Pettäminen (erotettu Naisasiat-ketjusta)

  • 37 438
  • 266

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
pikkukatti kirjoitti:
Niin, naisethan on helpompi tällaisesta huoraksi leimata. Mikäli mies tekee samaa on hän vaan kova jätkä. Kuten on täälläkin asia moneen kertaan huomattu.

Älä nyt yritä mennä sen naiskortin taakse, tuon kaltainen toiminta tuskin on ihailtavaa kovinkaan monen mielestä, oli tekijänä sitten nainen tai mies.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
pikkukatti kirjoitti:
Kuten jo totesin etten ollut kyseisen miehen ensimmäinen enkä viimeinenkään pettäminen. Joten sen kummemmin en koe omantunnon tuskia. Ja se tuskin kuuluu kellekään mitä minä teen, täysin vapaa kun olen.

Eihän tuo mies ole vapaa, joten olet mukana sotkemassa muiden asioita, eli kyllä asia muillekin kuuluu.

pikkukatti kirjoitti:
Niin, naisethan on helpompi tällaisesta huoraksi leimata. Mikäli mies tekee samaa on hän vaan kova jätkä. Kuten on täälläkin asia moneen kertaan huomattu.

Lueppas aikaisemmista keskusteluista, millaista toimintaa useampi kirjoittaja pyysi Mikko78 toteuttavan miehelle joka on samassa tilanteessa kuin sinä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni varatun miehen/naisen kanssa pelehtiminen ei ole mitenkään tuomittavaa, jos itse on vapaa. Minä esimerkiksi koen olevani vastuussa tekemisistä vaimolleni ja hän on vastuullinen minulle. Jos hän pelehtisi jonkun toisen miehen kanssa, kyseessä olisi vain ja ainoastaan vaimon virhe enkä todellakaan lähtisi siitä syyttämään sitä miestä. Samoin jos itse tökkäisin munani vääriin paikkoihin, ei vikaa todellakaan löytyisi panemistani naisista, vaan ainoastaan minusta itsestäni.

Eri asia sitten vielä on tietysti se, jos naiseni kanssa pelehtijä sattuisi olemaan joku minulle jollain tavalla tilivelvollinen taho, eli esimerkiksi joku sukulainen tai läheinen ystävä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ted Raikas kirjoitti:
Minusta flirttailu ei ole pettämistä, melkeinpä kaikki sitä varmaan tekee, tarkoituksella, tai tahattomasti.
Ei ole minunkaan mielestäni, ja itsekin sitä tulee harrastettua näillä varsin perinteisillä pienillä asioilla, kuten silmäniskut, hymyt, perseeseen taputtelut, hartioiden hieronnat yms, ja kun molemmat ovat tässä asiassa vilpittömästi liikkeellä, niin asiat ovat aina jääneet vain sille asteelle, enkä ole livennyt sen rajan yli kertaakaan, josta ei paluuta ole ilman pettämistä.

Tällä asialla on varsin piristävä vaikutus ihan jokapäiväiseen elämiseen, jos ajatellan että toisena vaihtoehtona on kiertää kaukaa kaikki toisen sukupuolen edustajat lisättynä sillä, että katsekin vielä täytyy kääntää pois.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aeroman kirjoitti:
Tällä asialla on varsin piristävä vaikutus ihan jokapäiväiseen elämiseen, jos ajatellan että toisena vaihtoehtona on kiertää kaukaa kaikki toisen sukupuolen edustajat lisättynä sillä, että katsekin vielä täytyy kääntää pois.
Naulan kantaan. Hyvin sanottu. Itseasiassa näkisin, että kammoava välttely erilaisten luonnollisten kontaktien suhteen, vastakkaisen sukupuolen ollessa kyseessä antaa kuvan, että kyseisellä ihmisellä ei todellakaan ole puhtaat jauhot pussissa. Meinaako se sitä, että kiusaus todella pettää on koko ajan vahvasti läsnä?

Uskoisin, että normaali leikkisässä mielessä käyty flirtti voi nimenomaan vähentää tuota tarvetta lähteä suoraan pettämään, koska saa käyttää omaa "viehätysvoimaansa" tuottamaan itselleen mielihyvää, ehkä samalla myös toiselle. Ei kai sellaista ihmistä olekaan, kuka ei tykkäisi pienestä ihailusta ja merkeistä, että löytyy vetovoimaa? Niin yksiavioinen ihminen ei koskaan ole, ettei muiden kanssaihmisten huomio merkitsisi.
 
Koliath kirjoitti:
Lueppas aikaisemmista keskusteluista, millaista toimintaa useampi kirjoittaja pyysi Mikko78 toteuttavan miehelle joka on samassa tilanteessa kuin sinä.
Siinä tapauksessa mieskin oli varattu, joten aika eri asia. Kuten sanoin en ylpeä teoistani ole. Mutta en tunne suurta syyllisyyttäkään. Minä kun en ole pettänyt ketään, enkä edes vietellyt tuota miestä mitenkään. Kyllä se aloite tuli ihan täysin sieltä puolen. Lisäksi täälläkin tuli kommenttia lähinnä siitä että tuohon olisi pyrittävä, siis että kotona on eukko huolehtimassa kodista kun itse voi paneskella muita naisia pitkin kyliä. Lisäksi nuo neuvot golden awelle noista liettualaisista. Joten lievää kaksinaismoralismia havaittavissa. Varmaan osin läppänä noita kommentteja on heitetty, mutta ei välttämättä kannata niin tosissaan meikäläisen sanomisiakaan ottaa. Ja se nyt vaan näkyy olevan helpompi leimata nainen huoraksi, miehille kun ei samanlaisia termejä edes oikein löydy. Tämä nyt vaan on ihan tosiasia. Mutta ei siitä sen enempää. Minulle se nyt on ihan sama miksi minut leimataan, koska itse parhaiten kuitenkin itseni tiedän. Pettämistä minäkään en hyväksy, enkä sellaista ole harrastanutkaan. En ole edes baarista kenenkään mukaan ikinä lähtenyt.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
pikkukatti kirjoitti:
Minulle se nyt on ihan sama miksi minut leimataan, koska itse parhaiten kuitenkin itseni tiedän.

Olen hieman huvittuneena seurannut tätä keskustelua "pikkukatin" seikkailusta ja sen herättämästä moraalisesta paniikista. Kerrankos (jos toisenkin) sitä ihmisten elämässä pannaan, oltiin sitten vapaita, varattuja tai siltä väliltä. Anna, pikkukatti, palaa juuri niin kauan, kuin tiedät itse, mitä olet tekemässä. Ei "varatun" miehen kanssa paneminen tee naista huoraksi - suurempia huoriahan ovat ne esimerkiksi ne vaimot, jotka antavat miestensä nylkyttää päällään vain liiton kulissien ylläpitämiseksi.

(Anteeksi tämän viestin törkeähköt sananvalinnat, mutta ne ovat tietoinen tyylivalinta tärkeän teeman kunnioittamiseksi.)
 

scholl

Jäsen
Mietin vielä tuossa lenkillä ollessani tuota flirttailua. Tulisi kyllä likainen olo, jos joutuisi flirttailemaan henkilöiden kanssa, joista ei tietäisi, että onko niissä jotain sisältöä vai ovatko tyhjiä arpoja. Ketään aliarvioimatta täytyy kyllä sanoa niin.

Tulee mieleen se, että kun sen ainoan kerran, kun minut aikoinaan Mikadoon vietiin niin sielläkin oli tilanne, että jos edes katsoi jotain henkilöä vahingossakin niin tämä pysähtyi viereen ja oli hankala tilanne edessä. Sama juttu baareissa. Eihän sitä tiedä millaista porukkaa siellä on ja huomio sellaista jengiä kohtaan on jotenkin väärin. Eriasia on sitten se, jos nainen osoittaa olevansa asiallinen tapaus. Jos ulkonäkö on vähän enemmän Jennifer Lopez kuin Roope Ankan sihteeri ja jos pukeutuminen ei ole Antti Kalliomäkeä eikä täti Monicaa niin ollaan jo päästy eteenpäin. Ja jos henkilö intoutuu fiksuihin keskusteluihin, jopa väittelyihin niin ilta menee loistavasti. En tiedä että mihin siinä mitään flirttiä tarvitsee. Arvostus tulee siitä, että mitä ihminen on. Eikä siinä tarvitse pettää ketään, vaikka olisi varattuja. Ja jos ei ole niin homma voi vaikka edetäkin.

Ehkä scholl on liian saksalainen ja pragmaattinen, ettei ymmärrä mitään ranskalaista meininkiä. Mielummin kunnon keskustelua mistä tahansa tai vaikkapa amerikkalaista small-talkia. Sen sijaan mitään flirttiä en kyllä ala harrastamaan. Se on jo lähtökohtaisesti perse edellä puuhun menemistä, kun pitää arvostaa henkilöä ennenkuin tietää, onko siinä mitään arvostamista. Ja pelkkä ulkonäkö viehättää Suomessa kuitenkin vain ehkä kerran viidessä vuodessa, joten kyllä siinä on pakko olla jotakin muuta sisältöä.

Osittain se on naisilla myös pukeutumisen syytä. En tajua oikein, että miksi Suomessa on niin, että baareissa on usein naisia, jotka ovat satsanneet vähemmän pukeutumiseen kuin minä itse. Olen elänyt siinä käsityksessä, että sen pitäisi olla naisten bravuurialaa. Ei ketään kiinnosta joku tylsä perusmustavaatetus, vaan pitää löytää jotain mukavaa. Jos naisten vaatemerkit eivät ole niin miehille tuttuja kuin miesten niin ehkä pelkät merkit eivät säväytä, mutta silloin pitäisi vaatteiden leikkauksella ja väreillä saada jotain aikaiseksi. Erottautua joukosta. Eikä se ole rahasta kiinni. Joskus 90-luvun puolivälissä jotkut nuoret naiset ostivat t-paitoja, missä oli rinnassa corazón. Se oli ihan pieni kivajuttu. Siis pitää osata tehdä jotain. Kesällä voi olla ohut kesämekko, joka on kuin toinen iho ja tuo esille kurvit, mutta nyt talvella voi tehdä jotain väreillä. Siis missä on esim. naisten värikkäät housut. Moni matkustaa ulkomailla. Mikseivät osta sieltä sellaisia asioita, mitkä ovat siellä kovia juttuja. Ja mikä juttu se on, että naisia on baareissa saappaissa. Mikseivät vaihda narikassa bilekorkokenkiä kehiin. Sitten vielä pitäisi flirttailla. Herregud.
 

Tobias

Jäsen
scholl kirjoitti:
Mielummin kunnon keskustelua mistä tahansa tai vaikkapa amerikkalaista small-talkia. Sen sijaan mitään flirttiä en kyllä ala harrastamaan. Se on jo lähtökohtaisesti perse edellä puuhun menemistä, kun pitää arvostaa henkilöä ennenkuin tietää, onko siinä mitään arvostamista. Ja pelkkä ulkonäkö viehättää Suomessa kuitenkin vain ehkä kerran viidessä vuodessa, joten kyllä siinä on pakko olla jotakin muuta sisältöä.

Tämä on niin viimeisen päälle asiaa. En minäkään halua flirttaila kenenkään kanssa, kun ei tiedä millainen tyyppi on kyseessä. Siis laatunainen on laatunainen ja se selviää vain keskustelemalla. En ainakaan minä alkaisi tuhlaamaan aikaa johonkin paskan jauhamiseen kusipäisen tyypin kanssa. Älykkyyden huomaa ehkä 10-30 sekunnin sisällä. Kohtelias voi ja pitää olla, kuten herrasmies on. Mutta flirttiä en pidä, ellen ole varma että kyseessä on laatunainen.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
scholl kirjoitti:
Ehkä scholl on liian saksalainen ja pragmaattinen, ettei ymmärrä mitään ranskalaista meininkiä. Mielummin kunnon keskustelua mistä tahansa tai vaikkapa amerikkalaista small-talkia.

No filirttailu voi olla hyvinkin, vastapuolesta riippuen, juuri tuota amerikkalaista small-talkkia. Ei kysymys ole todellakaan mistään ranskalaisten tai espanjalaisten amore-lässytyksestä, varsinkaan Suomessa. Eleet, äänenpaino ja katsekontakti ovat olennaisimpia seikkoja kuin puheen sisältö. Voin ollla harhaoppinen, mutta kyllä minä tiedän alle minuutissa vastapuolesta johtaako tämän kanssa juttelu mihinkään vai ei.

Tietysti paikalla on myös eroa. Esim. duunikaverin kanssa jo pieni silmäily voi nimenomaan olla sitä harmitonta päivän piristystä, mutta jos raflassa/baarissa/kapakassa/yökerhossa lähtee samaan, niin kyllä toisella on kaikki syy olettaa, että pillun perässä ollaan.

Jos taas etsii vakavampaa suhdetta, niin yökerhoympäristö(=lihatiski) ei välttämättä ole se paras paikka. Tosin nykyinen tyttöystäväni löytyi yhden illan panosta...joten se niiden ajatusten hyödyllisyydestä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
scholl kirjoitti:
...
Mielummin kunnon keskustelua mistä tahansa tai vaikkapa amerikkalaista small-talkia. Sen sijaan mitään flirttiä en kyllä ala harrastamaan...

Ja tämä sama nimimerkki kuittailee nörteille tietokoneketjussa, hieman outoa sanoisin.

Kannattaa kokeilla flirttailua ventovieraiden kanssa. Katsot vierasta silmiin ja hymyilet, hän katsoo takaisin ja siinä se. Toinen vaikka katoaa näkökentästä tämän jälkeen lopullisesti, mutta molemmilla on jotain mietittävää, eikä päivä ainakaan huonommaksi voinut muuttua.
 
Maple Leaf kirjoitti:
Olen hieman huvittuneena seurannut tätä keskustelua "pikkukatin" seikkailusta ja sen herättämästä moraalisesta paniikista. Kerrankos (jos toisenkin) sitä ihmisten elämässä pannaan, oltiin sitten vapaita, varattuja tai siltä väliltä. Anna, pikkukatti, palaa juuri niin kauan, kuin tiedät itse, mitä olet tekemässä. Ei "varatun" miehen kanssa paneminen tee naista huoraksi - suurempia huoriahan ovat ne esimerkiksi ne vaimot, jotka antavat miestensä nylkyttää päällään vain liiton kulissien ylläpitämiseksi.

(Anteeksi tämän viestin törkeähköt sananvalinnat, mutta ne ovat tietoinen tyylivalinta tärkeän teeman kunnioittamiseksi.)
No näinhän se on. Arvasin että tästä nyt jotain keskustelua aikaan saa, eikä siinä mitään. Aika huumorilla sitä ylipäätään tänne tulee kirjoiteltua muutenkin. Ja suhtauduttua elämään ylipäätään. Kaikkea sitä on kokeiltava. Välillä ne teot on vähemmän viisaita, mutta ei se mitään. Nyt aikuisena ne teot vaan tapahtuu yleensä siinä parin promillen humalassa... Ja yleensäkään en jaksa ajatella mikä on "soveliasta" naisihmiselle ja mikä ei. Jos se sillä hetkellä tuntuu kivalta niin miksi ei. Jos sitä nyt ei perhana ole vuoteen saanut niin ei siinä jaksa miettiä onko toinen varattu vai ei. Joo ja loppuun se hymiö...
 

ipaz

Jäsen
Minä hämmennyt flirttailusta. Jos esim. töissä tai kaveripiiririssä joku neito heittää jonkun mukavan pikku(tuhman) flirtin niin ipaz on kyllä aivan jumissa. Harvoin pystyy heittämään sanaakaan takaisin.

Baarissakaan harvoin olen naisten kanssa päässyt syvällisiin kaskusteluihin. Yleensä syy saattaa olla alkoholin, mutta jos vaikka sattumalta olisi vähän vähemmän humalassa, niin ei siinä ympäristissö pysty kyllä muuhun kuin "teille vai meille"- sanailuun. Kuitenkin mirkkua lähtee taas pienen tauon jälkeen matkaan aika mukavasti. Kevät on hienoa aikaa poikamiehelle!

Saas vaan nähdä koska sitä kävelee vastaan sellainen nainen, että viitsisi tehdä läheisempää tuttavuutta myös henkisellä tasolla.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
pikkukatti kirjoitti:
Ja yleensäkään en jaksa ajatella mikä on "soveliasta" naisihmiselle ja mikä ei. Jos se sillä hetkellä tuntuu kivalta niin miksi ei. Jos sitä nyt ei perhana ole vuoteen saanut niin ei siinä jaksa miettiä onko toinen varattu vai ei. Joo ja loppuun se hymiö...
Sattuuhan sitä ja miksei saisi sattua... Näin vuosikausien onnellisen avioelon ja kolmen lapsen myötä en puhu ihan tuoreesta muistista, mutta juuri noin muotoillisin muutamankin tilanteen jossa olen itse ollut, näin miehenä tosin. Syvähaastattelun ehtii tehdä myöhemminkin ;)

- Haluaisin nyt kovasti harrastaa kiihkeää yhden illan seksiä kanssasi ja ehdottaisin että siirtyisimme näiden lasillisten jälkeen jomman kumman residenssiin kuoriutumaan vaatteistamme. Tätä ennen haluaisin kuitenkin pyytää sinua täyttämään oheisen lomakkeen. Kysymys yksi - oletko naimisissa, avoliitossa, muodostatko yhden hengen talouden, harjoitatko muuta asumismuotoa vaiko en osaa sanoa. Tähän kysymykseen vastaaminen on pakollista sillä muuten on uhkana että minua huoritellaan Jatkoajassa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Maple Leaf kirjoitti:
Olen hieman huvittuneena seurannut tätä keskustelua "pikkukatin" seikkailusta ja sen herättämästä moraalisesta paniikista.

Minä en ole puuttunut tämän asian moraaliseen puoleen, sen sijaan on alkanut kiinnostamaan, että onkohan pikkukatti hyvännäköinen?
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
pikkukatti kirjoitti:
Jos sitä nyt ei perhana ole vuoteen saanut niin ei siinä jaksa miettiä onko toinen varattu vai ei.

Vuoteen?!? Silloin on kyseessä kyllä todellakin oma saamattomuus! ;)
 

Aurora

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
pikkukatti kirjoitti:
No näinhän se on. Arvasin että tästä nyt jotain keskustelua aikaan saa, eikä siinä mitään. Aika huumorilla sitä ylipäätään tänne tulee kirjoiteltua muutenkin. Ja suhtauduttua elämään ylipäätään. Kaikkea sitä on kokeiltava. Välillä ne teot on vähemmän viisaita, mutta ei se mitään. Nyt aikuisena ne teot vaan tapahtuu yleensä siinä parin promillen humalassa... Ja yleensäkään en jaksa ajatella mikä on "soveliasta" naisihmiselle ja mikä ei. Jos se sillä hetkellä tuntuu kivalta niin miksi ei.
Hyvä, että herätit vähän keskustelua ja hitsi vieköön, sinä olet vapaa tekemään mitä haluat, kunhat olet itse sinut tekojesi kanssa. Minäkin olen usein ajatellut, että ikinä en varatun miehen mukaan lähtisi, mutta sitten kaveri käski miettiä, mitä vastaisin, jos mies johon olen ihastunut ja joka on kihloissa, olisikin valmis hyppäämään sänkyyn kanssani. Siinä sitten hetken mietittyäni oli pakko myöntää, että enpä tiedä kieltäytyisinkö. Tositilanteessa en ole vastaavaan tilanteeseen koskaan joutunut, joten vaikea sanoa, mikä olisi reaktio ihan oikeasti. Mutta never say never.
 

Aurora

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nebula kirjoitti:
PS: Jatkiksen naiset vois kertoa, että mitä mieltä ovat tuntemattomista miehistä, jotka tulevat asiallisesti ja rennosti ilmaisemaan kiinnostuksensa, ihan vaan vaikka ruokakaupassa? Hyvin epätavallista suomessa, mutta ei siinä ainakaan omasta mielestäni mitään pahaa pitäisi olla, kun sen asiallisesti ja rennosti tekee.
Kysymään vaan, lupaan lähteä yhdelle tutustumaan, ainakin jos keksit jotain fiksua sanottavaa.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aurora kirjoitti:
Kysymään vaan, lupaan lähteä yhdelle tutustumaan, ainakin jos keksit jotain fiksua sanottavaa.

"Hienoinkaan etukäteissuunnitelma ei koskaan korvaa hullun tuuria." , eihän sitä tiedä, vaikka se tosirakkaus löytyisikin täältä jatkoajasta. Pitäisiköhän perustaa joku pimpU ketju?

Edit: Vai pitäisiköhän pysyttyä sittenkin tuossa kalsarikänniketjussa..?
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Pikkukatille, en sinua huorittele, ja kuten aikaisemmin sanoin, en voi omatuntoasi tutkiskella, käsittelen asiaa vain omasta näkökulmastani, ja omista moraalikäsityksistäni, ja uskoisin että suhteellisen paska fiilis olisi itselläni tuollaisen jälkeen.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
pikkukatti kirjoitti:
No näinhän se on. Arvasin että tästä nyt jotain keskustelua aikaan saa, eikä siinä mitään. Aika huumorilla sitä ylipäätään tänne tulee kirjoiteltua muutenkin. Ja suhtauduttua elämään ylipäätään. Kaikkea sitä on kokeiltava. Välillä ne teot on vähemmän viisaita, mutta ei se mitään. Nyt aikuisena ne teot vaan tapahtuu yleensä siinä parin promillen humalassa... Ja yleensäkään en jaksa ajatella mikä on "soveliasta" naisihmiselle ja mikä ei. Jos se sillä hetkellä tuntuu kivalta niin miksi ei. Jos sitä nyt ei perhana ole vuoteen saanut niin ei siinä jaksa miettiä onko toinen varattu vai ei. Joo ja loppuun se hymiö...
Nauti nyt vaan elämästäsi ja tee mitä mieli halajaa. Sinähän olet sinkkunainen, eikä sinun tarvitse huolehtia kenenkään toisen parisuhteesta. Jos mies on valmis pettämään, niin ei se ole sinun ongelmasi. Mihinkään seksisessioita vakavampaan ei tällaisen tyypin kanssa pidä lähteä, mutta sehän ei sun kohdallasi kait tarkoituksena ollutkaan.

Asetelma olisi täysin toinen, jos olisit itsekin varattu. Nyt kun et ole, niin antaa palaa vaan.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Koliath kirjoitti:
Lueppas aikaisemmista keskusteluista, millaista toimintaa useampi kirjoittaja pyysi Mikko78 toteuttavan miehelle joka on samassa tilanteessa kuin sinä.
Uskallan väittää, että näistäkin moralisteista 80% kehuu oman kaveripiirin "äijää", joka kävi panemassa sitä vitun kuumaa kissaa baari-illan päätteeksi, vaikka sillä oli sormus sormessa. Katsos, sen ukko on kuitenkin niin vätys, ettei se bitch saa tarpeeksi....

Nimimerkkien takaa paljastuu hemmetin usein (varsinkin omassa tutussa kaveripiirissä) ihan toinen persoona, joksi sen täällä luulee.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Murmeli kirjoitti:
Nimimerkkien takaa paljastuu hemmetin usein (varsinkin omassa tutussa kaveripiirissä) ihan toinen persoona, joksi sen täällä luulee.

Epäilemättä.
Keskustelupalstalla on kuitenkin lähes pakko luottaa kirjoituksiin, koska ei ole tietoa miten kyseinen henkilö jatkoajan ulkopuolella toimii.
Ja edelleenkään, en vain osaa ymmärtää näitä "sä oot vapaa, pidä hauskaa"-viestejä, ovatko ihmiset oikeasti näin itsekkäitä? Joo joo, hajoita perheet, sä oot vapaa, saat tehdä mitä haluaa, miksi muka tuollaisesta morkkis!
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Koliath kirjoitti:
Epäilemättä.
Keskustelupalstalla on kuitenkin lähes pakko luottaa kirjoituksiin, koska ei ole tietoa miten kyseinen henkilö jatkoajan ulkopuolella toimii.
Point taken.

Koliath kirjoitti:
Ja edelleenkään, en vain osaa ymmärtää näitä "sä oot vapaa, pidä hauskaa"-viestejä, ovatko ihmiset oikeasti näin itsekkäitä? Joo joo, hajoita perheet, sä oot vapaa, saat tehdä mitä haluaa, miksi muka tuollaisesta morkkis!
Kun asiaa tarkastelee toiselta näkökannalta.. Tämä perheellinen mies, jos hän on jonkun mukaan lähteäkseen, se tapahtuu ennemmin tai myöhemmin. Kenenkään on turha syyllistää tässä sitä naista, joka miehen yhden illan temppuun vie. Kovin hölmöltä myös tuntuu ryhtyä aina utelemaan siviilisäätyä baarissa, kun himottaa se tiskin toisessa päädyssä kaljaa kittaava adonis.

Jokainen on vastuussa omista tekemisistään ja tilivelvollinen vain mahdolliselle kumppanilleen. Yhteiskunta ja tuttavapiiri toki luo omat moraaliset käyttäytymismallit ja paineen niissä pitäytymiseen. Vain itsensä kanssa tässä kuitenkin jokainen joutuu varmuudella elää, joten oman fiiliksen mukaan pitää toimia.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Murmeli kirjoitti:
Kun asiaa tarkastelee toiselta näkökannalta.. Tämä perheellinen mies, jos hän on jonkun mukaan lähteäkseen, se tapahtuu ennemmin tai myöhemmin. Kenenkään on turha syyllistää tässä sitä naista, joka miehen yhden illan temppuun vie. Kovin hölmöltä myös tuntuu ryhtyä aina utelemaan siviilisäätyä baarissa, kun himottaa se tiskin toisessa päädyssä kaljaa kittaava adonis.

Jokainen on vastuussa omista tekemisistään ja tilivelvollinen vain mahdolliselle kumppanilleen. Yhteiskunta ja tuttavapiiri toki luo omat moraaliset käyttäytymismallit ja paineen niissä pitäytymiseen. Vain itsensä kanssa tässä kuitenkin jokainen joutuu varmuudella elää, joten oman fiiliksen mukaan pitää toimia.

Oikeassa olet. Ja puhun edelleenkin vain omien ajatuksieni kautta, ei minulla ole valtuuksia muita tuomita, kunhan vain hieman ihmetyttää.
Vaikka aloite tulisi toisen puolelta, niin mikäli olisin selvästi tietoinen, että kyseinen henkilö on jo seurustelevaa sorttia, en mukaan lähtisi. Liha on toki heikko, ja itsellenkin on muutamia tilanteita tullut, joissa on ollut hyvin lähellä varattuun naiseen "sekaantuminen" mutta olen toistaiseksi onnistunut välttämään nämä leikit. Ja mikäli joskus kävisikin niin, että varatun naisen vierestä heräilen, voin uskoa, että morkkis on melkoinen. Omien ajatuksieni kautta siis puhelen, mitäpä muutakaan voin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös