Ehkä asiaa pitää ajatella, niin että vaikka Halla-aho on vastenmielinen rasistimulkku joka sanoo idioottimaisia juttuja, niin hän on silti pienempi paha kuin Rinteen demarit tai Vasemmistoliiton Anderson. Minusta se ei ole kovin mukava ajatus ja peiliinkatsomisen paikka näille tahoille, mutta valitettavasti näin asia minusta on. Mutta minulle maahanmuutto marginaalinen kysymys näiden Sotejen ja muiden rinnalla. Allekirjoitin eilen Amnestyn nimikeräyksen että vuosittaista pakolaiskiintiötä nostettaisiin nykyisestä 750:stä (joka nyt ei tietenkään mikään kovin merkittävä asia olisi).
Jos demarit sitoutuivat hallitusohjelmaan, jossa toteuttaisiin Sote ilman maakuntahimmeliä ja valinnanvapauden kanssa, niin minä vaihtaisin persut ja Kepun heihin silmänräpäyksessä (saattaisin joitakin muitakin asioita ohjelmaan vaatia). Sitä itseasiassa pitäisi kysyä demareilta, että miksi rasistien poispitäminen hallituksesta ja maakuntamallin torppaaminen ei ole heille niin tärkeä asia että olisivat valmiita jostain muista vaatimuksistaan tinkimään. Eihän tuo mikään ainoastaan Kokoomuksen vastuulla asia ole.
Demarit ovat oppositiossa, ei heiltä mitään kysytä. Mutta jos Kokoomus on valmis myymään arvonsa ja itsekunnioituksensa valinnanvapaudesta sotessa niin mikä minä olen heitä moittimaan, kukin taaplaa tyylillään. Minä olen kuitenkin Vapaavuoren linjoilla tässä asiassa, rasistien kanssa ei flirttailla.