Meinasin järjestää tulevana kesänä häät. Omani. Tarjolla on pelkkää kasvisruokaa. Miksi? Osa kutsutuista on kasvissyöjiä, varmaankin aika iso osa, vaan ei suurin osa. Myös pitopalvelu (minä itse) on niin saatanan laiska, tyhmä ja saamaton, ettei viitsi loihtia erityismenua moneen kertaan. Toki gluteenittomat huomioidaan erikseen, koska joukkoon mahtuu aidosti keliakiaa sairastavia. Mutta en mä nyt rupea kyhäämään montaa eri soppaa sinne vain siksi, että joku ehkä kokee ällötystä, jos kuulee ruoan olevan kasvisruokaa. Olkoon sitten syömättä, jos ei maistu. Tai sitten käy hakemassa muualta.
Mutta sitä jäin miettimään, että pitäisköhän kutsua Sebu paikalle? En mä sitä tunne, mutta silti. Voisin hakea sille vaikka erikseen Happy Mealin lähimmästä mäkkäristä. Ja miksi kutsuisin? Olisi käytännössä ilmainen kuvaaja tapahtumaan.
Tapahtui tuossa päivänä eräänä hauska juttu kotona. Olin tehnyt pöperöä, spagettia ja ”Muu kanaton” -kastiketta. Siis kasvispohjaista ”kanaa”. Kerroin esikoiselle (alle 3v), että se on kanaa. Ei suostunut syömään, koska kana. Sitten paljastin, että se on oikeasti tehty mm. herneistä. Tai no, herneproteiinista, mutta ei yritetä liian vaikeita. Ja johan upposi hurjaa vauhtia. Ja ihan normaaleja sekasyöjiä ollaan suurin osa, mutta jo tuon ikäinen oli sitä mieltä, että kana on söpö lintu eikä mikään ruoka. Älykkäämpi siis kuin moni aikuisvauva.