Perussuomalaiset

  • 5 569 461
  • 44 578

Hans Geering

Jäsen
Suosikkijoukkue
Doncaster Spinners
Jokainen saa tehdä omalla kohdallaan niin vihreitä valintoja, kuin haluaa. Mutta vallankahvassa oleville Vihreille se ei riitä...

Sinunko mielestä Suomessa ja miksei koko maailmassa energian tuotanto ja kulutus on niin kestävällä pohjalla, että päätös kulutuksen määrästä voidaan jättää pelkästään yksilön/yritysten omatunnon varaan ilman mitään haittavaikutusta esim. tämän pallon asuttavuuteen lähitulevaisuudessa?
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Jokainen saa tehdä omalla kohdallaan niin vihreitä valintoja, kuin haluaa. Mutta vallankahvassa oleville Vihreille se ei riitä. Kansakuntaa on pakotettu vihreyteen vuosikausia ja nyt näyttää siltä, että ainakin osa viherfasismin kyllästämästä kansasta on saanut tarpeekseensa. Suvaitsevaisuusvihreys ei hyväksy minkäänlaista poikkeusta tai erilaista mielipidettä. Toisinajattelijat heivataan yli laidan, esimerkkinä case Vesa Hack. Minun on vaikea ymmärtää, miten Suomessa on päästetty vihernatsismi näin pahasti valloilleen, jonka päämäärä on ainostaan oma vihreä agenda ja sen vastustajien mustamaalaaminen.

Dee snider, tiedätkö mikä on ulkoisvaikutus?

Tässäpä lyhyesti:

"Ulkoisvaikutus on taloustieteessä kaupankäynnin tai taloudellisen toiminnan vaikutus, joka koskee kolmansia osapuolia, jotka eivät osallistu tehtävään päätökseen" (Linkki vie wikipedian sivulle ulkoisvaikutuksesta)

Mitäs mieltä olet, että pitäisikö tämä ulkoisvaikutus ottaa jotenkin huomioon ympäristöpolitiikassa ja jos pitää niin miten?
 

Hans Geering

Jäsen
Suosikkijoukkue
Doncaster Spinners
Tämän aamun, Aamulehdessä Soini avaa vähän puolueen verolinjoja ja leikauslistoja.

Konkreettiset muutokset verotuksessa:
Energiaveron korotus perutaan (700milj.€), määrittelemätön tuloverohelpotus pieni - ja keskituloisille.

Työpaikkoja lisää:
Talouskasvu pitäis saada käyntiin, tätä sitten pönkitetään tutkimukseen panostamalla, uutta kehitämällä ja vanhoja rakenteita tukemalla. Massatuotanto ei suomea pelasta vaan erikoistuminen ja yksilölliset tuotteet sekä tuotteiden korkea laatu.

Kestävyysvajeen rahoitus:
Suurin uutinen on kai se, että Soinin mielestä tämä vaje on vain 5-6 miljardia, ei se 10 miljardia mitä VM on laskenut, mistä eri lukku tulee, sitä ei Soini kerro. Vajeeseen puuttuminen edellyttää liikkumista veroissa, rakenteissa ja leikkauksissa myös kuntien määrää pitää vähentää. Luotto on kova Persuillakin siihen, että talouskasvu hoitaa loput vajeesta.

Menolisäykset rahoitetaan:
Pääomavero nousisi 2% sekä siihen lisätään progressiota (?!) miten, sitä ei Timo sano. Arvonlisäveroa Soini nostaisi prosentin, (nämä yhteinsä +750milj.€).
Lisäksi tuloveroa ei voi kuulema paljoa kiristää, ilmeisesti kuitenkin voi jonkin verran ja varmaankin sieltä suurituloisten joukosta, mene ja tiedä kun ei tarkemmin kerrota...
Ai niin, 20% kehitysavusta, (300milj.€) EU-n jäsen maksujen maksamatta jättämistä ei enään tässä mainittu, olisko se jo unohtunut?

Mainitut korotukset siis kuittaavat tuon energiaveron korotuksen poiston, aika paljon jää vielä kirittävää tuohon Soinin 5, saati sitten VM:n 10 miljardiin.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Vittu kun vituttaa tuo mm. Iltasanomien harrastama leikkauslista hypetys. Onhan taloupoliittinen ohjelman pakko olla jotain muutakin kuin leikkauslista tai sitten (ko.) puolue ei ole oikealla karttalehdellä. Samaten kestävyysvaje termi on ihan ahterista. Menot nyt vaan näyttävät olevan tuloja suuremmat = kestävyysvaje. Idioottipoliitikot ja vielä ääliömmät toimittajat tarttuvat virkamiesten jargoniin, niin kuin olisi keksitty jotain mullistavaa. Tosiasiassa vain yksinkertaista asiaa suotta monimutkaistetaan.

Siinä olen Soinin kanssa samaa mieltä, että tulojen kasvulla on hoidettava iso osa kestävyysvajeesta. Ei jumalauta jäädä kädettöminä vaan leikkaamaan ja hajottamaan hyvinvointia, ja toivomaan että kyllä tästä kituuttamalla selvitään. Pitää tehdä aktiivisesti jotain muutakin kuin irtisanoa ihmisiä, sillä sitähän se leikkaaminen tarkoittaa. Tätä ei pidä missään kohtaa unohtaa. PerSuiltakin toivoisi konkretiaa talouskasvun elvyttämiseen, joskin on myönnettävä että energiaverojen korottamisen peruuttamisella todennäköisesti kyllä jo olisi kohtuullinen piristysruiske niin kotitalouksien kulutukseen kuin yritysten investointeihinkin. Aika suureen epätietoon tässäkin jää miten talous nousuun käännetään.
Ei PerSuillakaan tietenkään ole taikakeinoja taloutta kasvattaa, mutta tietty investointimyönteisyys on kyllä eteenpäin ainakin visvan (vihervasemmisto) esittämästä politiikasta. Eriasia on miten talouden hoito Soinilaisilta oikeasti sujuisi. Epäilen että virkamiesten byrokratia ei yhdellä vaalikaudella nytkähdä montaa pykälää mihinkään suuntaan, oli hallituksessa kuka tahansa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pohdin tässä vaan hiljaa itsekseni, että onkohan Persut kuitenkin vähän liian junttipuolue, kun ajatellaan nykymaailman menoa.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Noh, tulihan sieltä ja vihdoin tulee jotain enemmän kuin lista sloganeja. Hyvä persut! Pitää lukea viikonloppuna läpi ajatuksella, mutta ensi vilkaisulla (ekat ~10 sivua) vaikuttaa olevan vain aikapitkälti lista väiteittä, joita perustellaan toisilla väiteillä tai ei perustella olenkaan. Sen lisäksi oli muutama WTF-hetki. Toisaalta, oli muutama kohta, jossa voisi olla samaa mieltä, mutta suuri kuva oli kyllä aika ei-ei. Pahiten nousi esille kyllä tuo kansallisuusmielisyys mikä on tosi iso ei-ei. No joo, nyt päästään keskustelemaan ja debunkkaamaan persuja oikein kunnolla.

Hyvä esimerkki kansallisuusmielisestä sonnasta mitä ohjelmassa oli:

"Omaleimaisuuden ja terveen kansallisylpeyden ylläpito on siis elintärkeää niin nyt kuin tulevaisuudessakin. Tämä on huomioitava esimerkiksi kouluopetuksessa ja ylipäänsä kaikessa opetus- ja valistustoiminnassa"

Jee, aivopestään koululaiset!
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Pahiten nousi esille kyllä tuo kansallisuusmielisyys mikä on tosi iso ei-ei.

Olen kyllä ihan samaa mieltä, että kansallisuusmielisyydessä voi mennä helposti liian pitkälle. Joskin mielestäni on kuitenkin parempaa ajaa osin itsekkäästi suomalaisten etuja (ainakin Suomen eduskunnassa), kuin lähteä näiden maailmanpelastamisesta haaveilevien puunhalaajien kelkkaan, jotka pyrkivät pelastamaan koko maailman kiskomalla lisää veroja suomalaisen veronmaksajan selkänahasta. Kyllä nykyajan todellinen ei-ei on tämä järjetön maailmanmurehtijoiden individualismin ylikorostaminen. Siihen verratuna toki PerSutkin ovat iso askel oikeaan suuntaan.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Hyvä esimerkki kansallisuusmielisestä sonnasta mitä ohjelmassa oli:

"Omaleimaisuuden ja terveen kansallisylpeyden ylläpito on siis elintärkeää niin nyt kuin tulevaisuudessakin. Tämä on huomioitava esimerkiksi kouluopetuksessa ja ylipäänsä kaikessa opetus- ja valistustoiminnassa"

Jee, aivopestään koululaiset!
Tuijotan nyt tuota lainattua ja olen lukenut sen 15 kertaa etu- ja takaperin, mutta olen täysin ymmällä mitä peruna yrittää sanoa. Siis mitä oikeasti nyt haetaan? Suomalaisia lapsia ei saa opettaa olemaan ylpeitä suomalaisuudestaan? Mitä jos ovat sitä luonnostaan? Pitääkö se kitkeä pois? Siis mihin helvettiin juuri tartuin? Valistakaa nyt äkkiä joku.

Siis mitä jos mulle syntyy valkoinen poika, jonka nimeksi tulee Matti Petteri Virtanen, joka haaveilee telkkarin edessä olevansa isona Ville Peltonen ja pelaa pihalla muiden kanssa lätkää selostaen huutaen omaa peliään "ja hän tulee hän kikkaa hän menee menee menee ja laukoo JEEE SUOMI VOITTAAAAA!"

Miten toimin tuossa tilanteessa? Poika korvista sisälle ja arestia Suomen huutamisesta?
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Oman pikaluvun suosikkeja oli "Tällä hetkellä alhainen opintotuki, venyvät opiskeluajat ja alhainen syntyvyys ovat parhaita ja samalla pahimpia esimerkkejä nykyisen koulutuspolitiikan väärästä suunnasta."

Kaikkivoipaista on koulutuspolitiikka, kun syntyvyyskin alenee...
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Mitäs mieltä olet, että pitäisikö tämä ulkoisvaikutus ottaa jotenkin huomioon ympäristöpolitiikassa ja jos pitää niin miten?
Kerro tästä lisää. Onko se ulkoisvaikutusta, kun ilmastohömppäpäätöksillä suomalainen tehdas menettää kilpailukykynsä, laittaa lapun luukulle ja jatkossa sama tuotanto tehdäänkin maassa, joka ei välitä vittujakaan päästöistä, työntekijöiden hyvinvoinnista tai yhtään mistään muusta paitsi voiton maksimoimisesta. Onko tälle vaikutukselle nimi?
 

Miguel

Jäsen
Siis mitä jos mulle syntyy valkoinen poika, jonka nimeksi tulee Matti Petteri Virtanen, joka haaveilee telkkarin edessä olevansa isona Ville Peltonen ja pelaa pihalla muiden kanssa lätkää selostaen huutaen omaa peliään "ja hän tulee hän kikkaa hän menee menee menee ja laukoo JEEE SUOMI VOITTAAAAA!"

Miten toimin tuossa tilanteessa? Poika korvista sisälle ja arestia Suomen huutamisesta?

Käsittääkseni perunan lainaamassa kohdassa puhuttiin koulun piirissä tehtävästä tapakasvatuksesta ja "valistuksesta". Sinä puhut esimerkissäsi vain kodista, et koulusta.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Tuijotan nyt tuota lainattua ja olen lukenut sen 15 kertaa etu- ja takaperin, mutta olen täysin ymmällä mitä peruna yrittää sanoa. Siis mitä oikeasti nyt haetaan? Suomalaisia lapsia ei saa opettaa olemaan ylpeitä suomalaisuudestaan? Mitä jos ovat sitä luonnostaan? Pitääkö se kitkeä pois? Siis mihin helvettiin juuri tartuin? Valistakaa nyt äkkiä joku.

Siis mitä jos mulle syntyy valkoinen poika, jonka nimeksi tulee Matti Petteri Virtanen, joka haaveilee telkkarin edessä olevansa isona Ville Peltonen ja pelaa pihalla muiden kanssa lätkää selostaen huutaen omaa peliään "ja hän tulee hän kikkaa hän menee menee menee ja laukoo JEEE SUOMI VOITTAAAAA!"

Miten toimin tuossa tilanteessa? Poika korvista sisälle ja arestia Suomen huutamisesta?

Lyhyesti: Tendenssin pitäisi olla se, että ei ole mitään väliä minkä maalainen olet vaan mitä teet. Suomalaisia lapsia ei saa opettaa olemaan ylpeitä suomalaisuudestaan, koska tähän ei ole mielestäni perusteita. Oikeastaan voisin heittää pallon sulle: miksi meidän pitäisi lapsia olemaan ylpeitä suomalaisuudestaan?

Esimerkkisi koskee sinun yksityistäelämää ja siinä voit tehdä niin kuin haluat. Ei kiinnosta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Persujen ohjelmasta löytyy yksi erittäin hyvä kohta eli työttömien maahanmuuttajien sijoittaminen muualle kuin kalliisiin kaupunkeihin. Ei ole mitään järkeä siinä että valtio/kunnat maksavat maahanmuuttajat alueille jossa kämppien hinnat ovat sitä luokkaa että monella työssäkäyvälläkin on vaikeata selvitä vuokrien kanssa.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Käsittääkseni perunan lainaamassa kohdassa puhuttiin koulun piirissä tehtävästä tapakasvatuksesta ja "valistuksesta". Sinä puhut esimerkissäsi vain kodista, et koulusta.
Olinpas ajattelematon. Siirretään poika pelaamaan liikuntatunnille ja toistetaan kysymys.

Siis minä olen vielä todella kaukana jostain Timo T.A. Mikkosesta. Silti olen aivan klapilla päähän hakattu lukiessani, että kansallismielisyys ja terve ylpeys kotimaastaan on jonkun suomalaisen mielestä niin väärin, että sitä on aktiivisesti vastustettava. Ei vaan mahdu kaaliin. Minä jopa ymmärrän miksi joku tappaa, raiskaa, kiduttaa, kannattaa tuulivoimaa tai toimii jotenkin muuten päinvastoin minun moraalikäsitykseen verrattuna, mutta tämä kansallismielisyyden aktiivinen vastustaminen menee täysin ohi. Vähän sama jos joku tulisi sanomaan, että mansikan syönti on murha. Olen rehellisesti ja avoimesti äimän käkenä.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Olinpas ajattelematon. Siirretään poika pelaamaan liikuntatunnille ja toistetaan kysymys.

Siis minä olen vielä todella kaukana jostain Timo T.A. Mikkosesta. Silti olen aivan klapilla päähän hakattu lukiessani, että kansallismielisyys ja terve ylpeys kotimaastaan on jonkun suomalaisen mielestä niin väärin, että sitä on aktiivisesti vastustettava. Ei vaan mahdu kaaliin. Minä jopa ymmärrän miksi joku tappaa, raiskaa, kiduttaa, kannattaa tuulivoimaa tai toimii jotenkin muuten päinvastoin minun moraalikäsitykseen verrattuna, mutta tämä kansallismielisyyden aktiivinen vastustaminen menee täysin ohi. Vähän sama jos joku tulisi sanomaan, että mansikan syönti on murha. Olen rehellisesti ja avoimesti äimän käkenä.

Jos tuo sinun esimerkki tapahtuisi koulussa, niin ei tietenkään pidä mennä vetämään korville tai kieltämään. Mutta kyllä raja pitää vetää siihen, että ei koulussa voi aktiivisesti opettaa olemaan kansallismielisiä (vrt. emme voi opettaa kaikkien pitää huutaa että jee jee Suomi voittaa). Kansallisuusmielisyys on ihan puhtaasti henkilökohtainen moraalikysymys = ei kuulu kouluun

Edelleen: Mitä perusteita meillä on kansallisuusmielisyydelle nykypäivän Suomessa? Miksi sillä pitäisi olla väliä?
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Silti olen aivan klapilla päähän hakattu lukiessani, että kansallismielisyys ja terve ylpeys kotimaastaan on jonkun suomalaisen mielestä niin väärin, että sitä on aktiivisesti vastustettava. Ei vaan mahdu kaaliin. Minä jopa ymmärrän miksi joku tappaa, raiskaa, kiduttaa, kannattaa tuulivoimaa tai toimii jotenkin muuten päinvastoin minun moraalikäsitykseen verrattuna, mutta tämä kansallismielisyyden aktiivinen vastustaminen menee täysin ohi. Vähän sama jos joku tulisi sanomaan, että mansikan syönti on murha. Olen rehellisesti ja avoimesti äimän käkenä.

Samoin. En ole mikään erityisen isänmaallinen ihminen, mutta silti olen iloinen ja ylpeä siitä, että olen saanut syntyä tänne Suomeen. Kansallismielisyyden vastustaminen lienee jotain peruja niistä ajoista, jolloin kaikki rumaan itänaapuriimme liittyvä oli huisin hienoa ja edistyksellistä ja kaikki Suomeen liittyvä taas kamalan taantumuksellista. Asetelma on proletariaatin unelmavaltion romahdettua vain vaihtunut siten, että nyt jalustalla on "kommari-koljan" sijaan "mamu-mehmed", jota oman kulttuurin kustannuksella puffaten voi sitten päteä ja olla hieno sekä tiedostava ihminen.

Täältä muuten pointsit Persujen listalle, paljon asiaa(ja jopa yllättävänkin paljon). En ole kuitenkaan vielä vakuuttunut äänestämisestäni suuntaan tai toiseen, mutta ihan kiva, että joku puolue esitti hyviäkin ehdotuksia pitkästä aikaa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun tuli tuo pumaska lukaistua, niin olihan tuo yllättävän maltillinen ja tolkullinen paperi. Ei tosin välttämättä kovin realistinen eikä varsinkaan juuri missään kysymyksissä oman arvomaailmani mukainen, mutta kun täälläkin on konkretiaa huudeltu, niin kiva että sellaista on nyt tarjottu.

Tämä kohta tuossa kuitenkin yllätti minut täydellisesti: "Taide on kaikissa muodoissaan yksi kulttuurin peruselementeistä. Suomalainen taide, esittävä ja ei esittävä, on ollut perinteisesti arvostettua. Kirjallisuutemme, arkkitehtuurimme, kuvataiteemme, muotoilumme, säveltaiteemme jne. ponnistavat vankalta pohjalta. Perussuomalaiset kokevat suomalaisen kulttuuriperinnön säilyttämisen olevan ensisijaista postmodernin nykytaiteen tukemiseen verrattuna. Valtion myöntämiä kulttuuritukirahoja on ohjattava siten, että ne vahvistavat suomalaista identiteettiä. Tekotaiteelliset postmodernit kokeilut sen sijaan olisi syytä jättää taloudellisesti yksittäisten henkilöiden ja markkinoiden vastuulle."

Onko siis todella niin, että perussuomalaiset nyt julkisesti ilmoittautuvat suomalaisen korkeakulttuurin tukijoiksi, kun tähän asti kaikissa pöydissä on huudeltu siihen sävyyn, että kulttuurin tukia pitäisi leikata rajusti ja kaiken kulttuurin pitää elättää itse itsensä?

Tämä on varmaan myös ymmärrettävä niin, että perussuomalaisten mielestä musiikkitalo on ihan ok juttu, mutta harrastustilat nuorille post-moderneille taiteilijoille tai treenikämpät amerikan hapatusta veivaaville nuorille nälkäisille kolleille ovatkin sitten vasta toissijainen tukemisen kohde.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Samoin. En ole mikään erityisen isänmaallinen ihminen, mutta silti olen iloinen ja ylpeä siitä, että olen saanut syntyä tänne Suomeen. Kansallismielisyyden vastustaminen lienee jotain peruja niistä ajoista, jolloin kaikki rumaan itänaapuriimme liittyvä oli huisin hienoa ja edistyksellistä ja kaikki Suomeen liittyvä taas kamalan taantumuksellista.

Siis, en minä vastusta kansallisuusmielisyytä kunhan se on yksityistä / henkilökohtaista. Kansallisuusmielisyys on rinnastettavissa uskontoon. Eihän me koulussakaan voida sanoa, että nyt on pakko uskoa jumalaan / jeesukseen / allah / ukko-ylijumalaan...

Itse en ole kansallismielinen, koska näe en siihen mitään perusteita eikä se luo minulle mitään lisäarvoa.
 

Miguel

Jäsen
Olinpas ajattelematon. Siirretään poika pelaamaan liikuntatunnille ja toistetaan kysymys.
--
Silti olen aivan klapilla päähän hakattu lukiessani, että kansallismielisyys ja terve ylpeys kotimaastaan on jonkun suomalaisen mielestä niin väärin, että sitä on aktiivisesti vastustettava. Ei vaan mahdu kaaliin.

En minä ainakaan vastusta ihmisten tervettä ylpeydentuntoa suomalaisuudesta. Enkä kansallismielisyyttä, kunhan sillä ei tarkoiteta esim. muukalaisvihamielisyyttä.

Mutta ihmettelyäsi selventämään pari ihmettelevää vastakysymystä. Miksi sitä kansallismielisyyttä pitäisi opettaa koulussa, ja eikö sitä tähän asti olla riittävästi vaalittu? Kuuluuko sitä opettaa myös maahanmuuttajataustaisille oppilaille? Vai aikovatko persut siivota maahanmuuttajat ja heidän jälkeläisensä pois Suomen kouluista?
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Samoin. En ole mikään erityisen isänmaallinen ihminen, mutta silti olen iloinen ja ylpeä siitä, että olen saanut syntyä tänne Suomeen. Kansallismielisyyden vastustaminen lienee jotain peruja niistä ajoista, jolloin kaikki rumaan itänaapuriimme liittyvä oli huisin hienoa ja edistyksellistä ja kaikki Suomeen liittyvä taas kamalan taantumuksellista.

Joo, samaa perua taitaa olla tämä suomalaisten surkea kansallinen itsetunto. Meinaan kun vaikka Egyptissä tapahtuu historiallinen vallankumous ja maa etsii tietä demokratiaan, niin mitä kysyy suomalainen toimittaja?" Ovatko Egyptiläiset muuttaneet suhtautumistaan suomalaisiin?" Sehän se tienkin paikallisilla aina ensimmäisenä mielessä pyörii.
Sen verran saisi puolestani kansallisylpeyttä oikeasti opettaa, että ei tarvitsi niin paljon nöyristellä muiden edessä, eikä edes välittää mitä kaikki meistä ajattelevat. Suomi on kuitenkin hyvä maa, ehkä jopa oikeastikin (eikä vaan Newsweekissä) yksi parhaista. On täällä paljon parannettavaa, mutta suurimmassa osassa maita asiat on vielä huonommin. Kyllä siinä on aihetta hyvään kansalliseen itsetuntoon ja tiettyyn ylpeyteenkin.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Edelleen: Mitä perusteita meillä on kansallisuusmielisyydelle nykypäivän Suomessa? Miksi sillä pitäisi olla väliä?
Esimerkiksi sitä väliä, että kiitos suomalaisuuden voit puhua noin levottomia pelkäämättä vapautesi tai turvallisuutesi puolesta. Pikaisen kirjoitushistoriaan kurkkaamisen perusteella voisin täsmäaseena mainita myös ilmaisen koulutuksen ja opintotuen. Nuo sinullekin kelpaavat edut ja niiden tuoma hyvinvointisi ovat yksin suomalaisen arvomaailman mahdollistamia. Maailmanlaajuiset arvot ovat jotain aivan muuta. Illuusioita, fantasioita ja haaveita voi olla, mutta valitettavasti niistä koituu reaalimaailmaan siirrettynä pelkkää pahaa kaikille osapuolille.

Mutta joo aika kauraahan tämä nyt. Joku on selvästi reppureissaamassa kuullut pössybaarissa yhteisiä "We are all citizens of world"-ajatuksia ja niellyt kaiken koukkuineen päivineen. Onnea vaan tuolla tiellä. Minä en sorru tämän enempää tuohon ajatusleikkiin ja tämä ei todellakaan tarkoita taka-askelia. Vaikka tämä Jatkiksessa näpyttely aika turhaa onkin, niin rajansa kaikella.

Eihän me koulussakaan voida sanoa, että nyt on pakko uskoa jumalaan / jeesukseen / allah / ukko-ylijumalaan
Tämä ei liity minun osalta kansallismielisyyteen, vaan kommentoin tätä asetelmaa evlut-kirkko vs. islam.

Luterilaista kirkkoa on helppo lyödä, koska se ei lyö takaisin. Olisi mielenkiintoista lukea (vaikka linkin kautta), että miten maahanmuuttomyönteiset tahot näkevät Islamin leviämisen Suomessa? Ja koska about samat tahot ajavat myös seksuaalivähemmistöjen asiaa, niin löytyykö munaa vaatia imaameja siunaamaan (vai mitä ne tekevätkään) homosuhteita? Mites nais-imaamien asema? Jos ja kun Suomeen perustetaan ensimmäinen, toinen ja kolmas islamilainen koulu, niin onko niiden perustaminen ja mitä niiden seinien sisällä opetetaan ihan harmitonta vai löytyykö kiveksiä kieltää höpölöpöuskonnon opetus? Kuka perustaa ekana eroa-islamista.fi -saitin? Jos nämä kysymykset kieltää alkuunsa, niin mitä Suomi tekee tällä hetkellä toisin kuin ne muut Euroopan maat, jotka maksavat jo kovaa hintaa holtittomasta maahanmuutosta?

Minä näen näiden kysymysten takana todella huolestuttavan kehityksen ja siksi persujen äänestäminen on erinomainen vaihtoehto.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Persujen ohjelmasta löytyy yksi erittäin hyvä kohta eli työttömien maahanmuuttajien sijoittaminen muualle kuin kalliisiin kaupunkeihin. Ei ole mitään järkeä siinä että valtio/kunnat maksavat maahanmuuttajat alueille jossa kämppien hinnat ovat sitä luokkaa että monella työssäkäyvälläkin on vaikeata selvitä vuokrien kanssa.

Oliko ohjelmassa toimenpiteet miten tämä aiotaan toteuttaa? Jos puhutaan kuntapaikkojen myöntämisestä, niin olisi erittäin hyvä ajatus, että kaikkia kuntia patistettaisiin osallistumaan yhteiseen asiaan. Muutenhan ihmisillä on vapaaliikkuvuus maassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös