Otan tämän myöntävänä vastauksena siitä, että tuohtunut twitter-viesti aiheesta olisi riittänyt.Persukin osaa tehdä eron sen välillä, onko joku samassa tilassa persun kanssa vai hengaileeko joku sen natsin kanssa koko illan.
Otan tämän myöntävänä vastauksena siitä, että tuohtunut twitter-viesti aiheesta olisi riittänyt.Persukin osaa tehdä eron sen välillä, onko joku samassa tilassa persun kanssa vai hengaileeko joku sen natsin kanssa koko illan.
Jäikö siitä 40 minuuttia sitten kirjoitetusta viestistä jotain epäselväksi?
Mitä jos, mitä jos, mitä jos.
Mitä jos Kaleva noudattaisi omaa ohjettaan ja ei kaveeraisi juuri se saman natsin kanssa, jonka kanssa kielsi muita persuja kaveeraamasta.
Entä silloin, jos suhteellisen tuntemattomana Tampereen persujen valtuustoryhmän puheenjohtajana joutuisit valtakunnallisen median grillaamaksi siitä, että mitä sun oman puolueen hallituksen jäsen sekä valtuustoryhmän kohuedustaja, joka on jo aiemmin potkittu pois perussuomalaisesta puolueesta, mutta ei valtuustoryhmästä, on touhunnut PVL:n kanssa. Sen saman PVL:n kanssa, joka on ollut viime vuosien aikana lukuisia kertoja otsikoissa mm väkivaltaisen toiminnan takia ja joka melko ainutlaatuisesti Suomen historiassa lakkautettu oikeuden päätöksellä. Ja kun sä olet selvittänyt, että nämä tyypit on hengailleet siellä sen kyseisen natsijohtajan kanssa ja sitten olet erottanut sen kohuedustajan sun johtamasta valtuustoryhmästä ja potkinut sen toisen kaverin pihalle hallituksesta, koska sun mielestä sen kyseisen natsin kanssa hengaaminen on tuonut puolueelle niin paljon negatiivista julkisuutta. Ja olet siitä asiasta joutunut ihan puolueen johtohahmojenkin ripittämäksi, niin luuletko, että ehkä sitten kuitenkin olisi saattanut edes natsin nimi jäädä mieleen.Jäi paljonkin, ei siitä täysin selviä mitään todellista yhteyttä. Itseänikin on tullut usein moikkaamaan ihmiset ketkä sanovat muistavansa tai tuntevansa minut eikä minulla ole hajuakaan. Eli moikkaustuttuja joiden naama ei ole jäänyt mieleen. Ja minulla on vielä kohtuullinen naama muisti. Nimimuistia ei laisinkaan.
Entä silloin, jos suhteellisen tuntemattomana Tampereen persujen valtuustoryhmän puheenjohtajana joutuisit valtakunnallisen median grillaamaksi siitä, että mitä sun oman puolueen hallituksen jäsen sekä valtuustoryhmän kohuedustaja, joka on jo aiemmin potkittu pois perussuomalaisesta puolueesta, mutta ei valtuustoryhmästä, on touhunnut PVL:n kanssa. Sen saman PVL:n kanssa, joka on ollut viime vuosien aikana lukuisia kertoja otsikoissa mm väkivaltaisen toiminnan takia ja joka melko ainutlaatuisesti Suomen historiassa lakkautettu oikeuden päätöksellä. Ja kun sä olet selvittänyt, että nämä tyypit on hengailleet siellä sen kyseisen natsijohtajan kanssa ja sitten olet erottanut sen kohuedustajan sun johtamasta valtuustoryhmästä ja potkinut sen toisen kaverin pihalle hallituksesta, koska sun mielestä sen kyseisen natsin kanssa hengaaminen on tuonut puolueelle niin paljon negatiivista julkisuutta. Ja olet siitä asiasta joutunut ihan puolueen johtohahmojenkin ripittämäksi, niin luuletko, että ehkä sitten kuitenkin olisi saattanut edes natsin nimi jäädä mieleen.
En laittanut tuohon loppuun kysymysmerkkiä, koska se oli retorinen kysymys.
Koska en jaksa lukea 27k viestiä liittyen Persuihin, niin kysynkin nyt teiltä fiksummat palstalaiset (olit sitten Persujen kannattaja tai et), että miksi Persuja vihataan? Tai miksi sitä katsotaan niin ikäväksi asiaksi, jos nämä olisivatkin suurin puolue Suomessa, kun seuraavat vaalit tulee.
Mun mielestä on ihan oikein tuomita uusnatsien kanssa hengailu, jos on selkeät todisteet vaikka en tiedä on tämä uusnatsi tehnyt muuta rikollista kuin kuulunut tuohon ryhmään.
Ongelma oli ylipäätänsä se, että ko. henkilö oli tilaisuudessa. Persujen kurmottamiseen liittynee myös poliittisia motiiveja. Toisaalta eivätpä he hirveästi tee sen eteen, etteikö näitä "yhteensattumia" tapahtuisi toistuvasti.Mikä tässä on ongelma huomioiden sekin etteivät persut sitä natsia sinne tuoneet?
Vaikea sanoa, kun en ollut paikalla eikä lehdistössä kerrota tarkemmin.Miten muut ovat reagoineet, ovatko he käyneet sanomassa sille natsille että hänen pitäisi lähteä tai tehneet jotain sen edesauttamiseksi? Jos näin ei ole tehty ja ovat sinne tilaisuuteen jääneet, ovat yhtälailla hyväksyneet asian ja natsin läsnäolon.
Mihin viittaat? Minusta on skuuppi, että demokraattisen instituution pikkujouluissa pyörii henkilö, jonka agendalla on viime vuosina ollut yhteispohjoismainen kansallissosialismi.Tässä on nyt väkisin haluttu hakea joku draama persuista ja viedä huomiota pois oman pesän valheista.
Oliko henkilö siellä siis persujen kutsumana? Kun henkilö kerran koettiin ongelmaksi niin miksi kukaan ei pyytänyt, että hänet poistettaisiin tilaisuudesta.Ongelma oli ylipäätänsä se, että ko. henkilö oli tilaisuudessa. Persujen kurmottamiseen liittynee myös poliittisia motiiveja. Toisaalta eivätpä he hirveästi tee sen eteen, etteikö näitä "yhteensattumia" tapahtuisi toistuvasti.
Persut ovat potkineet puolueesta pihalle porukkaa, joilla on yhteyksiä äärioikeistoon. Antti Niemeä äärimmäisempää oikeistoa ei enää oikein Suomessa ole. Persut eivät siis halua, että heitä yhdisretään äärioikeistoon. Kyse on persujen omasta linjasta. Ei muiden.En kyllä ymmärrä miksi tuo hengailu saa niin suuret mittasuhteet. Paitsi tietysti Jeesustelu ja oman hännän nostatus.
Siis ihan tosissaanko tässä nyt jengi väittää että kyseessä on sattuma eikä persuilla ole mitään tekemistä PVL:n kanssa? No, uskoo ken tahtoo.
No mitä tekemistä niillä on? Näyttää kuitenkin tietoa olevan kun näin sanot.
Jussi Halla-Aho taas on toinen riippakivi. Sopisiko hän kansan mielestä Pääministeriksi? Pökkelö, huumorintajuton ja sangen kuiva ei kansan mielestä ole mitenkään edustava. Siitä ottaisiko Jussi ykkössalkun kantaakseen vai antaisiko hän sen jollekkin toiselle, onkin relevantti kysymys? Kuka toinen sieltä voisi nousta Pääministerin pallille? No ei ne pääministerit ennenkään ole mitään hurraahuutoja aiheuttanut (Katainen, Sipilä, Rinne), mutta Jussin aikaisemmat kirjoitelmat eivät vaan sovi tuohon positioon. Jussi on nostanut Persujen kannatusta, mutta samalla aiheuttaa ison ongelman mikäli vaalivoitto tulisi.
Vaikka Persut ottaisivat isonkin vaalivoito, vaikka järkälemäisen 35% äänistä, niin mikä puolue lähtisi tekemään hallitusta heidän kanssaan? Ei mikään. Vihreät, vasemmisto, RKP, SDP ja Kokoomus ovat heti ulkona. Keskustasta ei oikeen osaa sanoa. Hjallis ehkä voisikin lähteä, mutta se ei vielä hirveesti auta.
Että jos ihmetyttää miksi persut ei saa viettää aikaansa natsien seurassa, niin kysykää Jussi Halla-aholta.
Ei se minua vaivaa. Jussia se vaivaa. Jussi potkii porukkaa persuista pihalla, kun nämä "toimivat erilaisten ihmisten kanssa". Minulla ei ole valtaa potkia ketään pois mistään. Jos siis haluat tietää mikä Jussia ahdistaa, kysy Jussilta.Tuskin minun kannattaa Jussilta mennä kysymään, että mikä esim sinua vaivaa. Joku tuntuu ahdistavan kovasti.
Perussuomalaiset tanssisivat ripaskaa puoluetoimistolla, jos muut puolueet pelaisivat PS:n pois hallituksesta tuollaisen vaalituloksen jälkeen.
Jussia tuskin ahdistaa mikään. Kannatusluvut kasvavat, vaikka ovatkin käytännössä natseja mikäli viimeaikaista keskustelua on uskominen. Jussi odottelee lapa jäässä kun demarit, vihreät ja kepu syöttelevät lapaan. Ja sitten kiukuttelevat kun Jussi iskee kiekkoja tyhjiin.Ei se minua vaivaa. Jussia se vaivaa. Jussi potkii porukkaa persuista pihalla, kun nämä "toimivat erilaisten ihmisten kanssa". Minulla ei ole valtaa potkia ketään pois mistään. Jos siis haluat tietää mikä Jussia ahdistaa, kysy Jussilta.
Ei ole muiden puolueiden pelaamista, jos he eivät hyväksy HuumoriJussin politiikkaa
Ei se minua vaivaa. Jussia se vaivaa. Jussi potkii porukkaa persuista pihalla, kun nämä "toimivat erilaisten ihmisten kanssa". Minulla ei ole valtaa potkia ketään pois mistään. Jos siis haluat tietää mikä Jussia ahdistaa, kysy Jussilta.