Petteri Orpon hallitus

  • 1 279 937
  • 15 993

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kyllä. Koko hallitusohjelma on suunniteltu vain ja ainoastaan hoitajien elämän kurjistamiseksi. Ei kenenkään muun, vain hoitajien.
Niinhän minä en sanonut. Silti Soteen on kohdistumassa todella suuret säästöt ja esim hoitajamitoitus siirrettiin hamaan tulevaisuuteen. Orpon sanoi, että alan vetovoiman parantamiseen on "pitkä lista asioita" mutta ainoa mitä se osasi sanoa oli "arvostus". Ei kyllä siltä tunnu esim kaikkien työntekijöiden oikeuksien heikennysten kanssa.

Ja tiedän että ne leikkaukset koskevat muitakin. Kuitenkin pääosin pienipalkkaisia ja tuilla eläviä. Sellaiset "talkoot".
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Siellä on näköjään valtiovarainministeripuolueen Rydman, Rostila, Tynkkynen ja kumppanit ruvenneet johanbäckmanmaisesti maalittamaan yksittäistä Iltalehden toimittajaa Twitterissä. Ja pääministeripuolueen Tere Sammallahti komppaa. Surullista touhua.
 
Viimeksi muokattu:

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Niinhän minä en sanonut. Silti Soteen on kohdistumassa todella suuret säästöt ja esim hoitajamitoitus siirrettiin hamaan tulevaisuuteen. Orpon sanoi, että alan vetovoiman parantamiseen on "pitkä lista asioita" mutta ainoa mitä se osasi sanoa oli "arvostus". Ei kyllä siltä tunnu esim kaikkien työntekijöiden oikeuksien heikennysten kanssa.

Ja tiedän että ne leikkaukset koskevat muitakin. Kuitenkin pääosin pienipalkkaisia ja tuilla eläviä. Sellaiset "talkoot".

Ootko miettinyt koskaan sitä, että jokainen euro, minkä keski- tai hyvätuloinen tienaa, auttaa myös niitä apua tarvitsevia vähätuloisia?

Mun parempi puolisko on hoitaja, joten tiedän alan meiningeistä aika paljon. Se tienaa ihan helvetisti enemmän kuin mitä sinä ja muutama muu täällä kertoo. Tiedän, kaikki ei tienaa yhtä paljon, mutta se on myös omasta asennoitumisesta kiinni. Se myös kertoo, että alalla on helvetisti vapaamatkustajia (ainakin kotihoidon puolella), joiden perseily aiheuttaa muille entistä enemmän töitä. Ja näillekin perseilijöille halutaan nyt sinun ja muiden toimesta lisää rahaa?

Hoitajamitoitustahan siirrettiin juuri siksi, että meillä ei ole tarpeeksi hoitajia toteuttamaan edellisen hallituksen lupaamaa asiaa. Jos hoitajamitoitus toteutettaisiin pakolla, teidät töissä olevat hoitsut pakotettaisiin tekemään entistä enemmän duunia. Sitäkö haluaisit?
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Petterin aamu muistuttaa aamulla luultavasti Kummelin Jankon Betoni -sketsiä. Siihen malliin taisivat nyt ainakin Tynkkynen & Rydman töppäillä. Vaarallisille vesille mennään, kun hallituspuolueen edustajat lähtevät hiljentämään yksittäistä toimittajaa. Ei pienintäkään elettä, että kritisoisivat itse tekstiä, vaan pelkkää henkilöön menevää paskaa tuutin täydeltä. Toimituksen päällikkö kävi jo kohteliaasti sanomassa asian laidan ja kovaa kritiikkiä tulee aika paljon muualtakin kuin pelkästään opposition ihmisiltä.

Jos tähän tulee joku nönnöttelemään yhtään, että sitä saa mitä tilaa, niin pysähdyppä hetkeksi aikaa miettimään sellaista asiaa kuin vapaa lehdistö ja demokratia.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos tähän tulee joku nönnöttelemään yhtään, että sitä saa mitä tilaa, niin pysähdyppä hetkeksi aikaa miettimään sellaista asiaa kuin vapaa lehdistö ja demokratia.

Mä tulen sen verran nönnöttelemään, että viime hallituskaudella se vapaa lehdistö oli sullekin kirosana.. Mikäs nyt on muuttunut vapaan lehdistön statuksessa niin, että tämä asia on muuttunut..?
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Mä tulen sen verran nönnöttelemään, että viime hallituskaudella se vapaa lehdistö oli sullekin kirosana.. Mikäs nyt on muuttunut vapaan lehdistön statuksessa niin, että tämä asia on muuttunut..?
En minä sinun kanssa väännä enää mistään. Saat pitää itseäsi vaikka voittajana tai mestarina tai miltä ikinä tuntuukaan.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mun parempi puolisko on hoitaja, joten tiedän alan meiningeistä aika paljon. Se tienaa ihan helvetisti enemmän kuin mitä sinä ja muutama muu täällä kertoo. Tiedän, kaikki ei tienaa yhtä paljon, mutta se on myös omasta asennoitumisesta kiinni. Se myös kertoo, että alalla on helvetisti vapaamatkustajia (ainakin kotihoidon puolella), joiden perseily aiheuttaa muille entistä enemmän töitä. Ja näillekin perseilijöille halutaan nyt sinun ja muiden toimesta lisää rahaa?
Mielestäni ala ei ole kestävällä pohjalla, jos se että tienaa ok vaatii sen että tekee hirveän määrän ylitöitä. Yksityisellä puolella esim hälytysrahat ovat myös huomattavasti huonommat kuin kunnallisella.

Joka ikisellä alalla on perseilijöitä. Sinun logiikallasi siis kukaan ei tarvitse kunnollista palkkaa?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
En minä sinun kanssa väännä enää mistään. Saat pitää itseäsi vaikka voittajana tai mestarina tai miltä ikinä tuntuukaan.
Itse en ainakaan edes Marinin kohujen aikaan ollut sitä mieltä, että lehdistö ei saisi sellaista kirjoittaa. Lähinnä pidin naurettavana tanssiminen aiheuttamaa kohua. Ei mielestäni mitenkään verrannolinen asia natsipuheiden tuomiseniseen Ja siitä aiheutuneen kohuun.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Petterin aamu muistuttaa aamulla luultavasti Kummelin Jankon Betoni -sketsiä. Siihen malliin taisivat nyt ainakin Tynkkynen & Rydman töppäillä

Palan halusta kuulla miten Tynkkynen ja Rydman vaikuttivat Orpon aamuun! Ellen ole väärässä, kyseessä on kaksi toisen puolueen kansanedustajaa, jotka ovat kuuluisia erilaisista asioista.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Palan halusta kuulla miten Tynkkynen ja Rydman vaikuttivat Orpon aamuun! Ellen ole väärässä, kyseessä on kaksi toisen puolueen kansanedustajaa, jotka ovat kuuluisia erilaisista asioista.
Aivan aivan. Eihän siinä itse asiassa sitten mitään.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mielestäni ala ei ole kestävällä pohjalla, jos se että tienaa ok vaatii sen että tekee hirveän määrän ylitöitä. Yksityisellä puolella esim hälytysrahat ovat myös huomattavasti huonommat kuin kunnallisella.

Joka ikisellä alalla on perseilijöitä. Sinun logiikallasi siis kukaan ei tarvitse kunnollista palkkaa?

No kun ei se tee edes ylitöitä. Yksityisellä on, ja ihan itse neuvotellut palkkansa tuollaiseksi. Varmaan toki vaikuttaa alan työntekijätilannekin palkkaneuvottelujen helppouteen. Ja mukavasti tulee lisää toki, jos ottaa keikkalaisena parikin vuoroa ekstraa.

On minunkin alallani perseilijöitä, enkä mä haluaisi niille maksaa lisää palkkaa. Mulla on parempi palkka, mitä TES vaatii, ja ihan työnantajan ehdotuksesta. Kyllä näissäkin pitäisi olla markkinavetoinen joustovara. Luulisi, että teillä hoitoalalla nimenomaan olisi tällä hetkellä mahdollisuus kiristää työnantajilta parempaa palkkaa, koska tilanne on mikä on. Ainakin meillä vartiointialalla käytännössä jokainen hyvä työntekijä pidetään talossa, vaikka se vaatisikin sitten pienen palkankorotuksen. Teillä on vielä huonompi tilanne työvoiman suhteen, joten luulisi teidän alalla hyvien työntekijöiden saavan käytännössä sen mitä ilkeää pyytää.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Aivan aivan. Eihän siinä itse asiassa sitten mitään.

Sitähän minäkin.

Kävin kuitenkin lukemassa Rydmanin twiitin ja tuntematta taustaa paremmin, Rydman väittää IL:n toimittajan kirjoittaneen (kuva tekstistä mukana) useamman PS:n ministerin "natsitaustasta". Jos kuva on oikea, kyllä tuollaiseen paskan puhumiseen on ihan syytä reagoida. Se, että laittaa lainausmerkit pehmentämään viestiä ei sitä juurikaan muuta. Hyvä vain, että valheisiin reagoidaan. Ei PS:n ministerit omaa natsitaustaa.

Se taas on mielenkiintoista, että vasemmisto somessa ja palstalla syöksyy jokaiseen natsijuttuun aivan kuumana. Kun on syytä, kansanedustaja voi todeta toimittajan valehtelevan ja päinvastoin.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
No kun ei se tee edes ylitöitä. Yksityisellä on, ja ihan itse neuvotellut palkkansa tuollaiseksi. Varmaan toki vaikuttaa alan työntekijätilannekin palkkaneuvottelujen helppouteen. Ja mukavasti tulee lisää toki, jos ottaa keikkalaisena parikin vuoroa ekstraa.

On minunkin alallani perseilijöitä, enkä mä haluaisi niille maksaa lisää palkkaa. Mulla on parempi palkka, mitä TES vaatii, ja ihan työnantajan ehdotuksesta. Kyllä näissäkin pitäisi olla markkinavetoinen joustovara. Luulisi, että teillä hoitoalalla nimenomaan olisi tällä hetkellä mahdollisuus kiristää työnantajilta parempaa palkkaa, koska tilanne on mikä on. Ainakin meillä vartiointialalla käytännössä jokainen hyvä työntekijä pidetään talossa, vaikka se vaatisikin sitten pienen palkankorotuksen. Teillä on vielä huonompi tilanne työvoiman suhteen, joten luulisi teidän alalla hyvien työntekijöiden saavan käytännössä sen mitä ilkeää pyytää.
En tiedä yhtäkään hoitajaa joka saisi isompaa palkkaa kun yksikön muut työntekijät.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Vaikka Jankon betoni hyvä sketsi onkin niin mulle on enempi viikon aikana kummeleista tullut mieleen Oiva Lohtanderin esittämän Karl-Heinz Rummeniggen repliikki ”Perkele… Tuolla kaapissa on vaarallinen natsi”.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
En tiedä yhtäkään hoitajaa joka saisi isompaa palkkaa kun yksikön muut työntekijät.

No minä tiedän ainakin yhden.

Olisiko tuo juuri sitten teillä se nimenomainen ongelma? Yksikössä 2 hyvää ja 7 keskinkertaista työntekijää, ja kaikille maksetaan sama palkka? Ei kuulosta reilulle minusta. Siis niitä hyviä työntekijöitä kohtaan.

edit. yksityisellä toimijalla on liikkumavaraa palkoissa enemmän kuin kunnallisella... Siksi ihmetyttääkin, miksi niin moni hoitaja on demari-kannattaja, kun SDP nimenomaan haluaisi kuristaa yksityiset toimijat ja siirtää kaiken hyvinvointialueiden alle...
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Sitähän minäkin.

Kävin kuitenkin lukemassa Rydmanin twiitin ja tuntematta taustaa paremmin, Rydman väittää IL:n toimittajan kirjoittameen (kuva tekstistä mukana) useamman PS:n ministerin "natsitaustasta". Jos kuva on oikea, kyllä tuollaiseen paskan puhumiseen on ihan syytä reagoida. Se, että laittaa lainausmerkit pehmentämään viestiä ei sitä juurikaan muuta. Hyvä vain, että valheisiin reagoidaan. Ei PS:n ministerit omaa natsitaustaa.

Se taas on mielenkiintoista, että vasemmisto somessa ja palstalla syöksyy jokaiseen natsijuttuun aivan kuumana.
Niin se on. Vasemmistot vielä loppuun. Onko siis sinun mielestä ok, että kansanedustajat lähtevät tuollaiseen kampanjaan yhtä toimittajaa kohtaan, joka kirjoitti jutun persuista? Edelleenkään itse juttuun ei ole tullut heiltä juuri mitään kritisointia. Lisätään vielä se Terekin, niin jospa se sitten kuuluu Petterillekkin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Niin se on. Vasemmistot vielä loppuun. Onko siis sinun mielestä ok, että kansanedustajat lähtevät tuollaiseen kampanjaan yhtä toimittajaa kohtaan, joka kirjoitti jutun persuista? Edelleenkään itse juttuun ei ole tullut heiltä juuri mitään kritisointia. Lisätään vielä se Terekin, niin jospa se sitten kuuluu Petterillekkin.

Höpsis. Lue tekstini. Kiitos. "Rydman väittää IL:n toimittajan kirjoittameen (kuva tekstistä mukana) useamman PS:n ministerin "natsitaustasta". Jos kuva on oikea, kyllä tuollaiseen paskan puhumiseen on ihan syytä reagoida".

Kuvittele. IL:n toimittaja kertoo useamman vasemmistoministerin omaavan "putin-taustan". Miten SDP ja Vas kansanedustajat reagoisivat toimittajaa kohtaan?

Tällaisten "natsitaustojen" heittely ilman kovaa faktaa palvelee vain yhtä maata.
 
Viimeksi muokattu:

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Niin se on. Vasemmistot vielä loppuun. Onko siis sinun mielestä ok, että kansanedustajat lähtevät tuollaiseen kampanjaan yhtä toimittajaa kohtaan, joka kirjoitti jutun persuista? Edelleenkään itse juttuun ei ole tullut heiltä juuri mitään kritisointia. Lisätään vielä se Terekin, niin jospa se sitten kuuluu Petterillekkin.

On se hellyyttävää, että vasemmalla ollaan huolissaan kansanedustajien joukolla suorittamasta some-maalitus- ja lynkkauskampanjasta. Onneksi sentään vasemmalla ei koskaan tällaista harrasteta.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Höpsis. Lue tekstini. Kiitos. "Rydman väittää IL:n toimittajan kirjoittameen (kuva tekstistä mukana) useamman PS:n ministerin "natsitaustasta". Jos kuva on oikea, kyllä tuollaiseen paskan puhumiseen on ihan syytä reagoida".

Kuvittele. IL:n toimittaja kertoo useamman vasemmistoministerin omaavan "putin-taustan". Miten SDP ja Vas kansanedustajat reagoisivat toimittajaa kohtaan?

Tällaisten "natsitaustojen" heittely palvelee vain yhtä maata.
Nämä on vähän kasipiippuisia asioita. Suomihan oli pitkään yhteyksissä Venäjään ja paljon hyvääkin sieltä meille nousukautena tuli - sitä on turha kiistää. Suhtautuminen Venäjään on onneksi lähes kaikilta muuttunut ja enää sitä puolustelee jotkut Anot, jotka uskovat myös että maa on litteä.

En vertaisi natsisymppailuun.

Onhan siltinylilyöntejäkin käynyt. Pidän vääränä esim. Sitä että tarjoilija oli kieltäytynyt palvelemasta Tynkkystä tai että Persuedystaja (en nyt muista nimeä) oli potkittu pois festareilta vaikka liput oli jo annettu.

Siinä tiktokissa (joka kieltämättä oli provosoita) se toimittaja oli yksityishenkilönä, ei iltapäivälehden edustajana. Toki itse en käyttäisi natsikorttia kevyin perustein, Junnilan kohdalla oli ihan perusteltu silti.

Kyllähän Ivan Puapolokin on maikkarin toimittaja ja silti ns yksityisenä henkilönä tekee hyvinkin oikeistolaista ja provosoivaa juttua.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nämä on vähän kasipiippuisia asioita. Suomihan oli pitkään yhteyksissä Venäjään ja paljon hyvääkin sieltä meille nousukautena tuli - sitä on turha kiistää. Suhtautuminen Venäjään on onneksi lähes kaikilta muuttunut ja enää sitä puolustelee jotkut Anot, jotka uskovat myös että maa on litteä.

En vertaisi natsisymppailuun.

Onhan siltinylilyöntejäkin käynyt. Pidän vääränä esim. Sitä että tarjoilija oli kieltäytynyt palvelemasta Tynkkystä tai että Persuedystaja (en nyt muista nimeä) oli potkittu pois festareilta vaikka liput oli jo annettu.

Siinä tiktokissa (joka kieltämättä oli provosoita) se toimittaja oli yksityishenkilönä, ei iltapäivälehden edustajana. Toki itse en käyttäisi natsikorttia kevyin perustein, Junnilan kohdalla oli ihan perusteltu silti.

Kyllähän Ivan Puapolokin on maikkarin toimittaja ja silti ns yksityisenä henkilönä tekee hyvinkin oikeistolaista ja provosoivaa juttua.

Ihan hyvä viesti kokonaisuudessaan.

Siltikin pistää silmään se, että kuka sen määrittelee, mikä on pahempaa kuin joku toinen asia? Sinä pidät natseiluja pahempana kuin Venäjä-myötäilyjä. Meitä on aika monta ihmistä Suomessa, jotka kokee sen toisinpäin, ja siihen Cobol varmaan tähtäsikin.

Eli jos medialle halutaan antaa vapaat kädet natsiasioiden kaiveluun, pitää sen silloin myös päteä CCCP-ajan asioiden kaiveluun.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ihan hyvä viesti kokonaisuudessaan.

Siltikin pistää silmään se, että kuka sen määrittelee, mikä on pahempaa kuin joku toinen asia? Sinä pidät natseiluja pahempana kuin Venäjä-myötäilyjä. Meitä on aika monta ihmistä Suomessa, jotka kokee sen toisinpäin, ja siihen Cobol varmaan tähtäsikin.

Eli jos medialle halutaan antaa vapaat kädet natsiasioiden kaiveluun, pitää sen silloin myös päteä CCCP-ajan asioiden kaiveluun.
Jos joku nyt "symppailee" Venäjää niin lentää pois ministeripaikoilta vielä nopeammin kuin natsipuheista. Ihan oikeutetustikin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Muuhun ei tuossa Rydmanin ja toimittajan välisessä tappelussa ota kantaa, koska en todellakaan jaksa lähteä siihen, mutta se on kyllä uusi ajatus, että vastineet toimittajan tiktok-viesteihin tulisi hoitaa toimittajan työnantajan kautta.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Muuhun ei tuossa Rydmanin ja toimittajan välisessä tappelussa ota kantaa, koska en todellakaan jaksa lähteä siihen, mutta se on kyllä uusi ajatus, että vastineet toimittajan tiktok-viesteihin tulisi hoitaa toimittajan työnantajan kautta.
Rydmanin twitter-viestissä nimenomaan puututaan Erämään Iltalehteen kirjoittamiin juttuihin, heti ensimmäisessä lauseessa. Joten siinä mielessä vastine IL:lle olisi ehkä ollut asiallisempi kuin tämä tapa levittää asiaa Twitterissä.
Mutta tuskin Rydman asiallisuutta tavoittelikaan vaan näkyvyyttä.

"Iltalehteen äärimmäisen ps-vastaisia juttuja solkenaan kirjoittanut toimittaja Ida Erämaa TikTokissa. Hänen mukaansa usealla ministerillämme on "natsitausta". Tällaisessa vaihtoehtotodellisuudessa lehtimiehemme elävät. Ei ihme, että heidän juttunsa ovat sellaisia kuin ovat."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös