miettikää sitä. Vituttaa aikalailla käydä katsomassa hienoja infotilaisuuksia videolta, joissa käytännön työstä irtaantuneet asiantuntijat esittelevät miten nyt toimitaan.

Omat hihani paloivat eilen kohdassa: "Nyt pitää sitten syödä ripeästi." Mitä helvettiä? Syödä ripeästi... Viimeiset 10 vuotta on ollut PAKKO syödä ripeästi, jos aikoo hoitaa potilaat säällisesti. Ei tällaista paskaa jaksaisi näillä vuosilla kuunnella ja katsella.

Tämä(kään) hallitus ei ole tekemässä asialle mitään. Sen sijaan eilenkin korviini kantautui jostain, että työvuorolisiin kajoaminen saattaisi jossain vaiheessa olla jollain pöydällä pohdinnassa. Siinä vaiheessa viimeistään veneestä on pohjatappi irti ja viimeinen ei ehdi sammuttaa valoja.

Jotkut elävät edelleen jossain harhakuplassa, että meillä kärsii vain vanhusten hoitaminen. Voin rehellisesti kertoa, että meillä vaarantuu tällä hetkellä ihan kaikenikäisten ihmisten potilasturvallisuus. Te ette uskoisi, millaisia potilastarinoita meillä jonottaa kiireellisiin toimenpiteisiin. Jos tähän ei herätä alan vetovoiman kasvattamiseksi ja uusien työntekijöiden rekrytoinnin helpottamiseksi esim. ulkomailta, niin terveydenhuoltomme tulevaisuus ei vain näytä huonolta, vaan se osin romahtaa.
Tätä voi pitää hyvänä selvityksenä. Kysytään siis lapsilta ja nuorilta mielenterveyteen liittyvästä tuen saatavuudesta ja kehittämisestä.

Sosiaali- ja terveysministeriö (STM) haluaa kuulla lasten ja nuorten näkemyksiä mielenterveyteen liittyvän tuen saatavuudesta ja kehittämisestä. Kysely on auki 15.2.–31.3.2024. Vastauksia hyödynnetään lainvalmistelussa ja muussa kehittämistyössä.

– Toivomme, että saamme runsaasti vastauksia. Monilla lapsilla ja nuorilla on omakohtaista kokemusta ja näkemystä mielenterveyspalveluihin hakeutumisesta. Haluamme myös tietää, minkälaista mielenterveyteen liittyvä apu ja tuki tulisi lasten ja nuorten mielestä olla. Nämä ajatukset ovat arvokkaita, kun kehitämme palveluita ja lainsäädäntöä, toteaa erityisasiantuntija Liisa Jokinen STM:stä.

 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vieläkään (ei yllätä) ei meidän norsunluutorneissa ole ajantasaista kuvaa siitä, mihin terveydenhuoltomme on luisumassa. Ketään asia ei juurikaan kiinnosta, joten olemme tanakasti edelleen systemaattisen romahduksen polulla.

Viimeksi eilen koitin avata hyvinvointialueen viskaalille missä oikeasti mennään, kun TAAS muutetaan käytäntöjä HVA:n uusien suunnitelmien mukaiseksi. Nämä suunnitelmat ja tavoitteet näyttävät hienoilta saatana ainoastaan paperilla. Kenttäväeltä ei kysellä mitään. Uusien menetelmien ja ohjelmistojen käyttöönotto on sanelupolitiikkaa.

Yhtään, siis ei YHTÄÄN uutta systeemiä ole vielä tullut käyttöön, joka jollain lailla sujuvoittaisi käytännön hoitotyön tekemistä. Miettikää sitä. Vituttaa aikalailla käydä katsomassa hienoja infotilaisuuksia videolta, joissa käytännön työstä irtaantuneet asiantuntijat esittelevät miten nyt toimitaan.

Omat hihani paloivat eilen kohdassa: "Nyt pitää sitten syödä ripeästi." Mitä helvettiä? Syödä ripeästi... Viimeiset 10 vuotta on ollut PAKKO syödä ripeästi, jos aikoo hoitaa potilaat säällisesti. Ei tällaista paskaa jaksaisi näillä vuosilla kuunnella ja katsella.

Tämä(kään) hallitus ei ole tekemässä asialle mitään. Sen sijaan eilenkin korviini kantautui jostain, että työvuorolisiin kajoaminen saattaisi jossain vaiheessa olla jollain pöydällä pohdinnassa. Siinä vaiheessa viimeistään veneestä on pohjatappi irti ja viimeinen ei ehdi sammuttaa valoja.

Jotkut elävät edelleen jossain harhakuplassa, että meillä kärsii vain vanhusten hoitaminen. Voin rehellisesti kertoa, että meillä vaarantuu tällä hetkellä ihan kaikenikäisten ihmisten potilasturvallisuus. Te ette uskoisi, millaisia potilastarinoita meillä jonottaa kiireellisiin toimenpiteisiin. Jos tähän ei herätä alan vetovoiman kasvattamiseksi ja uusien työntekijöiden rekrytoinnin helpottamiseksi esim. ulkomailta, niin terveydenhuoltomme tulevaisuus ei vain näytä huonolta, vaan se osin romahtaa.

Olihan Marinin hallituksen junaileman soten ongelmat ja niiden lisävaikutus palveluita heikentävästi ja kustannusten jyrkähkö nousu kaikkien tiedossa, mutta silti vaan vasemmistojohtoinen hallitus ajoi soten läpi. Ja jos en väärin muista, sinäkin tuit tätä surkeaa vasemmistomenoa?

Orpon hallitus sai sotesta sellaisen perinnön ettei nyt voi muuta kuin odottaa sen verran, että alueiden kokemuksia ja ehdotuksia saadaan käsittelyyn. Paskaa sote-ratkaisua on vaikea parantaa ja niinpä arvaan, että sellaista ei tämä hallitus yritä. Sen sijaan ihmisiä siirretään jonoista yksityiselle puolelle ja kevennetään tällä julkisen terveydenhoidon painetta.

Jos vasemmisto ja keskusta saataisiin yhteensä jonnekin 10-20 prosentin kannatukselle, voitaisiin vihdoin toimia järkevästi. 50 kuntaa ja 5 sote-aluetta Suomeen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mites tämä karsinta käytännössä tehtäisiin? Mikään hallitus ei tälläiseen ole tarttunut. Kataisen hallitus aikoinaan pohti 65 kunnan mallia, mutta ei mennyt maaliin.

Yhdistämällä kuntia ja sote-alueita. Meillä on 309 kuntaa ja oliko se 22 sote-aluetta. Tarkka määrä jääköön selvityksiin, mutta soten osalta asiantuntijat olivat 5-8 alueen kannalla. Kuntien osalta lähestytään pistettä, jossa 309 kunnan hallinnointi + hyvinvointialueiden hallinnointi syö liikaa rahaa palveluilta, joiden pitäisi olla ydinasia.

Kun Kok ja PS kestävät ay-liikkeen hyökkäyksen ja uudistusten peruutusvaatimukset, siinä saa lisää lihaksia myös kunta-, alue- ja sotesektorin järkevöittämiseen asiakkaita varten. Osin samat vastustajathan sielläkin on.

Ei tästä maasta taida löytyä yhtään asiantuntijaa, jonka mielestä kuntien määrä ja aluehimmelit ovat optimikokoisia. Päinvastoin, ne on tehyt kepun läänityksille.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Yhdistämällä kuntia ja sote-alueita. Meillä on 309 kuntaa ja oliko se 22 sote-aluetta. Tarkka määrä jääköön selvityksiin, mutta soten osalta asiantuntijat olivat 5-8 alueen kannalla. Kuntien osalta lähestytään pistettä, jossa 309 kunnan hallinnointi + hyvinvointialueiden hallinnointi syö liikaa rahaa palveluilta, joiden pitäisi olla ydinasia.
Tiedän että meillä on 309 kuntaa. Hallitus ainakin toivoo selkeyttä hyvinvointialueiden ja kuntien työnjakoon. Onko tästä jotain selvitystä, monta kuntaa Suomessa pitäisi olla. Kataisen 2012 takainen ehdotus ei ole minusta validi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tiedän että meillä on 309 kuntaa. Hallitus ainakin toivoo selkeyttä hyvinvointialueiden ja kuntien työnjakoon. Onko tästä jotain selvitystä, monta kuntaa Suomessa pitäisi olla. Kataisen 2012 takainen ehdotus ei ole minusta validi.

En usko, että selvitystä löytyy. Olihan meillä neljä vuotta vasemmistohallitus, joka halusi lisätä hallintokerroksen palveluiden sijasta. Annetaan Orpoille aikaa ja toivon, että tästä teetetään selvitys kun työelämään liittyviä uudistuksia saadaan maaliin. Selvityksen mahdollinen puuttuminen ei poista kuntien järjetöntä ylimäärää, kuten ei sotealueidenkaan. Optimimäärä saadaan selvityksen kautta ja tuo 50 kuntaa ja 5 sotealuetta oli retorinen tasalukuheitto olkoonkin, että määrä on varmasti lähellä optimia vrt nykyinen.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
En usko, että selvitystä löytyy. Olihan meillä neljä vuotta vasemmistohallitus, joka halusi lisätä hallintokerroksen palveluiden sijasta.
Ja sitä ennen porvarihalitus, joka halusi ihan samaa. Pienenä vihjeenä yhdistävästä tekijästä: sitä ei enää kutsuta Maalaisliitoksi. Sinänsä tuo 50-5 olisi sangen ideaalinen tilanne - ja vaikka selvitys tehtäisiinkin niin se tuskin pystyy olemaan objektiivinen (ellei hommaa anneta Osmolle, ja jaksaisikohan enää?) vaan ottaa pakosta huomioon "poliittiset reaaliteetit" ja ehdottaa mahdollista, ei parasta.
 
Viimeksi muokattu:

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Optimimäärä saadaan selvityksen kautta ja tuo 50 kuntaa
Kai sieltä joku määrä selvitysten kautta tulee, jos tulee. Vaikka nyt puhutaankin kuntien elinvoiman säilyttämisestä, kuten kuntien ja hyvinvointialueiden työnjaon selkeyttämisestä. Myös valtion ja kaupungien suhteen kehittämistä korostetaan. Mielenkiintoista olisi joku selvitys asiasta nähdä. Katainen ehdotti aikoinaan tosiaan kuntien laskua, mutta eipä kuntien määrään puututtu.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kai sieltä joku määrä selvitysten kautta tulee, jos tulee. Vaikka nyt puhutaankin kuntien elinvoiman säilyttämisestä, kuten kuntien ja hyvinvointialueiden työnjaon selkeyttämisestä. Myös valtion ja kaupungien suhteen kehittämistä korostetaan. Mielenkiintoista olisi joku selvitys asiasta nähdä. Katainen ehdotti aikoinaan tosiaan kuntien laskua, mutta eipä kuntien määrään puututtu.

Eiköhän kunta- ja sotemäärä tule Orpoilla 2025 tai 2026 esille.

Ja sitä ennen porvarihalitus, joka halusi ihan samaa. Pienenä vihjeenä yhdistävästä tekijästä: sitä ei enää kutsuta Maalaisliitoksi. Sinänsä tuo 50-5 olis sangen ideaalinen tilanne - ja vaikka selvitys tehtäisiinkin niin se tuskin pystyy olemaan objektiivinen (ellei hommaa anneta Osmolle, ja jaksaisikohan enää?) vaan ottaa pakosta huomioon "poliittiset reaaliteetit" ja ehdottaa mahdollista, ei parasta.

Eihän Sipilän hallitus samaa ehdottanut! Marinit jättivät yksityisen pois ymmärtämättä hölmöinä, että perustuslaki takaa tietyn hoidon minikunnissakin. Joita Suomessa riittää. Yksityinen veloittaa nyt lakisääteisistä käynneistään jopa 1 000 tunnilta, kun mitään sopimusta ei ole eikä kunnan oma sote - jos sellaista kunnolla edes on - enää riitä.

Sipilän hallitus otti yksityiset mukaan soteen sopijapuolena. Silti mentiin julkinen edellä, mutta yksityisillä oli paikkansa ja taksansa.

Jo tässä vaiheessa sanon, että en lähde enempää keskustelemaan Sipilän ja Marinin hallitusten sotesta, koska se ei auta Orpon hallitusta ja näkemyksistä on enää turha vääntää. Ei ole faktaa Sipilän sotesta, koska se jäi toteuttamatta.

Muuten samaa mieltä ja Soininvaarankin voisi työryhmään kutsua, jopa vetäjäksi.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Yhdistämällä kuntia ja sote-alueita. Meillä on 309 kuntaa ja oliko se 22 sote-aluetta. Tarkka määrä jääköön selvityksiin, mutta soten osalta asiantuntijat olivat 5-8 alueen kannalla. Kuntien osalta lähestytään pistettä, jossa 309 kunnan hallinnointi + hyvinvointialueiden hallinnointi syö liikaa rahaa palveluilta, joiden pitäisi olla ydinasia.

Olen useita kertoja kritisoinut Sote-uudistusta. Eiköhän se ole niin, että hyvinvointialuiden lukumäärä on liian suuri tällä hetkellä. Sopiva määrä on maksimissaan 8 - 10 kappaletta. Mitä tulee kuntien määrään niin niitä on noin 200 liikaa tällä hetkellä. Suurin osa näistä ei toimi kustannustehokkaasti. Tulevaisuudessa ei ole mitään järkeä säilyttää alle 5000 asukkaan kuntia.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Sipilän hallitus otti yksityiset mukaan soteen sopijapuolena. Silti mentiin julkinen edellä, mutta yksityisillä oli paikkansa ja taksansa.
No, eipä minullakaan ole halua tuota perinpohjaista epäonnistumista enää tonkia - mutta sen vielä sanon, että Sipilän ratkaisussa yksityisille (erittäin osaavan lobbauksen lopputuloksena) oli tarjolla ne kustannusvarmat rusinat pullasta ja julkinen sektori olisi kantanut sitten vastuun siitä todella kalliista ja raskaasta osuudesta. Toki on myös järkeviä ja erittäin tarpeellisia tapoja ottaa yksityinen sektori mukaan soteen olennaisena tekijänä, mutta se ei vaan ollut Sipilän hallituksen malli. Tätäkin asiaa voisi muuten myös kysyä Osmolta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Voisi veikata että Perussuomalaiset ja Keskusta olisivat tuota kuntien määrän supistamista vastaan (Perussuomalaiset koska heidän kannatuksensa on kasvanut Keskustan kustannuksella joten pienten kuntien kiusaaminen varmaan näkyisi siirtymänä takaisin Keskustaan). SDP voisi varmaan periaatteessa hyväksyä sote-alueiden ja kuntien määrän karsimisen, mutta säästöjä ei välttämättä juuri syntyisi kun pitäisi olla julkisilla työntekijöillä mahdollisuus jatkaa virassaan. Vihreät varmaan olisi ahkerimpana "tappamassa maaseutua" Kokoomuksen ohessa. Vasemmistoliittoa ei varmaan se erityisemmin haittaisi mutta lihasmuistista vastustaisivat Kokoomuksen esitystä.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola & Ruudut, Ässien sylkykupit
Olihan Marinin hallituksen junaileman soten ongelmat ja niiden lisävaikutus palveluita heikentävästi ja kustannusten jyrkähkö nousu kaikkien tiedossa, mutta silti vaan vasemmistojohtoinen hallitus ajoi soten läpi. Ja jos en väärin muista, sinäkin tuit tätä surkeaa vasemmistomenoa?

Orpon hallitus sai sotesta sellaisen perinnön ettei nyt voi muuta kuin odottaa sen verran, että alueiden kokemuksia ja ehdotuksia saadaan käsittelyyn. Paskaa sote-ratkaisua on vaikea parantaa ja niinpä arvaan, että sellaista ei tämä hallitus yritä. Sen sijaan ihmisiä siirretään jonoista yksityiselle puolelle ja kevennetään tällä julkisen terveydenhoidon painetta.

Jos vasemmisto ja keskusta saataisiin yhteensä jonnekin 10-20 prosentin kannatukselle, voitaisiin vihdoin toimia järkevästi. 50 kuntaa ja 5 sote-aluetta Suomeen.
Ei, tämä ei liity mitenkään puoluepolitiikkaan. Tai liittyy se siltä osin, että tilannetta on ylenkatsottu 15 vuotta erivetoisten hallitusten ja päättäjien toimesta. Ja tilanne ei ratkea millään tavoin sotealueita vähentämällä, edes paperilla. Mistään ei löydy tekstiä, jossa olen tukenut "surkeaa vasemmistomenoa" liittyen terveydenhuollon paheneviin ongelmiin. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miksi en voi hyväksyä nykyistä hallitusohjelmaa miltään kantilta. Nuo yksityiskohdat olen tässä ketjussa tuonut esiin muutaman kerran. Tai on sillä sen verran tietenkin, ettei ongelmia nähdä edelleenkään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Voisi veikata että Perussuomalaiset ja Keskusta olisivat tuota kuntien määrän supistamista vastaan (Perussuomalaiset koska heidän kannatuksensa on kasvanut Keskustan kustannuksella joten pienten kuntien kiusaaminen varmaan näkyisi siirtymänä takaisin Keskustaan). SDP voisi varmaan periaatteessa hyväksyä sote-alueiden ja kuntien määrän karsimisen, mutta säästöjä ei välttämättä juuri syntyisi kun pitäisi olla julkisilla työntekijöillä mahdollisuus jatkaa virassaan. Vihreät varmaan olisi ahkerimpana "tappamassa maaseutua" Kokoomuksen ohessa. Vasemmistoliittoa ei varmaan se erityisemmin haittaisi mutta lihasmuistista vastustaisivat Kokoomuksen esitystä.

Totta ja PS:n kasvanut kannatus pienkunnissa on taatusti esteenä kuntamäärän supistamiselle. Tätä en suoraan sanoen ajatellut. Mitä säästöihin tulee, meillä on kunnissa luokkaa 550 000 työntekijää. Tässä on mukana päätoimiset, sivutoimiset, tuntipalkkaiset sekä kuntien osakeyhtiöissä työskentelevät.

Kunta-alan yt antaa riittävän työkalun, jos sitä halutaan käyttää.
 

1313

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toisaalta jaksetaan muistuttaa jokaisen julkaistun gallupin jälkeen, kuinka valtaosa kansasta seisoo leikkausten takana, kun hallituspuolueiden kannatus ei ole laskenut. En sitten tiedä, voiko tämä mainitsemasi vaikuttaa, eli kun mikään kierrepallo ei ole vielä äänestäjiin osunut, niin ei myöskään ole ollut tarvetta muuttaa mieltään.
Perussuomalaisten kannatuksessahan oli jonkinlainen notkahdus, mikä oli ihan odotettavissakin.
Sitä vastoin oli pieni yllätys, että kannatus kääntyi taas nousuun.
Viittaa siihen, että PS:n kannattajat ovat mukana julkisen talouden tervehdyttämisessä ja näkevät näiden poliittisten lakkojen olevan vain pyrkimys palauttaa demarit valtaan.

Taannoin uutisoidut hyvinvointialueiden palkkiot kuvastavat demareiden ja kepun toimintaa. Veronmaksajilta revitään rahat omiin ja tovereiden taskuihin. Vastineeksi veronmaksajat eivät saa yhtään mitään sellaista, mistä kannattaisi maksaa.

Ja kun on riittävä vanha, muistaa Kataisen-Urpilaisen ja sen perillisen Stubbin-Rinteen hallituksen sekoilut. Suomella oli pieni sauma saada taloutta nousuun, mutta se sössittin demareiden periaatteellisen "puolet menoleikkauksia - puolet veronkorotuksia-linjalla."
Jos ei ole lukenut, niin kannattaa lukea Jan Vapaavuoren "Puoliholtiton Suomi". Julkaistu 2017.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Taannoin uutisoidut hyvinvointialueiden palkkiot kuvastavat demareiden ja kepun toimintaa. Veronmaksajilta revitään rahat omiin ja tovereiden taskuihin. Vastineeksi veronmaksajat eivät saa yhtään mitään sellaista, mistä kannattaisi maksaa.
Korkeimmat palkkiothan maksetaan 1. Pirkanmaalla 2. Vantaa-Keravalla 3. Länsi-Uudellamaalla. Kaikissa suurin puolue on Kokoomus.

En nyt väitä, että Kokoomus olisi noin yleisesti pahin veronmaksajien rahojen omille tukijoilleen haalija, mutta kyllähän se vähän syö uskottavuutta puhua säästöistä ja "yhteisistä talkoista", ja samalla kerätä veronmaksajien rahaa itselle ja kavereille. Pikemminkin ongelma on aina ollut, että mikään isoista puolueista ei malta pitää näppejään erossa hillopurkista, kun pääsee vallan kahvaan...

Hauska huomio, että aiemminkin kaverikapitalismista julkisuudessa ollut Kerava esiintyy taas edukseen...
 

1313

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Korkeimmat palkkiothan maksetaan 1. Pirkanmaalla 2. Vantaa-Keravalla 3. Länsi-Uudellamaalla. Kaikissa suurin puolue on Kokoomus.

En nyt väitä, että Kokoomus olisi noin yleisesti pahin veronmaksajien rahojen omille tukijoilleen haalija, mutta kyllähän se vähän syö uskottavuutta puhua säästöistä ja "yhteisistä talkoista", ja samalla kerätä veronmaksajien rahaa itselle ja kavereille. Pikemminkin ongelma on aina ollut, että mikään isoista puolueista ei malta pitää näppejään erossa hillopurkista, kun pääsee vallan kahvaan...
Jos muistan oikein, niin Sipilän hallitus kaatui siihen, että sote-uudistusta ei saatu maaliin eikä Kokoomus myöskään ollut sorvaamassa näitä hyvinvointialueita.
Sikäli tästä kalliista järjestelmästä en syyttäisi Kokoomusta.
Jostain muista aiheista kylläkin.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hallitus aikoo sitten ilmeisesti pitää päänsä tuon sekopäisen ohjelmakirjauksen suhteen, ja alkaa eritellä alkoholijuomien saatavuutta sen mukaan onko se valmistettu käymisteitse vai sekoittamalla. Ei auta vaikka EU-komissiokin on asiasta huomauttanut.
Toki heillä omat selityksensä ovat asioille, mutta eivät ne kovin uskottavilta kuulosta. Kaikki tietävät sen että käymisteitse valmistettujen juomien käyttäjissä on enemmän iäkkäitä miehiä, kun juomasekoituksia käyttävät hieman enemmän nuoremmat, vaikkakin täysi-ikäiset naiset. Vaikka alkoholin haitat kasautuvat selkeästi enemmän miehille, niin tietyissä arvokonservatiivipiireissä ollaan silti huomattavasti enemmän huolissaan naisten alkoholin käytöstä, koska se esimerkiksi altistaa haureudelle ja on muutenkin (perhe)arvokysymys.

Mitenkäs se menikään Kaanaan häissä. Epäilen vahvasti, ettei ollut käymismenetelmästä kyse!
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hallitus aikoo sitten ilmeisesti pitää päänsä tuon sekopäisen ohjelmakirjauksen suhteen, ja alkaa eritellä alkoholijuomien saatavuutta sen mukaan onko se valmistettu käymisteitse vai sekoittamalla. Ei auta vaikka EU-komissiokin on asiasta huomauttanut.
Toki heillä omat selityksensä ovat asioille, mutta eivät ne kovin uskottavilta kuulosta. Kaikki tietävät sen että käymisteitse valmistettujen juomien käyttäjissä on enemmän iäkkäitä miehiä, kun juomasekoituksia käyttävät hieman enemmän nuoremmat, vaikkakin täysi-ikäiset naiset. Vaikka alkoholin haitat kasautuvat selkeästi enemmän miehille, niin tietyissä arvokonservatiivipiireissä ollaan silti huomattavasti enemmän huolissaan naisten alkoholin käytöstä, koska se esimerkiksi altistaa haureudelle ja on muutenkin (perhe)arvokysymys.

Olutta juova nainen voi olla mielissään, mutta se loppasuu onkin jo menetetty tapaus.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jos muistan oikein, niin Sipilän hallitus kaatui siihen, että sote-uudistusta ei saatu maaliin eikä Kokoomus myöskään ollut sorvaamassa näitä hyvinvointialueita.
Sikäli tästä kalliista järjestelmästä en syyttäisi Kokoomusta.
Jostain muista aiheista kylläkin.
Joskin Kokoomus oli Sipilän hallituksessa luomassa ihan samantyyppistä systeemiä, paitsi että oli ylimääräisiä bonuksia yksityiselle sektorille (jonka mukaan ottaminen sinänsä olisi ihan järkevää, muttei todellakaan noin avokätisesti ja löysästi). Syyttäisin about koko poliittista järjestelmäämme siitä, ettemme ole pystyneet tuottamaan rationaalista sote-ratkaisua kaikessa tässä ajassa vaan lopulta ihan suden. Vihreät ja PS tässä ovat ehkä kaikkein vähiten vastuullisia, koska kumpikin ovat kaikkein itsenäisimpiä näistä etujärjestövyyhdeistä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joskin Kokoomus oli Sipilän hallituksessa luomassa ihan samantyyppistä systeemiä, paitsi että oli ylimääräisiä bonuksia yksityiselle sektorille (jonka mukaan ottaminen sinänsä olisi ihan järkevää, muttei todellakaan noin avokätisesti ja löysästi). Syyttäisin about koko poliittista järjestelmäämme siitä, ettemme ole pystyneet tuottamaan rationaalista sote-ratkaisua kaikessa tässä ajassa vaan lopulta ihan suden. Vihreät ja PS tässä ovat ehkä kaikkein vähiten vastuullisia, koska kumpikin ovat kaikkein itsenäisimpiä näistä etujärjestövyyhdeistä.
Keskusta sai Kokoomukselta nyhdettyä 18 maakuntaa. Demareilta sai sitten nyhdettyä 21(?). Farssien farssi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös