Perussuomalaiset

  • 5 538 896
  • 44 419
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kun niin vähättelevästi suhtaudut niin jatkokysymyksenä millaisia ovat nämä "Timo Soinin kaltaiset" reilut 500 000 suomalaista?

En ole käsittääkseni ottanut kantaa siihen, millaisia he ovat, enkä otakaan. Ihmetykseni kohdistuu siihen, että noinkin meritoitunut poliisimies samaistuu heihin. Ei liene olemassa lakia tai sääntöä, joka estäisi minua ihmettelemästä sitä.
 

Animal

Jäsen
En ole käsittääkseni ottanut kantaa siihen, millaisia he ovat, enkä otakaan. Ihmetykseni kohdistuu siihen, että noinkin meritoitunut poliisimies samaistuu heihin. Ei liene olemassa lakia tai sääntöä, joka estäisi minua ihmettelemästä sitä.

Ilmeisesti et kovin montaa poliisia puhallusratsioiden lisäksi ole tavannut, jos et tiedä heidän pääsääntöisesti olevan arvomaailmaltaan konservatiiveja, isänmaallisia ja kiinnostuneita maan sisäisestä ja ulkoisesta turvallisuudesta.

Edit.

Itse Packalenin ehdotuksesta sen verran, että melko yksisilmäistä laskea että

x määrä tarkkuuskivääreitä + x määrä tarkka-ampujia = x määrä kuolleita, koska tilastojen mukaan.

Unohtuu se seikka, että A. pitää saada tarkka-ampujat sellaisiin paikkoihin että tulosta voidaan tehdä ja B. tuhannet viholliset tarkka-ampujien vaikutuspiiriin.

Toinen mikä tuossa ehdotuksessa ihmetyttää poliisin ehdotukseksi on noin monen reserviläisen kouluttaminen tarkka-ampujaksi rauhan aikana. Itse keksin heti mitä riskejä siihen liittyy ja luulisi kokeneen poliisinkin ymmärtävän.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ilmeisesti et kovin montaa poliisia puhallusratsioiden lisäksi ole tavannut, jos et tiedä heidän pääsääntöisesti olevan arvomaailmaltaan konservatiiveja, isänmaallisia ja kiinnostuneita maan sisäisestä ja ulkoisesta turvallisuudesta.

Puhallusratsiassa olen viimeksi ollut vuonna 1986 ja sekin tapahtui vesillä, että sikäli en ryhtyisi tuolla keulimaan. Poliisin resurssipula on todellisuutta, ei siin mitn.

Olen itsekin arvomaailmaltani konservatiivi, isänmaallinen ja kiinnostunut maan sisäisestä ja ulkoisesta turvallisuudesta. Äänestänkö Perussuomalaisia? No en.
 

Animal

Jäsen
Olen itsekin arvomaailmaltani konservatiivi, isänmaallinen ja kiinnostunut maan sisäisestä ja ulkoisesta turvallisuudesta. Äänestänkö Perussuomalaisia? No en.

Se on sinun henkilökohtainen oikeus äänestää ketä haluat, mutta aika laput silmillä olet kulkenut jos ihmettelet Perussuomalaisten vetävän arvokonservatiiveja puoleensa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Se on sinun henkilökohtainen oikeus äänestää ketä haluat, mutta aika laput silmillä olet kulkenut jos ihmettelet Perussuomalaisten vetävän arvokonservatiiveja puoleensa.

Perussuomalaiset vetävät sivistymättömiä arvokonservatiiveja puoleensa, se on selvä. En sitä olekaan ihmetellyt.

Ihmettelyni kohdistuu edelleen siihen, että tämä nimenomainen suht sivistynyt poliisimies haluaa samaistua Perussuomalaisiin. Syystä tai toisesta.
 

Animal

Jäsen
Perussuomalaiset vetävät sivistymättömiä arvokonservatiiveja puoleensa, se on selvä. En sitä olekaan ihmetellyt.

Ihmettelyni kohdistuu edelleen siihen, että tämä nimenomainen suht sivistynyt poliisimies haluaa samaistua Perussuomalaisiin. Syystä tai toisesta.

On sivistyneitä ja "sivistyneitä" ihmisiä. Meidän käymämme keskustelun perusteella kuulut jälkimmäisiin, eli tähän ns. sivistyneistöön, joka katsoo muita alaspäin. En tosin itse tiedä miten määritellään sivistyneisyys.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Tarkoitat ilmeisesti nykyistä pääministeripuoluetta, joka on hallituksessa tekemässä puolustuskykyä heikentävää politiikkaa.

Asia on täsmälleen päinvastoin. Nykyinen pääministeripuolue on jo vuosikymmenet ajanut puolustuskykyä vahvistavaa politiikkaa. Onneksemme nykyinen maailmantilanne alkaa vihdoinkin antaa sille kaikupohjaa myös ns. tavallisen lottokansan keskuudessa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Miten Ottawan sopimuksen ratifiointi ja puolustusmäärärahojen leikkaaminen vahvistavat Suomen puolustuskykyä?

Tavoillesi uskollisena viet keskustelun taas heti kättelyssä sivuraiteelle, mutta ei se mitään, olemme tottuneet siihen. Tuskin sinulle tarvitsee kertoa, mitä mieltä nykyinen pääministeripuolue on alun alkaenkin ollut Ottawan sopimuksesta saati sitä, ketkä tämän puuhastelun takana ovat.
 
Tavoillesi uskollisena viet keskustelun taas heti kättelyssä sivuraiteelle, mutta ei se mitään, olemme tottuneet siihen. Tuskin sinulle tarvitsee kertoa, mitä mieltä nykyinen pääministeripuolue on alun alkaenkin ollut Ottawan sopimuksesta saati sitä, ketkä tämän puuhastelun takana ovat.
En suinkaan.
Mielestäni viime aikoina voimakkaaksi virinneen puolustuskeskustelun sanoma on ollut, että uskottava puolustuskyky mahdollistetaan joko a) itsenäisellä puolustuksella ja merkittävällä taloudellisella lisäpanostuksella tai b) liittoutumalla sotilaallisesti.
Mielestäni Suomi ei ole tehnyt kumpaakaan. Päinvastoin, ollaan leikattu puolustusmäärärahoja ja kokoomus on ollut hyväksymässä tätä politiikkaa.
Maailmaan mahtuu paljon tyhjää puhetta. Teot ratkaisevat ja kokoomus antoi - ainakin Kataisen aikana - melko selkeän signaalin, että se on valmis tekemään sellaisia kompromisseja, joiden hintana on puolustuskyvyn heikentäminen.

Kyllä ne värilasitkin voisi joskus riisua ja myöntää, ettei ollut kovin vahva esitys.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kyllä ne värilasitkin voisi joskus riisua ja myöntää, ettei ollut kovin vahva esitys.

Tästä olen samaa mieltä, että Kataisen pääministerikausi ei ole ollut millään muotoa "our finest hour" Kokoomuksen näkökulmasta. Mutta tähän vaikuttaa oleellisesti se, että Katainen joutui kokoamaan hallituksensa jokseenkin romuläjästä ja kierrätystavarasta luikuripuolue Perussuomalaisten kieltäydyttyä lottokansan sille antamasta hallitusvastuusta.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Jotenkin absurdia läppää nimimerkki Freeloaderilta. Siis ihmetellä, miksi komisario Packalén "sivistyneenä" haluaa kuulua persuihin. Tompan CV näyttää ruotsinkielisyyttä lukuunottamatta ihan normipersulta. Komisarioita kun löytyy heiltä enemmänkin. Ja jos stereotypiohin mennään, niin PS on kannatukseltaan muutenkin vahvasti poliisipuolue. Ja sotilaspuolue. Ja taksikuskipuolue. Ja duunaripuolue jne.

Akateemisen väen suuntaan PS ei toki ole vahvasti profiloitunut puolue, joten ehkä sitten voi ihmetellä miksi esim. tohtorit ja professorit Jussi Niinistö, Erkki Havansi, Jussi Halla-aho, Heikki Tala ja Lauri Heikkilä haluavat olla Perussuomalaisissa. Johtuisinkohan siitä, että he ovat kansallismielisiä konservatiiveja ja PS on käytännössä ainoa kansallismielinen sekä arvokonservatiivinen puolue.


Freddie Freeloader kirjoitti:
Olen itsekin arvomaailmaltani konservatiivi, isänmaallinen ja kiinnostunut maan sisäisestä ja ulkoisesta turvallisuudesta. Äänestänkö Perussuomalaisia? No en.
Se on sinun henkilökohtainen oikeus äänestää ketä haluat, mutta aika laput silmillä olet kulkenut jos ihmettelet Perussuomalaisten vetävän arvokonservatiiveja puoleensa.

Pitää olla tosiaan laput silmillä elänyt, jos ei ymmärrä Kokoomuksen menettäneen myös koulutettuja konservatiiviäänestäjiä Perussuomalaisiin. Kokoomuksella on kyllä heidän menettämiseen varaa, koska kok taas vetoaa esim. naistoimihenkilöihin ja virkamiehiin siinä missä eri suuntiin vuotava sosiaalidemokraatitkin.

Kokoomuksella on kyllä edelleen vanhaa perua olevia konservatiiviäänestäjiä(puolueuskollisia ns. faniäänestäjiä), mutta puolueena se ei ole konservatiivinen, vaan arvoliberaali keskustapuolue, mikä vetoaa nykyisin enemmänkin julkisen puolen toimihenkilöihin kuin esim. yrittäjiin, joille taas ei oikein "omaa" puoluetta Suomesta löydykään.
 
Mutta tähän vaikuttaa oleellisesti se, että Katainen joutui kokoamaan hallituksensa jokseenkin romuläjästä ja kierrätystavarasta luikuripuolue Perussuomalaisten kieltäydyttyä lottokansan sille antamasta hallitusvastuusta.
Vähäinen oli liikkumavara Kataisella. Piti valita kahdesta:
Joko a) Ylläpitää henkilökohtaista suosiota Euroopassa tai b) heikentää Suomen puolustuskykyä.
Katainen valitsi ensimmäisen.

Voimapolitiikan palattua Eurooppaan, Katainen pakkasi laukkunsa ja jätti aseistariisumansa Suomen taakseen.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Vähäinen oli liikkumavara Kataisella. Piti valita kahdesta:
Joko a) Ylläpitää henkilökohtaista suosiota Euroopassa tai b) heikentää Suomen puolustuskykyä.
Katainen valitsi ensimmäisen.

Voimapolitiikan palattua Eurooppaan, Katainen pakkasi laukkunsa ja jätti aseistariisumansa Suomen taakseen.

Just näinhän se meni. Olet kyllä taitava tuossa asioiden vääntelyssä "uskottavasti". Kuin Paavo Väyrynen ikään. Et ole harkinnut poliittista uraa?
 
Just näinhän se meni. Olet kyllä taitava tuossa asioiden vääntelyssä "uskottavasti". Kuin Paavo Väyrynen ikään. Et ole harkinnut poliittista uraa?
No kun kerran kysyit, niin voin vastata myöntävästi. Joskin harkinnan jälkeen totesin, ettei politiikan tekeminen - ainakaan minkään puolueen riveissä - ole minua varten.
Päällimmäisenä syynä se, ettei suuremmin innosta katsoa politiikan peliä yksittäisen puolueen näkökulmasta. Ei innosta kaunistella jonkun rottailuja vain sen vuoksi, että toisella on sama pelipaita päällä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
No kun kerran kysyit, niin voin vastata myöntävästi. Joskin harkinnan jälkeen totesin, ettei politiikan tekeminen - ainakaan minkään puolueen riveissä - ole minua varten.
Päällimmäisenä syynä se, ettei suuremmin innosta katsoa politiikan peliä yksittäisen puolueen näkökulmasta. Ei innosta kaunistella jonkun rottailuja vain sen vuoksi, että toisella on sama pelipaita päällä.

"Suurempi hybris on kuvitella vaikuttavansa asioihin ulkopuolelta" sanoi Pekka Sauri aikoinaan ja on siinä täysin oikeassa.

Politiikka on likaista peliä, oli sitten sisä- tai ulkopuolella.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
En koe moisesta kärsivänikään.

Henkilökohtaisella tasolla minulle riittää kansalaiskeskustelijan rooli tässä kohtaa vähintäänkin kelvollisesti.

Sama täällä. Olen siinä määrin opportunisti, että pyrin nauttimaan elämästäni ja ottamaan siitä kaiken irti sen lyhyen hetken, kun olen täällä, sen sijaan, että kuluttaisin sen yrittämällä korjata toisten ihmisten elämää.

Tämä ei suinkaan tarkoita, etteikö mielestäni heikkoja ja hädänalaisia tulisi auttaa. Mutta jokaisen siihen kykenevän tulee kantaa vastuu omasta elämästään ja selviämisestään.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Perussuomalaisista löytyy monenkirjavaa väkeä. Omastakin laajemmasta tuttavapiiristä voin heti nimetä kolme viime kunnallisvaaleissa ollutta ehdokasta, joiden arvomaailmassa ei päällisin puolin ole kovin paljon samaa.
Tässä heistä lyhyt luonnehdinta, mihin olen poiminut yhden kuvaavan piirteen, ihmisinä he toki ovat monitahoisempia. Joka tapauksessa yksi pitää olohuoneen seinällä etelävaltioiden lippua, toinen on miehestä naiseksi muuttunut transsukupuolinen ja kolmas televisiossakin tietokilpailuja vetänyt ”älykkö”.

Näistä kolmesta kaksi meni vielä läpikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös