Perussuomalaiset

  • 5 399 125
  • 43 518

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
No nyt on vaaleissa todistettu, että "halla-aholaisia" on persuista murskaenemmistö ja sinisten valehtelu pitäisi hitaimillekin olla selvää.

Jotenkin on sellainen tunne, että Mestari on opetuslapsiinsa verrattuna lopulta aika suvakki.
 

Sambody

Jäsen
Jotenkin on sellainen tunne, että Mestari on opetuslapsiinsa verrattuna lopulta aika suvakki.
Jotenkin on semmoinen tunne, että Halla-ahon vakan alla kytee aika tavalla, mutta pystyy nykyään pitämään näistä asioista julkisesti suunsa kiinni.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jotenkin on sellainen tunne, että Mestari on opetuslapsiinsa verrattuna lopulta aika suvakki.
Kyllä. Ja kun sanotaan suvakki, niin se pitää tulkita niinkuin aika usein muutoinkin eli fiksumpi kuin vertailuryhmänsä.
 

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
Onko kukaan lukenut tuota Lauri Nurmen kirjaa "Perussuomalaisten hajoamisen historia" ja jos on, niin onko lukemisen arvoinen?
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Onko kukaan lukenut tuota Lauri Nurmen kirjaa "Perussuomalaisten hajoamisen historia" ja jos on, niin onko lukemisen arvoinen?

Molempiin kysymyksiin kyllä.

Nurmi tosin jättää käsittelemättä (ehkä ei vain tiennyt) Soinin historiaa siltä ajalta kun Soini oli itse pyytämässä esim. Suomen Sisun jäseniä (tarkoitan muitakin kuin Halla-ahoa) Perussuomalaisiin, mutta kirjaa voi suositella uskottavaksi kuvaukseksi tapahtumista siitäkin näkökulmasta, että Nurmi ei missään tapauksessa ole tietääkseni perussuomalainen tai heidän kannattajansa.

Kirjassa on toki paljon anonyymilähteitä ja ns. aihetodisteita (mielipide onko se heikkous vai vahvuus), mutta tyyliltään edustaa sellaista old school tutkivaa journalismia, mikä ainakin pyrkii objektiivisuuteen. (m: Jälkimmäinen sillä varauksella, että päästäkseen Soinin lähelle Nurmen on täytynyt ensin mielistellä häntä, mikä on kirjassa myös ilmeistä.)

Teos ei ole varmaan virheetön, mutta isossa kuvassa nähdäkseni hyvin totuudenmukainen kertomus tapahtumista. Perussuomalaisten lisäksi kirjassa on myös Kokoomuksesta ja Keskustasta sisäpiiritietoa/juoruja sekä antaa yleensäkin hyvän kuvan siitä minkälaista peliä politiikka on kulissien takana.
 
Viimeksi muokattu:

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Persuilla on 24 uutta/uusvanhaa kansanedustajaa, melkoinen lauma opettavana kansanedustuslaitoksen tavoille. Onneksi on kokeneita, monissa liemissä keitettyjä mentoreita.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Meillä on pian pääministerinä entinen rötöstelevä isännöitsijä. Helsingin pormestarina tuomittu väkivaltarikollinen, mutta juuri persujen sakkotuomioihin johtaneet rikokset ovat se suuri ongelma?

Muiden kaksinaismoralismi on sen verran selvää, että persuille käy hyvin, että muut puhuvat noin älyttömästi. Sataa sinne kuuluisaan laariin. Ja minua ei oikeasti kiinnosta vähääkään, mitä Antti Rinne tai Jan Vapaavuori tekivät reilut kymmenen vuotta sitten, kuten minua ei myöskään kiinnosta ollenkaa, mitä Halla-aho kirjoitti vuonna 2003 tai vuonna 2006.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Muiden kaksinaismoralismi on sen verran selvää, että persuille käy hyvin, että muut puhuvat noin älyttömästi. Sataa sinne kuuluisaan laariin. Ja minua ei oikeasti kiinnosta vähääkään, mitä Antti Rinne tai Jan Vapaavuori tekivät reilut kymmenen vuotta sitten, kuten minua ei myöskään kiinnosta ollenkaa, mitä Halla-aho kirjoitti vuonna 2003 tai vuonna 2006.

Täsmälleen! Ja jos mietin asiaa omasta näkökulmastani, niin 10 vuotta sitten kirjoitin varsin paljon kärkkäämmin kuin nyt, vähän asiasta kuin asiasta. Samoin olen muuttanut monesta asiasta mieltänikin sen jälkeen. Näin ollen joku raja siinäkin pitäisi olla, miten suvaitsematon ihminen on sen suhteen, ettei anna ihmiselle mahdollisuutta mielipiteiden päivittämiseen. Toki, jos on ollut jeesus 2006 ja on jeesus edelleen, niin hyvät hänelle!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
minua ei myöskään kiinnosta ollenkaa, mitä Halla-aho kirjoitti vuonna 2003 tai vuonna 2006.

Minun on vaikea keksiä maailmankaikkeudesta alhaisempaa matelijaa kuin pohjoismainen sosiaalidemokraatti.

- Halla-aho 2006

13 vuotta myöhemmin tämä maailmankaikkeuden alhaisin repliiti kelpaisi hallituskumppaniksi. Tämä ilmeisesti ei ole kaksinaismoralistista?
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Minun on vaikea keksiä maailmankaikkeudesta alhaisempaa matelijaa kuin pohjoismainen sosiaalidemokraatti.

- Halla-aho 2006

13 vuotta myöhemmin tämä maailmankaikkeuden alhaisin repliiti kelpaisi hallituskumppaniksi. Tämä ilmeisesti ei ole kaksinaismoralistista?

Asia yhteydestä, kun irrotetaan lauseita, niin kenestä tahasta saadaan tehtyä hirviö.

Sosiaalidemokraatin selkäranka

Sieltä vaan lukemaan kyseisen blogiteksti. Vähän kuitenkin arvelen, että sinua ei sen lukeminen itse asiassa kiinnosta, vaan tykkäät vain öyhöttää, mikä sinulle totta kai suotakoon.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Meillä on pian pääministerinä entinen rötöstelevä isännöitsijä. Helsingin pormestarina tuomittu väkivaltarikollinen, mutta juuri persujen sakkotuomioihin johtaneet rikokset ovat se suuri ongelma?

Muiden kaksinaismoralismi on sen verran selvää, että persuille käy hyvin, että muut puhuvat noin älyttömästi. Sataa sinne kuuluisaan laariin. Ja minua ei oikeasti kiinnosta vähääkään, mitä Antti Rinne tai Jan Vapaavuori tekivät reilut kymmenen vuotta sitten, kuten minua ei myöskään kiinnosta ollenkaa, mitä Halla-aho kirjoitti vuonna 2003 tai vuonna 2006.
Hakkaraisen tuomio nostetaan esille siksi, että se on äärimmäisen ironinen ottaen huomioon, että hänen politiikkansa kärki on estää maahanmuuttajia tulemasta Suomeen tekemään seksuaalirikoksia.

Rinteen rahasotkut ja Vapaavuoren rattijuopumus ovat aivan ehdottomasti heidän uskottavuuteensa vaikuttavia tekijöitä ja vielä korostuneesti sitä, mikäli käsitellään liittojen rahastonhoitoa tai liikenneturvallisuutta. Olkoonkin, ettei Rinnettä taidettu koskaan mistään tuomita.

Halla-ahon scriptakirjoituksissa ei varmasti ole mitään mutisemista, mikäli mies selvästi sanoutuu niistä irti ja tekee politiikkaa, josta muuttuneen näkökulman voi havaita. Tällä hetkellä hänen puolueensa on täynnä enemmän tai vähemmän hörhöjä edustajia, jotka ovat paikkansa ansainneet kampanjoimalla maahanmuuttoa vastaan rajullakin retoriikalla. Siitä herra puheenjohtaja ei ainakaan minun silmiini osuneissa uutisissa ole nähnyt tarpeelliseksi sanoutua irti ja esiintyipä hän sillä kampanjavideollakin ikäänkuin liittäen sen viestin puolueen yleiseen linjaan. Jos Jussi Halla-aho on lakannut olemasta rasisti, niin melko piilossa hän on sen muutoksen pitänyt. Voi olla ettei ole oikeasti muuttunut tai voi olla, ettei halua mainostaa muuttuneensa, ettei etäännytä itseään äänestäjistään ja puolueestaan.

Nythän hänellä on tuhannen taalan tilaisuus korjata virallista näkemystään kun kirjoitukset ovat muutenkin tapetilla. Mielestäni niin ehdottomasti kannattaisi tehdä, mikäli on nykyään arvokysymyksissä lähellä muita puheenjohtaia ja on aidosti kiinnostunut hallitusvastuusta.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Asia yhteydestä, kun irrotetaan lauseita, niin kenestä tahasta saadaan tehtyä hirviö.

Sosiaalidemokraatin selkäranka

Sieltä vaan lukemaan kyseisen blogiteksti. Vähän kuitenkin arvelen, että sinua ei sen lukeminen itse asiassa kiinnosta, vaan tykkäät vain öyhöttää, mikä sinulle totta kai suotakoon.

Miten tuon lainauksen sisältö olennaisesti muuttuu? Blogiteksti käsittelee pääasiassa Ruotsin sos.dem. -puoluetta, mutta samaan syssyyn haukutaan kaiken varalta kaikki pohjoismaiset sosiaalidemokraatit alhaisiksi otuksiksi. Kätevää. Näiden kanssa olisi nyt kuitenkin hallitukseen päästävä. Mielenkiintoista.

Jussi Halla-aho tarjosi 2006 fanipojilleen sitä mitä fanipojat halusivat lukea. Nyt kun näitä fanipojille tarkoitettuja kirjoituksia kaivellaan esille, niin eipä maistu se soppa.

Minä en ole kuulunut scriptan lukijakuntaan. Kaikesta huolimatta olen sitä mieltä, että Halla-ahon maahanmuuttolinjauksissa on järkensä. Sen verran pitää olla miestä sekä Jussissa että Jussin fanipojilla, ettei näitä tekstejä aleta selitellä mustasta valkoiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä on pian pääministerinä entinen rötöstelevä isännöitsijä. Helsingin pormestarina tuomittu väkivaltarikollinen, mutta juuri persujen sakkotuomioihin johtaneet rikokset ovat se suuri ongelma?
Joku voisi ajatella että on hieman eroa jos tuomio on annettu vuonna 1983 vai 2018, mutta keskiverto perussuomalainen ei tällaiseen tietenkään kykene.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Mikäs sitten pakotti valitsemaan Huhtasaaren presidenttiehdokkaaksi?

Itse olen pohtinut, että haluttiin laittaa paljolti miesten puolueeksi tunnetun liikkeen ehdokkaaksi (nuori) nainen. Ja tällä tavoin saatiin myös puolueen naisosastolle enemmän näkyvyyttä. Huhtasaari oli kuitenkin ennen tätä verratain piilossa valtakunnan politiikassa, kun Perussuomalaiset oli tulleet tunnetuksi enemmänkin Soinista, Terhosta, Niinistöstä ja Halla-ahosta. Ehkä Slunga-Poutsalo oli naisista ainoa, joka oli jonkinlaista kansallista tunnettuutta saavuttanut.

Ylellä oli ennen vaali-iltaa annettu ohjeistus, kuinka Perussuomalaisten vaalitulosta ei saa "taivastella". Tämä on mielestäni hauskaa, että Ylellä on ilmeisesti huomattu, että välillä ei ole kaikista puolueettomin toiminta välittynyt. Tosin mielestäni tässä ns. valtamedia on petrannut todella huomattavasti ja esimerkiksi näissä vaaleissa kaikkia kohdeltiin ihan tasavertaisesti, vaikkakin Haavisto omasta tentistään pääsi todella helpolla.

Mutta on hyvä, että tähän on Ylellä puututtu, koska loppujen lopuksi epäreilu kohtelu on sellainen minkä kansa tulee huomaamaan, eikä yleensä anna tällaisen mennä läpi. Kohdistui epäreilu kohtelu sitten keneen tahansa. Eipä tuosta kovinkaan kauaa ole, kun Arhinmäkeä kohdeltiin jossain A-studiossa kaltoin ja kyllä ihmisten sympatiat menivät välittömästi tällöin Arhinmäen puolelle.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jokseenkin koominen piirre perussuomalaisten keskuudessa, että kovimpia rötösherroja ovat ne, jotka ovat uskaltautuneet hallitusvastuuseen.

Näinköhän Halla-ahostakin tulee jossain vaiheessa petturi, kun alentuu moiseen syntiin? Voi kyllä olla, että sitä hetkeä odotellaan vielä hyvä tovi.
 

Lelu26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Nyt vejetään ihan mutu tuntumalla. Neljän vuoden päästä kun Demarit on tolskannu hallituksessa pääministeripuolueena, vanha Ay jaosto (Rinne &kumpp.) on siirtymässä eläkeikään ja nuoret naiset nousee valtaa niin Perussuomalaiset on pyytämättä ja yllättäen isoin puolue Suomessa. Sitten ollaan ihmeissään että miten näin kävi. Ainoa pelastus Demareille ja Kokoomukselle on se että ottavat Persut hallitukseen mukaan.
Keskustan kannatuksessa taitaa alkaa näkyä se että Nuoret ihan oikeasti ajattelee itse eikä äänestä enään "maaseutupuoluetta" Kepu ei taida enää nousta entiseen loistoonsa

ps. Sori osittainen offtopic
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä on pian pääministerinä entinen rötöstelevä isännöitsijä. Helsingin pormestarina tuomittu väkivaltarikollinen, mutta juuri persujen sakkotuomioihin johtaneet rikokset ovat se suuri ongelma?
Aika merkittävä vaikutus noissa on sillä, että katuuko vanhoja rötöstelyjään vai ei. Aikooko jatkaa samalla tiellä, vai onko muuttanut huonoja tapojaan. Myöntääkö tehneensä väärin, vai onko rikostuomio vain parin ihmisen mielipide ja oliko tekemänsä seksuaalinen väkivaltainen ahdistelu vain leikkiä, jota väkivallan uhri käyttää hyväkseen saadakseen julkisuutta jne.

Muiden kaksinaismoralismi on sen verran selvää, että persuille käy hyvin, että muut puhuvat noin älyttömästi. Sataa sinne kuuluisaan laariin. Ja minua ei oikeasti kiinnosta vähääkään, mitä Antti Rinne tai Jan Vapaavuori tekivät reilut kymmenen vuotta sitten, kuten minua ei myöskään kiinnosta ollenkaa, mitä Halla-aho kirjoitti vuonna 2003 tai vuonna 2006.
Halla-aholta on lukuisia kertoja kyselty onko mies vielä samaa mieltä kirjoituksistaan. Kyllä on. Allekirjoittaa edelleen kaiken kirjoittamansa. Esimerkiksi sen, kun kertoi, että olisi "yksinomaan iloinen" jos "maahanmuuttajajengi" raiskaisi nimeltä mainitsemansa vihreiden istuvan kansanedustajan. Myöhemmin Halla-aho totesi, että kansanedustajan mainitseminen nimeltä oli epäviisasta, mutta olevansa periaattesta edelleen samaa mieltä.

Oletko sinä sitä mieltä, että esim vihreiden tai sdp:n naiskansanedustajien pitäisi riemumielin ja hymyt naamoillaan rientää tekemään tiivistä yhteistyötä Jussin kanssa, joka "vilpittömästi ja täydestä sydämestään" olisi "yksinomaan iloinen", jos nämä naiset joutuisivat joukkoraiskauksen uhriksi?

Linkit edellä kerrottuun ja muutama muukin Jussin mielipide juttu löytyy esim tästä hesarin jutusta: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006075317.html
 

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
Halliksen kirjoituksia sen kummemmin puolustelematta (on siellä aika järkkyäkin kamaa), niin:

Jos Hallan vastustajien ainoat poliittiset hyökkäysaseet ovat 15v vanhat blogikirjoitukset, niin ei hirveän hyvin mene.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Halliksen kirjoituksia sen kummemmin puolustelematta (on siellä aika järkkyäkin kamaa), niin:

Jos Hallan vastustajien ainoat poliittiset hyökkäysaseet ovat 15v vanhat blogikirjoitukset, niin ei hirveän hyvin mene.
Väittäisin, että ilman niitä kirjoituksia Perussuomalaiset olisivat saaneet jatkaa 2017 hallituksessa. Toki ilman niitä kirjoituksia Halla-Aho ei olisi tässä ja tuskinpa persutkaan olisivat jytkytelleet.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Halla-aholta on lukuisia kertoja kyselty onko mies vielä samaa mieltä kirjoituksistaan. Kyllä on. Allekirjoittaa edelleen kaiken kirjoittamansa. Esimerkiksi sen, kun kertoi, että olisi "yksinomaan iloinen" jos "maahanmuuttajajengi" raiskaisi nimeltä mainitsemansa vihreiden istuvan kansanedustajan. Myöhemmin Halla-aho totesi, että kansanedustajan mainitseminen nimeltä oli epäviisasta, mutta olevansa periaattesta edelleen samaa mieltä.

Oletko sinä sitä mieltä, että esim vihreiden tai sdp:n naiskansanedustajien pitäisi riemumielin ja hymyt naamoillaan rientää tekemään tiivistä yhteistyötä Jussin kanssa, joka "vilpittömästi ja täydestä sydämestään" olisi "yksinomaan iloinen", jos nämä naiset joutuisivat joukkoraiskauksen uhriksi?

Linkit edellä kerrottuun ja muutama muukin Jussin mielipide juttu löytyy esim tästä hesarin jutusta: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006075317.html

En ole Halla-ahon kanssa samaa mieltä monista noista asioista mitä tuolla käsitellään. Itselläni ei ole noin raflaavat mielipiteet ja en toivo kenellekään tapahtuvan mitään väärää.

Kuitenkin, mielestäni on absurdia, että esimerkiksi Sipilää ja Orpoa sekä näitä VOKin seksiä hamuavia naisia ja kaikkia jotka tästä turvapaikka sekaannuksesta on hyötynyt, ole tuomittu millään tavalla. Päin vastoin, sama homma saa jatkua ja jos hallituksessa on vihreät ja vasemmisto demareiden sekä keskustan kera, niin hullummaksi menee.

Tämä porukka on ihan oikeasti, täydellisesti syypää siihen, että ulkomaalaiset raiskaa ja tappaa suomessa naisia ja lapsia, täydellisesti syypää 100% ja silti täälläkin osa ihmisistä hiljaisesti ja jopa äänekkäästi hyväksyy tämän asian.

Nuo rikokset joista poliitikot ja muut päättäjät ovat selvinneet täysin ilman minkäänlaista edes pelkoa tuomiosta ovat sen tason rikoksia ihmisyyttä vastaan ja myös rikos Suomen kansaa kohtaan. Tämä piilotetaan ja selitellään valkoiseksi ja on ihan täysin paradoksaalinen asia ja en näe mitään muuta syytä sille kuin sen, että moni tienaa tällä mamu ja turvapaikka hommalla.

Sen takia, jos ihminen kauhistuu jostain kirjoittelusta ja ajatustyöstä, ehkä niiden ajatusten tuomisesta julki, ei suoranaisesti haittaa minua. Tärkeintä on, että suomeen ei tule yhtään uutta raiskaajaa tai tappajaa. Tosin ehkä ihan nollatulokseen ei voida päästä, mutta lähelle sitä.

Se tapahtuu turvapaikanhakijoiden täydellisellä mankeloinnilla suomen kulttuuriin ja asioihin jotka täällä hyväksytään ja jos henkilön tarinassa tai toiminnassa havaitaan pienikin epäselvyys niin heti ulos.

Myös kun puhutaan, ettei Suomi saa palautettua Irakiin, niin en näe oikein, että olisi yritettykään. EU pystyy laittamaan sellaisia sanktioita halutessaan ja jopa avustamaan rahallisesti, että heidät otetaan takaisin. Väitän, että tällaista sopimusta ei ole edes yritetty täysillä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kirjoitat ensin näin:
En ole Halla-ahon kanssa samaa mieltä monista noista asioista mitä tuolla käsitellään. Itselläni ei ole noin raflaavat mielipiteet ja en toivo kenellekään tapahtuvan mitään väärää.

Ja sitten otat tällaisen vaihteen:

Tämä porukka on ihan oikeasti, täydellisesti syypää siihen, että ulkomaalaiset raiskaa ja tappaa suomessa naisia ja lapsia, täydellisesti syypää 100% ja silti täälläkin osa ihmisistä hiljaisesti ja jopa äänekkäästi hyväksyy tämän asian.

Nuo rikokset joista poliitikot ja muut päättäjät ovat selvinneet täysin ilman minkäänlaista edes pelkoa tuomiosta ovat sen tason rikoksia ihmisyyttä vastaan ja myös rikos Suomen kansaa kohtaan. Tämä piilotetaan ja selitellään valkoiseksi ja on ihan täysin paradoksaalinen asia ja en näe mitään muuta syytä sille kuin sen, että moni tienaa tällä mamu ja turvapaikka hommalla.
Et sä sitten lopulta niin kaukana ollutkaan Mestarin mielipiteistä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Kirjoitat ensin näin:


Ja sitten otat tällaisen vaihteen:

Et sä sitten lopulta niin kaukana ollutkaan Mestarin mielipiteistä.

Sanoinko jossain, että meillä ei ole samoja mielipiteitä? Mielestäni sanoin tai ainakin yritin sanoa, että itse en toivo ketään raiskattavan tai hakattavan yms. vaan oikeuslaitokset sitten hoitaa rangaistusasiat.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
VOKin seksiä hamuavia naisia ja kaikkia jotka tästä turvapaikka sekaannuksesta on hyötynyt, ole tuomittu millään tavalla.
Eihän seksin hamuaminen ole rikos, jos se on molemmin puolin vapaaehtoista ja tapahtuu täysi-ikäisten kesken. MIksi VOK:n naiset pitäisi tuomita sen vuoksi?

Sanoinko jossain, että meillä ei ole samoja mielipiteitä? Mielestäni sanoin tai ainakin yritin sanoa, että itse en toivo ketään raiskattavan tai hakattavan yms. vaan oikeuslaitokset sitten hoitaa rangaistusasiat.
Mistä oikeuslaitoksen pitäisi tuomita Halla-ahon maalittama naiskansanedustaja?
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sanoinko jossain, että meillä ei ole samoja mielipiteitä? Mielestäni sanoin tai ainakin yritin sanoa, että itse en toivo ketään raiskattavan tai hakattavan yms. vaan oikeuslaitokset sitten hoitaa rangaistusasiat.
Onko Trump mielestäsi kansanpetturi ja "100% vastuussa maahanmuuttajien tekemistä raiskauksista"? Hänhän ei ole tilkinnyt rajaa, vaikka puheet ovat kovat.

Entä olisinko minä vastuussa raiskauksista, mikäli tarjoaisin kunnille majoituspalveluita siirtolaiskriisin keskellä? Asettaisin kyllä hinnan kilpailukykyiselle tasolle, koska olen itsekäs siinä missä kuka tahansa perussuomalainenkin, joka priorisoi oman edun ylikansallisen edun tai ylevien aatteiden edelle.

Lisäkysymys: ovatko alkoholin myyntiä kannattavat vastuussa kaikista rattijuopumuksista ja niistä seuranneista kuolemista?

Ymmärtänet, että tuollainen "henkilö X on vastuussa näistä kuolemista"-logiikka istuu aika kehnosti länsimaiseen demokratiaan, jossa päätöksiä tehdään enemmistöparlamentarismin hengessä ja kansan antamalla mandaatilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös