Perussuomalaiset

• 6 063 387
  • 47 213

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Helppo ratkaisu on noutopöytä. Näin on perinteisesti osattu Suomessa toimia niin hautajaisissa, häissä kuin monissa muissakin pippaloissa. Poimii pöydästä mitä tahtoo.
Sen sijaan, jos ruokailusta pitää erikseen maksaa yli 100€, niin hyvä, että etukäteen kerrotaan mitä on tarjolla ja mitä ei, niin voi päättää osallistuuko ollenkaan.

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Sivistynyt ja älykäs ihminen syö sitä mitä on tarjolla. Sairaudet yms huomioon ottaen (luonnollisestikin). Jos joku artikkeli on yäk en syö -tyyppinen, niin sitä ei tarvitse ottaa.
Se jos joku on isokokoinen vauva, niin sillehän emme voi mitään. Itkeköön ja sontikoon housuihinsa.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
No syntisenä sekasyömärinä eilinen iltapani koostui yhdestä kappaleesta HK;n sininen höystettynä sinapilla, sekä pähkinöistä&hedelmistä, koko komeus tietysti huuhdeltiin alas yhdellä a-oluella
Eräässä baarissa oli aikoinaan listalla "Rekkamiehen salaatti".
Annokseen kuului mikrossa kuumennettu puolikas HK:n sininen ja kaksi viipaletta tuoretta kurkkua.

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
On tämä nyt taas soppa. Ihan kuin Sebu olisi menossa heteroiden seksijuhliin, missä joutuu panemaan naisia. Kyllä nyt normaali lihansyöjä/sekasyöjä voi syödä käytännössä mitä vain ruokia.

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Helppo ratkaisu on noutopöytä. Näin on perinteisesti osattu Suomessa toimia niin hautajaisissa, häissä kuin monissa muissakin pippaloissa. Poimii pöydästä mitä tahtoo.
Sen sijaan, jos ruokailusta pitää erikseen maksaa yli 100€, niin hyvä, että etukäteen kerrotaan mitä on tarjolla ja mitä ei, niin voi päättää osallistuuko ollenkaan.
Se vaan Tynkkysen tapauksessa ei olisi mahdollista, sillä arvokkaissa akateemisissa juhlissa ei ole noutopöytiä vaan pöytiintarjoilu. Eikä ole useita ruokavaihtoehtoja, sitä syödään, mitä pöytiin tarjoillaan. Tai ollaan syömättä.

Jos illalliskortin hinta on 100 €, ei voi olettaa saavansa tuon arvosta ruokaa. Tuo satanen on paremminkin osallistumismaksu, ja siihen sisältyy ruoka. Järjestäjällä on muitakin kuluja kuin ruoka, esimerkiksi tilavuokrat ja orkesteri. Lisäksi juhliin on aina kutsuttu isompi joukko kunniavieraita, jotka eivät maksa ruokaansa itse. Kaiken lisäksi usein käy niin, että ne, joille ruoka tarjoillaan viimeisenä, saavat sen hyvin haaleana.

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Monta sivua ansiokasta kirjoittelua allergioista ja terveydellisistä seikoista. Modet voisi siirtää oikeaan ketjuun. Koska Tynkkysen viesti ei liittynyt terveyteen ja allergioihin.

Keskustelun voisi palauttaa Tynkkysen viestin ytimeen. Woketuksen vastustamiseen.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Monta sivua ansiokasta kirjoittelua allergioista ja terveydellisistä seikoista. Modet voisi siirtää oikeaan ketjuun. Koska Tynkkysen viesti ei liittynyt terveyteen ja allergioihin.

Keskustelun voisi palauttaa Tynkkysen viestin ytimeen. Woketuksen vastustamiseen.
Nyt ne Purran vihersmoothiet tapetille Sebastian. Luet kuitenkin.

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Nyt ne Purran vihersmoothiet tapetille Sebastian. Luet kuitenkin.
Hesarissa oli joku sitten persujen tiedotustilaisuudesta juttu, missä todettiin, että toimittajille ei enää tarjottu nakkimukeja kuten Putkosen aikana vaan terveellisemmät olivat tarjoilut. Luulisi Sebun olevan huolestunut, kun hänen oma puolueensakin on lähtenyt woketuksen tielle.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle

Näinhän se oli luonnollisesti. Wannabe-musk (ilman omaa somealustaa mutta esikuvan omistamalla voi röllätä nykyisin vapaasti kunhan on "oikealla puolella" näiden sotaleikkijöiden kuvittelemaa jakolinjaa) messuaa menemään eikä aiheella ole yhtään mitään merkitystä, kunhan siihen saa jollain logiikalla, vaikka sitten miten vinoutuneella, tungettua tuon kaikkien suurimman kauhistuksen, eli woken. Jos siellä tapahtumassa olisi ollut "vannoutuneille sekasyöjille" tarjolla joku lasagnette sikanaudalla, niin sitten olisi itkenyt wokehulluutta kun tapahtumakutsun liitteissä tai linkeissä on varmasti ollut maininta myös turvallisemman tilan periaatteista, kun ne nyt on vaan jokaisella opiskelijajärjestöllä käytössä. Toki siinä olisi ollut edes jonkunlaista järkeä, kasvisruoka ja "woketus" ei kuitenkaan liity oikein mitenkään toisiinsa jos käyttäisi edes hetken sen miettimiseen että mitä se woke nyt taas tarkoittikaan.

Hyvin onnistui toki tynkkysepon sissi-isku kuvittelemansa sodan etujoukoissa, kun tälläkin palstalla jossa kuitenkin keskustelu yleisistä ja poliittisista asioista on yleisesti ottaen suomi-internetin laadukkainta, sai upotettua kaikki PS:n viimeisten parin viikon aikana tuuttaamat idioottimaisuudet (tuoreimpana toki koululaitosten pervoilun ja tofun virallinen vastustaminen, mutta onhan siinä myös se kansanedustaja, aiempi neverheard, Immonen ja "eksä tiiä kuka mä oon??!" johon perään "heitti koneesta kun tiesi kuka mä oon" johon pitkällä viiveellä "no olin aika perskännissä enkä muista tapahtuneesta mitään ja olen pahoillani jos jotain nyt tapahtui mikä olisi ehkä säännöissä kiellettyä", samalla unohtaen ilmeisesti kokonaan sen muistisairaan ystävänsä nyt Bangkokiin) tässäkin ketjussa jonnekin 10-20 sivun taakse, kun täällä on sivutolkulla höpisty siitä että voiko vannoutunut sekasyöjä syödä kasvista jos sen seurana ei ole jotain lihaksi tunnistettavaa (useimmiten ainoastaan tuoteselosteesta etenkin köyhempien järjestöjen tapahtumissa joissa tasalaatuisemman lasagneten saa kyllä kun valitsee pinaatilla tai soijarouheella sen alehyllyn harmaimman sikanaudan sijaan).

Hyi yäk en syö! Sanon itse noille sebastiantynkkysten tarjoamille paskalautasellisille mitä "kaverinsa" somealustalle savuverhona päkertää aina kun joku puoluetoveri on tehnyt "sillein tyhmästi että näytettiin tytöille kikkeiä" tai jotain muuta yhtä idioottimaista.

Niistä perustellummin woketukseksi valitettavista turvallisemman tilan periaatteistakin on se faktinen hyöty, että jos vujuille sattuu paikalle joku hieman voimajuomaa saanut "vornanen" tai innostunut "immonen" tms. kutsuhenkilö, niin se on sitten helpompi ohjata myös tilaisuudesta pois jos sattuu revertoitumaan käsi vaikka vierustoverin reidelle pyytämättä, tai tanssiin aletaan viedä ihmisiä väkisin. Nuo kun alkavat siinä känniuhossa urputtaa että mitä sääntöä muka on rikkonut tjsp. niin voi näyttää sitten ihan suoraan kuinka kutsussa lukee että hyväksyy automaattisesti kutsun kanssa myös ne säännöt ja tuossa on pykälät sitten aiheesta koskien lääppimistä ja huohottelua sekä muuta epätoivottua kiimailua.

Murha.infon nettisalapoliiseille pisteet tämän bloggauksen löydöstä. Sebu identifioituu lihansyöjäksi tai kasvissyöjäksi silloin kun se on itselleen sopivaa ja millä saa milloinkin parhaat uhripisteet.

Kuinka vaikeaa elämästä voi tehdä olemalla oma itsensä loppuun saakka. Kansainvälinen, kansallismielinen, maahanmuuttokriittinen, suvaitsevainen, kristitty, biseksuaali, pakkoruotsia vastustava ja monikielisyyttä kannatava, kasvissyöjä ja perussuomalainen. Joidenkin ihmisten mielestä edellisestä minua kuvaavasta listasta löytyy toisiaan poissulkevia määreitä. Mutta kun omasta mielestäni mikään noista ei mene ristiin

Meinasin järjestää tulevana kesänä häät. Omani. Tarjolla on pelkkää kasvisruokaa. Miksi? Osa kutsutuista on kasvissyöjiä, varmaankin aika iso osa, vaan ei suurin osa. Myös pitopalvelu (minä itse) on niin saatanan laiska, tyhmä ja saamaton, ettei viitsi loihtia erityismenua moneen kertaan. Toki gluteenittomat huomioidaan erikseen, koska joukkoon mahtuu aidosti keliakiaa sairastavia. Mutta en mä nyt rupea kyhäämään montaa eri soppaa sinne vain siksi, että joku ehkä kokee ällötystä, jos kuulee ruoan olevan kasvisruokaa. Olkoon sitten syömättä, jos ei maistu. Tai sitten käy hakemassa muualta.
Mutta sitä jäin miettimään, että pitäisköhän kutsua Sebu paikalle? En mä sitä tunne, mutta silti. Voisin hakea sille vaikka erikseen Happy Mealin lähimmästä mäkkäristä. Ja miksi kutsuisin? Olisi käytännössä ilmainen kuvaaja tapahtumaan.

Tapahtui tuossa päivänä eräänä hauska juttu kotona. Olin tehnyt pöperöä, spagettia ja ”Muu kanaton” -kastiketta. Siis kasvispohjaista ”kanaa”. Kerroin esikoiselle (alle 3v), että se on kanaa. Ei suostunut syömään, koska kana. Sitten paljastin, että se on oikeasti tehty mm. herneistä. Tai no, herneproteiinista, mutta ei yritetä liian vaikeita. Ja johan upposi hurjaa vauhtia. Ja ihan normaaleja sekasyöjiä ollaan suurin osa, mutta jo tuon ikäinen oli sitä mieltä, että kana on söpö lintu eikä mikään ruoka. Älykkäämpi siis kuin moni aikuisvauva.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
@Kaskelotti, suurin osa ihmisistä kyllä syö sitä kasvisruokaa jos muuta ei ole tarjolla vaikka normaalisti söisivätkin lihaa. Mutta pidäpäs juhlat joissa ei olekaan kasvisruokaa tarjolla. Joku jättää varmasti tulematta tai ainakin tekee siitä ison numeron että tarjolla ei ole hänen ruokavaliolleen sopivaa ruokaa. Siinä valossa tuo Tynkkysen juttu on ihan ymmärrettävä, tosin turha.

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Mutta pidäpäs juhlat joissa ei olekaan kasvisruokaa tarjolla. Joku jättää varmasti tulematta tai ainakin tekee siitä ison numeron että tarjolla ei ole hänen ruokavaliolleen sopivaa ruokaa

Kerroin jo aiemmin tässä ketjussa häistäni, jossa yksikään ruokalaji ei ollut kasvissyöjille sopiva, pl. leipä. Salaattiinkin laitettiin parmankinkkurouhetta ihan vain, koska tykätään siitä. Jotain 120 vierasta ja yhtään valitusta ei kuultu. En tiedä, jättikö joku syömättä.

Mutta näin nämä asiat koetaan.

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Kerroin jo aiemmin tässä ketjussa häistäni, jossa yksikään ruokalaji ei ollut kasvissyöjille sopiva, pl. leipä. Salaattiinkin laitettiin parmankinkkurouhetta ihan vain, koska tykätään siitä. Jotain 120 vierasta ja yhtään valitusta ei kuultu. En tiedä, jättikö joku syömättä.

Mutta näin nämä asiat koetaan.
Tämäkö nyt sitten todistaa, ettei sitä muualla tapahdu? Itse ainakin olen törmännyt useamman kerran lihasta valittajiin. Ja samoin on käynyt, kun on ollut tarjolla vain kasvisruokaa, joten löytyy niitä molemmista "leireistä". Ehkä ne häänne eivät kuitenkaan kerro koko totuutta isosta kuvassa.

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi

Se salaatti taisi olla jokseenkin aivan helvetin hyvää.

Mutta olisiko ollut ihan mahdoton vaiva jos se rouhe olisi laitettu salaatin viereen erilliseen kulhoon josta halukkaat voi lisätä sitä salattiinsa? Näin olisi huomioitu myös kasvissyöjät?

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Tämäkö nyt sitten todistaa, ettei sitä muualla tapahdu? Itse ainakin olen törmännyt useamman kerran lihasta valittajiin. Ja samoin on käynyt, kun on ollut tarjolla vain kasvisruokaa, joten löytyy niitä molemmista "leireistä". Ehkä ne häänne eivät kuitenkaan kerro koko totuutta isosta kuvassa.

No väitehän oli, että näistä syntyy välittömästi reaktio, jos järjestelyt menee noinpäin. Siinä yksi esimerkki, jossa näin ei käynyt, eikä se varmasti ole ainoa.

Ruoasta kitiseviä aikuisia riittää kyllä ihan ruokavalioon katsomatta, joten aika hölmöä se on yleistää jotain tiettyä ryhmää.

@Jerry100 eihän se varmaan cateringille olisi iso ongelma ollut. Tuo ruokalaji vaan sisälsi sen kinkun, eikä sitä siitä pois ruksittu. Varmaan, jos olisin tiennyt jonkun vieraista olevan HC vege, niin olisi voinutkin jonkun ruokalajin toteuttaa täysin vegenä. Vaan ei tosiaan tullut valituksia tai poisjääntejä, toisin kuin korkin alkuperäinen väite oli.

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, sympatiat: HIFK ja Kiekko-Espoo
Tynkkynen on nyt vaan ihminen, joka tuntuu väkisin etsivän joka puolelta asioita mistä voi sit pahoittaa tahallaan mielensä ja pääsee siten iltapäivälehtien otsikoihin. En usko että oikeasti toi ruoka olisi ollut hänelle ongelma, mutta näki taas tilaisuuden päästä öyhöttämään.

Tynkkysen narratiivi on aina sama - asioista ja ihmisistä valittaminen. On kyllä harvinaisen raskas tapaus. Onko hän tuonut ikinä mitään rakentavaa mihinkään keskusteluun?

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Ihminen on luonnostaan hyvin kasvisruokapainotteinen sekasyöjä. Biologinen fakta on, että elääkseen ihminen tarvitsee vain melko vähän lihaa ja siitäkin suurimman osan pystyy korvaamaan muilla proteiineilla. Kasviksista saatavat kuidut, vitamiinit ja hivenaineet taas ovat pidemmän päälle elintärkeitä. Paljon, paljon paremmin ja pidempään ihminen tulee toimeen ilman lihaa, kuin ilman kasviksia. Naurattaa siis tämmöinen liha vs. kasvis vastakkainasettelu ja ruoalla tehtävä identiteettipolitiikka.

Ihminen kun on ihminen, ja se tarvitsee semmoista ravintoa, kuin ihminen tarvitsee. Ei ole mitään "liha-, seka- ja kasvisruokaleirejä", jotka millään järkevällä tavalla voidaan asettaa vastakkain. On vain tiettyjä ravintoaineita elääkseen tarvitseva ihminen.

Aikanaan - vanhassa työpaikassani - järjestimme säännöllisesti 2-3 tunnin mittaisia lounasseminaareja. Näimme ne erinomaiseksi asiakkuudenhoitotavaksi ja sopivaksi juuri omaan liiketoimintakonseptiimme. Myös asiakkaat pitivät niistä kovasti, ja semmat olivat suosittuja.

Tehokkaan toiminnan vuoksi pidimme tarjottavat ruoat simppelinä, mutta hyvinä. Erilaisia vaihtoehtoja ei ollut taloudellisesti järkevää lähteä tarjoamaan, koska se on lähtökohtaisesti aina paljon kalliimpaa ja aiheuttaa hukkaa. Biologiset faktat, eli ihmisen tarvitsema ravinto otettiin siis lähtökohdaksi: kun tarjotaan lounas, tarjotaan ravitseva, terveellinen ja hyvä sellainen. Siksi tarjosimme aina proteiinipitoista kasvisruokaa - selkeät erikoisruokavaliot / allergiat toki pyrimme parhaamme mukaan huomioimaan.

Kukaan ei koskaan inissyt, vaan ruokaa ja koko konseptia kovasti kiiteltiin. Tosin se oli viime vuosikymmenen puoltaväliä, jolloin kulttuurisotaulina oli vielä melko vähäistä nykypäivään verrattuna. Nykyäänhän paikalle kuitenkin pölähtäisi joku sebastiantynkkynen, joka nostaisi moisesta "lihansyöjien syrjinnästä" öyhötyksen.

Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua on kyllä tämän keskustelun seurauksena alkanut vähän kiehtoa ajatus tilaisuudesta, jossa olisi ruokana pelkkää lihaa. En tiedä, järjestetäänkö nykyään missään sellaisia menneiden vuosikymmenten keihäsmatkoilta tuttuja sikajuhlia, joissa kokonainen porsas pyöri vartaassa, mutta tässä varmasti hyvä konsepti monelle myös nykyaikana. Sitä en tosin tiedä, oliko noissa sikajuhlissakin lisäksi jotain rehuja tai perunaa possun kaveriksi. Woketusta, saatana, jos oli.

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Minua on kyllä tämän keskustelun seurauksena alkanut vähän kiehtoa ajatus tilaisuudesta, jossa olisi ruokana pelkkää lihaa. En tiedä, järjestetäänkö nykyään missään sellaisia menneiden vuosikymmenten keihäsmatkoilta tuttuja sikajuhlia, joissa kokonainen porsas pyöri vartaassa, mutta tässä varmasti hyvä konsepti monelle myös nykyaikana. Sitä en tosin tiedä, oliko noissa sikajuhlissakin lisäksi jotain rehuja tai perunaa possun kaveriksi. Woketusta, saatana, jos oli.
Olen kuullut kerrottavan, että noissa juhlissa virtasi punaviini varsin vuolaasti. Se ei toki kunnon lihajuhliin kävisi, koska viinit tuppaavat olemaan vegaanisia. Eli woketusta olivat sikajuhlatkin.

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Valaiskaa minua, mutta onko niin, että ihmiselle välttämätöntä B12-vitamiinia ei vegaanit saa luonnollisesti? Se pitää ottaa siis pillerinä tai sellaisesta kasvisperäisestä ruoasta, johon sitä on lisätty.

Jos näin on niin mielestäni ollaan väärillä raiteilla, että pysyäkseen terveenä joutuu sen ottamaan purkista. Mietin vaan asiaa hypoteettisesti, että jos tulisi merkittävä poikkeustila ja yksinkertaisesti ei keinotekoista B12-vitamiinia olisi saatavilla. Miten eläinkunnan tuotteista kieltäytyvä sitten pärjäisi?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy