Perussuomalaiset

  • 5 567 934
  • 44 578

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Persujen talousnero oli kyllä niin kiinnostava sanapari että pakko oli googlata tämä entuudestaan tuntematon nimi. Harmikseni jouduin toteamaan, ettei ole ainakaan julkisesti kirjoitellut mitään taloudesta. Oikeustiede tuntuu kiinnostavan.

Kenties persujen keskuudessa riittää se, että ihminen on perehtynyt konkursseihin ja konkurssilainsäädäntöön, niin hänet voi nimittää talousneroksi. Puolueen puheenjohtajalla onkin omakohtaista kokemusta siitä miten velat jätetään maksamatta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kenties persujen keskuudessa riittää se, että ihminen on perehtynyt konkursseihin ja konkurssilainsäädäntöön, niin hänet voi nimittää talousneroksi. Puolueen puheenjohtajalla onkin omakohtaista kokemusta siitä miten velat jätetään maksamatta.

Puhutko nyt Soinista? Jos puhut niin pistä jotain linkkiä, enpä ole tästä kuullutkaan (tai ainakaan muista kuulleeni).

Vai sekoititko kenties Antti Rinteeseen joka on syyllistynyt kilometrikorvausvilppiin ay-liikkeessä ja joutunut maksamaan vahingonkorvauksia talonyhtiölleen kun aiheutti sille vahinkoa ja yritti pistää omia laskuja yhtiön piikkiin.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Puhutko nyt Soinista? Jos puhut niin pistä jotain linkkiä, enpä ole tästä kuullutkaan (tai ainakaan muista kuulleeni).

No Soinihan se oli siellä SMP:n puoluesihteerinä vastaamassa taloudesta, kun puolue ajettiin konkkaan ja velkojat jäivät nuolemaan näppejään.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Puhutko nyt Soinista? Jos puhut niin pistä jotain linkkiä, enpä ole tästä kuullutkaan (tai ainakaan muista kuulleeni)...
No Soinihan se oli siellä SMP:n puoluesihteerinä vastaamassa taloudesta, kun puolue ajettiin konkkaan ja velalliset jäivät nuolemaan näppejään.

Täytyy sanoa, että olin suorastaan pettynyt erkun vastaukseen. Odottelin jo jotain tietoa Soinin henkilökohtaisista velka-asioista ja jostain mahdollisesta suhmuroinnista, joka korviini ei olisi kantautunut. Mutta kyse olikin siis konkurssikypsän SMP:n puoluesihteerinä toimimisesta, asia mistä Soini on itse puhunut vaikka hur mycket vuosien varrella, että vaikeaa oli.

En tiedä muista palstalaisista, mutta minä sain erkun vihjailusta sen käsityksen, että kyse olisi ollut jostain muusta (henkilökohtaisemmasta) keissistä, kuten nämä Antti Rinteen vastaavat.
 

Tuamas

Jäsen
En tiedä muista palstalaisista, mutta minä sain erkun vihjailusta sen käsityksen, että kyse olisi ollut jostain muusta (henkilökohtaisemmasta) keissistä, kuten nämä Antti Rinteen vastaavat.

Palstallahan on kaksi selvää seksivau-kirjoittajaa, jotka käyttävät tehokkaasti keltaisen lehdistön ilmaisutapoja.
Näissä tapauksissa kannattaa se paskasuodin pitää melkoisen tiukalla ja viilata aina se pari-kolme pykälää alaspäin, jotta pääsee lähelle totuutta.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Soini kirjoittaa plokissaan Ruotsin hallituskriisistä ja hieman myös Suomenkin ja PerusSuomalaisten osuudesta kotimaiseen versioon.
Onko nimimerkki Joukka töissä persujen puoluetoimistossa, kun hän suoltaa näille sivuille Soinin plogia ja muuta virallista persupropagandaa. Olen ajatellut, että yksityishenkilöt kirjoittavat Jatkoaikaan ajatuksiaan eikä se toimi minkään puoluetoimiston tiedonvälityskanavana.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko nimimerkki Joukka töissä persujen puoluetoimistossa, kun hän suoltaa näille sivuille Soinin plogia ja muuta virallista persupropagandaa. Olen ajatellut, että yksityishenkilöt kirjoittavat Jatkoaikaan ajatuksiaan eikä se toimi minkään puoluetoimiston tiedonvälityskanavana.
En ole töissä puoluetoimistossa enkä omista minkään puolueen jäsenkirjaa. Eikö keskusteluketju, joka käsittelee PerusSuomalaisia ole juuri oikea osoite julkaista heidän ajatuksiaan? Vai onko tämä topic varattu vain PerusSuomalaisten haukkumiseen tai nimimerkki penaz kaltaisten "suvaitsen kaikkea paitsi persuja" nimimerkkien käyttöön, jossa voi purkaa kaikkea sitä vääryyttä, mitä persut ovat saaneet heille aiheutettua. Todellista mielipiteen vapautta...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
En ole töissä puoluetoimistossa enkä omista minkään puolueen jäsenkirjaa. Eikö keskusteluketju, joka käsittelee PerusSuomalaisia ole juuri oikea osoite julkaista heidän ajatuksiaan? Vai onko tämä topic varattu vain PerusSuomalaisten haukkumiseen tai nimimerkki penaz kaltaisten "suvaitsen kaikkea paitsi persuja" nimimerkkien käyttöön, jossa voi purkaa kaikkea sitä vääryyttä, mitä persut ovat saaneet heille aiheutettua. Todellista mielipiteen vapautta...

Onhan tämä parempi ketju kuin vaikkapa Kokoomusta käsittelevä ketju, mutta toisaalta keskusteluun kuuluu minusta muutakin kuin pelkkiä linkkien linkittämisiä - myös niitä omia mielipiteitä. Toki toisinaan pelkän linkinkin voi linkittää, mutta jos keskustelu on pelkästään sitä, on vaikea tietää sitä, että mitä sinä ajattelet asioista ja mitä haluat tuoda esille Soinin blokeilla. Keskusteluun kuuluu vastavuoroisuus ja se, että annetaan välillä itse itsestään jotain - ajatuksia, mielipiteitä, kannanottoja tai kommentteja persujen sanomisiin.

vlad.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onhan tämä parempi ketju kuin vaikkapa Kokoomusta käsittelevä ketju, mutta toisaalta keskusteluun kuuluu minusta muutakin kuin pelkkiä linkkien linkittämisiä - myös niitä omia mielipiteitä. Toki toisinaan pelkän linkinkin voi linkittää, mutta jos keskustelu on pelkästään sitä, on vaikea tietää sitä, että mitä sinä ajattelet asioista ja mitä haluat tuoda esille Soinin blokeilla. Keskusteluun kuuluu vastavuoroisuus ja se, että annetaan välillä itse itsestään jotain - ajatuksia, mielipiteitä, kannanottoja tai kommentteja persujen sanomisiin.

vlad.
Kiitän tästä näkökulmasta ja pyrin ottamaan opikseni. Itse olen liikkuva äänestäjä, äänestän lähinnä henkilöä, enkä puoluetta. Vuoden 2011 vaalien jälkeen alkanut persuviha on saanut minut takajaloilleen, koska mielipiteenvapaus koskee myös heitä. Persut on ehkä helppo tuomita Hakkaraisen tai Hirvisaaren toilailuiden perusteella, mutta heillä on myös vaihtoehtoja hallituksen ajamalle politiikalle. Sen saa parhaiten selville heidän omilta sivuiltaan, tämähän on itsestäänselvyys. Media ja hallituspuolueet tyrmäävät nämä vaihtoehdot heti perehtymättä niihin, koska se vain on "muotia", Lindström Suomenuutisissa. Täälläkin tietyt nimimerkit antavat täyslaidallista persuille ja varmasti suurin osa perehtymättä asiaan, mutta koska persut on mainittu, ei siitä voi seurata mitään hyvää. Mielestäni on myös lapsellista sysätä nykyisen vaalikauden hallitusten saamattomuuden PerusSuomalaisten syyksi vain sen seikan takia, että puolue ei pettänyt keskeistä vaalilupaustaan eurotukien suhteen, olisihan Kokoomus voinut joustaa asiassa, mutta sitten olisi ehkä Kataisen palkintovirka jäänyt saamatta. Kuten sanoin, pyrin ottamaan neuvosta opikseni ja antamaan oman mielipiteeni tuleviin linkityksiin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kuten sanoin, pyrin ottamaan neuvosta opikseni ja antamaan oman mielipiteeni tuleviin linkityksiin.

Kiitokset viestistäsi!

Itse olen aikanaan kyllästynyt suuresti siihen persujen panetteluun - jota erityisesti muutamat puolueet ovst harjoittaneet (no mainitaan nyt nimeltä kolme eli demarit, vihreät ja vasemmistoliitto) ja siksi oikeastaan osassa keskustelua olen pyrkinyt itse löytämään persujen linjanvedoista positiivisia puolia. Toki maahanmuuttoasioissa olen hyvin pitkälti Halla-ahon linjoilla ja Ottawan sopimuksen suhteen löydän runsaasti hengenheimolaisia juuri persuista - toisaalta sitten vast' ikää huomiota saanut tasa-arvoinen avioliittolaki on aihe jossa en jaa Soinin kantaa. Jos persuista "karsii" pois tietyt hörhöilijät, joita puolueeseen keräytyi tunnestusta syystä johtuen, puolueesta löytyy useita hyvin järkeviä ja ansiokkaita kansanedustajia, meppejä tai jäseniä - sellaisia joilla on ja tulee olemaan annettavaa Suomelle tavalla tai toisella. Ikävä kyllä niin kauan kuin Soini on vallassa, minun on vaikea äänestää persua oikeastaan muuta kuin tietyissä protestointitilanteissa, kuten tein EU-vaaleissa Halla-ahon kohdalla.

Jokainen lisämielipide on arvokas, joten ei muuta kuin sanoja paperille...

vlad.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Puolue, joka tekee uskontolähtöistä (tässä tapauksessa kristinusko) politiikkaa, ei tule koskaan saamaan ääntäni. Ei, vaikka tuossa maahanmuuttopolitiikassa selkeästi fiksuin puolue onkin (mitä nyt osalla on hankaluuksia erottaa tapamuslimit ääriaineksesta).
 

Fremont

Jäsen
Puolue, joka tekee uskontolähtöistä (tässä tapauksessa kristinusko) politiikkaa, ei tule koskaan saamaan ääntäni. Ei, vaikka tuossa maahanmuuttopolitiikassa selkeästi fiksuin puolue onkin (mitä nyt osalla on hankaluuksia erottaa tapamuslimit ääriaineksesta).

Tuntemani "tapa"muslimit joko kieltävät islamissa olevan mitään huonoa (esim. kivityksiä, vähemmistön oikeuksien polkemista), tai vaihtoehtoisesti kiukuttelevat mikäli jostain mahdollisesta epäkohdasta haluaisi keskustella tai saada tietoa. En keksi yhtään syytä erottaa tapa- tai radikaalimuslimia, molemmat noudattavat uskontolähtöistä elämäntapaa vähintään mielipidetasolla.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Tuntemani "tapa"muslimit joko kieltävät islamissa olevan mitään huonoa (esim. kivityksiä, vähemmistön oikeuksien polkemista), tai vaihtoehtoisesti kiukuttelevat mikäli jostain mahdollisesta epäkohdasta haluaisi keskustella tai saada tietoa. En keksi yhtään syytä erottaa tapa- tai radikaalimuslimia, molemmat noudattavat uskontolähtöistä elämäntapaa vähintään mielipidetasolla.

Itse tunnen yhden tapamuslimin. Ei noudata ramadania, mutta ramadanin päättymiseen liittyvään ilakointiin hän osallistuu kyllä. Nauttii alkoholia siinä missä muutkin. Ei ollut koskaan lukenut Koraania kannesta kanteen. Taustoista sen verran, että ko. jannu on kotoisin Turkista ja koulutukseltaan konetekniikan inssi. Tällä hetkellä jatko-opiskelee Helsingissä. Mukava heppu.
 

Fremont

Jäsen
Itse tunnen yhden tapamuslimin. Mukava heppu.
Hyvä, näitä tarvittaisiin lisää jotta islamilla saattaisi tulevaisuudessa olla edes pienet mahdollisuudet uskonpuhdistukseen. Tällä hetkellähän islamia tai koraania ei voi tulkita millään muulla tavalla kuin niin, että viimeksi koraaniin kirjattu menee aiemmin kirjatun ohi ristiriitatilanteissa, koraanihan on sellaisenaan allahin sanelema paketti jota maallikko ei saa arvostella. Tuossa on myös se suuri fundamentaalinen ero uskonpuhdistuksen läpikäyneeseen kristinuskoon, raamattua ei pidetä jumalan sanelemana, vaan sillä ymmärretään olevan monta kirjoittajaa.

Noin muuten uskonnot tietysti ovat kaikki enemmän tai vähemmän takapajuisia omasta kahden luonnontieteellisen tutkinnon ja antropologian opintojen näkökulmastani. Minun nähdäkseni uskonto voi olla ainoastaan tiedon puutetta, mutta koitappa keskustella tällaisesta uskoa tunnustavan kanssa...
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Jussi Niinistöstä:

"Pidän tiukan eron siviiliminän ja poliitikkominän välillä. Siviiliminäni harrastaa paljonkin huonoa huumoria, mutta poliitikkona olen valinnut asialinjan. Ja se tuntuu nyt purevan: minunlaiseni tyyppi, joka ei erityisemmin pyri, mutta joka on sitkeä ja kestää henkistä epämukavuutta, on nyt nosteessa", Niinistö pohtii suosionsa saloja Joensuun Areenan yläparvella." (Niinistön tultua valituksi puolueen ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi viime vuoden puoluekokouksessa)

"(...) Niinistö on Soinin mies all the way. Hän tukee Soinia kaikessa, ei halua haastaa tätä mistään tai muuttaa puolueen linjassa mitään. Eivätkä jossittelu ja tulevaisuuden ennustaminen häntä tietenkään kiinnosta. Mutta kun tivaamalla tivaa, voisiko julkisuutta karsastava ei ego-trippaaja joskus tulevaisuudessa johtaa puoluettaan, hän murahtaa: "Onhan niitä introvertteja ollut presidenttinäkin maailmanhistoriassa."
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Vaihtoehtoja on mielestäni Soinin jatkajaksi tasan kaksi, Niinistö tai Lindström. Jälkimmäinen on hoitanut ryhmyrin hommia kyllä erinomaisesti. Jämäkästi ja selkeästi, pitäen tunteet kurissa. Huomattava parannus edelliseen.

Hegelle sen verran, että tunnen myös saman tyyppisen kaverin. Muuten aika normi jantteri, mutta muija (suomalainen) kyllä on hunnutettu systeemin mukaan ja muutenkin elää tiukasti koraanin mukaan. Turpaan tulee, jos esim. tervehtii vierasta miestä ilman lupaa, ym. kivaa kulttuuriperimää..

Siitä olen Hegen kanssa samaa mieltä, että nyt on liikaa ollut tuota uskontopainotteisuutta framilla ja olen tästä palautteen eräälle puolueen jäsenelle antanut.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tuntemani "tapa"muslimit joko kieltävät islamissa olevan mitään huonoa (esim. kivityksiä, vähemmistön oikeuksien polkemista), tai vaihtoehtoisesti kiukuttelevat mikäli jostain mahdollisesta epäkohdasta haluaisi keskustella tai saada tietoa. En keksi yhtään syytä erottaa tapa- tai radikaalimuslimia, molemmat noudattavat uskontolähtöistä elämäntapaa vähintään mielipidetasolla.

Ne muutamat tapamuslimit, jotka tunnen, ovat melko vittuuntuneita noihin radikaalimuslimeihin, koska eivät pidä kovin mukavana sitä radikaalisiiven touhua jo pelkästään siitä syystä, että tulevat leimatuksi samaan sakkiin turhan herkästi. Samoin se radikaalien sota- ja tappotouhu ja -puheet tuntuvat näistä tuttavistani melko vastenmieliseltä. Näistä tuntemistani henkilöistä ei muslimius näy oikein mitenkään, paitsi ehkä skandinaaveja tummempana ihona ja hiuksina. Uskonnoista olen kanssasi pitkälti samaa mieltä, vaikka minulla onkin vain yksi tutkinto eikä sekään luonnontieteistä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Hegelle sen verran, että tunnen myös saman tyyppisen kaverin. Muuten aika normi jantteri, mutta muija (suomalainen) kyllä on hunnutettu systeemin mukaan ja muutenkin elää tiukasti koraanin mukaan. Turpaan tulee, jos esim. tervehtii vierasta miestä ilman lupaa, ym. kivaa kulttuuriperimää...


Olen tavannut useita kymmeniä tapamuslimeja työni kautta. Huiveja näkyi erittäin vähän, turpaan vetämistä ei lainkaan. Äidit kävivät yksinään hoitamassa koululla asioita, jopa miesopettajien kanssa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Puolue, joka tekee uskontolähtöistä (tässä tapauksessa kristinusko) politiikkaa, ei tule koskaan saamaan ääntäni. Ei, vaikka tuossa maahanmuuttopolitiikassa selkeästi fiksuin puolue onkin (mitä nyt osalla on hankaluuksia erottaa tapamuslimit ääriaineksesta).

Tässä olen samoilla linjoilla kanssasi, niin kauan kuin puolueen linja on korostetun uskonnollinen (Soinin linjaksikin tätä voinee kutsua), on minun kovin vaikea äänestää puolueen ehdokasta ja ainoan kerran olen tehnyt näin viimeisimmissä EU-vaaleissa, jolloin protestoidakseni annoin ääneni Halla-aholle. Mutta muissa valtakunnallisissa vaaleissa en voi kuvitellakaan äänestäväni puolueen ehdokasta - tai jatkossa kunnallisvaaleissa voin harkita persuja vaihtoehtona, jos riveistä löytyy tolkun aikaansaapa henkilö.

vlad.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans

Olen tavannut useita kymmeniä tapamuslimeja työni kautta. Huiveja näkyi erittäin vähän, turpaan vetämistä ei lainkaan. Äidit kävivät yksinään hoitamassa koululla asioita, jopa miesopettajien kanssa.

Samaa mieltä kanssasi:
- Kuinka moni palloilufani edes muistaa Atik Ismailin tai Shfki Kuqi:n uskontoa. Molemmat maajoukkueen tähtipelajia. Toinen Litmasen veroinen pallotaituri ja toinen fyysinen voimahyökkääjä.

Islaminuskoisia molemmat.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
No joo, ehkä tämä minun tuntemani tapamuslimi on vähän "kehno" esimerkki tapamuslimista sikäli, että mainittujen seikkojen lisäksi hän on ollut Marmariksella baarityöntekijänä, häneltä löytyy suomalainen vaimo (ei kulje hunnussa vaan ihan länkkärin vermeissä) ja kielenkin hän sisäisti parissa vuodessa niin hyvin, että pystyi kommunikoimaan työmaalla kanssani suomeksi.

Jos kaikki Suomeen saapuvat muslimit olisivat kuin hän, niin eipä tässä olisi mitään ongelmaa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
No joo, ehkä tämä minun tuntemani tapamuslimi on vähän "kehno" esimerkki tapamuslimista sikäli, että mainittujen seikkojen lisäksi hän on ollut Marmariksella baarityöntekijänä, häneltä löytyy suomalainen vaimo (ei kulje hunnussa vaan ihan länkkärin vermeissä) ja kielenkin hän sisäisti parissa vuodessa niin hyvin, että pystyi kommunikoimaan työmaalla kanssani suomeksi.

Jos kaikki Suomeen saapuvat muslimit olisivat kuin hän, niin eipä tässä olisi mitään ongelmaa.

No juuri noin. Nämä yksittäisesimerkit ovat aina vähän niin ja näin. Varsinkin kun niillä yritetään lakaista ongelmia maton alle, niin ollaan heikoilla hangilla. Esimerkkinä juuri tämä radikalisoituminen. Husu Hussein teki kaikkensa estääkseen keskustelun syyttämällä suomalaisia holokaustista ja Halla-ahoa Bilal Phillipsen tapauksessa. Ja tämä nyt tietysti uppoaa tosijanistoon kuin sormi pyllyyn Vihreiden kesäkokouksessa.

Husu tuli vaan totaalisesti ownatuksi Wali Hashin toimesta, joka rohkeasti nosti kissan pöydälle ja totesi, että jotain on yhteisössä mennyt vituilleen, kun täällä syntyneet ja kasvaneet nuoret miehet lähtevät Isis-porukoihin. Tällaisten Hashin kaltaisten järkimiesten kannanotot vaan tuppaavat jäävän paitsioon, koska mutku persut-valitus myy paremmin käsien heiluttajille ja olen suvaitsevainen-osastolle.

Kun Halla-ahon kanssa keskustelusta ei tullut mitään, niin olisi kiva kuulla Husun mietteitä Haras Rafiqin haastattelusta Iltalehdessä. Varsinkin koskien juuri näitä radikaalisaarnaajia.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus

Olen tavannut useita kymmeniä tapamuslimeja työni kautta. Huiveja näkyi erittäin vähän, turpaan vetämistä ei lainkaan. Äidit kävivät yksinään hoitamassa koululla asioita, jopa miesopettajien kanssa.

Minä puolestani olen nähnyt sekä huiveja että turpaan vetämistä muslimien taholta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
No juuri noin. Nämä yksittäisesimerkit ovat aina vähän niin ja näin.

Mielenkiintoinen mielipide nimimerkiltä, joka riemastuu aina, kun mediassa on maininta yksittäisesimerkkien tekemistä rikoksista.

Yksi tapamuslimi vastaanotti eilen Nobelin rauhanpalkinnon samassa kaupungissa, jossa yksittäisesimerkki Breivik aloitti terroritekonsa. Allahia ei palkitun puheessa mainittu, mutta Islam mainittiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös