Perussuomalaiset

  • 5 402 779
  • 43 523

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Koska en jaksa lukea 27k viestiä liittyen Persuihin, niin kysynkin nyt teiltä fiksummat palstalaiset (olit sitten Persujen kannattaja tai et), että miksi Persuja vihataan? Tai miksi sitä katsotaan niin ikäväksi asiaksi, jos nämä olisivatkin suurin puolue Suomessa, kun seuraavat vaalit tulee.

Lyhykäisyydessään persujen koetaan tekevän halpaa oikeistopopulistista politiikkaa, joka nykyisessä maailmantilanteessa iskee isoon osaan kansaa. Sama tendenssi on ollut vallalla muualla maailmassa (isoimpina esimerkkeinä USA ja Iso-Britannia). Vastustajilla ei myöskään ole suurta luottoa PS:n kykyyn kantaa hallitus-, saati sitten pääministerivastuuta.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihme kinastelu tästäkin asiasta saatu aikaiseksi, vaikka Youtubessa on videomateriaalia, jossa Persujen valtuustoryhmä hengailee PVL-natsin kanssa ravintelin ulkopuolella. Liekö itse Kiemunki kameran takana, kun ei kuvassa näy.

Linkki videoon.

P.S. Älä ota sitä vakavasti (pun intended).

P.P.S. Linkki vie Youtubeen.
 

teppana

Jäsen
Kyllä tuossa minusta ihan oikea kytkös uusnatsiin löytyy. En ymmärrä sitä, miten tämä on jollekin yllätys. Ei jokainen perussuomalaisten jäsen/edustaja hengaile uusnatsien kanssa mutta kyllä jokainen tietää että näitä äärioikeistokytköksiä persuista löytyy.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mun mielestä on ihan oikein tuomita uusnatsien kanssa hengailu, jos on selkeät todisteet vaikka en tiedä on tämä uusnatsi tehnyt muuta rikollista kuin kuulunut tuohon ryhmään.

Mikä siinä hengailussa sinun mielestäsi on tuomittavaa?
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikä tässä on ongelma huomioiden sekin etteivät persut sitä natsia sinne tuoneet?
Ongelma oli ylipäätänsä se, että ko. henkilö oli tilaisuudessa. Persujen kurmottamiseen liittynee myös poliittisia motiiveja. Toisaalta eivätpä he hirveästi tee sen eteen, etteikö näitä "yhteensattumia" tapahtuisi toistuvasti.

Miten muut ovat reagoineet, ovatko he käyneet sanomassa sille natsille että hänen pitäisi lähteä tai tehneet jotain sen edesauttamiseksi? Jos näin ei ole tehty ja ovat sinne tilaisuuteen jääneet, ovat yhtälailla hyväksyneet asian ja natsin läsnäolon.
Vaikea sanoa, kun en ollut paikalla eikä lehdistössä kerrota tarkemmin.

Tässä on nyt väkisin haluttu hakea joku draama persuista ja viedä huomiota pois oman pesän valheista.
Mihin viittaat? Minusta on skuuppi, että demokraattisen instituution pikkujouluissa pyörii henkilö, jonka agendalla on viime vuosina ollut yhteispohjoismainen kansallissosialismi.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
En kyllä ymmärrä miksi tuo hengailu saa niin suuret mittasuhteet. Paitsi tietysti Jeesustelu ja oman hännän nostatus.

Minun järjestämissä peli-illoissa istuu joskus persu ja mamu vierekkäin. Kauheaa. En tiedä kumman pitäisi pysyä poissa, että ahdistuneet ihmiset olisi tyytyväisiä.

Saa sinne tulla vaikka tämä kohuttu natsi ja Suomelakin pelaamaan, jos pystyvät unohtamaan yhdeksi illaksi ihmisvihansa. Kummallakohan olisi vaikeampaa istua samassa pöydässä?
 
Ongelma oli ylipäätänsä se, että ko. henkilö oli tilaisuudessa. Persujen kurmottamiseen liittynee myös poliittisia motiiveja. Toisaalta eivätpä he hirveästi tee sen eteen, etteikö näitä "yhteensattumia" tapahtuisi toistuvasti.
Oliko henkilö siellä siis persujen kutsumana? Kun henkilö kerran koettiin ongelmaksi niin miksi kukaan ei pyytänyt, että hänet poistettaisiin tilaisuudesta.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kyllä ymmärrä miksi tuo hengailu saa niin suuret mittasuhteet. Paitsi tietysti Jeesustelu ja oman hännän nostatus.
Persut ovat potkineet puolueesta pihalle porukkaa, joilla on yhteyksiä äärioikeistoon. Antti Niemeä äärimmäisempää oikeistoa ei enää oikein Suomessa ole. Persut eivät siis halua, että heitä yhdisretään äärioikeistoon. Kyse on persujen omasta linjasta. Ei muiden.

Erityisen hassun tästä viimeisimmästä tapauksesta tekee se, että Lassi Kaleva erotti Terhi Kiemungin valtuustoryhmästä, koska se hengaili tämän natsipomo Antti Niemen kanssa. Ja nyt Lassi Kaleva itse hengaili täsmälleen saman natsipomon kanssa. Ja myös Terhi Kiemungin kanssa, joka on potkujensa jälkeen ihan avoimesti pyörinyt äärioikeiston touhuissa. Mutta ehkä Lassi on vaan unohtanut, kuka Terhi Kiemunki on. Huono nimimuisti ja niin päin pois.

Että jos ihmetyttää miksi persut ei saa viettää aikaansa natsien seurassa, niin kysykää Jussi Halla-aholta.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis ihan tosissaanko tässä nyt jengi väittää että kyseessä on sattuma eikä persuilla ole mitään tekemistä PVL:n kanssa? No, uskoo ken tahtoo.

No mitä tekemistä niillä on? Näyttää kuitenkin tietoa olevan kun näin sanot.
 

teppana

Jäsen
No mitä tekemistä niillä on? Näyttää kuitenkin tietoa olevan kun näin sanot.

Samoissa illallispöydissä istuvat. Ei minua niinkään tuo asia stressaa, persujen kytkökset äärioikeistoon ovat yhtälailla tiedossa kuin vassareiden kytkökset äärivasemmistoon. Tuntuu vain hassulta kun jengi täällä(kin) väittää että kyseessä on ollut varmaankin jokin sattuman kauppa. Jos PVL:n "iso kiho" istuu pikkujouluissa Kiemungin (joojoo, erotettu) ja muun PS:n valtuustoryhmän kanssa iltaa niin en ainakaan itse näe tässä kontekstissa mitään vaikeutta yhdistää eräitä PS:n jäseniä äärioikeistoon.

En siis väitä, että jokainen persujen jäsen on jokin kaappinatsi. Mutta kehtaako joku vakavalla naamalla kieltää PS:n ja äärioikeiston kytkökset? Jos kehtaa, niin samaan syssyyn minä väitän että kepulla ei ole mitään korruptiota kuntien päättävissä elimissä kautta suomen, kokkarit ei vuosittain vietä "voiteluiltoja" Vanajanlinnassa elinkeinoelämän eliitin kanssa, vassareilla ei ole mitään kytköksiä anarkistien kanssa ja RKP on oikeasti muutakin kuin yhden asian puolue.


Edit: Otan tähän yhden esimerkin. Pari vuotta sitten olin vieraana erään terveys- ja hoivapalveluita tarjoavan yrityksen yhtiökokouksessa. Kyseinen lafka on tarpeeksi suuri, että se listautui muutama vuosi sitten Tukholman pörssiin. En voinut osallistua salaisena pidettyyn varsinaiseen yhtiökokoukseen, mutta tiedän että suurimmat asiat listalla tuossa kokouksessa olivat sote-uudistuksiin reagoiminen sekä työpanoksiin perustuvien osinkojen verotuksen optimointi. Samassa hotellissa kyseisenä viikonloppuna oli useita Kokoomuksen silmäätekeviä. Kuten esim. ministerinä tuolloin toiminut Petteri Orpo sekä Ben Zyskowicz. Tämä oli tietenkin sattumaa, enkä ainakaan itse usko että yksityisellä terveydenhuollolla ja Kokoomuksella on mitään kytköksiä toisiinsa. Muutenkin hassua kun tuosta alkoi pientä porinaa nousta silloin. Noissa hotelleissahan pyörii kaikenmaailman Pettereitä ja Benskuja eikä voi olettaa että yksityisen terveys- ja hoivapalveluita tarjoavan yrityksen johto tietää onko tuo Bensku tai tuo Orpo nyt mitä mieltä mistäkin.

Olen yhtä varma siitä, että PVL:n johtohahmon istuminen pikkujouluissa PS:n valtuustoryhmän edustajien kanssa on yhtä suuri sattuma kuin Zyskowiczin lomailu samassa hotellissa tuona viikonloppuna.
 
Viimeksi muokattu:

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Persuilla menee hyvin tällä hetkellä, vai meneekö?

Moni äänestäjä jakaa samoja huolia maamme tilasta persujen kanssa. moni on samaa mieltä persujen kanssa. Vaikuttaako sitten gallup-lukemien nousu äänestystilanteessa?Uskon, että yli 25% tulos gallupissa olisi eduskuntavaaleissa noin 20%. Moni ei sitten uskalla kuitenkaan laittaa ääntänsä persuille vaan joko äänestää muuta puoluetta tai jää kotio. Kansa kuitenkin hieman pelkää persujen politiikkaa ja epäilee myös, että löytyyköhän sieltä kuitenkaan tarpeeksi fiksua henkilöä ministerin salkkuun saati pääministeriksi.

Jussi Halla-Aho taas on toinen riippakivi. Sopisiko hän kansan mielestä Pääministeriksi? Pökkelö, huumorintajuton ja sangen kuiva ei kansan mielestä ole mitenkään edustava. Siitä ottaisiko Jussi ykkössalkun kantaakseen vai antaisiko hän sen jollekkin toiselle, onkin relevantti kysymys? Kuka toinen sieltä voisi nousta Pääministerin pallille? No ei ne pääministerit ennenkään ole mitään hurraahuutoja aiheuttanut (Katainen, Sipilä, Rinne), mutta Jussin aikaisemmat kirjoitelmat eivät vaan sovi tuohon positioon. Jussi on nostanut Persujen kannatusta, mutta samalla aiheuttaa ison ongelman mikäli vaalivoitto tulisi.

Vaikka Persut ottaisivat isonkin vaalivoito, vaikka järkälemäisen 35% äänistä, niin mikä puolue lähtisi tekemään hallitusta heidän kanssaan? Ei mikään. Vihreät, vasemmisto, RKP, SDP ja Kokoomus ovat heti ulkona. Keskustasta ei oikeen osaa sanoa. Hjallis ehkä voisikin lähteä, mutta se ei vielä hirveesti auta. Pikkasen otan takaisin Kokoomuksen lähtöhalukkuutta, mutta silloin Pääministeri ja valtionvarainministeri tulevat Kokoomukselta sekä aika tarkkaan katsotaan muut salkut. Kokoomus myös haluaa selkeästi, että heidän talousohjelma tulee läpi vietäväksi. Sopiiko tämä sitten Persuille? Kokoomus myös ei haluaisi Jussia hallitukseen.

Persut saa kannatusta, mutta pystyvätkö he ikinä tuolla porukalla pääsemään määräävään asemaan, onkin ihan toinen juttu. Pösilöiden poisto listalta ja hieman varovaisempi kannanotto voisi olla ratkaisu, mutta lähteekö äänestäjät samalla oven avauksella?
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Jussi Halla-Aho taas on toinen riippakivi. Sopisiko hän kansan mielestä Pääministeriksi? Pökkelö, huumorintajuton ja sangen kuiva ei kansan mielestä ole mitenkään edustava. Siitä ottaisiko Jussi ykkössalkun kantaakseen vai antaisiko hän sen jollekkin toiselle, onkin relevantti kysymys? Kuka toinen sieltä voisi nousta Pääministerin pallille? No ei ne pääministerit ennenkään ole mitään hurraahuutoja aiheuttanut (Katainen, Sipilä, Rinne), mutta Jussin aikaisemmat kirjoitelmat eivät vaan sovi tuohon positioon. Jussi on nostanut Persujen kannatusta, mutta samalla aiheuttaa ison ongelman mikäli vaalivoitto tulisi.

Nykyisillä kannatusluvuilla on kyllä vaikea pitää Halla-ahoa riippakivenä. Nimenomaisesti Halla-aho on saanut luotua itselleen aseman, että hän antaa "objektiivisia" näkökantoja politiikasta, joka on aiheuttanut paljolti äänestäjien liikehdintää Perussuomalaisten suuntaan. Halla-aho ei edes useasti paasaa heidän vaihtoehdostaan vaan kertoo mikä muiden vaihtoehdoissa on vikana. Tämä on toki noilla kannatusluvuilla loistava valinta, eihän Sipiläkään ennen vaalivoittoa sen suuremmin avannut yhtään mitään, totesi vain että on tehtävä kiky ja sitä ja tätä. En myöskään jaa sitä, etteikö Halla-aholla olisi huumorintajua, näen itse asiassa paljon päinvastoin.

Vaikka Persut ottaisivat isonkin vaalivoito, vaikka järkälemäisen 35% äänistä, niin mikä puolue lähtisi tekemään hallitusta heidän kanssaan? Ei mikään. Vihreät, vasemmisto, RKP, SDP ja Kokoomus ovat heti ulkona. Keskustasta ei oikeen osaa sanoa. Hjallis ehkä voisikin lähteä, mutta se ei vielä hirveesti auta.

Perussuomalaiset tanssisivat ripaskaa puoluetoimistolla, jos muut puolueet pelaisivat PS:n pois hallituksesta tuollaisen vaalituloksen jälkeen.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Että jos ihmetyttää miksi persut ei saa viettää aikaansa natsien seurassa, niin kysykää Jussi Halla-aholta.

Tuskin minun kannattaa Jussilta mennä kysymään, että mikä esim sinua vaivaa. Joku tuntuu ahdistavan kovasti.

Ei minulla ole ongelmaa toimia erilaisten ihmisten kanssa, joten siksi ihmettelin tuota hengauksen merkitystä.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskin minun kannattaa Jussilta mennä kysymään, että mikä esim sinua vaivaa. Joku tuntuu ahdistavan kovasti.
Ei se minua vaivaa. Jussia se vaivaa. Jussi potkii porukkaa persuista pihalla, kun nämä "toimivat erilaisten ihmisten kanssa". Minulla ei ole valtaa potkia ketään pois mistään. Jos siis haluat tietää mikä Jussia ahdistaa, kysy Jussilta.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Perussuomalaiset tanssisivat ripaskaa puoluetoimistolla, jos muut puolueet pelaisivat PS:n pois hallituksesta tuollaisen vaalituloksen jälkeen.

Ripaskasta tiedä, mutta äänestäjien luotto ei kauaa pidä jos tuolla lukemalla olla pääministerinä. Tällöin myös alkaisi Persut hajoamaan sisältäpäin. Tulisi pettyneitä puheita ja alettaisiin suhmuroimaan varmempaa tapaa päästä hallitukseen. Persut alkaisi jakautua 2-3 yksikköön ja se olisi sitten siinä.

Ei ole muiden puolueiden pelaamista, jos he eivät hyväksy HuumoriJussin politiikkaa
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Ei se minua vaivaa. Jussia se vaivaa. Jussi potkii porukkaa persuista pihalla, kun nämä "toimivat erilaisten ihmisten kanssa". Minulla ei ole valtaa potkia ketään pois mistään. Jos siis haluat tietää mikä Jussia ahdistaa, kysy Jussilta.
Jussia tuskin ahdistaa mikään. Kannatusluvut kasvavat, vaikka ovatkin käytännössä natseja mikäli viimeaikaista keskustelua on uskominen. Jussi odottelee lapa jäässä kun demarit, vihreät ja kepu syöttelevät lapaan. Ja sitten kiukuttelevat kun Jussi iskee kiekkoja tyhjiin.

Jos poliittiset vastustajat kuvittelevat saavansa Persujen kannatusta laskuun syyttelemällä, osoittelemalla ja maalittamalla yksittäistä edustajaa niin hyppäävät juuri siihen päätyyn allasta johon Jussi niiden toivookin hyppäävän. Ja vieläpä pää edellä.

Olen taipuvainen uskomaan, että Persujen kannatusta selittää hysteria, jonka polttoainetta ovat sen kyvykkyys luoda epäluottamusta ja suoranaista epäilyä substanssiosaamisesta muiden puolueiden osalta sellaisin keinoin, jotka näyttävät kansaan uppoavan. Melko paradoksaalista, kun puolueen tunnetuimpiin henkilöihin kuuluvat mm. Teuvo Hakkarainen, jonka mukaan taivaanisä määrää millainen sää on tai Laura Huhtasaari, joka kieltää evoluution. Toki puolueen määräävin yhteinen nimittäjä on maahanmuuttovastaisuus, jonka avulla ovat saaneet betonoitua asemansa. Oli Persujen maahanmuuttopolitiikasta sitten mitä mieltä tahansa, on sen sanoma harvinaisen selvä ja se vetoaa varmasti moniin. MIkäli muut puolueet haluavat taistella äänestäjistään, tulisi niiden mielestäni ottaa yhtä selkeästi kantaa sellaisiin aiheeisiin, jotka tuntuvat kansaa jakavan. Olemalla keskellä käy nopeasti kuin Keskustalle. Sen sijaan vetämällä yhtä suuri merkin maahanmuuttokriittisyydestä natsisimin kanssa on oman oksan sahaamista Persujen tarjoamalla sahalla.

Mulle kaikki ääripäitä edustavat tulkinnat ovat vastenmielisiä. Itselleni joku Antifa painii yhteiskuntarauhan kannalta noin suurinpiirtein samassa sarjassa näiden natsilarppaajareppanoiden tai itseään isänmaallisiksi kutsuvien Rajat Kiinni/Suomen kansa ensin/Soldiers of Odin huumoriryhmien kanssa. Kaikkien edellä mainittujen ryhmien yhteiskunnallinen merkitys on olematon jo pelkästään siksi, että edustavat ehdottomuutensa kautta sellaisia vaikuttamisen keinoja, joille oikeusvaltiossa ei ole tilaa.
 
Itse olin Timo Soinin kannattaja, mutta kyllä Jussi Halla-aho on ajanut jo todella hyvin hänestä ohi. Hyvällä maulla ajaa toiset puhumaan itsensä pussiin ja taas saa virnuilla, kun saa muiden jutut kuulostaan just niin tyhmiltä kuin ne on. Taito se on tämäkin taito, ja sekös ihmisiä harmittaa.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Ei ole muiden puolueiden pelaamista, jos he eivät hyväksy HuumoriJussin politiikkaa

Kyllä hypoteettisella 35 prosentin kannatuksella olisi oikeus ja kohtuus, että Perussuomalaiset saisivat omaa kädenjälkeään hallitusohjelmaan. Ja jos sitä eivät muut hyväksy niin se on nimenomaan pelaamista.

Ei tuollainen, että eristetään poliittisesta päätöksenteosta yleensä ole kovin toimiva ratkaisu. Ei se Ruotsissakaan katkaissut Ruotsindemokraattien kasvamista. En ymmärrä miksi se Suomessakaan näin tekisi.

Minun on myös vaikea päästä käsiksi tähän ajatusmaailmaasi. Jos ajatellaan, että henkilö on pettynyt kokoomuksen äänestäjä ja siirtyy perussuomalaisten äänestäjäksi. PS ottaa massiivisen vaalivoiton siten, että seuraavana tuleva puolue on jossain 15 prosenttiyksikön päässä. Muut puolueet varmistavat, että PS ei saa hallitusta muodostettua, vaikka heillä (Perussuomalaisilla) on vahva 35 prosentin kannatus. Ex-kokoomuslainen äänestäjä kokee tulleensa huijatuksi. Minun on vaikea nähdä tällaisen henkilön palaavan kokoomuksen äänestäjäksi kaiken tämän jälkeen. Pikemminkin ulkoinen yhteinen vihollinen kautta historian on ollut yhdistävä tekijä, ei erottava kuten sinun skenaariossa.
 
Viimeksi muokattu:

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Ei se minua vaivaa. Jussia se vaivaa. Jussi potkii porukkaa persuista pihalla, kun nämä "toimivat erilaisten ihmisten kanssa". Minulla ei ole valtaa potkia ketään pois mistään. Jos siis haluat tietää mikä Jussia ahdistaa, kysy Jussilta.

Lue kommenttini uudestaan kun jäähdyt. Oli hieman muustakin kyse kun Jussista.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Selailen viimeisintä Talouselämää, jossa on Halliksen haastattelu Persujen talouspolitiikasta. Pääpointti on, yllätys, maahanmuuton kustannuksissa. Niiden avulla tunnutaan ratkaisevan lähes kaikki ja lähes kaikki koulutusleikkauksista ja työllisyydestä liittyy maahanmuuttoon. No, tietenkään ei tule yllätyksenä.

Soten maakuntamallia eivät vastusta, mutta niinkuin moni muukin, toteaa ettei se ratkaise ongelmia. Syynä se, että osa suunnitelluista maakunnista on pieniä ja köyhiä ja joissa pistetään paljon pieniä kuntia yhteen. Ei se tuo lisää rahaa. Tuossahan Hallis on ihan oikeassa. "Joko jatkamme sitä, että siirretään rahaa vauraammasta osasta Suomea köyhempään osaan - tai sitten todetaan, että tarvitaan yksi valtiollinen sotekassa, josta nämä rahoitetaan".

Täälläkin puheena ollut maahanmuuton kustannus/maahanmuuttaja Persujen vaihtoehtobudjetissa: siellähän on laskettu olevan noin 20 000€/v/tulija. Kysyttiin, mistä tuo tulee ja tässä vastaus:
"Lukuun 20 000€/vuosi sisältyy 2015* tutkimuksessa mainittu 14 000€/vuosi maksettujen verojen ja vastaanotettujen palveluiden ja tulonsiirtojen erotuksena SEKÄ erot maksetuissa työnantajien sosiaalivakuutusmaksuissa. Irakissa ja Somaliassa syntyneiden henkilöiden työnantajilta saatavat maksut ovat noin 4 500€/vuosi pienemmät kuin keskimäärin" Somalialainen maahanmuutaja siis maksaa näillä luvuilla noin 18350€ vuodessa. Tämä on pyöristetty perussuomalaisten vaihtoehdobudjetissa 20 000 euron kustannukseksi yhtä maahanmuuttajaa kohden.

Kun pyöristetyn luvin kertoo arvauksella 50 000 humanitaarisesta maahanmuuttajasta hallituskaudella, tuloksena on tasaluku, miljardi euroa.

*Perussuomalaisten ajatuspajan Suomen Perustan tutkimuksessa somalialainen maahanmuuttaja oli julkiselle taloudelle kaikkein kallein, hänen kustannuksensa koko elämänsä ajan oli 13 850 euroa vuodessa.

Vaihtoehtobudjetti siis perustuu siihen, että kustannukset lasketaan kaikkein kalleimman ryhmän mukaan ja lisäksi tuplataan maahanmuutto (marraskuun loppuun asti turva- ja oleskelulupahakemusia on 4500) 50 000een neljän vuoden aikana.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Vaihtoehtobudjetti siis perustuu siihen, että kustannukset lasketaan kaikkein kalleimman ryhmän mukaan ja lisäksi tuplataan maahanmuutto (marraskuun loppuun asti turva- ja oleskelulupahakemusia on 4500) 50 000een neljän vuoden aikana.

PS:n "talousosaaminen" on sellaista vahvaa peruskoulutasoa. Se ei toisaalta heijastu mitenkään puolueen kannatukseen, koska talous on kannattajille toissijaista (joskin trumpilaisia/protektionisteja löytyy paljon). Vahvoissa kannatusluvuissa näkyy se, ettei PS voi tällä hetkellä tehdä mitään väärin. Viimeaikaiset hallitukset ovat olleet (eri syistä) epäsuosittuja ja poliittisen kentän sirpaloituminen vahvistaa protestipuolueen asemaa. Siinä sivussa pienet natsisympatiat ja Teuvo Hakkarainen ryyppäämässä Brysselissä menevät ihan hyvänä huumorijuonteena, jota ei tarvitse ottaa vakavasti.

Sitä pidän erikoisena, että tälläkin palstalla on mennyt ainakin osittain läpi PS:n leimautuminen talousoikeistolaiseksi puolueeksi. Halla-aho itse taisi mainita ennen edellisiä vaaleja, että "suunnilleen kokoomuksen linjalla mennään". Tämähän ei varjobudjeteista päätellen pidä lainkaan paikkaansa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse olen monessa asiassa, hyvin monessa Persujen kanssa samaa mieltä. Ongelma on edelleen puolueen henkilögalleria, siellä on onneksi tullut hyviä uusia kasvoja mukaan lähiaikoina mutta mun silmissä on petrattavaa vielä.
Halla-Aho on kiinnostava persoona, mutta en tiedä onko oikea tie lähteä Twitterissä huutelemaan näitä "hatullinen paskaa" juttuja, itse odotan vähän hillitympiä kannanottoja mikäli haluaa nostaa omaa ja puolueensa poliittista profiilia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ilta-Sanomat on nyt ottanut useammalla jutulla kantaa Antti Niemen tuloon Tampereen valtuuston pikkujouluun. Tätyy sanoa, että ihmeellistä jeesustelua. Jos kerran avecin saa tuoda, ja valtuuston on valittu Kiemunki varalle, eihän sitä voi mitenkään estää, että hän tuo kaltaisensa ystävän. Tarvittaessa vaikka juuri sen hetken puolison. Niin se vaan menee, että jos ääriliikkeiden kannatus lisääntyy, valtuustoissa on ainakin varalla erilaisia natseja symppaavia tai heidän kanssaan seurustelevia. Mitä tehdään?

Ei mielestäni mitään. Sillä vaihtoehto on liian vaikea. Järjestöt vaihtuvat, ihmiset vaihtuvat, tunnukset vaihtuvat. Tampereen kaupunginvaltuuston 1. varapuheenjohtaja Aila Dündar-Järvinen totesi, että hänelle ei käy. Valtuuston puheenjohtaja, kansanedustaja Anna-Kaisa Ikonen on pahoillaan tapahtuneesta. Ikosen maanantain Niemi pisti pitkälti uusiksi. Asiasta on tarve käydä keskustelua.

Keskustelu on paikallaan, minusta on hyvin vaikea rajata jotain henkilöä siviilinä ulos, jos hän on vaikka valtuutetun lähiystävä tai kumppani. Sen sijaan voi edellyttää, että propagandaa ei julisteta.

Persujen ja muiden osalta toivoisin rehellisyyttä. Jos olettaa, että @Anssi #5 naulaama lähdemateriaali pitää paikkansa, siinä tapauksessa on vaikea uskoa, että mainitut henkilöt olivat tuntemattomia toisilleen.

Ja tästä päästään mielestäni vasta itse asiaan. Miksi kieltää vapaa-ajan keskustelun natsin kanssa?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
On nää vekkuleita. Toki tämäkin on vain joku alueellinen luottojäsen ja varmasti sattumalta pää sattunut hatun kanssa samaan kuvaan
 

Liitteet

  • jepjep.JPG
    jepjep.JPG
    50,9 KB · kertaa luettu: 426
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös