Perussuomalaiset

  • 5 390 356
  • 43 487

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Laitetaan tämä linkki tänne uudestaan kun et ilmeisesti ole uutista huomannut. Miten tuosta ilmenee että kannat olisivat vuosien saatossa muuttuneet? Mielipiteet ovat samoja, ainoastaan esitystapa on eri. Jos Zysselle on ihan ookoo jatkaa hallituksessa homojen ampumisesta fantasioivan, islamofobisen roturealistin kanssa niin mikä Ben silloin on, opportunisti?
Ehkä asiaa pitää ajatella, niin että vaikka Halla-aho on vastenmielinen rasistimulkku joka sanoo idioottimaisia juttuja, niin hän on silti pienempi paha kuin Rinteen demarit tai Vasemmistoliiton Anderson. Minusta se ei ole kovin mukava ajatus ja peiliinkatsomisen paikka näille tahoille, mutta valitettavasti näin asia minusta on. Mutta minulle maahanmuutto marginaalinen kysymys näiden Sotejen ja muiden rinnalla. Allekirjoitin eilen Amnestyn nimikeräyksen että vuosittaista pakolaiskiintiötä nostettaisiin nykyisestä 750:stä (joka nyt ei tietenkään mikään kovin merkittävä asia olisi).

Jos demarit sitoutuivat hallitusohjelmaan, jossa toteuttaisiin Sote ilman maakuntahimmeliä ja valinnanvapauden kanssa, niin minä vaihtaisin persut ja Kepun heihin silmänräpäyksessä (saattaisin joitakin muitakin asioita ohjelmaan vaatia). Sitä itseasiassa pitäisi kysyä demareilta, että miksi rasistien poispitäminen hallituksesta ja maakuntamallin torppaaminen ei ole heille niin tärkeä asia että olisivat valmiita jostain muista vaatimuksistaan tinkimään. Eihän tuo mikään ainoastaan Kokoomuksen vastuulla asia ole.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Ehkä asiaa pitää ajatella, niin että vaikka Halla-aho on vastenmielinen rasistimulkku joka sanoo idioottimaisia juttuja, niin hän on silti pienempi paha kuin Rinteen demarit tai Vasemmistoliiton Anderson. Minusta se ei ole kovin mukava ajatus ja peiliinkatsomisen paikka näille tahoille, mutta valitettavasti näin asia minusta on. Mutta minulle maahanmuutto marginaalinen kysymys näiden Sotejen ja muiden rinnalla. Allekirjoitin eilen Amnestyn nimikeräyksen että vuosittaista pakolaiskiintiötä nostettaisiin nykyisestä 750:stä (joka nyt ei tietenkään mikään kovin merkittävä asia olisi).

Jos demarit sitoutuivat hallitusohjelmaan, jossa toteuttaisiin Sote ilman maakuntahimmeliä ja valinnanvapauden kanssa, niin minä vaihtaisin persut ja Kepun heihin silmänräpäyksessä (saattaisin joitakin muitakin asioita ohjelmaan vaatia). Sitä itseasiassa pitäisi kysyä demareilta, että miksi rasistien poispitäminen hallituksesta ja maakuntamallin torppaaminen ei ole heille niin tärkeä asia että olisivat valmiita jostain muista vaatimuksistaan tinkimään. Eihän tuo mikään ainoastaan Kokoomuksen vastuulla asia ole.

Demarit ovat oppositiossa, ei heiltä mitään kysytä. Mutta jos Kokoomus on valmis myymään arvonsa ja itsekunnioituksensa valinnanvapaudesta sotessa niin mikä minä olen heitä moittimaan, kukin taaplaa tyylillään. Minä olen kuitenkin Vapaavuoren linjoilla tässä asiassa, rasistien kanssa ei flirttailla.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Demarit ovat oppositiossa, ei heiltä mitään kysytä. Mutta jos Kokoomus on valmis myymään arvonsa ja itsekunnioituksensa valinnanvapaudesta sotessa niin mikä minä olen heitä moittimaan, kukin taaplaa tyylillään. Minä olen kuitenkin Vapaavuoren linjoilla tässä asiassa, rasistien kanssa ei flirttailla.
Demareilta kysyttiiin viime vaalien jälkeen ja he valitsivat että menevät oppositioon. Turha siis ruikuttaa siitä etteivät pääse oppositiosta vaikuttamaan. Jos demarit olisivat valinneet toisin, niin persuja ei olisi tarve hallituksessa pitää.

Noin muuten minua kiinnostaa tehdyt päätökset, eikä se kuka niitä tekee. Tai periaatteet. Jos rasistit ovat hyödyllisiä idiootteja, niin sitten he ovat edes hyödylliisiä. Demarit ovat hyödyttömiä.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta Jussilta pitäisi kysyä seisooko hän vanhojen kirjoitustensa takana kuin mies vai onko takki kääntynyt. Jos fantasioi homon ampumisella tai toivoo vihervasemmistolaisten naisten tulevan raiskatuksi niin kaikki inkkarit eivät ole silloin kanootissa. Jussi on myös todennut että väkivaltainen ratkaisu on aliarvostettua, koskeeko tämä mielipide myös terroristien suorittamaa väkivaltaa?

En ole äänestänyt Halla-Ahoa enkä tule äänestämäänkään, kuten erittäin todennäköisesti en puoluettansakaan, ja pidän varsinkin tuota homon ampumiskommenttia käsittämättömänä ja oksettavana. Kuitenkin tuo vihervasemmistolaisten naisten raiskatuksi tulemisen toivominen on melkoista totuuden venyttämistä sikäli, että kommentissaan Halla-Aho toivoo vihervasemmistolaisten naisten joutuvan raiskatuksi ehdolla että raiskauksia tulee tapahtumaan. Tämä tietenkin johtuen siitä, että hän pitää heitä syypäinä raiskauksiin/niiden lisääntymiseen. Ajatuskulku on itse asiassa ihan looginen (jos hyväksyy hänen alkuoletuksensa) eikä lähimainkaan niin törkeä kuin millaiseksi se on väännetty. Tosin tuossa H-A oikoo mutkia suoraksi oikein rankasti.

Tämä on äärimmäisen tärkeä ero siksi, että toisessa skenaariossa toivotaan raiskauksia per se, kun taas toisessa esitetään toivomus "välttämättömän pahan" jakautumisesta henkilön oikeustajun mukaisesti, tässä kohdistumaan ilmiön väitettyihin aiheuttajiin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En ole äänestänyt Halla-Ahoa enkä tule äänestämäänkään, kuten erittäin todennäköisesti en puoluettansakaan, ja pidän varsinkin tuota homon ampumiskommenttia käsittämättömänä ja oksettavana. Kuitenkin tuo vihervasemmistolaisten naisten raiskatuksi tulemisen toivominen on melkoista totuuden venyttämistä sikäli, että kommentissaan Halla-Aho toivoo vihervasemmistolaisten naisten joutuvan raiskatuksi ehdolla että raiskauksia tulee tapahtumaan. Tämä tietenkin johtuen siitä, että hän pitää heitä syypäinä raiskauksiin/niiden lisääntymiseen. Ajatuskulku on itse asiassa ihan looginen (jos hyväksyy hänen alkuoletuksensa) eikä lähimainkaan niin törkeä kuin millaiseksi se on väännetty. Tosin tuossa H-A oikoo mutkia suoraksi oikein rankasti.

Tämä on äärimmäisen tärkeä ero siksi, että toisessa skenaariossa toivotaan raiskauksia per se, kun taas toisessa esitetään toivomus "välttämättömän pahan" jakautumisesta henkilön oikeustajun mukaisesti, tässä kohdistumaan ilmiön väitettyihin aiheuttajiin.
Vaikka Halla-aho ei niin sano, niin minusta tuossa raiskauskommentista tulee rivien välistä selväksi, että Halla-aho toivoo raiskausten lisääntyvän koska se todistaisi hänen olevan oikeassa toitottaessaan maahanmuuton oikeita ja kuviteltuja ongelmia.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka Halla-aho ei niin sano, niin minusta tuossa raiskauskommentista tulee rivien välistä selväksi, että Halla-aho toivoo raiskausten lisääntyvän koska se todistaisi hänen olevan oikeassa toitottaessaan maahanmuuton oikeita ja kuviteltuja ongelmia.

Onhan se mahdollista, mutta kuten itsekin toteat, niin Halla-Aho ei sano. Paljon kaikenlaista muuta typerää sitten on toki sanonut, mistä hyvänä esimerkkinä tuo kommentti homon ampumisesta.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
En ole äänestänyt Halla-Ahoa enkä tule äänestämäänkään, kuten erittäin todennäköisesti en puoluettansakaan, ja pidän varsinkin tuota homon ampumiskommenttia käsittämättömänä ja oksettavana. Kuitenkin tuo vihervasemmistolaisten naisten raiskatuksi tulemisen toivominen on melkoista totuuden venyttämistä sikäli, että kommentissaan Halla-Aho toivoo vihervasemmistolaisten naisten joutuvan raiskatuksi ehdolla että raiskauksia tulee tapahtumaan. Tämä tietenkin johtuen siitä, että hän pitää heitä syypäinä raiskauksiin/niiden lisääntymiseen. Ajatuskulku on itse asiassa ihan looginen (jos hyväksyy hänen alkuoletuksensa) eikä lähimainkaan niin törkeä kuin millaiseksi se on väännetty. Tosin tuossa H-A oikoo mutkia suoraksi oikein rankasti.

Tämä on äärimmäisen tärkeä ero siksi, että toisessa skenaariossa toivotaan raiskauksia per se, kun taas toisessa esitetään toivomus "välttämättömän pahan" jakautumisesta henkilön oikeustajun mukaisesti, tässä kohdistumaan ilmiön väitettyihin aiheuttajiin.

Raiskauksia tulee tapahtumaan, oli maahanmuuttajia ja turvapaikanhakijoita tai ei. Metsurin pitäisi päivittää tuota ajatelmaansa koskemaan myös istuvan hallituspuolueiden naisjäseniä ja kannattajia, he kun ovat vastuussa tämän hetkisestä pakolais- ja maahanmuuttopolitiikasta.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Onhan se mahdollista, mutta kuten itsekin toteat, niin Halla-Aho ei sano. Paljon kaikenlaista muuta typerää sitten on toki sanonut, mistä hyvänä esimerkkinä tuo kommentti homon ampumisesta.
Ei sano ja mitään kuviteltuun rikosoikeudelliseen tuomioon tarvittavaa todistetta asiasta ei ole, mutta kun arvioidaan Halla-ahon persoonaa niin näyttökynnys on alhaisempi ja minun kohdallani ainakin tuokin jo riittäisi siihen että häntä pidän kylmänä mulkkuna.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Raiskauksia tulee tapahtumaan, oli maahanmuuttajia ja turvapaikanhakijoita tai ei. Metsurin pitäisi päivittää tuota ajatelmaansa koskemaan myös istuvan hallituspuolueiden naisjäseniä ja kannattajia, he kun ovat vastuussa tämän hetkisestä pakolais- ja maahanmuuttopolitiikasta.

Kaikki mitä tässä toteat pitää paikkansa.

Ei sano ja mitään kuviteltuun rikosoikeudelliseen tuomioon tarvittavaa todistetta asiasta ei ole, mutta kun arvioidaan Halla-ahon persoonaa niin näyttökynnys on alhaisempi ja minun kohdallani ainakin tuokin jo riittäisi siihen että häntä pidän kylmänä mulkkuna.

Minulle riittää tuohon johtopäätökseen hänen jokunen muista lausunnoistaan ynnä naisseikkailunsa. Siksi minusta ei ole mitään tarvetta korostaa ja nostaa esille tuota lausuntoa ainakaan niin, että se esitetään tarkoituksella väärin ja sen logiikka (joka siinä on) rikotaan.

Kyllä ihmisen pitää olla todella pahasti luonnevikainen, kun tuollaista toivoo.

No, tämä nyt riippuu taas miten sama ajatusmalli puetaan. Lienee ihan hyväksyttyä toivoa esim. että jos/kun "ahneet pankkiirit" taas aiheuttavat finanssikriisin, he itse kärsisivät taloudellisesti enemmän kuin ns. syyttömät veronmaksajat. Samoin uskallan väittää, että Yhdysvalloissa esim. aseiden sääntelyä kannattavien piirissä toivotaan rynnäkkökiväärisurmien osuvan ennemmin ilmiön mahdollistavien "vapaus kantaa aseita" -porukan keskuuteen. Itsekin täytyy sanoa, että toivon jalkapallohuligaanien mellakassa mahdollisten loukkaantuneiden olevan mieluummin huligaaneja kuin sivullisia ja ylipäänsä vastuuttomien ratkaisujen tekijöiden ensisijaisesti kärsivän niiden seuraukset. Esim. jos tässä maassa pääsisi valtaan kuvitteellinen Noora Huuhaasaari joka kieltäisi rokotukset, luulen että moni toivoisi tuhkarokkoa mieluummin hänelle kuin leukemiaa sairastavalle pikkulapselle.

Näin ollen ajatusmallina tuossa ei ole juurikaan outoa ja kauhistelun määrä on ollut siihen nähden melkoista. Sitten kun katsotaan Halla-Ahon oletuksia, paljastavat ne jotain, sillä päivänselvästi punavihreät naiset eivät ole raiskausten pääasiallinen aiheuttaja edes Halla-Ahon mielessä.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Kyllä ihmisen pitää olla todella pahasti luonnevikainen, kun tuollaista toivoo.

No, miten sen nyt ottaa. Kyllähän sitä toivoisi huonoja sijoituksia tehneidenkin häviävän rahansa kapitalistisessa maailmassa, eikä veronmaksajien pelastavan heidän rahojaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kun Halla-aho on niin kovin mieltynyt analogioiden logiikapohdintoihin (ja epäsuorien lauserakenteiden ja passiivin käyttöön välttääkseen vastuun sanomisistaan), niin olisi erittäin mielenkiintoista kuulla mitähän Halla-aho itse tykkäisi lauseesta, että joku toivoisi Halla-ahon ampumista sillä ehdolla että ampumisia tulee joka tapauksessa tulevaisuudessa tapahtumaan?
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Kyllä ihmisen pitää olla todella pahasti luonnevikainen, kun tuollaista toivoo.

Koulukiusaamisen seuraukset ovat arvaamattomia, joistain tulee kouluampujia, toisista homon ampumisesta fantasioivia, raiskauksia vihervasemmistoa kannattaville naisille toivovia islamofobisia rasisteja. Onneksi koulukiusaamiseen on viime aikoina alettu kiinnittää entistä enemmän huomiota ja siihen puututaan herkemmin.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Kun Halla-aho on niin kovin mieltynyt analogioiden logiikapohdintoihin (ja epäsuorien lauserakenteiden ja passiivin käyttöön välttääkseen vastuun sanomisistaan), niin olisi erittäin mielenkiintoista kuulla mitähän Halla-aho itse tykkäisi lauseesta, että joku toivoisi Halla-ahon ampumista sillä ehdolla että ampumisia tulee joka tapauksessa tulevaisuudessa tapahtumaan?

Unohtuiko tästä osa. Jos Halla-aho haluaisi vapauttaa aseiden myynnin säädöksistä tms?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
No, miten sen nyt ottaa. Kyllähän sitä toivoisi huonoja sijoituksia tehneidenkin häviävän rahansa kapitalistisessa maailmassa, eikä veronmaksajien pelastavan heidän rahojaan.

Jotta tämä vertaus toimisi, pitäisi vihervasemmistolaisten naisten tunnistavan ne maahantulijat, jotka ovat raiskaajia. Tuollainen (Halla-ahon) kommentti sisältää sen ajatuksen, että yhtään pakolaista ei pidä päästää sisään raiskausten takia. Tai siis ymmärrän pointtisi, mutta puolustuksena se ei minusta toimi, koska toisessa on kysymys rahasta ja toisessa ihmisistä.

Halla-aho ei varmaan myöskään ymmärrä sitä, ettei raiskauksen uhri itse syytä kokonaista ihmisryhmää tullessaan raiskatuksi vaan sitä yhtä yksilöä, mutta populismissa onkin kysymys siitä, että puhutaan uhrin puolesta olematta lainkaan kiinnostuneita tämän tunteista ja mielipiteistä. Olen lukenut useita raiskauksiin liittyviä kommentteja, joissa mainitaan uhrin elämän olevan pilalla vaikka kirjoittajat eivät edes tunne uhria. Minä tunnen ainakin yhden raiskatuksi tulleen, ja hänestä ei voi huononakaan päivänä sanoa, että elämänsä olisi pilalla tuon yhden vastenmielisen rikoksen takia. Edes raiskatuksi tulleen on turha yleistää omaa tunnettaan koskevan kaikkia raiskatuksi tulleita.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Metsurin pitäisi päivittää tuota ajatelmaansa koskemaan myös istuvan hallituspuolueiden naisjäseniä ja kannattajia, he kun ovat vastuussa tämän hetkisestä pakolais- ja maahanmuuttopolitiikasta.

Ihan sen enempää aiheeseen ottamatta kantaa. niin onko tämä Metsuri nyt sinun keksimä nimitys, mitä tykkäät käyttää vai onko laajemmiltikin käytössä? En ole törmännyt tähän nimeen missään muualla ja alkuun jouduin pitkään miettimään, että tarkoitatko Tällä nyt Halla-ahoa vai Hakkaraista (koska eikös Teuvo ole sahuri tai metsuri ammatiltaan?). Ilmeisesti kuitenkin oikea henkilö on Jussi Halla-aho?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Unohtuiko tästä osa. Jos Halla-aho haluaisi vapauttaa aseiden myynnin säädöksistä tms?
Se nyt vaan on pikantti sattuma, että hän tosiaan sitä sattuu haluaamaan...
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ihan sen enempää aiheeseen ottamatta kantaa. niin onko tämä Metsuri nyt sinun keksimä nimitys, mitä tykkäät käyttää vai onko laajemmiltikin käytössä? En ole törmännyt tähän nimeen missään muualla ja alkuun jouduin pitkään miettimään, että tarkoitatko Tällä nyt Halla-ahoa vai Hakkaraista (koska eikös Teuvo ole sahuri tai metsuri ammatiltaan?). Ilmeisesti kuitenkin oikea henkilö on Jussi Halla-aho?
Väännös hommaforumin halliksen lempinimestä eli mestarista ja tätä nykyä varmaan enemmän käytössä ironisessa merkityksessä. Itse kyllä tykkäisin enemmän mestaajasta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Laitetaan tämä linkki tänne uudestaan kun et ilmeisesti ole uutista huomannut. Miten tuosta ilmenee että kannat olisivat vuosien saatossa muuttuneet? Mielipiteet ovat samoja, ainoastaan esitystapa on eri. Jos Zysselle on ihan ookoo jatkaa hallituksessa homojen ampumisesta fantasioivan, islamofobisen roturealistin kanssa niin mikä Ben silloin on, opportunisti?

Rautalangasta:

1. Huomasin kyllä linkkaamasi uutisen. Siinä Halla-aho kiemurtelee ja juttu on ilmestynyt YLE:n sivuille 11.6. klo 19.34. Päivitetty 19:45.

2. Benin näkemmys osana toista juttua on ilmestynyt HS:n sivuille 11.6. klo 16:32. Päivitetty klo 18:37.

3. Benillä ei siten ollut tietoa siitä, mitä Halla-aho sanoi haastattelustaan katsoen tulevaisuudessa toisen median edustajalle.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Väännös hommaforumin halliksen lempinimestä eli mestarista ja tätä nykyä varmaan enemmän käytössä ironisessa merkityksessä. Itse kyllä tykkäisin enemmän mestaajasta.

Joo kiitoksia. Tosiaan mestari nimitystä olen kuullut käytettävän, mutta tuo metsuri oli itselleni ihan uusi versio. En toki hirveän aktiivisesti seuraa skeneä, niin nämä lempinimet/haukkumanimet/kutsumanimet menee helposti ohi. Tosiaan kun tätä viestiketjua lähdin taas lukemaan, niin pitkään mielsin tuon metsurin Hakkaraiseksi.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jotta tämä vertaus toimisi, pitäisi vihervasemmistolaisten naisten tunnistavan ne maahantulijat, jotka ovat raiskaajia. Tuollainen (Halla-ahon) kommentti sisältää sen ajatuksen, että yhtään pakolaista ei pidä päästää sisään raiskausten takia. Tai siis ymmärrän pointtisi, mutta puolustuksena se ei minusta toimi, koska toisessa on kysymys rahasta ja toisessa ihmisistä.

Tämä nyt on vähän typerä aihe vääntää, kun ei tästä mitään järjellistä varmaan saada, mutta en näe analogiaa niin ongelmallisena: riskisijoittajakaan ei tiedä, mikä sijoituskohde on huono. Molempien osalta voidaan kysyä todennäköisyyksistä: jos teet jotain sellaista, mikä johtaa todennäköisyydellä x huonoon lopputulokseen, tulisiko vahinko kärsiä itse, vai tulisiko yhteiskunnan kärsiä tämä vahinko?

Mitä tulee rahaan ja ihmisiin, en oikeastaan näe niissä mitenkään merkittävää eroa. Raha ei ole seteleitä ja kolikoita vaan ruokaa, juomista, yösija, turvallisuutta, lääkkeitä ja kaikkea tavoiteltavaa. Raha on vain instrumentti, jolla kerromme, montako perunaa vastaa yksi tomaatti. Rahassa on aina kyse ihmisistä, koska niukkuus ja vaihtoehtoiskustannukset koskevat meitä kaikkia.

Sen voisi vielä todeta, että oli Halla-aholta tyhmä heitto aikoinaan lausua noista raiskauksista. Mielestäni tuollaisia spekulointeja ei kannattaisi tehdä eikä laskeskella mitään "vähimmän haitan periaatteita" noissa asioissa.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Eikä se Eerolakaan mikään järjenjättiläinen taida olla. Miksiköhän Halla-aho halusi nämä "älyköt" johtoryhmäänsä. No, onhan tyhmiä tietenkin helpompi ohjata.

Laitatko linkin, missä Halla-Aho on todennut haluavansa Hakkaraisen ja Eerolan puheenjohtajistoon. Ainakin Hakkaraisen valinnan jälkeen hän näytti enemmän vaivaantuneelta.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Laitatko linkin, missä Halla-Aho on todennut haluavansa Hakkaraisen ja Eerolan puheenjohtajistoon. Ainakin Hakkaraisen valinnan jälkeen hän näytti enemmän vaivaantuneelta.

Minusta Metsuri näyttää aina vaivaantuneelta, lähes taikinalta toisinaan.

Soini poistui kokouksesta takaoven kautta: "Jään historiaan miehenä, joka piti aatteensa loppuun asti"

Enää pitäisi tietää mikä se aate oli minkä Soini piti loppuun asti. Takki ainakin kääntyi moneen kertaan matkan varrella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös