Mainos

Perussuomalaiset

• 5 893 914
  • 46 314

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Jep, juuri niin kuin te postmodernit radikaalit teette - ei ole olemassa mitään objektiivista todellisuutta, maailma on niin kuin sen tahtoo. Der Wille zur Macht. Tätä teemaa sivuttaneen 612-marssillakin!
En tiedä keneen sekoitat. Toki maailma on sosiaalinen konstruktio ja postmodernia maailmaa on minunkin mielestäni esim. Baumann luonnehtinut osuvasti. Mutta ei jatkuva muutos, ambivalenssi, satunnaisuus ihan tuota tarkoita. Itse olet "lukinnut" käsityksesi, eikä todellisuudella ole välttämättä mitään tekemistä ns. "havaintojesi kanssa.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
En tiedä keneen sekoitat. Toki maailma on sosiaalinen konstruktio ja postmodernia maailmaa on minunkin mielestäni esim. Baumann luonnehtinut osuvasti. Mutta ei jatkuva muutos, ambivalenssi, satunnaisuus ihan tuota tarkoita. Itse olet "lukinnut" käsityksesi, eikä todellisuudella ole välttämättä mitään tekemistä ns. "havaintojesi kanssa.
No siis minusta sinulla on selkeästi tahto valtaan: tahdot 612-marssin ei-fasistiseksi tai vähintään ambivalentiksi, ja ken tahtoo, sen saa, siis tässä nykyisessä Trump-maailmassa. Että no worries. Hymiö.

Ice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Jerry100, Hereworth
Jos Keskisarja ja Sheikki oikeasti osallistuvat myös näihin rientoihin ja Perussuomalaiset haluavat säilyttää edes jonkinlaiset maskit kasvoillaan, niin puolueen on pakko ottaa käyttöön järeät toimet.
Varmasti näin tuleekin käymään. Järeät toimet tulevat olemaan, että persujen pikkujouluissa Keskisarjan ja Sheikin glögi laimennetaan prosenteiltaan puoleen ja kumpikin saa vain yhden "natsitortun", kun muut saavat kaksi joulutorttua.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
No siis minusta sinulla on selkeästi tahto valtaan: tahdot 612-marssin ei-fasistiseksi tai vähintään ambivalentiksi, ja ken tahtoo, sen saa, siis tässä nykyisessä Trump-maailmassa. Että no worries. Hymiö.

Elämmehän cancelöinnin ja woken jälkeistä pidäkkeettömämpää aikaa.

Suomen toisiksi suurin ja hallituspuolue, siellä kabineteissa ja ministeri-Mersujen takapenkeillä.

Jos se kehrää kuin kissa, naukuu kuin kissa ja ui kuin kissa niin mikä se on?

Minä en osaa vastata, kysyn vaan!

(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Elämmehän cancelöinnin ja woken jälkeistä pidäkkeettömämpää aikaa.

Suomen toisiksi suurin ja hallituspuolue, siellä kabineteissa ja ministeri-Mersujen takapenkeillä.

Jos se kehrää kuin kissa, naukuu kuin kissa ja ui kuin kissa niin mikä se on?

Minä en osaa vastata, kysyn vaan!
Mitäpäs ihminen voi tässä enää sanoa - muuta kuin Die Fahne hoch! Die Reihen fest geschlossen!

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Minä taas en edes varmuudella tiedä mikä 6/12 marssi on, vaikka se toisinaan uutisvirrassa mainitaan. Joku hesalaiaten marssi. Ilmeisesti se on polarisoituneessa kaupungissa toinen napa. Olen vaan pohtinut, että mihin lokeroon sitä voi osallistujan pudottaa. En siis tiedä, mutta natsikortti kuulostaa jokatapauksessa liioittelulta, enkä ole taipuvainen ostamaan somen leimoja noin vain. Mutta jos nyt rupeavat mesoamaan juutalaisten salaliitosta tms. tai muutoin rotupaatosta, niin sittenhän ovat natsikortin heiluttajat olleet oikeassa.

Kuitenkin pidän hyvänä, että kansanedustajat eivät piilota mielipiteitään. Jos kansa ei niistä pidä, niin edustajat vaihtuvat. Parempi olla avoimesti mitä on, eikä esim. salaa mielipiteitään kuten Kiljunen näyttää jossain määrin tehneen.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Minä taas en edes varmuudella tiedä mikä 6/12 marssi on, vaikka se toisinaan uutisvirrassa mainitaan.
Siis mitä voi tässä maailmassa varmuudella tietää - sanonpa sinulle, ei niin mitään. Kaikki on viime kädessä epävarmaa tässä karussa ihmisen maailmassa.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minä taas en edes varmuudella tiedä mikä 6/12 marssi on, vaikka se toisinaan uutisvirrassa mainitaan. Joku hesalaiaten marssi. Ilmeisesti se on polarisoituneessa kaupungissa toinen napa. Olen vaan pohtinut, että mihin lokeroon sitä voi osallistujan pudottaa. En siis tiedä, mutta natsikortti kuulostaa jokatapauksessa liioittelulta, enkä ole taipuvainen ostamaan somen leimoja noin vain. Mutta jos nyt rupeavat mesoamaan juutalaisten salaliitosta tms. tai muutoin rotupaatosta, niin sittenhän ovat natsikortin heiluttajat olleet oikeassa.

Kuitenkin pidän hyvänä, että kansanedustajat eivät piilota mielipiteitään. Jos kansa ei niistä pidä, niin edustajat vaihtuvat. Parempi olla avoimesti mitä on, eikä esim. salaa mielipiteitään kuten Kiljunen näyttää jossain määrin tehneen.
En nyt tiedä onko niin vaikeaa lukea esim. tätä ketjua jossa on kerrottu marssin järjestäneiden tahojen ideologiasta. Ja tuohan ei ole "hesalaisten" juttu vaan järjestäjiä tahoja on muualta(kin).

Tässä käyttäjä @Everton kirjoittamassa viestissä on kerrottu hyvin tuon taustoja ja järjestäjien ideologiaa.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tunnustan että itselleni tämä juttu osuu nyt juurikin kiukkusuoneen. Jossain vain menee raja - monet meistä ovat tosiaan niin outoja, että se raja menee fasismissa. Enkä todellakaan ole mikään fasisminmetsästäjä noin yleensä, en näe sitä joka nurkan takana kurkkimassa, esim olen kirjoittanut hyvin skeptisesti ja epäilevästi Trumpin "fasismista". Vaan tämä juttu, ei hyvää päivää, ei niin ole kahta sanaa. Mutta mikäpäs siinä, Die Fahne hoch vaan.

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Tunnustan että itselleni tämä juttu osuu nyt juurikin kiukkusuoneen. Jossain vain menee raja - monet meistä ovat tosiaan niin outoja, että se raja menee fasismissa. Enkä todellakaan ole mikään fasisminmetsästäjä noin yleensä, en näe sitä joka nurkan takana kurkkimassa, esim olen kirjoittanut hyvin skeptisesti ja epäilevästi Trumpin "fasismista". Vaan tämä juttu, ei hyvää päivää, ei niin ole kahta sanaa. Mutta mikäpäs siinä, Die Fahne hoch vaan.
Parempi se on sanoa suoraan mitä mieltä on kuin vaikkapa laittaa saksan kielisiä lainauksia ja vihjailla. Jos se marssiin osallistuminen tarkoittaa, että on fasisti, niin olkoon niin. En tosiaankaan jaksa perehtyä hesalaisten marsseihin selvittääkseeni onko näin. Mutta jos asia aidosti on näin, niin epäilemättä osallistujat kohtaavat seuraamukset, joiden oletan olevan vakavia. Vähintään ryhmästä erottaminen. Edustajan uran jatkuminen on sitten äänestäjien asia.

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Älä muuta sano. Kunpa muitakin persuja lähtisi marssille, mitäpä tuota ideologiaa piilottelemaan.

Mutta kun piilotellaan ovelasti puolueen olemassaolon tarkoitusperää. Tietämättömät äänestää sankoin joukoin, koska naamioita ei olla koskaan täysin riisuttu.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Parempi se on sanoa suoraan mitä mieltä on kuin vaikkapa laittaa saksan kielisiä lainauksia ja vihjailla. Jos se marssiin osallistuminen tarkoittaa, että on fasisti, niin olkoon niin. En tosiaankaan jaksa perehtyä hesalaisten marsseihin selvittääkseeni onko näin. Mutta jos asia aidosti on näin, niin epäilemättä osallistujat kohtaavat seuraamukset, joiden oletan olevan vakavia. Vähintään ryhmästä erottaminen. Edustajan uran jatkuminen on sitten äänestäjien asia.
No, ken elää, se näkee. Minusta Horst Wessel Liedin tunteminen kuuluu yleissivistykseen, mutta myönnän toki että näin humanistisena elitistinä minun käsitykseni yleissivistyksestä ei ole ehkä ihan täysin kurentti...

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No, ken elää, se näkee. Minusta Horst Wessel Liedin tunteminen kuuluu yleissivistykseen, mutta myönnän toki että näin humanistisena elitistinä minun käsitykseni yleissivistyksestä ei ole ehkä ihan täysin kurentti...
Tiedän kappaleen ja olenpa sanatkin tainnut joskus lukea, mutta ei ole jäänyt päähän melodia tai mikään muukaan semmoinen. Pidän itseäni suhteellisen tietoisena aihepiirin parissa, mutta täytyy myöntää että ei ole Horst Wesselin laulua tullut ikinä laulettua tai mitenkään erityisemmin kuunneltua. Tai katsottua Leni Riefenstahlin elokuvia jos niikseen tulee.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy