Mainos

Perussuomalaiset

• 5 951 540
  • 46 651

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Isänmaallisten marssi. Hienoa, että tässä EU-alistuksessa meillä on vielä jäljellä aitoja itsenäisyyden puolustajia.

Olisin luullut, että persuissa olisi enemmänkin näitä isänmaallisia ja kansan asialla olevia edustajia kuin kaksi. Mutta eipä ole, vaan korruptoitunutta eliittiä, joka juhlii hienoissa linnoissa ja esittelee juhlavaatteitaan.

Suuri pettymys, että nämä Junnilat, Eerolat, Tynkkyset, Halla-ahot ja riikat ovat luopuneet aatemaailmastaan, kun ovat päässeet vallan saleihin ja eliitin piireihin. Varmaan Maurikin liittyy näihin munattomiin hännystelijöihin. Yksin autossa ollessaan uskaltaa kyllä puhua väkevästi, mutta sieltä noustessaan onkin sitten aivan kuohittu puudeli.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Käsittämätöntä, että jotkut kokevat tuon 612 -poseeraamisen isänmaalliseksi toiminnaksi.
No poseeraamista tuo nimenomaan on. Populistisesti esitetään, ettei olla ansaittu kestitystä ja jalkaudutaan mieluummin kansan pariin niiden oikeiden sankarien keskuuteen. Persupoliitikot(yleensä) on tätä käyttäneet jo pitkään, usein esitetty sieltä suunnasta, että tavallisia Jamppoja ja Lissuja pitäisi linnaan kutsua eikä herrasväkeä. Olis varmaan mahottoman mielenkiintoiset kemut.

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Käsittämätöntä, että jotkut kokevat tuon 612 -poseeraamisen isänmaalliseksi toiminnaksi.

Isänmaallisuutta on kaikki, jos sen isänmaallisuudeksi haluaa itse uskoa.
Maahanmuuttovastaisuuskin on joillekin isänmaallisuutta. Ja tasa-arvoisen avioliitonkin vastustaminen on perinteisten suomalaisten arvojen puolustamista.

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
Anteeksi offtopic, mutta voisko noi twiitit laittaa copy/pastena? Säästyisi turhalta klikkailulta. Jos joku sääntö estää pasteamasta sitä kokonaan, niin edes joku oleellisin kohta. Vituttaa klikkailla tuota Muskin sivustoa.

Heikki Pursiainen, X:
Keskisarja-ilmiö on liberaaleille – minä mukaanluettuna – vaikea ymmärtää. Jotenkin tuntuu, että on pudonnut täysin kärryiltä siitä, mitä puoli Suomea tuntee ja ajattelee. Kun olin ehdokkaana eduskuntavaaleissa olin Keskisarjan kanssa
@puheenaihefi
-podcastissa. Se oli erikoinen podcast. Välillemme ei oikein syntynyt mitään kontaktia. Varsinaista keskustelua ei ollut. Keskisarjan puheenvuorot eivät olleet vastauksia minun sanomisiini. Hän puhui omia juttujaan, hänen puheenvuoronsa olivat kieliopillisesti täydellisiä aforismeja. Keskisarja on verbaalisesti uskomattoman lahjakas. Aforismeissa ei ollut mitään järkeä – siis omasta ekonomistin näkökulmastani. Vanhukset pitää hoitaa itse kuten ennen. Jotain hassua maanviljelystä, kaikki ajatukset ristiriidassa nykyaikaisen hyvinvoinnin kannalta välttämättömän työnjaon ynnä muiden seikkojen kanssa. Yritin parhaani mukaan vastata jotain ja osoittaa heikkoudet Keskisarjan ajatuksissa. Hän ei kiinnittäyt tähän mitään huomiota. Katsoi vain muualle ja pudotteli mietelauseitaan. Kun podcast oli nauhoitettu hän ei jäänyt juttelemaan vaan poistui äkkiä. Hän oli täysin immuuni hyvä jätkä -meiningilleni. Luonnollisesti podcastin kuuleet liberaalit kaverini ja ekonomistitutut sanoivat, että olin jalosti ja onnistuneesti taistellut Keskisarjan hölmöjä ajatuksia vastaan. Itse olin taas aika varma, että olin kohdannut jotain outoa ja vahvaa ja ehkä jäänyt sen jalkoihin. Ajatukset vahvistuivat, kun katsoin Youtubesta podcast-videon alle tulleet kommentit. Videolla oli 20 000 katsojaa tms ja satoja kommentteja. Kaikki ylistivät Keskisarjaa ja suhtautuivat minuun vihamielisesti. Kommentit nähtyäni tajusin, että Keskisarja tulee saamaan paljon ääniä. Minä ja vielä vähemmän liberaalit kaverini ja ekonomistit emme vain yksinkertaisesti edes tajunneet mistä oli kysymys, mikä oli se voima, jonka jyrän alle olin jäänyt. En voi väittää tajuavani vieläkään. Ymmärrän kuitenkin, että Keskisarja kauniine aforismeineen puhuttelee ihmisiä jollakin tavalla, hän puhuu jotain minkä kuulemiseen osalla meistä on suuri tarve. On ihan sama, onko hänellä toteuttamiskelpoisia poliittisia suunnitelmia ja voinko minä omasta mielestäni aukottomasti osoittaa hänen ajatuksensa vääriksi. (Twiitti perustuu omille muistikuvilleni. Se on subjektiivinen ja todennäköisesti epäluotettava).

Viimeksi muokattu:

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
” IS ei ole tavoittanut pääministeri Petteri Orpoa (kok) tai valtiovarainministeri Riikka Purraa (ps) kommentoimaan asiaa.”

Kyllä pääsi taas yllättämään.
Ei yllätä. Tosin vastauksetkin tiedetään. Petteri sanoisi, ettei ole kuullutkaan asiasta, ja Riikka ärisisi jotain oppositiosta.

Wild-Chester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Näkisin että Teemu Keskisarja ja Sheikki Laakso jatkavat Paavo Arhinmäen ja Veronika Honkasalon aloittamaa - jo perinteeksi muodostunutta tapaa osallistua paskasakin katutapahtumiin. Honkasalon tapahtumassa vaadittiin juutalaisten ajamista mereen, että siinä mielessä tässä 612 kulkueessa taitaa olla samaa vivahdetta mitä tulee suhtautumisessa juutalaisiin.
Arhinmäen liputtamat Kiakkoviaraat tyytyivät vain potkimaan hevosia ja nakkelemaan pyörätelineitä kapitalistipienyrittäjäsikojen näyteikkunoista sisään.

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
” IS ei ole tavoittanut pääministeri Petteri Orpoa (kok) tai valtiovarainministeri Riikka Purraa (ps) kommentoimaan asiaa.”

Kyllä pääsi taas yllättämään.
Jeo. Petterille koko kulkue tulee yllätyksenä, eikä hän ole tietoinen noiden osallistumisesta siihen.

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jeo. Petterille koko kulkue tulee yllätyksenä, eikä hän ole tietoinen noiden osallistumisesta siihen.

Älä unohda että Petterillä on Paperi™

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Näkisin että Teemu Keskisarja ja Sheikki Laakso jatkavat Paavo Arhinmäen ja Veronika Honkasalon aloittamaa - jo perinteeksi muodostunutta tapaa osallistua paskasakin katutapahtumiin.

Vaikka jättäisi huomioimatta joitain eroavaisuuksia itse tapahtumista ja niiden järjestäjätahoista, niin ei mene ihan yksi yhteen verrata nuoria kunnanvaltuutettuja (joita ei varmaankaan oltu kutsuttu linnanjuhliin) ja keski-ikäisiä kansanedustajia (jotka on kutsuttu linnanjuhliin parlamenttisen asemansa johdosta).

Mutku on mahdollisuus mutkutella.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Näkisin että Teemu Keskisarja ja Sheikki Laakso jatkavat Paavo Arhinmäen ja Veronika Honkasalon aloittamaa - jo perinteeksi muodostunutta tapaa osallistua paskasakin katutapahtumiin. Honkasalon tapahtumassa vaadittiin juutalaisten ajamista mereen, että siinä mielessä tässä 612 kulkueessa taitaa olla samaa vivahdetta mitä tulee suhtautumisessa juutalaisiin.
Arhinmäen liputtamat Kiakkoviaraat tyytyivät vain potkimaan hevosia ja nakkelemaan pyörätelineitä kapitalistipienyrittäjäsikojen näyteikkunoista sisään.
Osallistuiko Arhinmäki siis tuohon Kiakkoviaras tapahtumaan? Jos siis meinaa vertailla näitä kahta tapahtumaa. Tai osallistuiko Honkasalo nyt tapahtumaan ilmoittamalla että Suomi ei ole enää itsenäinen ja teki näin Itsenäisyyspäivänä? Tai tekeekö mielestäsi se Keskisarjan ja Laakson päätöksistä hyväksyttävän että Honkasalo ja Arhinmäki ovat myös tehneet kyseenalaisia asioita?

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators

Laitetaan vielä vahvistus tälle isänmaallisuudelle:
”612-tapahtuma on kaikille avoin ja poliittisesti sitoutumaton. Kyse on siis kansallismielisestä ja isänmaallisia arvoja korostavasta tapahtumasta, ja näihin arvoihin kuuluvat vapaassa demokratiassa myös kokoontumisen vapaus sekä sananvapaus”
Riikka Purra.

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Nythän on käynyt ilmi, että kyseessä on kaikille avoin kulkue. Ilmeisesti on hivenen uutisköyhä viikonloppu, kun tästä on saatu uutinen. Tietenkin kansallismieliset saattavat hakeutua itsenäisyyspäivänä toistensa seuraan. En lähtisi vertaamaan tätä Honkasalon antisemitismin tuki-ilmauksiin. Ylipäätään tuskin olisi valtakunnan tason uutinen yhtään minkään takia, elleivät toimittajat olisi hesalaisia vasemmistolaisia. Ei pitäisi paljon ketään liikuttaa mitä kulkuetta siellä liikkuu.

Ylipäätään surettaa, että itsenäisyyspäivää on vaikeaa viettää yhtenäisesti. Veikkaan, että Hesassa näky 6.12 enemmän Palestiinan lippuja ja avointa antisemitismiä kuin Suomen lippuja. Presidentin linna ja muutamat valveutuneet kansalaiset poikkeuksina.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No poseeraamista tuo nimenomaan on. Populistisesti esitetään, ettei olla ansaittu kestitystä ja jalkaudutaan mieluummin kansan pariin niiden oikeiden sankarien keskuuteen. Persupoliitikot(yleensä) on tätä käyttäneet jo pitkään, usein esitetty sieltä suunnasta, että tavallisia Jamppoja ja Lissuja pitäisi linnaan kutsua eikä herrasväkeä. Olis varmaan mahottoman mielenkiintoiset kemut.
Sitten kun kemuissa olisi tavallisia Jamppoja ja Lissuja niin tavalliset Maket ja Ellut eivät tietenkään yhtään katkerana kyseenalaistaisi, miksi he, mutta en minä.

Joulukalenterin ensimmäiseen luukkuun laitan äitini usein käyttämän suomalaisen sananparren. ”Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.”

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Enpä itsekään olisi saanut mieleeni melodiaa, mutta kun sen kuulee niin jotenkin hyvin tuttuhan se on... Ehkäpä soittavat tuossa 612-kulkueessa? Tai ehkä Mistreat on enemmän se juttu tuossa perussuomalaisten kansanedustajien skenessä?
On tästä mitä mieltä tahansa, niin on kovin kuvottavaa vihjailla, että mm. lapsiperheille avoimessa kulkueessa soitettaisiin Natsi-puolueen tunnusmusiikkia. Hyvin halpahintainen hyökkäys itsenäisyyspäivän viettoa vastaan. Oletko itse aikeissa laulaa Debout, les damnés de la terre itsenäisyyspäivän kunniaksi tai huutaa vapaa Palestiina ja alas Israel-iskulauseita? Honkasalon rinnalla - ainakin hengessä jos ei fyysisesti.

Henkilökohtaisesti olen kohtuullinen patriootti. On myönnettävä, että en erityisemmin pidä vasemmiston tavasta dissata itsenäisyytemme juhlintaa eri muodoissaan. Lieneekö tuossa mukana vielä harmitusta siitä, että sotaveteraanit lopulta saivat arvostusta arvostelun sijaan.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.

Ei mitään yllättävää. Toki vassaritkin mainittu ja mutkutellaan.

Meinasin leikitellä miten naamiot on pudoteltu, mutta onko niitä riikan osalta koskaan päälle puettukaan.

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Nythän on käynyt ilmi, että kyseessä on kaikille avoin kulkue.
Ihan yhtä avoin ja tasa-arvoinen kuin kommunismi tai Palestiina-mielenosoitus. Pääseehän sinne kuka tahansa, mutta jotenkin veikkaan, ettei Syksy Räsäseltä ihan hirveästi kannata lähteä kysymään Hamasin hirmuteoista.

Jo se, että Keskisarja kirjoittaa aiheesta Sarastukseen (lukaisin ihan mielenkiinnosta äsken kirjoituksen, jossa suurin piirtein verrattiin "rasistijahtia" holokaustiin) ja antaa ilmeisen tietoisesti tukensa Sinimustalle liikkeelle tekee tästä uutisaiheen.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Nythän on käynyt ilmi, että kyseessä on kaikille avoin kulkue. Ilmeisesti on hivenen uutisköyhä viikonloppu, kun tästä on saatu uutinen. Tietenkin kansallismieliset saattavat hakeutua itsenäisyyspäivänä toistensa seuraan. En lähtisi vertaamaan tätä Honkasalon antisemitismin tuki-ilmauksiin. Ylipäätään tuskin olisi valtakunnan tason uutinen yhtään minkään takia, elleivät toimittajat olisi hesalaisia vasemmistolaisia. Ei pitäisi paljon ketään liikuttaa mitä kulkuetta siellä liikkuu.

Ylipäätään surettaa, että itsenäisyyspäivää on vaikeaa viettää yhtenäisesti. Veikkaan, että Hesassa näky 6.12 enemmän Palestiinan lippuja ja avointa antisemitismiä kuin Suomen lippuja. Presidentin linna ja muutamat valveutuneet kansalaiset poikkeuksina.
Et ole tainnut Helsingissä käydä itsenäisyyspäivänä? Kyllä täälläkin laitetaan ihan lipputankoihin Suomen lippuja ja ovat esillä hyvinkin runsaasti. En tiedä näkyykö avointa antisemitismiä tuon 612 marssin ulkopuolella, Palestiinan lippuja en tiedä näkyykö missään. Jos sinusta ei ole uutinen että kansanedustajat jättävät linnanjuhlat väliin mennäkseen jollekin marssille niin kai se on sinun mielipiteesi. Monen muun mielestä se on uutinen. Ainakin enemmän kuin taannoinen uutinen siitä kuinka joku kirjailija ilmoitti ettei mene samoihin juhliin joka kirvoitti täälläkin useampia kommentteja.
On tästä mitä mieltä tahansa, niin on kovin kuvottavaa vihjailla, että mm. lapsiperheille avoimessa kulkueessa soitettaisiin Natsi-puolueen tunnusmusiikkia. Hyvin halpahintainen hyökkäys itsenäisyyspäivän viettoa vastaan. Oletko itse aikeissa laulaa Debout, les damnés de la terre itsenäisyyspäivän kunniaksi tai huutaa vapaa Palestiina ja alas Israel-iskulauseita? Honkasalon rinnalla - ainakin hengessä jos ei fyysisesti.
Siis kulkueen jälkeen siellä on keikka jolla soittaa ihan natsibändejä ja esimerkiksi Mistreat on ihan oikeasti natsipunkkia soittava yhtye. Kappaleita mm. James Earl Raysta joka ampui Martin Luther Kingin ja yleisesti paljon skinhead juttuja. Jos viitsisit lukea edes osan niistä viesteistä tässä ketjussa jossa on kerrottu noista järjestävistä tahoista niin saattaisit muuttaa mielesi.

Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
On tästä mitä mieltä tahansa, niin on kovin kuvottavaa vihjailla, että mm. lapsiperheille avoimessa kulkueessa soitettaisiin Natsi-puolueen tunnusmusiikkia.
Ei kai tuo nyt niin käsittämätöntä olisi, jos fasistien järjestämällä äärioikeistomarssilla soitettaisiin teemaan liittyvää musiikkia. Aika merkittävästi kuvottavampaa on mennä tuonne marssimaan natsien kanssa.

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Onkohan kukaan koskaan järjestänytkään kulkuetta, joka ei olisi kaikille avoin? Olivatpa järjestäjänä minkä aatteen hörhöt tahansa, heille lienee aina eduksi, että heidän kulkueeseensa osallistuu mahdollisimman paljon väkeä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy