Petteri Orpon hallitus

  • 1 279 744
  • 15 992

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen itsekin jokusen kerran tykännyt huomaamattani jostain postauksesta, onneksi se ei ole ollut mikään "kriittinen" kertaakaan. Nyt kyllä huomaa, ettei lehdistöllä ole nyt mitään oikeaa kirjoitettavaa, kun joka tikustakin on tehtävä asiaa.

Sisäministeri tykkää viestistä, jossa toivotaan pakolaisten hukkumista. Ja sinun mielestäsi nyt tehdään tikusta asiaa. Minusta ihmisten kuoleman toivominen on erittäin vakavaa.

Tämä nyt on ihan normaalia persuilua, eikä tälläinen sisältö voi olla yllätys kenellekään.

Ei tulisi aiheuttaa mitään toimenpiteitä.

Pitää paikkansa, tästä syystä näiden Tavioiden pitäisikin pysyä oppositiossa.
 

12961

Jäsen
Eiköhän Tavion tiimi ole tuon hänen tietämättään kirjoittanut ja lähettänyt.
Se onkin mielenkiintoista nähdä, mitä Taviosta löytyy. Tuskin mitään kovin rumaa, Junnilamaista törkyä.

Alkaako laarin pohja kuitenkin jo häämöttää kun tälläinen persupoliitikon peruspuhe alkaa nousta tikun nokkaan? Ei tässä Tavion päivityksessä voi olla kenellekään mitään yllättävää.

Pitää paikkansa, tästä syystä näiden Tavioiden pitäisikin pysyä oppositiossa.

Näillä täkyillä niitä vaan äänestetään ja äänestettiin. Tuossahan oli Taviolla varsin selkeästi kohteena kepun vesillä täsmäkalastelu metsäkorttia heilutellen.
 

DrE

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Antti Lindtmanin ja hänen kaveriporukkansa vanhoja kuvia onkin jo levinnyt. Muun muassa natsitervehdyksiä ja naisia alentavia kuvia. Saas nähdä, tarttuuko mikään media näihin.
Kuvat onkin jo poistettu, mutta internetistä ne ei poistu noin vain. Kuvien todenperäisyys halutaan varmasti tarkistaa tarkkaan ennen juttujen tekoa. Nykyisessä menossa nousee varmasti tapetille jos tykkäys ylittää uutiskynnyksen.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen itsekin jokusen kerran tykännyt huomaamattani jostain postauksesta, onneksi se ei ole ollut mikään "kriittinen" kertaakaan. Nyt kyllä huomaa, ettei lehdistöllä ole nyt mitään oikeaa kirjoitettavaa, kun joka tikustakin on tehtävä asiaa.

Itse kukin on varmaan joskus peukuttanut jotain vahingossa mutta tässä tapauksessa vahinko on vaan turhan osuvasti linjassa Persujen poliittisen linjan kanssa ollakseen uskottava.

Huvittavaa että näitä tällaisia vähätellään "ei ole muuta kirjoitettavaa" ja "tikusta asiaa"-tyyppisillä heitoilla. Kyse on kuitenkin ministeristä joka on aivan eri asemassa kuin rivikansanedustaja.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
....Näillä täkyillä niitä vaan äänestetään ja äänestettiin. Tuossahan oli Taviolla varsin selkeästi kohteena kepun vesillä täsmäkalastelu metsäkorttia heilutellen.

Juu, kansanedustaja paikka on ok, jos saa valtakirjan vaaleissa. Sen sijaan ministeriltä vaaditaan hieman enemmän. Perustuslaissa määritellään, että ministerien on oltava rehellisiksi ja taitaviksi tunnettuja Suomen kansalaisia.
 

Pantteli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sisäministeri tykkää viestistä, jossa toivotaan pakolaisten hukkumista. Ja sinun mielestäsi nyt tehdään tikusta asiaa. Minusta ihmisten kuoleman toivominen on erittäin vakavaa.
Väännän nyt saman rautalangasta. Jostain postauksesta tykkääminen voi olla ihan puhdas vahinko, sillä minullekin on käynyt Facebookia käyttäessä niin. Se vaatii vain yhden virheklikkauksen hiirellä. Toista olisi kirjoittaa sama tekstinä jonnekin, jolloin erehdyksen mahdollisuus olisi olematon. Minusta se on hyvin vakavaa, jos yhden mahdollisen virheklikkauksen perusteella aletaan syyttämään jotain henkilöä hukkumiskuoleman toivomisesta. Vaikka itse en persuja ole koskaan äänestänyt enkä äänestäkään, jonkun järjen hivenen toivon myöskin kaikelle kritiikille.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Tynkkynen muuten jatkaa samoja maalitustouhujaan samaa toimittajaa kohtaan. Mäkelähän aamulla tuumasi, että poikain touhut oli ihan jeppis, niin mikäs siinä touhuillessa. Mitä nyt aika moni järjestö ja liitot ottaneet huolestuneena asiaan kantaa.

Helsingin Yliopisto laittoi kanssa tiedotteen tutkijoiden häirinnästä.

Hetkinen, miltähän tämä kuulostaa? Ai niin, äärioikean pelikirjan sivulta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Väännän nyt saman rautalangasta. Jostain postauksesta tykkääminen voi olla ihan puhdas vahinko, sillä minullekin on käynyt Facebookia käyttäessä niin. Se vaatii vain yhden virheklikkauksen hiirellä. Toista olisi kirjoittaa sama tekstinä jonnekin, jolloin erehdyksen mahdollisuus olisi olematon. Minusta se on hyvin vakavaa, jos yhden mahdollisen virheklikkauksen perusteella aletaan syyttämään jotain henkilöä hukkumiskuoleman toivomisesta. Vaikka itse en persuja ole koskaan äänestänyt enkä äänestäkään, jonkun järjen hivenen toivon myöskin kaikelle kritiikille.

Sinä siis oikeasti uskot Rantasta?
 

Pantteli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sinä siis oikeasti uskot Rantasta?
Minä en tiedä ja myönnän sen rehellisesti. Siksi en halua syyllistää ketään, en ottaa kantaa puoleen tai toiseen, kun tässä on mahdollisuus ihan aitoon virheeseenkin. Kyse on yhdestä hiiren klikkauksesta.

Sinä puolestasi tiedät hänen olevan syyllinen, koska hän on persu ja ministeri?
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Sen päättää eduskunta ja ministeri itse. Junnila sai eduskunnan luottamuksen, mutta päätti itse erota.
Sitä vaan kyselin, kun Demareiden johtamaan hallitukseen sellainen talousrikollinen kelpasi ministeriksi. Se oli sitten ilmeisesti sitä parempaa rikollisuutta.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Pitää muistaa, että hyvätuloisilla nämä talkoisiin osallistumiset ovat tulleet useilta viime hallituskausina kumuloituna. Verotus ei "nollaudu" hallituskausien välissä, vaan jos veroja nostetaan kymmenen prosenttiyksikköä ja lasketaan seuraavaksi viisi, on kokonaistulos edelleen viisi prosenttiyksikköä plussan puolella. Joka kerta ei voi lisätä aina uutta kerrosta edellisen päälle.

Vähän sama ajatus olisi lisätä viikkotyöaikaa puolella tunnilla joka hallituskausi ja sitten kun kumulatiiviset lisäykset jossain välissä loppuvat, kerrotaankin ettei duunarit osallistu mitenkään talkoisiin.
Ihan kuin muilta ei olisi leikattu viimeisen vuosikymmenen aikana? Rikkain kymmenys vaurastui entisestään Sipilän hallituksen aikana ja köyhät velkaantui entisestään. Näitä eroja tullaan hallituksen toimesta vain entisestään lisäämään.
Siksi palkansaajien veroprosenttia kuvaavan käyrän pitäisi olla aina laskeva, muttei siltä näytä. Hallituksen veronalennusaie on oikeansuuntainen. Veronalennukset lisäävät kuluttajien ostovoimaa ja tuovat buustia talouteen. Samalla ne pakottavat käyttämään menoleikkuria ja miettimään erilaisia preferenssejä tarkasti.
Pointtini oli lähinnä, että leikkaukset osuvat erittäin pahasti juuri pienituloisiin. Tämä veronalennus ei tule näkymään mitenkään keski- tai pienituloisen ostovoimassa. Varsinkin kun pari sairaslomien karenssipäivää vuodessa vie hyödyn jo tästä. Niin kuin aikaisemmin jo kirjoitin, niin olen todella huolissani luokkaerojen kasvusta ja tällaisella tiellä emme tule enää olemaan maailman onnellisin kansa. Kun ihmiset laitetaan liian ahtaalle, niin sitä kautta lisääntyy masennus, häpeä ja ihmisten onnettomuus. Tämä taas lisää rikollisuutta, itsemurhia ja ihan yleistä levottomuutta.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Minä en tiedä ja myönnän sen rehellisesti. Siksi en halua syyllistää ketään, en ottaa kantaa puoleen tai toiseen, kun tässä on mahdollisuus ihan aitoon virheeseenkin. Kyse on yhdestä hiiren klikkauksesta.

Sinä puolestasi tiedät hänen olevan syyllinen, koska hän on persu ja ministeri?
Itse en ainakaan haluaisi uskoa että kukaan poliitikko on niin tyhmä että tykkää tuollaisesta vaikka niin ajattelisikin. Toki koskaan ei voi tietää. Alkaa tuntua että en enää ylläty mistään.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Sulla on tähän varmaan joku linkki, kun tällaista levität?
Ylilaudalla ne oli ja niiden tänne linkittämisestä olisi tullut pelikieltoa, kun siellä heiluttiin munasillaan ja palvottiin Hitleriä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Oletko itse nähnyt nuo kuvat ja niiden sisältö on tuo?
Olen nähnyt. Oli siellä myös naisten alistamista. Vanhojan ne olivat, mutta tähän se sitten valitettavasti meni, että kaikkea tongitaan. En arvosta. Toivottavasti mikään valtamedia ei julkaise niitä kuvia, Seiska kai se potentiaalisin on, mutta toivottavasti eivät hekään.
 
Viimeksi muokattu:

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Case Junnila meni ihan niin kuin piti ja mielestäni tuollaiset toistuvat natsiviitteet ovat selvä savuava ase. Junnila oli myös ennen nimitystään tuntematon kansanedustaja, jolloin tämä oli monelle varmastikin ihan oikea yllätys.

Lopputuloksen osalta kyllä, mutta muute kyllä Orpo mokasi. Ja Purra myös, mutta Orpo vielä enemmän.
 
Viimeiset pronssiset Freudenthal-mitalit jaettiin vuonna 2006. Liekö siinä vaiheessa tullut arvomaailma kohdalleen RKP:ssä?

Joka tapauksessa, tätä maalitolppien siirtelyä ja wanhojen kaivelua on harrasteltu ihan huolella viime vuosina. SDP:tä on syytelty viime vuosina 100 vuotta vanhoista tapahtumista kuten tässä Freudenthalin tapauksessa. Entäs tämä Persujen flirttailu ja fanitus natsiaatteen ja fasismin kanssa? Kysehän ei ole siitä että he olisivat syyllistyneet ideologian konkreettiseen toteutukseen joskus historiassaan vaan siitä, että fanitus tapahtuu tässä hetkessä ja nykyajassa. Persuissa jopa haikaillaan samojen keinojen käyttämistä kuin näissä ääriaatteissa. Toimittajien toimintavapauksien rajoittaminen on jopa konkreettista ääriliikkeen keinojen käyttämistä.
Viimeiset jaettiin vuonna 2007 (mm. Paavo Lipponen). Ja RKP:n arvomaailma taisi tulla kohdalleen vasta 2013, kun Jussi Niinistö otti asian esille. Joka tapauksessa alkaa mennä tämä peukuttelujen kaivelu turhan pitkälle. Kanadassakin on blackface-pääministeri. Ranskassakin 44% prosenttia äänesti "persua" presidentiksi toisella kierroksella, joten kyllä näille Suomen ministereille jonkinlaista ymmärrystäkin maailmalla valitettavasti löytyy.

Mä joskus luulin, että politiikka olisi yhteisten asioiden hoitamista, mutta nykyään se on yhteisistä asioista riitelemistä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös