Jännä jotenki nähdä, että pidät suurempana pahana sitä, että hän ei mene linnanjuhliin etkä sitä, että osallistuu äärioikeistolaiseen tapahtumaan pääpuhujana. Vai käsitinkö jotenkin väärin näkemyksesi?
No, kyllä ja ei. Minun mielestäni nuo molemmat ovat asioita, jotka voisi jättää väliin (siis juhlien skippaamisen, ja äärioikeistokulkueen). Minun mielestäni Keskisarjalla on kuitenkin halutessaan oikeus moiseen osallistua, kunhan ei syyllisty rikoksiin tai muuhun huonoon käytökseen (edit. mutta siis tässä tapauksessa tosiaan, minun mielestäni kansanedustajana pitäisi jättää väliin mennään sinne linnaan). Tässä mennään taas vähän sille ajatuspoliisilinjalle, jos Keskisarjan kiinnostusta johonkin asiaan X aletaan ns. kriminalisoimaan.
Mietinpä vain, jos vaikkapa Li Andersson jättäisi juhlat väliin ja osallistuisi Antifan kulkueeseen, häntä todennäköisesti pidettäisiin rohkeana ihmisenä, joka uskaltaa seistä omien näkemyksiensä takana. Näin toki ei tapahdu, koska Andersson on fiksu, mutta hypoteettisesti mietittynä.
Kunhan mietin saako sulta joskus ihan oikean mielipiteen eikä vaan asian vieressä ja ympärillä pyörimistä.
No mistä sinä nyt haluat minun mielipiteen, kun et ole minulta mitään tässä kysynyt? Voisi auttaa, jos kysyisit asiallisesti keskustelemalla sitä mielipidettä, etkä vittuilisi onelinereilla. Minäkin tietäisin mistä haluat sen mielipiteeni kuulla.