Perussuomalaiset

  • 5 571 855
  • 44 580

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse kritisoin tätä sopulilaumareaktiota, en sitä, mitä yksittäinen ihminen päättää tehdä. Mutta olisi kiva kuulla, millä sitten nämä aiheutuneet vahingot korjataan? Vai onko sillä mitään väliä, miten esim. kirkon kehitysavulle käy? Eli laitat tähän nyt vastaukseesi ideologiaa ja taivaanrannanmaalailua, mutta edellisessä viestissä kritisoit vahvasti sitä, että Perussuomalaiset eivät osaa ajaa asioita ja eikä ole haluakaan, puhumattakaan puuttuvasta realismista.

Oletko nyt ihan vakavissasi sitä mieltä, että parlamentaarisin vaikuttamisen keinoin toimivien puolueiden pitäisi ottaa puolueina joku kanta ihmisten haluun tai haluttomuuteen kuulua uskonnollisiin yhteisöihin?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tässä siis yksi todistus sen puolesta, että yksityisen puolen liksoja, ainakin pomojen, pitää korottaa mieluummin kuin laskea, että sinne saadaan osaavaa johtoa.

No, riittääkö maisterin paperit mihinkään?

Omassa työssäni on vaikea kuvitella, että löytyisi mistään sellainen pomo, mikä pelkästään tuplatulla tilipussilla pystyisi hoitamaan järjettömän duunarivajeen mikä meillä on? Ei se johtaminen aina ole ydinfysiikkaa, vaan järjenkäyttöä. Jos sitä luontaisesti ole, niin korkea koulutus on silloin yhtä tyhjän kanssa.
 
Ikävä kyllä seksuaaliterapeutit ja seksologit ovat tunnustaneet tosiasiaksi sen, että oman seksuaalisuutensa kieltäminen voi johtaa vihaan tai inhoon tms. tunteeseen, mikä kohdistuu siihen sisimmässään olevaan seksuaalisuuden ilmenemismuotoon, jota ei halua hyväksyä tai tunnustaa erinäisten syiden tähden.

Toisin sanoen jokainen, joka kokee pedofilian tai raiskaukset vastenmielisiksi, pelkää vain omaa sisäistä pedofiiliään tai raiskaajaansa?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Toisin sanoen jokainen, joka kokee pedofilian tai raiskaukset vastenmielisiksi, pelkää vain omaa sisäistä pedofiiliään tai raiskaajaansa?

Ei, vaan kuten kirjoitin:

"Ts. ihminen joka on kasvanut hyvin homokielteisessä ympäristössä, ja havaitessaan olevansa homo tai muulla tavalla seksuaalisesti poikkeava, hän saattaa kieltää itsessään tämän piirteen koska pelkää ulkopuoliselta taholta kohdistuvaa painetta niin paljon. Tämä ei tietenkään päde kaikkien kohdalla mutta ryhmä on kuitenkin selkeästi havaittavissa tilastollisesti."

Ensinnäkin kyseessä on otettava huomioon kasvuympäristä, jolla on vaikutusta seksuaalisuuden kehittymiseen - pedofilia tai raiskaaminen eivät ole seksuaalisesti poikkeavia, vaan niissä ilmenee usemmiten heteroseksuaalisuuden muodot. Ts. pedofiili ja raiskaaja eivät ole seksuaalisesti poikkeavia, joten heillä ei ole tällaista defenssiivi mekanismia kuin esim. homokielteisessä ympäristössä kasvaneilla. Toki osalla raiskaajista ja pedofiileista on defenssiivisiä taipumuksia ja he joko kykenevät tai sitten eivät kykene vastustamaan halujaan.

Toisaalta, merkittävää on myös se asia jonka toin esille, eli tämä asia ei päde kaikkien kohdalla mutta ryhmä (homot/lesbot) on kuitenkin selkeästi havaittavissa tilastollisesti. En tiedä onko tutkittu sitä kuinka moni raiskaaja tai pedofiili peittää omat halunsa - kieltää ne, ja jos on tutkittu, niin kuinka suuri osuus heitä on väestöstä, olettaen ei kovinkaan suuri, koska pedofiileja ja raiskaajia ei yleisesti ottaen ole kovinkaan paljon ts. he eivät ole tilastollisesti merkityksellinen joukko.

Ei pidä sekoittaa seksuaalista suuntautuneisuutta seksuaaliseen käyttäytymiseen ja seksuaaliseen vallankäyttöön, joita pedofilia ja etenkin raiskaus useimmiten on.

vlad.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Voin kirkkain silmin väittää, että Palveluoperaatio Saapas on pelastanut monien nuorten ihmisten hengen toiminnallaan festareilla ja kaduilla. Enkä ainoastaan väitä, vaan tiedän. Koska olen ollut mukana näissä hommissa yhteistyössä kirkon kanssa. Tiedän paljon ihmisiä, jonka henkireikä on diakoniatyö, jota ilman itsemurhalukemat olisi vieläkin murheellisemmat, mitä ne nyt on. Sitten kehitysapu.
Jos nämä mainitut asiat ovat syynä Kirkkoon kuulumiselle, niin mikä estää lahjoittamasta samaa rahaa noille suoraan? Saa itse päättää mitä haluaa tukea eikä rahat mene silti esim hienojen kirkkojen lämmitykseen ja ylläpitoon (ellei sitä koe tärkeäksi). Vai kirkko niin avuttomia ihmisiä varten jotka eivät itse osaa avustaa huonompiosaisia.

Jos näin on, niin tällä logiikalla he ovat valmiita luopumaan palkallisista pyhävapaista, koska Jeesuksen syntymät ja kuolemat ovat täyttä paskapuhetta. Mutta näistä tulevat hyvät otetaan kyllä vastaan. Haiskahtaa mustalaisten toiminnalta. Edut kelpaa, velvollisuudet
Niin että muualla maailmassa ei palkallisia vapaapäiviä ole paitsi kristityissä maissa kun täällä sattui jeesus syntymään. Taitaa olla vähän se logiikka vielä hakusessa. Helvetti, Kiinassakin uusivuosi kestää neljä päivää. Vaihdetaan Jeesus siihen.
Lopuksi voisi kysyä, että mitä tämä hysteria nyt sitten lopulta merkitsee? Se merkitsee sitä, että kun kirkon sosiaalityöstä pistetään porukkaa ulos ja hommia tungetaan valtion/kuntien puoleen, niin mistä löydetään maksumiehet? Aivan, kyllä Jyrki tämän laskutuksen hoitaa, älkää yhtään huolehtiko. Ja silloin otetaan varmasti moninkertaisena se, mitä kirkollisverot tuottaisi.
Ja sitten lähteitä siihen, että kirkko tuottaa palvelut tehokkaammin kuin valtio.
Ihan siis tasapuolisuuden vuoksi kun vastakkaista asiaa minulta aikaisemmin niin innokkaasti tivattiin.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Oletko nyt ihan vakavissasi sitä mieltä, että parlamentaarisin vaikuttamisen keinoin toimivien puolueiden pitäisi ottaa puolueina joku kanta ihmisten haluun tai haluttomuuteen kuulua uskonnollisiin yhteisöihin?

Ohitat nyt jatkuvasti varsinaisen kysymyksen? Jätä nyt ne raamatut, ideologiat ja unelmamaalailut sikseen. Edelleenkään en kritisoi halua tai haluttomuutta kuulua yhtään mihinkään. Mutta nyt puhutaan ihmisten duuneista ja vähäosaisten auttamisesta, mihin tämä massiivinen kirkosta eroaminen väistämättä osuu. Kuten myös Vihreille mielestäni tärkeä kehitysapu kärsii, eikö se realistinen puoli kosketa Vihreitä lainkaan? Homot sai nyt hienon keskusteluiltavoiton uskovaisista, seurauksista viis? Vahinko on jo tapahtunut ja nyt vain sitten odotetaan mitä Jyrki keksii. Työministeriä Sinnemäkeä tuskin kiinnostaa hevonpaskaa tuosta sekoilusta seuraava työttömyys, aivan kuten ei tunnu kiinnostavan käsiinräjähtänyt nuorisotyöttömyyskään.

Tässä kohtaa meikäläistä ei uskonnollisuudet kiinnosta paskan vertaa, mutta nuo ihmisten duunien tulevaisuus kyllä kiinnostaa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Jos nämä mainitut asiat ovat syynä Kirkkoon kuulumiselle, niin mikä estää lahjoittamasta samaa rahaa noille suoraan? Saa itse päättää mitä haluaa tukea eikä rahat mene silti esim hienojen kirkkojen lämmitykseen ja ylläpitoon (ellei sitä koe tärkeäksi). Vai kirkko niin avuttomia ihmisiä varten jotka eivät itse osaa avustaa huonompiosaisia.


Niin että muualla maailmassa ei palkallisia vapaapäiviä ole paitsi kristityissä maissa kun täällä sattui jeesus syntymään. Taitaa olla vähän se logiikka vielä hakusessa. Helvetti, Kiinassakin uusivuosi kestää neljä päivää. Vaihdetaan Jeesus siihen.

Ja sitten lähteitä siihen, että kirkko tuottaa palvelut tehokkaammin kuin valtio.
Ihan siis tasapuolisuuden vuoksi kun vastakkaista asiaa minulta aikaisemmin niin innokkaasti tivattiin.

Kuten jo olen vastannut, tottakai jokaisella on oikeus erota kirkosta omasta tahdostaan. Mutta kun tämä YLE:n järjestämä farssi oli täysin harkittu murha kirkolle, niin en voi muuta kuin ihmetellä ihmisten järjenjuoksua. Edelleen muistetaan se, että Leena Huovisen ja Päivi Räsäsen mielipiteet olivat aikalailla eri linjassa. Ei kai mikään estä lahjoittamasta, mutta kyllä ne lahjoitukset tuli lähinnä uskovaisilta varakkaimmilta ihmisiltä. Sen sijaan eräs viherkokoomuslaiseksi itseään tituleeraava meinasi uhmpikännissä ampua kiväärillä, kun roudattiin puolitajuton pikku prinsessa kotiin, kun löydettiin kadulta kuset ja paskat housuissa ja naama oksennuslammikossa. Tietysti selvarilla naispuoliset vapaa-ehtoiset putsasivat pesivät pahimmat sotkut pois ja pahin humala nukuttiin valvonnan alla pois. Ja mitä olen huomannut, niin nythän närkästyneet kirkosta eronneet kantavat fyrkkansa Vapaa-haihattelijoiden joukkoon, jotka sitten kiittävät ja kuittaavat. Miten he sitten järjestävät nämä asiat, kun kerran kirkko on niin ahne ja perseestä?

Näppärästi leikkaat tietyt kohdat pois. Ei mitään, vastataan. Miten niin, helppoahan tuo on. Niinhän nämä uudet kirkkovihaajat julistaa, ettei halua missään nimessä kuulua mihinkään, mikä liittyy kirkkoon tai uskontoon. Eli mitäs vittua ne sitten uskonnollisilla vapareillakaan tekee. Ja Jyrki ja kokkaritkin tykkäisi varmasti.

Nyt sitten öljylamppua vinttiin, kiitos. En minä väittänyt, että kirkko tekisi parempaa tai tehokkaampaa työtä kuin valtio/kunnat, vaan osaa siitä. Mutta kun jos tämä buumi jatkuu, niin ihan selvää on, että kirkko joutuu leikkaamaan näistä ja hommat jää valtiolle. Ja silloin kun Jyrki pääsee säätämään, niin siitä ei ole epäselvyyttä, kuka kuittaa. Tässä kohtaa myös ne kirkosta eroamispäätöksensä aiemmin tehneet.

Mutta toki olen siinä samaa mieltä, että kirkon pitää myös tässä kohtaa katsoa nyt, että mitkä ovat ne tärkeimmät säästökohteet. Tietysti kiinteistömyynnit sun muut tuottavat nyt ensi hätään, mutta pitkässä juoksussa tuo eronneiden määrä on hälyttävä.

Mutta kuten olen jo sanonut, niin turhaa on nyt sitten valittaa kehitysapurahojen leikkauksista, jos itse on sitä osaltaan tukemassa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Niinhän nämä uudet kirkkovihaajat julistaa, ettei halua missään nimessä kuulua mihinkään, mikä liittyy kirkkoon tai uskontoon. Eli mitäs vittua ne sitten uskonnollisilla vapareillakaan tekee.
höpöhöpö-paskaa. Suomessa on vietetty kekri-juhlia jouluna jo pitkään ennenkuin joku keksi koko tätä tuonti-uskontoa suomeen pakkoistutettiin. Mitään uskonnollista vaparia ei siis jouluna edes ole.

Nyt sitten öljylamppua vinttiin, kiitos. En minä väittänyt, että kirkko tekisi parempaa tai tehokkaampaa työtä kuin valtio/kunnat, vaan osaa siitä. Mutta kun jos tämä buumi jatkuu, niin ihan selvää on, että kirkko joutuu leikkaamaan näistä ja hommat jää valtiolle.
Säädä vaan sitä omaa liekkiäsi kirkkaammalle. Totta on että hommat jää valtiolle, mutta se onkin vain hyvä asia. Näin rahat voidaan kohdistaa koko kansan hyväksi eikä vain heikompi osaisten kristittyjen hyväksi. Tietenkin rahoitus tähän on otettava kirkolle tilitettävistä verotuloista.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Säädä vaan sitä omaa liekkiäsi kirkkaammalle. Totta on että hommat jää valtiolle, mutta se onkin vain hyvä asia. Näin rahat voidaan kohdistaa koko kansan hyväksi eikä vain heikompi osaisten kristittyjen hyväksi. Tietenkin rahoitus tähän on otettava kirkolle tilitettävistä verotuloista.

Voi jumalauta sentään! Eli oletko nyt aivan varma, että kirkko auttaa vain kristittyjä, oletko? Oletko oikeasti noin kujalla? Onko esim. afrikkalaiset kaikki kristittyjä? Ei vittu, kokoajan saa lukea näiden viherpöhköjen valittamista, Perussuomalaiset sitä ja Perussuomalaiset tätä. Sitten kun minä Perussuomalaisena maksan kirkollisveroa, mistä kanavoidaan esim. kehitysapua, niin taas teen väärin. Pitäisikö fyrkat antaa pilveä polttaville Vapaa-haihattelijapelleporukalle, vai? Olenko sitten edistyksellinen vastuunkantaja? Kun homot ei saa kirkkohäitä, vaikkei ne kuulu edes kirkkoon, niin mitä vitun väliä jollain kärpäs-silmäneekerillä sitten on? Tämäkö on sinun juttusi pointti? Edelleen, esittäkää kritiikkinne hallitukselle, joka jätti sateenkaariväen tahimaan ongelmiensa kanssa, vaikka joka hallituspuolue on sepittänyt kauniit runot homojen oikeuksien puolesta. Pitäisikö kirkon nyt sitten alkaa rikkomaan lainsäädäntöä? Ja edelleen, mitä minä nyt olen seurannut, niin kirkko on ollut valmis näistä asioista keskustelemaan. Mutta jos hallitus on näin homovastainen, vastoin puheitaan, niin minkäs teet?

Ei voi muuta kuin nostaa kädet pystyyn ja todeta että morjens! No, ei kyllä toisaalta yllätä tämä joukkospedeily, kun näitä horinoita lukee.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Voi jumalauta sentään! Eli oletko nyt aivan varma, että kirkko auttaa vain kristittyjä, oletko? Oletko oikeasti noin kujalla? Onko esim. afrikkalaiset kaikki kristittyjä?
Ei kyse ole pelkästään siitä etteikö apu olisi saatavissa, vaan myös siitä että ketkä sitä sieltä oikeasti ovat valmiita hakemaan. Jos ajatus on liian vaikea hahmoitettavaksi, niin voit kuvitella tilanteen, jossa leivän jakaminen aletaan hoitamaan Kokoomuksen puoluetoimistolta. Tai älä kuvittele, ei sitä itkua ja vuodatusta jaksa lukea kukaan.

Ja mitään afrikkalaisiin tulee, niin heidän kohdallaan on kyse lähinnä tällaisestä tutustumistarjouksesta. Osta hyvä uskonto, saat leipä.

Sitten kun minä Perussuomalaisena maksan kirkollisveroa, mistä kanavoidaan esim. kehitysapua, niin taas teen väärin.
Älä nyt itke, ei kukaan ole sanonut että teet väärin. Itse sinä tulit tänne vaahtoamaan että muidenkaan ei pitäisi erota kirkosta, koska kirkko harjoittaa selvästi positiivistakin toimintaa. Pointti on edelleen siinä, että positiivisen toiminnan voi hoitaa suoraankin.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ja mitään afrikkalaisiin tulee, niin heidän kohdallaan on kyse lähinnä tällaisestä tutustumistarjouksesta. Osta hyvä uskonto, saat leipä.

Juupa juu. Joo, näinhän se menee. Havittelevat vaan perkele niiden afrikkalaisten rahoja ja perintöjä. Ja jos leipää pystymään antamaan, niin sitten ollaan vielä aika hyvällä alueella. Mutta ystäväni mukaan joka oli lähetystyöntekijänä, niin heidän suurta huviaan oli heilutella puolikuolleiden nenien edessä tippapulloa ja ev.lut seurakunnan jäsenkaavaketta. Ennen ei ravintoa suoneen herunut, kun nimet oli paperissa. Ja niillä kävi vitun huono tuuri, jotka eivät osanneet kirjoittaa. Eli olet täysin oikeassa!
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta kuten olen jo sanonut, niin turhaa on nyt sitten valittaa kehitysapurahojen leikkauksista, jos itse on sitä osaltaan tukemassa.

Kehitysapua pitää antaa ensisijaisesti valtion budjetista se YK-maiden yhteisesti sopima 0,7% bkt:sta. Toissijaisesti se voi tapahtua erilaisten muiden organisaatioiden kautta. Esimerkiksi kirkkoon kuulumista parempi vaihtoehto on lahjoittaa fyrkkaa kirkollisveronsa verran vaikka SPR:lle tai Unicefille. Noin esimerkiksi. Kirkkokin voi harjoittaa kehitysapua, mutta se ei voi olla kenellekään mikään syy kuulua kirkkoon, varsinkin kun jokainen suomalainen joutuu haluamattaankin tukemaan kirkkoa yritysten maksaman kirkollisveron kautta.

Minä en ole koskaan kuulunut kirkkoon, enkä ole juuri maksanut mitään muitakaan kehitysyhteistyörahoja minkään keräysten yhteydessä. Tosin se, että olen antanut vuoden työpanokseni käyttöön ilmaiseksi, on varmaan rahassakin mitattuna jonkin sortin panostus.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nyt on varmaan sitten kaikki nähty, kun persu puolustelee kirkon ulkomaanapua.

Pointtihan on kuitenkin se, että jos nyt haluaa hyväntekeväisyyttä harjoittaa, niin siihen on kyllä tehokkaampiakin tapoja kuin kirkon kautta. Aika paljon siitä rahasta jää matkalle, hallintokuluihin sun muuhun.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Nyt on varmaan sitten kaikki nähty, kun persu puolustelee kirkon ulkomaanapua.

Puolue kuitenkin henkilöityy katolilaiseen henkilöön. Eikös tuossa raamatussa ollut joku katkelma, joka kehoitti tekemään kaikki kansat tämän yhden jumalan kansaksi?

Aika paljon siitä rahasta jää matkalle, hallintokuluihin sun muuhun.

Puhumattakaan muista kohteista. Ainakin pari vuotta takaperin ulkomaanapuun ja lähetystyöhön meni noin 3€ saadusta verosatasesta. Tuosta kun nappaa lähetystyön pois, niin paljoa ei kyllä jäljelle jää. Jollain parinkympin mikrolainalla saisi jo reilusti enemmän aikaan ellei sitten satu olemaan miljoonatulot.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Nyt on varmaan sitten kaikki nähty, kun persu puolustelee kirkon ulkomaanapua.

Pointtihan on kuitenkin se, että jos nyt haluaa hyväntekeväisyyttä harjoittaa, niin siihen on kyllä tehokkaampiakin tapoja kuin kirkon kautta. Aika paljon siitä rahasta jää matkalle, hallintokuluihin sun muuhun.

Niin on, kun Vihreät vastustaa kehitysapua, istuvat ydinvoimahallituksessa, lähettävät sotalaivoja somalijahtiin ja puolustavat pedofiilien oikeuksia.

Me ollaan vaimon kanssa annettu aika paljon tänä vuonna eri keräyksiin, jouluna lähti paketti Afrikkaan ja toinen kotimaan lapsille, en nyt muista mikä keräys se oli? Joku lahjakontti tai vastaava? Varmaan jossain sadan euron hujakoilla vuositasolla laitetaan menemään, kun ei näillä tileillä enempää pysty, plus tietysti kirkollisvero. SPR.lle menee kanssa, kun vaimo on jäsen. Myös limppuja ostetaan jouluksi monta. Unicefin kanssa alkaa ensi vuonna duunin puolesta yhteistyökuviot ja aletaan kerätä fyrkkaa sinne.

Kerroppa, mikä on se kanava, joka järjestää avun ilman mitään kuluja?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Puolue kuitenkin henkilöityy katolilaiseen henkilöön. Eikös tuossa raamatussa ollut joku katkelma, joka kehoitti tekemään kaikki kansat tämän yhden jumalan kansaksi?

Eli tällä perusteella Israelin ja Palestiinan krähinät voi pistää Ben Zyskowitchin piikkiin, koska on juutalainen?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin on, kun Vihreät vastustaa kehitysapua, istuvat ydinvoimahallituksessa, lähettävät sotalaivoja somalijahtiin ja puolustavat pedofiilien oikeuksia.

Vihreät ovat täysin johdonmukaisesti esittäneet kehitysavun nostamista 0,7 % bkt:sta. Kirkolla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Kirkko voi puuhailla omia hankkeitaan jatkossakin omien resurssiensa puitteissa, samoin kuin kaikki muutkin eri toimijat.

Vihreät on ainoa puolue, joka on vastustanut ydinvoimaa johdonmukaisesti ja yksimielisesti kaikissa asiaa käsittelleissä toimielimissä: hallituksessa, valiokunnissa ja eduskunnassa.

Ihmisoikeudet ja lakiin perustuvat yksityisyyden suojaan liittyvät asiat ovat Vihreille myös tärkeitä. Rikollisilla on oikeus nauttia samasta lainsäädännön turvaamasta yksityisyyden suojasta, kuin kaikilla muillakin kansalaisilla, eikä tuomioistuinten langettamien päätösten lisäksi kaivata mitään kansalaisten omaa lynkkausporukkaa.

Minua kiinnostaisi tietää, mikä on perussuomalaisten kanta kunnallisten palveluiden ulkoistamiseen ja erityisesti palveluseteleihin?
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Minua kiinnostaisi tietää, mikä on perussuomalaisten kanta kunnallisten palveluiden ulkoistamiseen ja erityisesti palveluseteleihin?

Persmäkeläisten nettisivuilta tuo vastaus taitaa ainakin osin löytyä? Vihreissä ihmetyttää mainitsemasi ydinvoimakielteisyys. Istutaan pokerina kuitenkin hallituksessa joka siunaa lisärakentamisen. Vallankahvassa pysyminen siis ylittää kauniit periaatteet tässä korkeimman moraalin tyyssijassakin. Kyllä: väite on klisee, mutta heikommin vääräksi todettavissa reaalisen toiminnan johdosta.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Persmäkeläisten nettisivuilta tuo vastaus taitaa ainakin osin löytyä?

Ei tuolla kyllä puhuta mitään palveluiden järjestämistavasta. Ainoastaan siitä, että palvelut on turvattava.

Edit: Korostettakoon vielä, että en tarkoita yksityistämistä, josta persujen sivuilla kyllä puhutaan. Tarkoitan kuntien järjestämiä palveluita, joita kunta voi halunsa mukaan järjestää itse tuottamalla, ulkoistamalla ne yksityiselle, jolloin järjestämisvastuu ja asiakasmaksut yms. säilyvät kunnalla tai kunnan omana toimintana kunnallisen liikelaitoksen puitteissa.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Mikä huolestuttaa, on nämä Soininkin mainitsevat propellipäät, jotka käyttävät Persujen menestystä omien juttujensa esille tuomiseen, eli nämä Lahtiset, Halla-ahot ja muut Suomen Sisu-pellet. Mutta Muutos 2011-puolue toivottavasti kerää nämä huuhaa-julistajat omaan bändiinsä.

Eikös Halla-aho jo mennyt Persuihin? Kieltämättä Muutos 2011/Vapauspuolue et al ovat turhan täynnä kuumakalleja, joiden kuumeen pitää ensin laskea ennen kuin heistä on varteenotettaviksi tekijöiksi suomalaisessa politiikassa. Oletan Turggussen alueelta esim. Jiri Kerosen sijoittuvan myöhemmin muihin puolueisiin, kykyä on, ehkä. Ladattua asetta en silti antaisi monellekaan näistä jannuista. Enpä kyllä antaisi äärivasurikiihkoilijoillekaan Akuliina Saarikosken tyyliin.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Edit: Korostettakoon vielä, että en tarkoita yksityistämistä, josta persujen sivuilla kyllä puhutaan. Tarkoitan kuntien järjestämiä palveluita, joita kunta voi halunsa mukaan järjestää itse tuottamalla, ulkoistamalla ne yksityiselle, jolloin järjestämisvastuu ja asiakasmaksut yms. säilyvät kunnalla tai kunnan omana toimintana kunnallisen liikelaitoksen puitteissa.

Ovat voimakkaasti julkisen terveydenhuollon kannalla, joten periaatteessa kunnan kontrollin kautta tapahtuva, "hallittu" ulkoistaminen voisi kuitenkin olla OK? Semminkin kun ovat julkisuudessa mielestäni vastustaneet palvelujen keskittämistä pois lähiöistä jne. Tämä malli voisi olla ratkaisu pulmaan, ehkä. Tosin äkkiseltään katsottuna ei sivuilta taida mainintaa asiasta todellakaan löytyä, joten arpomiseksi menee?

EDIT: yksityistäminen taidetaan sittenkin tuomita yksiselitteisesti joskin argumentointi hinnasta jne. on luokkaa mutu
 
Viimeksi muokattu:

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Eikös Halla-aho jo mennyt Persuihin? Kieltämättä Muutos 2011/Vapauspuolue et al ovat turhan täynnä kuumakalleja, joiden kuumeen pitää ensin laskea ennen kuin heistä on varteenotettaviksi tekijöiksi suomalaisessa politiikassa. Oletan Turggussen alueelta esim. Jiri Kerosen sijoittuvan myöhemmin muihin puolueisiin, kykyä on, ehkä. Ladattua asetta en silti antaisi monellekaan näistä jannuista. Enpä kyllä antaisi äärivasurikiihkoilijoillekaan Akuliina Saarikosken tyyliin.

Juu, meni se. Näköjään se propellihattujen juhlistama Muutos-puolue ei sitten olekaan kolahdellut täysillä näille ääripään edustajille? tai sitten vaan Persujen suosio on sen verran kovaa, että ei riitä pallit kaikilla lähteä, vaan Soinin vanavedessä uiminen kiinnostaa enemmän vielä tässä kohtaa. Tässä on yksi ongelma muodustumassa, kun näyttää siltä, että yritetään nyt saada Persujen listoilta muutama sisään ja sitten erotaan ja liitytään Muutoksen riveihin.

Juu, kyllähän näitä fundamentalisteja löytyy ihan kummaltakin puolelta. Saarikoski yhtenä esimerkkinä.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Yksityistäminen ja ulkoistaminen ovat eri asioita, mitä tuossa kirjoituksessa nyt ei olla selvästikään ymmärretty.

Ei, hiukan hassu kirjoitus sikäli jopa. Tästäpä uhkaa tulla mielenkiintoinen kysymys, pitäisikö laittaa persuille oikein meiliä aiheesta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös