Laskisin faktuaalisesti vääräksi väitteet että Pelttarin lausunto olisi käsittämätön ja että Suomessa olisi joku "virkamiestyrannia". Muuten kyseessä on säälittävä uhoaminen jota lukiessa hävettäisi olla kokoomuksen kannattaja.
Jos pelkästään tätä Tiitisen lista-asiaa kommentoin, oli koko homma minusta Purralta mielenkiintoinen ja varmasti Kokoomuksen konservatiiviseen suureen massaan osuva spinnaus. "Jos kaivellaan persupoliitikkojen vanhoja, niin kaivellaan sitten myös muualta."
Kahvipöytäpuheet ovat tällä hetkellä em. kok-viiteryhmässä kovasti Tiitisen listaan keskittyviä. Olen itsekin kyllä sitä mieltä, että jos jonkun vanhan pierun derkkukontaktit tänä päivänä aiheuttavat henkilökohtaisia ongelmia, niin aiheuttakoon. Eläkkeellä ne jo ovat, eikä Stasi ole heistä suotta ollut kiinnostunut. Jos listalla on hengissä oleva merkittävä (ex-)poliitikko, niin osallistukoon vaikka vähän julkisuuden pakottamana suomettumisen jälkipyykkiin. Suomettumisen aika tulee perata niin perusteellisesti kuin mahdollista ja Tiitisen listan julkistusvuosi on aivan liian myöhään. Varsinkin nyt, kun Suomi on NATO:n jäsen, myös rys... korjaan neukkusuhteet pitäisi perata salattuja asioita myöten.
Se, että listan julkaisemattomuuden perusteena käytetään Suomen turvallisuuden heikkenemistä, on minusta itse asiassa suora syy julkaista lista. Vanhat kommarikontaktit tulee tuulettaa. Sieltä löytyy varmasti myös sekä kepulaisia että kokoomuslaisia.
Sanotaan vielä, että olen varsin vakaa Kokoomuksen kannattaja, eikä mielipiteeni kyseisestä nimilistasta ole vuosien varrella edes muuttunut. Derkut julki.