Niin, tuossa oli vain esimerkki siitä, että jos Kisapuisto tai te muut vastaavat pikkusielut olisitte vähemmistön tilanteessa, niin suhtautuminen olisi hyvin todennäköisesti erilainen.
No ei olisi, kuten voisit hyvin lukea siitä vastauksestani kysymykseesi jos vain viitsisit. Miksi muuten esität kysymyksiä, jos sinua ei ne vastaukset sitten kiinnosta ollenkaan?
Mun olisi esimerkiksi erittäin vaikea saada adoptoitua ketään, koska olen yksin asuva heteromies. Okei, periaattellinen mahdollisuus minulla siihen toki olisi, mutta käytännössä se on mahdotonta. Ja olen sitä mieltä, että erittäin hyvä niin, sillä lapsella pitää olla äiti ja isä, ja jos en halua muodostaa naisen kanssa parisuhdetta tai en löydä naista joka haluaisi parisuhteen kanssani perustaa, niin ei minun tarvitse silloin saada lapsiakaan. Hyvin yksinkertaista. En ole siis pelkästään sitä mieltä, että homoparien ei tarvitse lapsia saada vaan olen sitä mieltä, että lapsella on oikeus isään ja äitiin. Valitettavan moni näyttää nykyään olevan sitä mieltä, että tällaista oikeutta ei lapsella ole, vaan että päinvastoin aikuisella ihmisellä on oikeus lapseen, mikä on täysin absurdi ja perverssi näkökanta.
1. Mitäs kaikkia mahdollisia niitä nyt onkaan? Heteroparit, homoparit, sukulaisparit, useamman hengen yhteenliittymät. Miksi kaikilla näillä ei voisi olla adoptio-oikeutta? Ovatko homoinsestin harjoittajat kykenemättömiä kasvattamaan lapsen seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi? Aiheuttaako polygamisessa liitossa kasvaminen onnetonta aikuisuutta?
Etkö keksi muita? Siis asettamissasi raameissa. Mites toi ikäraja, kun 15-vuotiaat ovat ihan täysin oikeustoimikelpoisia. Mites vaikkapa oman ruumiinsa testamenttaaminen, testamentti kun on erittäin todellinen ja laillinen dokumentti. Mites jos ihminen on holhouksen alaisena, jolloin ihmisen asioista päättää joku toinen ihminen, pitäisikö hänellä olla oikeus naittaa tämä ihminen kenen kanssa tahansa sillä miksikäs se kuuluu kenellekään muulle missä parisuhteessa ihmiset elävät? Mites erilaiset avioitumiset esineiden/asioiden/luontokappaleiden kanssa? Jos ihminen haluaa mennä avioon pihamäntynsä tai pehmonallensa kanssa, niin miksikäs ei, jos kerran tasa-arvoa halutaan, tuskin se sitä puuta tai nallea haittaa.
3. Minun mielipiteelläni ei pidäkään olla mitään merkitystä siinä, miten muut järjestävät suhdemuotonsa. Daa-a!
Aivan. Sinun mielipiteelläsi ja minun mielipiteelläni on ihan yhtä paljon tai yhtä vähän merkitystä tässä asiassa. Vaikka sitä valitettavan moni ei haluakaan myöntää. Näin on nyt, ja näin olisi myös silloin, jos tästä järjestettäisiin ihan kansalaisäänestys. Tällä hetkellä ainoat, joiden mielipide asiassa merkkaa, ovat 200 kappaletta vaaleilla äänestettyjä kansanedustajia. Ja tällä hetkellä näyttää vahvasti siltä, että enemmistö niistä on samaa mieltä kuin minä, mikä on minusta erittäin hieno asia että sielläkin ymmärretään tämä tasa-arvokusetus.
Mites muuten se kysymys adoptio- ja avioliittolakien erottamisesta, oletko puolesta vai vastaan ja miksi?