Jos nämä mainitut asiat ovat syynä Kirkkoon kuulumiselle, niin mikä estää lahjoittamasta samaa rahaa noille suoraan? Saa itse päättää mitä haluaa tukea eikä rahat mene silti esim hienojen kirkkojen lämmitykseen ja ylläpitoon (ellei sitä koe tärkeäksi). Vai kirkko niin avuttomia ihmisiä varten jotka eivät itse osaa avustaa huonompiosaisia.
Niin että muualla maailmassa ei palkallisia vapaapäiviä ole paitsi kristityissä maissa kun täällä sattui jeesus syntymään. Taitaa olla vähän se logiikka vielä hakusessa. Helvetti, Kiinassakin uusivuosi kestää neljä päivää. Vaihdetaan Jeesus siihen.
Ja sitten lähteitä siihen, että kirkko tuottaa palvelut tehokkaammin kuin valtio.
Ihan siis tasapuolisuuden vuoksi kun vastakkaista asiaa minulta aikaisemmin niin innokkaasti tivattiin.
Kuten jo olen vastannut, tottakai jokaisella on oikeus erota kirkosta omasta tahdostaan. Mutta kun tämä YLE:n järjestämä farssi oli täysin harkittu murha kirkolle, niin en voi muuta kuin ihmetellä ihmisten järjenjuoksua. Edelleen muistetaan se, että Leena Huovisen ja Päivi Räsäsen mielipiteet olivat aikalailla eri linjassa. Ei kai mikään estä lahjoittamasta, mutta kyllä ne lahjoitukset tuli lähinnä uskovaisilta varakkaimmilta ihmisiltä. Sen sijaan eräs viherkokoomuslaiseksi itseään tituleeraava meinasi uhmpikännissä ampua kiväärillä, kun roudattiin puolitajuton pikku prinsessa kotiin, kun löydettiin kadulta kuset ja paskat housuissa ja naama oksennuslammikossa. Tietysti selvarilla naispuoliset vapaa-ehtoiset putsasivat pesivät pahimmat sotkut pois ja pahin humala nukuttiin valvonnan alla pois. Ja mitä olen huomannut, niin nythän närkästyneet kirkosta eronneet kantavat fyrkkansa Vapaa-haihattelijoiden joukkoon, jotka sitten kiittävät ja kuittaavat. Miten he sitten järjestävät nämä asiat, kun kerran kirkko on niin ahne ja perseestä?
Näppärästi leikkaat tietyt kohdat pois. Ei mitään, vastataan. Miten niin, helppoahan tuo on. Niinhän nämä uudet kirkkovihaajat julistaa, ettei halua missään nimessä kuulua mihinkään, mikä liittyy kirkkoon tai uskontoon. Eli mitäs vittua ne sitten uskonnollisilla vapareillakaan tekee. Ja Jyrki ja kokkaritkin tykkäisi varmasti.
Nyt sitten öljylamppua vinttiin, kiitos. En minä väittänyt, että kirkko tekisi parempaa tai tehokkaampaa työtä kuin valtio/kunnat, vaan osaa siitä. Mutta kun jos tämä buumi jatkuu, niin ihan selvää on, että kirkko joutuu leikkaamaan näistä ja hommat jää valtiolle. Ja silloin kun Jyrki pääsee säätämään, niin siitä ei ole epäselvyyttä, kuka kuittaa. Tässä kohtaa myös ne kirkosta eroamispäätöksensä aiemmin tehneet.
Mutta toki olen siinä samaa mieltä, että kirkon pitää myös tässä kohtaa katsoa nyt, että mitkä ovat ne tärkeimmät säästökohteet. Tietysti kiinteistömyynnit sun muut tuottavat nyt ensi hätään, mutta pitkässä juoksussa tuo eronneiden määrä on hälyttävä.
Mutta kuten olen jo sanonut, niin turhaa on nyt sitten valittaa kehitysapurahojen leikkauksista, jos itse on sitä osaltaan tukemassa.