Perussuomalaiset

  • 5 569 101
  • 44 578
Oman pikaluvun suosikkeja oli "Tällä hetkellä alhainen opintotuki, venyvät opiskeluajat ja alhainen syntyvyys ovat parhaita ja samalla pahimpia esimerkkejä nykyisen koulutuspolitiikan väärästä suunnasta."

Kaikkivoipaista on koulutuspolitiikka, kun syntyvyyskin alenee...

Yritätkö olla sarkastinen? Jos yrität, niin mielelläni kyselisin perusteluja. Itse en ole mikään lääkäri tahi kätilö, mutta kyllä se käsittääkseni saattaa vähän syntyvyyteen vaikuttaa, että naisihmiset istuvat siellä koulun penkillä kolmekymppisiksi asti (osa varmaan kolmivitosiksikin tirplatutkintoja vedellen). Hedelmällisyys kun kuitenkin alkaa jossain vaiheessa naisella karista iän myötä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Kerro tästä lisää. Onko se ulkoisvaikutusta, kun ilmastohömppäpäätöksillä suomalainen tehdas menettää kilpailukykynsä, laittaa lapun luukulle ja jatkossa sama tuotanto tehdäänkin maassa, joka ei välitä vittujakaan päästöistä, työntekijöiden hyvinvoinnista tai yhtään mistään muusta paitsi voiton maksimoimisesta. Onko tälle vaikutukselle nimi?

No, kiitos AnaMasalle, kun vastasit puolestani..:) Eipä tuohon paljon lisättävää ole.

Viittä vaille luettu tuo puolueohjelma ja hyvältähän tuo näyttää. Jossain kohtaa ehkä on vähän liiallistakin paatosta, mutta asiallinen paketti kaikenkaikkiaan.

Ylivoimaisesti nautinnollisin kohta oli tuo monikulttuurisuuspohdinta ja siitä jäi mieleen seuraava itsestäänselvä lause, joka osaltaan puhkaisee monikulttuurisuuskuplan:

"Ilman kansallisia identiteettejä ei olisi monikulttuurisuuttakaan."

Niinpä, tämä tuntuu vaan jatkuvasti monikulttuurivihreiltä unohtuvan. Tai sitten kyse on vain suomalaiskansalliskulttuurin vastustamisesta/väheksymisestä, joka voidaan lukea myös puhtaaksi rasismiksi.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Kiitoksia asiallisesta vastauksesta AnaMasa tuohon kansallisuusmielisyys juttuun. Tiivis paketti, mutta en näe asiaa noin yksinkertaisena. Moni noista asioista mitä luettelit pitää paikkansa ehkä vielä 30 - 50 vuotta sitten, mutta kun mietitään että minne halutaan mennä niin ne eivät ole enää yhtä relevantteja. Lyhyesti: meidän pitäisi tähdätä "We are all citizens of world"-tyyppiseen maailmaan, vaikkakin sinne on pitkä matka, koska on ainoa oikeasti tasa-arvoinen malli.

Kerro tästä lisää. Onko se ulkoisvaikutusta, kun ilmastohömppäpäätöksillä suomalainen tehdas menettää kilpailukykynsä, laittaa lapun luukulle ja jatkossa sama tuotanto tehdäänkin maassa, joka ei välitä vittujakaan päästöistä, työntekijöiden hyvinvoinnista tai yhtään mistään muusta paitsi voiton maksimoimisesta. Onko tälle vaikutukselle nimi?

eli siis on moraalisesti oikein varastaa kun muut varastaa?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Esimerkiksi sitä väliä, että kiitos suomalaisuuden voit puhua noin levottomia pelkäämättä vapautesi tai turvallisuutesi puolesta. Pikaisen kirjoitushistoriaan kurkkaamisen perusteella voisin täsmäaseena mainita myös ilmaisen koulutuksen ja opintotuen. Nuo sinullekin kelpaavat edut ja niiden tuoma hyvinvointisi ovat yksin suomalaisen arvomaailman mahdollistamia. Maailmanlaajuiset arvot ovat jotain aivan muuta. Illuusioita, fantasioita ja haaveita voi olla, mutta valitettavasti niistä koituu reaalimaailmaan siirrettynä pelkkää pahaa kaikille osapuolille.

Mutta joo aika kauraahan tämä nyt. Joku on selvästi reppureissaamassa kuullut pössybaarissa yhteisiä "We are all citizens of world"-ajatuksia ja niellyt kaiken koukkuineen päivineen. Onnea vaan tuolla tiellä. Minä en sorru tämän enempää tuohon ajatusleikkiin ja tämä ei todellakaan tarkoita taka-askelia. Vaikka tämä Jatkiksessa näpyttely aika turhaa onkin, niin rajansa kaikella.

Vahva komppaaminen jatkuu...

Tuo on asia, mikä pistää myös sivuunkirjoittanutta vituttamaan välillä niin, että veri loppuu varpaista asti. Nämä vitun sinnearhinmäetstubidit lässyttävät vuoronperään tuota samaa paskaa ja unohtavat sen, mitä tämä läpimätä ja junttimainen suomalaisuus on saanut lopulta aikaan. Juuri sen, että vapaa-ajattelijahihhulit saavat pilkata Jullea ja Jesseä niin paljon, kuin ateistisielu sietää, ilman pelkoa julkisesta päänirroituksesta, mitä olisi ehkä tarjolla jossain ah niin modernissa ja suvaitsevaisessa kulttuurissa. Meneppä Venäjälle tekemään transseksuaalinen nukketeatterikuvaus Stalinista ja Leninistä ja sen jälkeen pyytämään duumalta apurahoja.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Ilman kansallisia identiteettejä ei olisi monikulttuurisuuttakaan."

Niinpä, tämä tuntuu vaan jatkuvasti monikulttuurivihreiltä unohtuvan. Tai sitten kyse on vain suomalaiskansalliskulttuurin vastustamisesta/väheksymisestä, joka voidaan lukea myös puhtaaksi rasismiksi.

Koska tunnistan tämän koskevan osittain itseäni, voin kertoa, että ei unohdu. Minulla on vieraita kulttuureita jopa oman kotini seinien sisäpuolella (hui kauhistus) eikä se minun kansallista identiteettiäni lainkaan hetkauta. Tosin ihan mielelläni anna tälle toisenkin kulttuurin edustajalle mahdollisuuden toteuttaa omaa kulttuuriaan. Ja lasten kohdalla vähän niinku sillai puolet ja puolet.

Ja sama sitten tietysti koko yhteiskuntaan laajennettuna.

Ja kulttuuri-sanalla tässä ei tarkoiteta esimerkiksi rikollista toimintaa, jolla aika harvoin on tekemistä varsinaisesti kulttuurin kanssa.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Siis, en minä vastusta kansallisuusmielisyytä kunhan se on yksityistä / henkilökohtaista. Kansallisuusmielisyys on rinnastettavissa uskontoon. Eihän me koulussakaan voida sanoa, että nyt on pakko uskoa jumalaan / jeesukseen / allah / ukko-ylijumalaan...

Itse en ole kansallismielinen, koska näe en siihen mitään perusteita eikä se luo minulle mitään lisäarvoa.

Kai sitten vastustat myös muiden kulttuurien ja uskontojen edustajia(burkhat, huivit etc), jotka julkisesti julistavat sitä mitä ovat? Vai onko kyse siitä, että vain suomalaisen valtakulttuurin edustajien tulisi pitää kansallistunne piilossa?

Se on nimittäin niin, että ainakin muslimit näppärästi yhdistävät sekä mainitsemasi uskonnon, elämäntavan ja politiikan. Siihen nähden terve suomalainen kansallistunne ja käsitys kuulumisesta länsimaisen sivistyksen piiriin(johon siis kuuluu tasavertaisuus, sananvapaus, uskonnonvapaus ym.) on ihan aiheellinen vastavoima olla olemassa(.. näitähän ei ah edistyksellisistä iraneista ym. paljoa löydy). Ei kansallismielisyys ole siis sama asia, kuin joku Hitler Jugend maalaamassa "ausländer raus!" tekstejä Kiinalaisen ravintolan seinään.

Itse uskon siihen, että kaikille kulttuureille on maailmassa tilaa jossain olla. Mutta sitä en hyväksy sitä, että tungetaan ensin muiden maille ovista sekä ikkunoista sisään ja ryhdytään seuraavaksi kuitenkin elämään täysin vain omien lakien, moraalikäsitysten ym:n varassa vähät välittäen uuden kotimaan ja kulttuurin normeista. Tähän kun lisätään vielä joidenkin tapauksissa rikollinen ura, niin mihin muuhun tätä ilmiötä voi oikeastaan verrata, paitsi loisen ja isännän epäterveeseen suhteeseen?

Ja jos PerusS on konkreettisesti tekemässä jotain näiden asioiden parantamiseksi, niin hmm, melkeinpä voisin ääneni heille antaa.
 
Viimeksi muokattu:

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Vahva komppaaminen jatkuu...

Tuo on asia, mikä pistää myös sivuunkirjoittanutta vituttamaan välillä niin, että veri loppuu varpaista asti. Nämä vitun sinnearhinmäetstubidit lässyttävät vuoronperään tuota samaa paskaa ja unohtavat sen, mitä tämä läpimätä ja junttimainen suomalaisuus on saanut lopulta aikaan. Juuri sen, että vapaa-ajattelijahihhulit saavat pilkata Jullea ja Jesseä niin paljon, kuin ateistisielu sietää, ilman pelkoa julkisesta päänirroituksesta, mitä olisi ehkä tarjolla jossain ah niin modernissa ja suvaitsevaisessa kulttuurissa. Meneppä Venäjälle tekemään transseksuaalinen nukketeatterikuvaus Stalinista ja Leninistä ja sen jälkeen pyytämään duumalta apurahoja.

Ymmärrän tämän aspektin ja on tärkeää, että on alueita, jossa uskotaan vapauteen näin paljon. Hienoa, mutta silti minua kalvaa:

Kärjistetysti: En minä ole tehnyt mitään sen eteen, että meillä on liberaali maa. Tämä ei ole minun ansiota. Joo, olen äänestänyt, mutta yhdellä äänellä ei ole mitään arvoa. Fundamentaalilla tasolla minä en ole tehnyt mitään erilaista verrattuna vaikka tähän venäläiseen. Miksi minun pitäisi olla ylpeä siitä, että olen ollut lähellä henkilöitä, jotka on valinnut hyvin? Sehän on vain puhdasta tsägää. Itse ainakin voin olla ylpeä asioista, joita itse olen tehnyt.

Tän paremmin en osaa asiaa selittää nyt. En tiedä ymmärsittekö.

Ps. en ole ikinä reppureissanut.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Ja kulttuuri-sanalla tässä ei tarkoiteta esimerkiksi rikollista toimintaa, jolla aika harvoin on tekemistä varsinaisesti kulttuurin kanssa.

Toisaalta vaikkapa romani-kulttuurissa, suorastaan kansan identiteetissä perustellaan rikollista toimintaa. Romaneilla on Jumalan antama oikeus varastaa muilta. Ja samaan tapaan vaikkapa Afrikan heimokulttuureissa moraalikoodisto on eri omaa heimoa kohtaan kuin muita kohtaan. On tärkeää pohtia missä määrin esim. Suomessa tulee suvaita aluperäisille asukkaille vieraita ja haitallisena kokemia tapoja. Maassa maan tavalla ei ole mielestäni ollenkaan liikaa vaadittu, ja sitä noudattavat maahantulijat ovat enemmän tervetulleita kuin kaikkien elämää vaikeuttamaan pyrkivät.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kärjistetysti: En minä ole tehnyt mitään sen eteen, että meillä on liberaali maa. Tämä ei ole minun ansiota. Joo, olen äänestänyt, mutta yhdellä äänellä ei ole mitään arvoa. Fundamentaalilla tasolla minä en ole tehnyt mitään erilaista verrattuna vaikka tähän venäläiseen. Miksi minun pitäisi olla ylpeä siitä, että olen ollut lähellä henkilöitä, jotka on valinnut hyvin?

Minusta patriotismi ja nationalismi ovat asioita, jotka voivat olla myös hyvin terveitä vaikutukseltaan. Jos yhteiskunta olisi vain kokoelma taustattomia, hedonistisia kuluttajia niin pysyisikö se lopulta mitenkään koossa? Mutta jos se koostuisi vaan fanaattisista monokultturisteista niin ei sillä silloinkaan kovin hyvin menisi. Itse tunnen suomalaisena liberaalina ylpeyttä liberaalidemokraattisesta tasavallastamme ja siitä miten pystyimme sitkeästi säilyttämään demokratiamme viime vuosisadan myrskyissä. Sydäntäni lämmittää esimerkiksi K.J.Ståhlbergin kuivakka kirjoitus Helsingin Sanomissa juuri Helsingin vapauttamisen jälkeen vuonna 1918, jossa puolusti tasavaltaa ja demokratiaa tilanteessa, jossa kiihkomielet olivat miettimässä suurin piirtein puna-ongelman loppuratkaisua - tai vaikkapa kenttäsynagoga Syvärillä muutaman kilometrin päästä saksalaisten asemista. Tämä on toki leimallisesti liberaalia isänmaallisuutta, joka ei kohdistu etniseen kansakuntaan vaan sen muodostamaan pluralistiseen ja liberaaliin valtioon, jonka kansalaisuus ei perustu genetiikalle tai tietylle kulttuuriselle taustalle.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Onko siis todella niin, että perussuomalaiset nyt julkisesti ilmoittautuvat suomalaisen korkeakulttuurin tukijoiksi, kun tähän asti kaikissa pöydissä on huudeltu siihen sävyyn, että kulttuurin tukia pitäisi leikata rajusti ja kaiken kulttuurin pitää elättää itse itsensä?

Kyllähän tämä alkaa kuulostaa ihan tutulta kulttuurikannanotolta eurooppalaisesta lähihistoriasta, elikkä kaikki modernistipellet ynnä muut abstraktit maalarit pois maisemista ja tilalle vanhaa, kansallisesta muistista kumpuavaa esittävää taidetta. Tarkoittanee Gallen-Kallelaa, Halosta, Järnfelttiä ja kumppaneita. Väinämöistä, kannelta ja karelianismia. Reheviä maalaismammoja tekemässä ruumillista työtä.

Ihan rehellisesti sanottuna, omat pienet PerSu-sympatiat katoavat nopeammin kuin Kanki-Kaikkonen kiinteistöyhtiön hallituskokouksesta kun tulee tällaista tekstiä luettavaksi. Toki kulttuuriväkikin voi katsoa itseään peiliin kun pyrkii tekemään lähinnä omalle sisäpiirilleen nykyään näitä juttujaan. Onhan tämäkin vastareaktiota elitismille.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Kärjistetysti: En minä ole tehnyt mitään sen eteen, että meillä on liberaali maa. Tämä ei ole minun ansiota. Joo, olen äänestänyt, mutta yhdellä äänellä ei ole mitään arvoa. Fundamentaalilla tasolla minä en ole tehnyt mitään erilaista verrattuna vaikka tähän venäläiseen. Miksi minun pitäisi olla ylpeä siitä, että olen ollut lähellä henkilöitä, jotka on valinnut hyvin? Sehän on vain puhdasta tsägää. Itse ainakin voin olla ylpeä asioista, joita itse olen tehnyt.
Periaatteessa ymmärrän pointtisi. Kannattaa kuitenkin katsoa myös toista puolta. Ihminen on laumaeläin ja hakeutuu kaltaistensa seuraan. Ihminen haluaa kuulua yhteisöön ja näissä yhteisöissä on muodolliset tai epämuodolliset säännöt, jonka mukaan jäsenet toimivat.

Pikkulapset muodostavat jo omia "jengejään" ja saattavat haastaa riitaa naapurikadun "jengien" kanssa. Isommassa mittakaavassa raumalaiset ja porilaiset ärhentelevät toisilleen paikallismatseissa ja pitävät oman kaupunkinsa lippua korkealla. Kyse on nimenomaan oman ryhmän löytämisestä ja joukkoon kuulumisesta. Oman ryhmän paremmuuteen uskomisesta. Ja silti kyse on vain siitä sattumasta, mille kadulle tai mihin kaupunkiin on syntynyt.

Ihan sama kansallisella tasolla. Jenkkien mielestä jenkit on maailman ainoa supervalta ja jenkkien ansiosta Hitler ei valloittanut koko Eurooppaa. Ruotsalaiset ovat ylpeitä kun voittavat lätkän olympiakultaa. Keniassa pidetään kansanjuhlat, kun puolikenialainen kaveri valitaan yhdysvaltain presidentiksi. Mutta mitä tekemistä näillä yksittäisillä ihmisillä, jotka noista asioista remuavat, on noiden tekojen kanssa? Ei niin mitään, kunhan ovat sattuneet syntymään siihen tiettyyn paikkaan.

Sama yhteisöllisyyden vaikutus ja oman yhteisön paremmuuteen uskominen näkyy ihan kaikissa kulttuureissa ja maissa. Jos Suomi haluaa säilyttää kilpailukykynsä ja nykyisessä globalisoituneessa maailmassa, siihen tarvitaan nimenomaan sitä yhteisöllisyyttä. Koko kansallisvaltiohan on oikeastaan vain sen jäsenien yhteisö, jossa on määritelty tietyt säännöt. Ei kenelläkään suomalaisella ole enää mitään tekemistä Suomen perustamisen ja itsenäisyyden kanssa (pl. muutamat veteraanit). Mutta jos kaikki suomalaiset ajattelevat että paskat nationalismista, olen maailmankansalainen, niin silloin Suomi häviää olemasta ja tulee vain epämääräinen pala maata, johon muodostuu pienempiä ryhmittymiä, lopulta isompia ryhmittymiä ja joskus ehkä kokonainen maa. Näin kärjistetysti.

Vielä loppukaneettina, tämä "maailmankansalaisuus" on hieno ajatus. Olisihan se kiva, jos ihan oikeasti ihonväriin, rotuun tai kulttuuriin katsomatta kaikki voisivat olla tasavertaisia kaikkialla maailmassa. Mutta kun totuus on vain se, että muutama idealisti ei riitä, sillä 99% maailman ihmisistä on "aivopesty" kuulumaan siihen omaan ryhmäänsä ja pitämään sitä parhaana. Totuus lienee edelleen että valtaosa - tai ainakain hyvin suuri osa - planeettamme ihmisistä olisi valmiita tappamaan ja kuolemaan oman maansa tai uskontonsa puolesta. Ja samoin valtaosa planeettamme ihmisistä pitää sitä omaa maataan parhaana ja on ylpeä kansalaisuudestaan. Se, että Suomi hylkää kokonaan "isänmaallisuuden" on potentiaalisesti omaan polveen ampumista.
 
Viimeksi muokattu:

vili19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mestarit lavan alla
Ylivoimaisesti nautinnollisin kohta oli tuo monikulttuurisuuspohdinta ja siitä jäi mieleen seuraava itsestäänselvä lause, joka osaltaan puhkaisee monikulttuurisuuskuplan:

"Ilman kansallisia identiteettejä ei olisi monikulttuurisuuttakaan."

Puhkaisee mitä sitten puhkaisee. Vastaavia totuuden puhkaisuita muistan kuulleeni ollessani käymässä siellä länsirannikon helmen satapaskassa skeidalla palttiarallaa 2001; toinen ilmeisesti jonkun porilaisen siadbarren suusta, ja se kuului että joku espoolainen Blues voittaa joskus jotain. Joku toinen väitti Ässien voittavan joskus jotain. Paskaa puhuivat, mot.

Mihinkään mitään kantaa ottamatta, eivätkö ne Neuvostoliiton kommaritkin puhkaisseet monia totuuksia manifesteillaan? Ja onhan se pohjoisemman Korean valtiaskin totuuden nimessä pelannut muutaman reiän golfia melkeinpä ilman lyöntejä, taisi klaarata puolellatoista lyönnillä reiän? Oliko näin? Melkoista suorittamista etten sanoisi, ja nykyisin tunnettujen totuuksien puhkomista, vai onko?
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Ylivoimaisesti nautinnollisin kohta oli tuo monikulttuurisuuspohdinta ja siitä jäi mieleen seuraava itsestäänselvä lause, joka osaltaan puhkaisee monikulttuurisuuskuplan:

"Ilman kansallisia identiteettejä ei olisi monikulttuurisuuttakaan."

Niin? Miten tuo lause "puhkaisee monikulttuurisuuskuplan"? Logiikka ei kyllä aivan avaudu.

Kokeillaan siis samaa ajatusta toisilla muuttujilla.

"Ilman eri kasveja ei olisi puutarhan monimuotoisuuttakaan."

Ei, lause ei puhkaise monimuotoisuuskuplaa. Ei nyt anneta kuitenkaan vielä periksi, vaan yritetään vielä eri muuttujilla.

"Ilman erilaisia joukkueita ei olisi SM-liigaakaan."

Puhkesiko nyt SM-liigakupla? Nähtäväksi jää.
 

Jättikukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Florida Panthers (HIFK symp.)
Oman pikaluvun suosikkeja oli "Tällä hetkellä alhainen opintotuki, venyvät opiskeluajat ja alhainen syntyvyys ovat parhaita ja samalla pahimpia esimerkkejä nykyisen koulutuspolitiikan väärästä suunnasta."

Kaikkivoipaista on koulutuspolitiikka, kun syntyvyyskin alenee...

Toi nyt on harvoja järkeeni käypiä ajatuksia koko mandaatissa. Toki opintojen pitkittyminen laskee yliopisto-opiskelijoiden keskimääräistä hedelmällisyyslukua. Kyse on ennen kaikkea naisen biologiasta.

edit. voi vittu, mitä perusteetonta äänestäjien kosiskelua!
 
Viimeksi muokattu:

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Niin? Miten tuo lause "puhkaisee monikulttuurisuuskuplan"? Logiikka ei kyllä aivan avaudu.

Kokeillaan siis samaa ajatusta toisilla muuttujilla.

"Ilman eri kasveja ei olisi puutarhan monimuotoisuuttakaan."

Ei, lause ei puhkaise monimuotoisuuskuplaa. Ei nyt anneta kuitenkaan vielä periksi, vaan yritetään vielä eri muuttujilla.

"Ilman erilaisia joukkueita ei olisi SM-liigaakaan."

Puhkesiko nyt SM-liigakupla? Nähtäväksi jää.

Muutama vihreä finni taisi ainakin puhjeta...

Siinä nyt oli hieman vastinetta tähän, kun täällä mainostetaan jatkuvasti Persukuplan puhkeamista. Paavalin halliyhtiösotkut puhkaisi Persukuplan, Hjallis röhki ohjelmassaan Persukuplan puhki, mitä nyt milloinkin...

Ottakaa ihan rauhassa, ei viherkupla puhkea, kaikki hyvin. Hauleilla kyllästetty sorsa on hyvää, kun se kelpaa kerosiini-kuningattarellekin.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Onhan tällainen oman kansallisuuden arvostaminen ihan kauhiaa. Ajatellaanpa tilannetta, jossa jätkät pelaa tossulätkää koulun välitunnilla ja Suomisen akan poika muita kieputtaessaan huutaa, että Suomen Leijona hassuttaa vastustajat kebabkioskille ja se on siinä! VENÄJÄ ON LYÖTY!

Miten tämä tilanne hoidetaan? Poika napataan sossujen toimesta huostaan ja seulotaan tiedot vanhempien mahdollisista uusnatsiyhteyksistä ym..

Antero Mertaranta todetaan rasistisen muukalaisvihan pääsyylliseksi ja suvaitsevaisuuden nimissä Mertsi roudataan Stadikalle, jossa suoritetaan monikulttuurisuudesta opituin tavoin julkinen kivitys ja elävältä hautaus. Näin on taas yksi suvaitsevaisuuden este raivattu. Vihreät myy pääsylippuja, joihin kuuluu maukas sorsaa ranskalaisilla-annos ja pääsytuloilla ostetaan lisää pistorasioita.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Muutama vihreä finni taisi ainakin puhjeta...

Siinä nyt oli hieman vastinetta tähän, kun täällä mainostetaan jatkuvasti Persukuplan puhkeamista. Paavalin halliyhtiösotkut puhkaisi Persukuplan, Hjallis röhki ohjelmassaan Persukuplan puhki, mitä nyt milloinkin...

Ottakaa ihan rauhassa, ei viherkupla puhkea, kaikki hyvin. Hauleilla kyllästetty sorsa on hyvää, kun se kelpaa kerosiini-kuningattarellekin.

Miten viher-, puna-, sini- tai muut kuplat liittyvät tähän keskusteluun? Kysymys on nyt siitä, miten lause "ilman kansallisia identiteettejä ei olisi monikulttuurisuuttakaan" ikään kuin "puhkaisee monikulttuurisuuskuplan"? Sitähän se ei tee, vaan päinvastoin tukee ajatusta siitä, että monikulttuurisuus syntyy (tässä esimerkissä) nimenomaan eri kansallisten identiteettien kirjosta. Vaikka vaalikiima on selvästi nousussa, yritetään nyt silti pitää kiinni kielen ja käsitteiden tosiasiallisista merkityksistä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Miten viher-, puna-, sini- tai muut kuplat liittyvät tähän keskusteluun? Kysymys on nyt siitä, miten lause "ilman kansallisia identiteettejä ei olisi monikulttuurisuuttakaan" ikään kuin "puhkaisee monikulttuurisuuskuplan"? Sitähän se ei tee, vaan päinvastoin tukee ajatusta siitä, että monikulttuurisuus syntyy (tässä esimerkissä) nimenomaan eri kansallisten identiteettien kirjosta. Vaikka vaalikiima on selvästi nousussa, yritetään nyt silti pitää kiinni kielen ja käsitteiden tosiasiallisista merkityksistä.

Vihreät suvaitsevaiset ovat itse luoneet tämän monikulttuurisuus vs suomalainen identiteetti. Eli siten se puhkaisee monikulttuurisuuskuplan, koska pelkästään sorsimalla (sopii Annille) suomalaista kulttuuria/identiteettiä, sorrutaan rasismiin, vaikkei sitä todennäköisesti edes itse tajuta. Mutta se on ok, koska kohteena suomi/suomalaiset. Otappa lukaisu "Juntti"-ketjuun, niin se antaa osvittaa. Hauskinta tässä on se, että monikulttuurisuuden alle niputetaan homot ja esim. maahanmuuttajat, ikäänkuin ne olisi yhtä ja samaa, taistelussa ennakkoluuloa ja kantaväestön sortoa vastaan. Tiedän vain homoja, jotka äänestää Perussuomalaisia sen takia, että pelkäävät mamujengien yleistymistä, koska ovat joutuneet näiden muiluttamaksi. Suvaitsevaiset vaikenevat näistä ongelmista ja jos otat niitä esille, olet rasisti. Osittain Perussuomalaisten nousun ansiosta enää ei tarvitse vaieta ongelmista ja nykyinen monikulttuurisuus tai kuole-trendi alkaa pikkuhiljaa taittua, onneksi.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Vihreät suvaitsevaiset ovat itse luoneet tämän monikulttuurisuus vs suomalainen identiteetti. Eli siten se puhkaisee monikulttuurisuuskuplan, koska pelkästään sorsimalla (sopii Annille) suomalaista kulttuuria/identiteettiä, sorrutaan rasismiin, vaikkei sitä todennäköisesti edes itse tajuta.

Toisin sanoen "vihreät suvaitsevaiset" sorsivat suomalaista kulttuuria/identiteettiä? Luulen ymmärtäväni, mitä tarkoitat käsitteellä "vihreät suvaitsevaiset", mutta mitä suomalaista kulttuuria/identiteettiä he sorsivat? Kari Tapion tuotantoa? Esa Pulliaisen kitaraa? Kari Hotakaisen romaaneja? Alvar Aallon arkkitehtuuria? Mämmiä?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ihan ok ohjelma noilla resursseilla. Tuo "kristillis-sosiaalinenkin" kuulostaa paljon paremmalta kuin vaikkapa "kansallis-sosialistinen". Vasemmalta tosiaan koukkaavat jonkun verran tuolla talouspuolella. Soini oli täysin oikeassa puhuessaan vanhojen puolueiden infrasta tutkimuslaitoksineen ja kesyine virkamiehineen. Ei heidän poppoollaan ole tällä hetkellä mitään edellytyksiä samalle tasolle. Pers-suomalaisten suuri ongelma on vain siinä, että ollakseen tehokas ja puolensa pitävä hallituspuolue heidänkin tulisi jostakin pikaisesti kehittää vastaava infrastruktuuri etteivät ole täysin virkamiesten ja vanhojen puolueiden vietävissä. Tähän ei riitä vastaukseksi, että on siellä kylähullujen seassa ihan koulutettuja ja älykkäitäkin ihmisiä. Koulutus ja älykkyys ovat varmasti todella hyväksi noissa hommissa, mutta käytännössä lainsäädäntöprosessissa pärjääminen vaatii ministeriltä kokonaisuuksien hallintaa, kovaa asiantuntemusta ja poliittista pelisilmää sekä sitten aitojen spesialistien kattavaa tukea yksityiskohtien suhteen. En oikein usko, että siellä pers-suomalaisten kapeassa kärjessä on pilvin pimein mitään poliittisia luonnonlahjakkuuksia ja se mikä sitten täysin puuttuu on tämä spesialisti-tuki. Kovaan myllyyn joutuvat, veitikat.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisin sanoen "vihreät suvaitsevaiset" sorsivat suomalaista kulttuuria/identiteettiä?
Haalimalla Suomeen maahanmuuttajia jotka tuovat mukanaan kulttuurin jota ohjaa ja määrää autoritäärinen sekä muita kulttuureita suvaitsematon ja alistava islamin uskonto. 30-40 vuotta ja vapaata länsimaista kulttuuria sekä yhteiskuntaa ei enää ole, jos tähän alistutaan. Selitä siinä sitten lapsille tai lapsen lapsille miksi yleisiä uimarantoja ei enää ole ja miksi naisten pitää peittää kasvot hunnuilla tai miksi kirkkojen tilalle on rakennettu moskeijat ja minareetit.
Ja kaikki tämä suomalaisten/eurooppalaisten veronmaksajien omilla rahoilla.
Vielä on mahdollisuus vaikuttaa ja siihen eli protestointiin perustuu perussuomalaisten kannatus. On totta että sieltä puuttuu paljon kompetenssia, mutta asenne on ainakin kohdallaan ja siellä tiedostetaan tilanne toisin kuin isänmaan pettureina toimivat VISVA-laiset.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Haalimalla Suomeen maahanmuuttajia jotka tuovat mukanaan kulttuurin jota ohjaa ja määrää autoritäärinen sekä muita kulttuureita suvaitsematon ja alistava islamin uskonto. 30-40 vuotta ja vapaata länsimaista kulttuuria sekä yhteiskuntaa ei enää ole, jos tähän alistutaan. Selitä siinä sitten lapsille tai lapsen lapsille miksi yleisiä uimarantoja ei enää ole ja miksi naisten pitää peittää kasvot hunnuilla tai miksi kirkkojen tilalle on rakennettu moskeijat ja minareetit.
Ja kaikki tämä suomalaisten/eurooppalaisten veronmaksajien omilla rahoilla.
Vielä on mahdollisuus vaikuttaa ja siihen eli protestointiin perustuu perussuomalaisten kannatus. On totta että sieltä puuttuu paljon kompetenssia, mutta asenne on ainakin kohdallaan ja siellä tiedostetaan tilanne toisin kuin isänmaan pettureina toimivat VISVA-laiset.

Tälle isompi AMEN, kuin mitä koskaan olen millekään mielikuvitusolennolle rukouksen päättyessä sanonut. Ei pitäisi unohtaa sitä, että useissa tapauksissa (jostain etenkin sotatoimialueilta tulevat) maahanmuuttajat ovat tottuneet hemmetin paljon raadollisempaan ja opportunistisempaan tapaan elää, kuin mitä me täällä. Tämän johdosta kynnys rötöstellä, raiskata, isotella, manipuloida ja käyttää systeemiä hyväksi ovat aika matalat(tavallaan tämä on helppokin ymmärtää). Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että täällä pitäisi vastaavaa käytöstä heiltä sietää ja katsella läpi sormien. Joko sopeutuu ja alkaa elämään maassa maan tavoilla tai sitten lähdetään paluupostissa takaisin. Niin sen ainakin minusta pitäisi mennä. Ja jos löytyy jo valmiiksi rikosrekisteriä tai muuta raskauttavaa, niin armotta käännytys jo rajalla vaikka kyseisellä henkilöllä olisi omaisuutena vain vaatteet päällä.

Kuitenkin tuntuu usein siltä, että valtiovalta haluaa antaa kuvan kaikista maahanmuuttajista joko iloisina kansantanssiryhminä tai nälkäisinä sodanureina, jotka ovat yhtä sympaattisia kuin koiranpennut. Jos sitten kyseenalaistaa tämän illuusion puhumalla asioista niiden oikeilla nimillä, niin on pian asennevammainen rasisti ja ihmishirviö, jonka vertaisia viimeksi hirtettiin Nürnbergissä.

Iso hatunnosto siis Persuille siitä, että tarjoavat avoimesti vaihtoehdon tälle suvaitse kaikki tai olet natsi -vaihtoehdolle. Samalla he osoittivat jo sen, että asettuminen tässä asiassa vastavirtaan ei olekaan sellainen poliittinen itsemurha, kuin kauan on peloteltu.
 
Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Suomessa asuu selvn ulkomaalaisia - HS.fi - Kotimaa
Suomen väkiluvusta on 2,7% ulkolaisia, onpa iso ongelma. Kuka tänne yleensäkään haluaa edes muuttaa, ei kukaan. Kun Liettua ja Puola otettiin EU:hun mukaan, luultiin, että sieltä tulee porukat tänne. Ei ne tulleet, kun bussikuskit, sairaanhoitajat, siivoojat ja esim. rakennusmiehet saavat muualla EU:ssa paljon parempaa palkka kuin Suomessa ja ilmasto on sopivampi heille.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös