Eli sinun mielestäsi olisi ollut oikein orjuuttaa kaikki slaavit maaorjiksi. Samoin olisi oikein tappaa heitä lisätilan saamiseksi Valtakunnalle. Tai tappaa kaikki juutalaiset. Sinällään mielenkiintoista seurata jonkun purkavan patoumiaan yhtä kansakuntaa kohtaan.
En sanonut missään suoraan noita asioita tavoitteiksi, vaan mahdollisuuden oikoa meille tapahtuneita vääryyksiä Saksan ja sitä myöten natsien rinnalla. Keneltäs muulta siihen aikaan olisi saanut kädenojennusta? Niin, ei keneltäkään, ja jos nyt sovitaan, että jotain oli asian suhteen tehtävä, silloin ei taida jäädä vaihtoehtoja kenen kimppaan mentiin. Sillä ei nyt ole väliä millä tavalla minun mielestäni olisi nuo aiemmin mainitut asiat pitänyt käsitellä tai jättää käsittelemättä. Lähtökohtaisesti haluan oikeutta Suomelle, välittämättä siitä, kenen avulla sitä voi saada.
Oletko ikinä yhtään venäläistä tavannut? Ehkä ystävystynytkin heidän kanssaan? Et varmaankaan.
Olen tavannut, useammankin, osan kanssa olen jopa tullut hyvin toimeen. Historiasta ei ole heidän kanssaan onneksi tarvinnut puhua, sillä ristiriita olisi ilmeinen. Olen jopa kohteliaasti pyrkinyt vaihtamaan puheenaihetta, jos keskustelu heidän kanssaan on liittynyt politiikkaan tai ylipäänsä Venäjään. En ole riidanhaastaja, jos ei ole pakko.
Sinun kaltaisesi ihmiset ovat sitä porukkaa, joka matkaa ääriliikkeiden mukana muihin maihin suorittamaan hirmutekoja.
Mielenkiintoinen näkemys. Olen sitä joskus itsekin pohtinut, kuinka itse ääritilanteessa toimisin tai jos olisin sota-ajan ihminen ollut. Sitä on kuitenkin aika vaikea ja jopa turhaa nykyaikana miettiä. Maailma oli niin erilainen, ettei sitä pysty nykyajan ihminen enää täysin käsittämään, vaikka kuinka tietoa etsisi.
Mutta älä huoli, en ole menossa mihinkään ääriporukkaan marssimaan ja ajattelin seuraavissakin vaaleissa ihan demokraattisesti äänestää.