Mainos

Petteri Orpon hallitus

  • 1 576 167
  • 18 597

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En ainakaan itse osaltani tuota irroittanut tarkotuksella vaan yritin tuoda esille pointtia että tällaisia mekanismeja (jotka myõs haittaavat toimia poikkeusoloissa) on paikallaan ihan syystä. Ja on myös mekanismeja ja lakejakin joilla voidaan tilannetta eskaloida sisäisen turvallisuuden niin vaatiessa.


Totta ja olen nostanut monta kertaa esille sen, miksi taannoinen apulaisoikeuskanslerin arvostelu oli paitsi typerää, myös väärin.

Oikeusjärjestelmän kyseenalaistaminen on kuitenkin vaarallinen polku oli tilanne mikä vaan. Maailma on pullollaan esimerkkejä vääryyksistä joita on tehty saatesanoilla kun juuri nyt on pakko.

Hallitus on koko ajan edennyt oikeusvaltion puitteissa ja etenee jatkossakin. Väitteet äärivasemmalta, joissa Orpon hallitus ei eroa Venäjästä, ovat Venäjän kassiin pelaamista. Näitäkin löytyy Suomesta, valitettavasti.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minusta tahallinen vääristely irrottamalla lause kontekstistaan, jolloin sille syntyy aivan väärä sisältö, on juuri valitettavaa Jatkoajassakin. Ainakin palstan sääntöjen mukaan kielletty, mutta koskeeko säännöt kaikkia suuntauksia?

Mikä tuossa on vääristelyä? Oikeustietelijöille ja ihmisoikeustuomioistuimelle "tms" kintaalla viittaaminen on kaikissa konteksteissa hälytyskellojen soimisen paikka. Aika ironista myös vedota sääntöihin heti tuon kommentin jälkeen, ja pientä vainoharhaa vielä päälle. Surullista tämä kokoomuksen taantumus.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mikä tuossa on vääristelyä?

Lausehan liittyi Venäjän massiivisempaan hybridisodan hyökkäykseen itärajalta. Jos siinä tilanteessa joku oikeustieteilijä vaatii rajaa edelleen auki, ei tarvitse kuunnella. Lause ei ollut irrallaan aiemmasta ja kun ei ollut, vain sen lainaaminen vääristää lauseen sisällön. Sen perään vielä Orpon hallituksen vertaaminen Venäjän toimiin kertoo hyvin, mistä on todellisuudessa kyse.

Asia tuli selväksi osaltani.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Toki kun sen irrottaa asiayhteydestä, jonka teit.
Miten sen nyt kohteliaasti sanoisi? Asiayhteydestä riippumatta muotoilusi oli hätkähdyttävä - ja kovin tutusti äärimmäinen oikeistopopulistiseen tyyliin, jossa muotoilun räikeys on myös ihan itsetarkoitus. Itse olisin sanonut jotain tähän tyyliin, että viime kädessä valtiolla on oikeus ja velvollisuus puolustaa olemassaoloaan, ja äärimmäisessä tilanteessa voidaan jopa erittäin valitettavasti tilapäisesti luopua tietyistä oikeusvaltion periaatteista. En todellakaan olisi sanonut "ihan sama" - ja epäilenpä ettei K.J.Ståhlbergkään...
 

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Totta ja olen nostanut monta kertaa esille sen, miksi taannoinen apulaisoikeuskanslerin arvostelu oli paitsi typerää, myös väärin.

Aivan. Ja juuri tähän samaiseen asiaan liittyi myös tuo ylen juttukin. Vaikutelma nyt valitettavasti on ollut että näillä erinäisillä heitoilla sekä persujen ja yllättäen nyt myös Kokoomuksen suunnalta sivutuotteena pedataan maaperää oikeusvaltiomekanismien kyseenalaistamiselle.

Tällä ei ole mitään tekemistä vasemmistolaisen retoriikan kanssa, ihan itse ovat heittonsa tuoneet eetteriin.

Hallitus on koko ajan edennyt oikeusvaltion puitteissa ja etenee jatkossakin. Väitteet äärivasemmalta, joissa Orpon hallitus ei eroa Venäjästä, ovat Venäjän kassiin pelaamista. Näitäkin löytyy Suomesta, valitettavasti

Oppositiosta heitellään raflaavia otsikoita kun siihen tarjotaan mahdollisuus. Ydin on edelleen tuossa oikeusvaltioperiaatteiden kunnioittamisessa, myös sisäisen turvallisuuden kannalta uhkaavissa tilanteissa.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Näinpä. Jos oltaisi sitouduttu siihen SDP:n, Vasemmistoliiton, Keskustan, Vihreiden ja RKP:n talouspoliittiseen linjaan yli vaalikauden, oltaisi me konkurssissa ennen vuosikymmenen vaihdetta.

Varsin hienoa, että joku kantaa vastuuta myös niistä kovista päätöksistä, jotka syövät omaa kannatusta ja sitä myöten mahdollisesti omia ansioitaan. Pidän erityisen hienona sitä, että meillä on vielä poliitikkoja jotka nostavat Suomen edun jos ei nyt omaa etua edelle niin ainakin hyvin lähelle sitä. Ei me tästä nousta, jos sitoudutaan talouspolitiikkaan jonka ajurina on poliitikkojen oma vatsa.
Tuskinpa esim. Niinistö tai talouspolitiikan arviointineuvoston puheenjohtaja lausunnot on täysin vääriä ovat. Neuvottelemalla paras tulos.

Satonenkin on korostanut neuvottelutulosta. Tuskinpa Satonenkin turhaan neuvotteluja kutsuu.
Aikuiskoulutustuen lakkauttamista KT kritisoi, osaajapulassa.

Mitä ovat ne keinot joilla tyhjästä syntyy uusia työpaikkoja ja yrityksiä. Ennen korkojen ja inflaation laskua on turha haaveilla mistään kunnon kasvusta.
 

Jeffrey

Jäsen
Oikeusvaltioperiaate kortista on tullut aika helposti heiteltävä kortti. Meillähän oikeusvaltioperiaatetta säätelee Euroopan Unioni. En millään jaksaisi uskoa, että Euroopan Unioni velvoittaisi jäsenmaataan pitämään esimerkiksi raja-asemansa auki mikäli siihen kohdistuu Euroopan Unionin ulkopuolinen sotilaallinen uhka. Tuskin Euroopan Unioni näin velvoittaa vaikka yksittäiset oikeusoppineet toimintatavoista olisivat huolissaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Oppositiosta heitellään raflaavia otsikoita kun siihen tarjotaan mahdollisuus. Ydin on edelleen tuossa oikeusvaltioperiaatteiden kunnioittamisessa, myös sisäisen turvallisuuden kannalta uhkaavissa tilanteissa.

Itse en pidä hyvänä sitä, että Orpon hallitusta verrataan somessa ja Jatkoajassa natseihin, kerrotaan Orpon faktisesti tukevan natseja tai annetaan ymmärtää ettei Orpon hallituksen linja eroa Venäjän politiikasta. Kyse on aivan jostain muusta kuin raflaavista otsikoista.

Edelleen, oikeusvaltioperiaatetta ei ole Orpon hallitus uhannut missään yhteydessä. Kaikki päätökset on tehty oikeusvaltioperiaatteista kunnioittaen ja niin on myös toimittu rajavartiolain soveltamisen osalta.

Vasemmalta, kuten vassariedustaja Kontula, tätä on kyseenalaistettu. Tosin kyseenalaistaminen alkoi jo rajavartiolain hyväksymisen jälkeen. PS:n useampi edustaja teki myös irtiottoa mutta toivon, että jatkossa hallitus on näissä asioissa yhtenäinen ja kuljetaan samaa tietä oikeuskanslerin kanssa silloinkin kun Venäjä lisää panoksia.
 

Jeffrey

Jäsen
Tuskinpa esim. Niinistö tai talouspolitiikan arviointineuvoston puheenjohtaja lausunnot on täysin vääriä ovat. Neuvottelemalla paras tulos.

Satonenkin on korostanut neuvottelutulosta. Tuskinpa Satonenkin turhaan neuvotteluja kutsuu.
Aikuiskoulutustuen lakkauttamista KT kritisoi, osaajapulassa.

Mitä ovat ne keinot joilla tyhjästä syntyy uusia työpaikkoja ja yrityksiä. Ennen korkojen ja inflaation laskua on turha haaveilla mistään kunnon kasvusta.

Olen ihan samaa mieltä siitä, että neuvottelemalla syntyisi parhaat tulokset. Neuvotteluihin kuitenkin vaaditaan kaksi tai useampi osapuoli. Esimerkiksi edellinen hallitus tai sen edustajat voisivat nyt mennä itseensä ja kysyä ovatko he olleet valmiita neuvotteluihin. Minkälaisia yhteisiä neuvotteluita AY-liikkeet ovat viimeisen 20 vuoden aikana ajaneet? Onko meillä luotu neuvottelun kulttuuria viime vuosina ja mikä on ollut se todellinen vaihtoehto johon he olisivat olleet valmiita neuvotteluilla pääsemään? Tämä "olisi neuvoteltu" argumentti on mielestäni hyvin lapsellinen nyt kun katsoo kuinka on itse toimittu. Meidän on nyt aika tehdä muutos kohden kestävää politiikkaa jonka keskiössä on Suomen Valtion hyvinvointi.

Ei meillä ole historiasta antaa esimerkkiä hyvästä poliittisesta neuvottelusta ja sen antamasta pitkäaikaisesta hyödystä Suomen valtiolle. Totta kai tällainen olisi ihannetila, mutta ei se nyt ole tuntunut olevan ainakaan Suomen nykypolitiikalle tavanomainen tapa toimia. Täällä pelotellaan historian sinimustimmilla, vuorineuvoksilla ja kannustetaan kapinaan kun itse koetaan demokratian mahdollisesti sortavan yksilöä. Valitettavasti ainakin itse koen, että tällaisen kanssa hyvän neuvottelutuloksen saaminen olisi äärimmäisen epätodennäköistä.

Meillä se neuvottelu yli vaalikausien tuntuu olevan sitä, että ensin vastustetaan toisen ehdotusta ja sitten omalla vahtivuorolla se jätetään vähin äänin voimaan. Tällainen nyt on esimerkiksi solidaarisuusvero hyvätuloisille. Jos Eurooppaan verrataan, on siellä esimerkkejä hyvistä neuvottelutuloksista ja myös hyvin kylmistä muutosjohtamisista. Suomen valittu tie tuntuu olevan jossain näiden välissä.
 

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Itse en pidä hyvänä sitä, että Orpon hallitusta verrataan somessa ja Jatkoajassa natseihin, kerrotaan Orpon faktisesti tukevan natseja tai annetaan ymmärtää ettei Orpon hallituksen linja eroa Venäjän politiikasta. Kyse on aivan jostain muusta kuin raflaavista otsikoista.

Tästä samaa mieltä joskin näen tuon natsikortin olevan persujen ajansaatossa saama ja sitä kautta se nyt heitetään eetteriin kun Orpon hallituksessa ovat.

Mitä tulee vertaukseen Venäjään tulkitsen itse enemmänkin niin että on valtioita, kuten Venäjä, jotka viisveisaavat oikeusvaltioperiaatteista. Ja tietyt asiat ovat toistuneet jo EUn sisällä (Puola, Unkari) jotka vievät tähän suuntaan. Ja kun Suomi nyt entistä vahvemmin asemoituu länteen tälle kehityssuunnalle pitäisi entistä tiukemmin laittaa hanttiin. Kuten tulisi laittaa hanttiin EUn sisäisessä politiikassa Unkarin kaltaiselle toiminnalle.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lausehan liittyi Venäjän massiivisempaan hybridisodan hyökkäykseen itärajalta. Jos siinä tilanteessa joku oikeustieteilijä vaatii rajaa edelleen auki, ei tarvitse kuunnella. Lause ei ollut irrallaan aiemmasta ja kun ei ollut, vain sen lainaaminen vääristää lauseen sisällön. Sen perään vielä Orpon hallituksen vertaaminen Venäjän toimiin kertoo hyvin, mistä on todellisuudessa kyse.

No tuossa artikkelissa josta on puhe ei kyllä vaadittu rajaa auki, vaan kyseenalaistettiin Orpon vihjailu turvapaikanhakijoiden torjumisesta. Oikeus- ja ihmisoikeusasioiden vähättely muistuttaa enemmän venäläistä kuin länsimaista poliittiikaa, vaikka kuinka nyppisi rusinoita pullasta ja selittelisi miksi se on tässä tapauksessa ok. Se, että sinä alat mutisemaan vassareista kun idoliasi vähänkin kritisoidaan kertoo lähinnä jonkinlaisesta vainoharhasta ja kognitiivisesta dissonanssista jota kokoomuksen persuuntuminen aiheuttaa.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Olen ihan samaa mieltä siitä, että neuvottelemalla syntyisi parhaat tulokset. Neuvotteluihin kuitenkin vaaditaan kaksi tai useampi osapuoli. Esimerkiksi edellinen hallitus tai sen edustajat voisivat nyt mennä itseensä ja kysyä ovatko he olleet valmiita neuvotteluihin. Minkälaisia yhteisiä neuvotteluita AY-liikkeet ovat viimeisen 20 vuoden aikana ajaneet? Onko meillä luotu neuvottelun kulttuuria viime vuosina ja mikä on ollut se todellinen vaihtoehto johon he olisivat olleet valmiita neuvotteluilla pääsemään? Tämä "olisi neuvoteltu" argumentti on mielestäni hyvin lapsellinen nyt kun katsoo kuinka on itse toimittu. Meidän on nyt aika tehdä muutos kohden kestävää politiikkaa jonka keskiössä on Suomen Valtion hyvinvointi.

Ei meillä ole historiasta antaa esimerkkiä hyvästä poliittisesta neuvottelusta ja sen antamasta pitkäaikaisesta hyödystä Suomen valtiolle. Totta kai tällainen olisi ihannetila, mutta ei se nyt ole tuntunut olevan ainakaan Suomen nykypolitiikalle tavanomainen tapa toimia. Täällä pelotellaan historian sinimustimmilla, vuorineuvoksilla ja kannustetaan kapinaan kun itse koetaan demokratian mahdollisesti sortavan yksilöä. Valitettavasti ainakin itse koen, että tällaisen kanssa hyvän neuvottelutuloksen saaminen olisi äärimmäisen epätodennäköistä.

Meillä se neuvottelu yli vaalikausien tuntuu olevan sitä, että ensin vastustetaan toisen ehdotusta ja sitten omalla vahtivuorolla se jätetään vähin äänin voimaan. Tällainen nyt on esimerkiksi solidaarisuusvero hyvätuloisille. Jos Eurooppaan verrataan, on siellä esimerkkejä hyvistä neuvottelutuloksista ja myös hyvin kylmistä muutosjohtamisista. Suomen valittu tie tuntuu olevan jossain näiden välissä.
Hyvä kirjoitus!

Toivottavasti tässä neuvotellaan tulevat uudistukset, jota Satonenkin korostaa. Nyt kun neuvottellaan valtakunnansovittelijan johdolla myös. Professori Seppo Koskisen lausuntojakin kuunnellaan, jonkun uutisen luin. Kaikki osapuolet joutuu hieman joustamaan.

Mielenkiintoinen neuvottelukevät tulossa!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tästä samaa mieltä joskin näen tuon natsikortin olevan persujen ajansaatossa saama ja sitä kautta se nyt heitetään eetteriin kun Orpon hallituksessa ovat.

Mitä tulee vertaukseen Venäjään tulkitsen itse enemmänkin niin että on valtioita, kuten Venäjä, jotka viisveisaavat oikeusvaltioperiaatteista. Ja tietyt asiat ovat toistuneet jo EUn sisällä (Puola, Unkari) jotka vievät tähän suuntaan. Ja kun Suomi nyt entistä vahvemmin asemoituu länteen tälle kehityssuunnalle pitäisi entistä tiukemmin laittaa hanttiin. Kuten tulisi laittaa hanttiin EUn sisäisessä politiikassa Unkarin kaltaiselle toiminnalle.

Itse taas näen Marinin ja Orpon tavoin niin, että Suomessa on erityistilanne Venäjän kanssa. On aivan eri asia mailla, joilla ei ole pitkää rajaa tai ei lainkaan rajaa Venäjän kanssa kuin Suomella. Marin neuvotteli moneen kertaan EU:ssa helpotuksia Suomelle, jotta itäraja saataisiin tehokkaasti kiinni. Suoranaista tulosta neuvottelut eivät tuoneet. Nyt Orpo ja ulkoministeri Valtonen käyvät samaa Marinin aloittamaa keskustelua.

Kun puhutaan oikeusvaltioon liittyvistä toimenpiteistä, kansallinen turvallisuus ja EU:n ulkorajaturvallisuus ovat korostuneemmassa asemassa Suomessa kuin muissa maissa, koska meillä on suoranainen Venäjän uhka yli rajan. Tätä Marin jumppasi moneen kertaan. Itse näen asian niin, että massiivisempi Venäjän isku (mutta ei asein) vaatii massiivisemmat vastatoimet.

Kun puhutaan suomalaisten perustuslaillisesta oikeudesta turvallisuuteen, se on yksi perusoikeuksista. Jokaisella on oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen, koskemattomuuteen ja turvallisuuteen. Tietyssä tilanteessa näen, että tämä oikeus ajaa esimerkiksi turvapaikkahaun siirtämisen ja jopa lopettamisen itärajalla yli.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
No tuossa artikkelissa josta on puhe ei kyllä vaadittu rajaa auki

Tekstini ei liittynyt kyseiseen artikkeliin. Se on yleinen tilanteessa, jota kuvaan mm. yllä. Itärajan turvallisuuden parantaminen ja Venäjän hybridisodankäyntiin vastaaminen on asioita, joista olen mm. Marinin kanssa samaa mieltä.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Tästä samaa mieltä joskin näen tuon natsikortin olevan persujen ajansaatossa saama ja sitä kautta se nyt heitetään eetteriin kun Orpon hallituksessa ovat.

Mitä tulee vertaukseen Venäjään tulkitsen itse enemmänkin niin että on valtioita, kuten Venäjä, jotka viisveisaavat oikeusvaltioperiaatteista. Ja tietyt asiat ovat toistuneet jo EUn sisällä (Puola, Unkari) jotka vievät tähän suuntaan. Ja kun Suomi nyt entistä vahvemmin asemoituu länteen tälle kehityssuunnalle pitäisi entistä tiukemmin laittaa hanttiin. Kuten tulisi laittaa hanttiin EUn sisäisessä politiikassa Unkarin kaltaiselle toiminnalle.
Onneksi Puola menee Donald Tuskin myötä EU:n oikeusvaltioperiaatteita kohti taas. Siis entisen Eurooppa neuvoston puheenjohtajan toimesta.
 

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Itse taas näen Marinin ja Orpon tavoin niin, että Suomessa on erityistilanne Venäjän kanssa. On aivan eri asia mailla, joilla ei ole pitkää rajaa tai ei lainkaan rajaa Venäjän kanssa kuin Suomella.

Tätä dialogia on tärkeä käydä ja siihenhän noiden mekanismien uudistaminenkin tähtää. Isommassa kuvassa on kuitenkin kyse valtiovaltojen masinoimasta turvapaikanhausta (Venäjä, Valkovenäjä, tietyin varauksin myös Turkki) ja elinoloihin/ilmastonmuutokseen liittyvästä ihmisvirrasta (pääasiassa Eteläeurooppa).

Molempiin tilanteisiin pitää pystyä vastaamaan ilman että reagointi on kaikki kiinni ja tarvittaessa sotilaita rajalle.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tätä dialogia on tärkeä käydä ja siihenhän noiden mekanismien uudistaminenkin tähtää. Isommassa kuvassa on kuitenkin kyse valtiovaltojen masinoimasta turvapaikanhausta (Venäjä, Valkovenäjä, tietyin varauksin myös Turkki) ja elinoloihin/ilmastonmuutokseen liittyvästä ihmisvirrasta (pääasiassa Eteläeurooppa).

Molempiin tilanteisiin pitää pystyä vastaamaan ilman että reagointi on kaikki kiinni ja tarvittaessa sotilaita rajalle.

Kyllä reagoinnin tulee olla kaikki kiinni kuten nyt. Se on edellytys.
 

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Onneksi Puola menee Donald Tuskin myötä EU:n oikeusvaltioperiaatteita kohti taas. Siis entisen Eurooppa neuvoston puheenjohtajan toimesta.

Onneksi näin ja toivottavasti Orban puolueineen häviää vaalit ennen kuin saa liikaa tuhoa aikaan Unkarissa. Tämä on tärkeää jo ihan EUn tulevaisuudenkin kannalta.

Ja EUn ulkopuolisista maista esim Serbia on nyt menossa siihen suuntaan ettei EU jäsenyys ole ihan lähitulevaisuutta.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tekstini ei liittynyt kyseiseen artikkeliin. Se on yleinen tilanteessa, jota kuvaan mm. yllä. Itärajan turvallisuuden parantaminen ja Venäjän hybridisodankäyntiin vastaaminen on asioita, joista olen mm. Marinin kanssa samaa mieltä.

Eli nyt hypättiinkiin asiayhteydestä ihan eri (hypoteettiseen) tilanteeseen. Kätsyä!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Eli nyt hypättiinkiin asiayhteydestä ihan eri (hypoteettiseen) tilanteeseen. Kätsyä!

Tilannehan oli avattu tekstissä:

jos Venäjä hyökkää Suomea ja EU:ta sekä NATO:a vastaan itärajalla hybridisodankäynnnin menetelmin, niihin tulee vastata siten, että tämä hyökkäys estetään. Siinä tilanteessa Suomen turvallisuus ja suomalaisten oikeus perustuslain mukaiseen turvattuun elämään astuu muiden oikeuksien ohi.

Kun suomalaisten oikeutta turvattuun elämään uhataan Venäjän hybridisodalla, kyse on ihmisistä puhuttaessa jo massiivisista määristä. Ei nykyisestä vaan jopa kymmenistä tuhansista tai suuremmista.

Tuossa tilanteessa laitetaan raja kiinni ja se pysyy kiinni. Turvapaikkahaku on muualla. Ihan kuten nytkin.

Suomi hakee edellisen hallituksen tapaan oikeutta pitää rajansa kiinni pitkään, jos syytä siihen ilmenee.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kun iso osa ei ehkä tiedä, miten Suomi neuvotteli EU:n kanssa rajan kiinni pitämisestä Marinin aikana, tässä on artikkeli aiheesta:


Oikeistossa (Kok, RKP, KD + PS vaikka ei vars. oikeistopuolue ole) tukea Marinille tuli ja tulee nyt Orpolle. Itse olen varma, että tiukassa paikassa - sanotaan 50 000 rajalla - Suomi sulkee niin oikeisto- kuin vasemmistohallituksen toimesta käytännössä pysyvyästi rajan ja EU ei moiti. Tai jos muodollisesti moittiikin, ei siitä välitetä.

Hallitusvastuu on sen verran painava ja vaativa, että yksikään hallitus tuskin Suomessa menettelee toisin.

Iso kysymys on edelleen, mitä jos Venäjä aseilla uhkaamalla käynnistää pakokauhun ja ihmiset syöksyvät kohti Suomea ja esteitä. Tähän on lähes mahdoton löytää keinoa estää heitä tulemasta.
 

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Kyllä reagoinnin tulee olla kaikki kiinni kuten nyt. Se on edellytys.

Nojoo en sinänsä ole tästä eri mieltä etteikö tämäkin toimi pidä olla väliaikaisena toimena työkalupakissa. Sen käyttö kuitenkin pitää olla perusteltua kuten nyt myös on ollut.

Se että tiettyjen toimien perustelu aiheuttaa myös hitautta on tottakai hankala kysymys mutta toimien arviointi on juuri se mekanismi väärinkäytön estämiselle. Toimien tulee kestää arviointia eri oikeustahojen toimesta eikä sitä pidä leimata populismiksi tai oppositiopuheeksi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Kun nyt työttömiltä leikataan ja patistetaan töihin, niin voisiko hallitus tehdä parhaansa että niitä töitä olisi Suomalaisille.

Persutki voisi vastata nyt huutoon ja alkaa töihin, esim. rakennusalan epäkohdista ensialkuun
Avihan siellä taistelee epäkohtia vastaan. Muutenhan se ei ole mikään epäkohta, että ulkomaalaiset tekevät töitä täällä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Nojoo en sinänsä ole tästä eri mieltä etteikö tämäkin toimi pidä olla väliaikaisena toimena työkalupakissa. Sen käyttö kuitenkin pitää olla perusteltua kuten nyt myös on ollut.

Se että tiettyjen toimien perustelu aiheuttaa myös hitautta on tottakai hankala kysymys mutta toimien arviointi on juuri se mekanismi väärinkäytön estämiselle. Toimien tulee kestää arviointia eri oikeustahojen toimesta eikä sitä pidä leimata populismiksi tai oppositiopuheeksi.

Eikös tässä käynyt kuitenkin niin, että minun ajatus ettei joitakin yksittäisen oikeusoppineiden heittoja vakavassa tilanteessa tule kuunnella leimattiin oikeistopopulismin ääripääksi :)

Lähden siitä, että hallituksen toimet tulee olla oikeuskanslerin hyväksymiä. Sillä, että joku scheinin huutelee jostain laittomasta itärajan sulkemisesta, ei ole mitään väliä.


Sellaista tilanne Suomessa ei taida tulla, että jokainen oikeusoppinut olisi samaa mieltä itärajan sulkemisen ehdoista tai turvapaikkakäytännöistä. Ihan kaikista ei kuitenkaan tarvitse välittää, koska taustalla on erilaisia ideologisia näkemyksiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös