Mainos

Perussuomalaiset

• 5 888 764
  • 46 239

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jännä jotenki nähdä, että pidät suurempana pahana sitä, että hän ei mene linnanjuhliin etkä sitä, että osallistuu äärioikeistolaiseen tapahtumaan pääpuhujana. Vai käsitinkö jotenkin väärin näkemyksesi?

No, kyllä ja ei. Minun mielestäni nuo molemmat ovat asioita, jotka voisi jättää väliin (siis juhlien skippaamisen, ja äärioikeistokulkueen). Minun mielestäni Keskisarjalla on kuitenkin halutessaan oikeus moiseen osallistua, kunhan ei syyllisty rikoksiin tai muuhun huonoon käytökseen (edit. mutta siis tässä tapauksessa tosiaan, minun mielestäni kansanedustajana pitäisi jättää väliin mennään sinne linnaan). Tässä mennään taas vähän sille ajatuspoliisilinjalle, jos Keskisarjan kiinnostusta johonkin asiaan X aletaan ns. kriminalisoimaan.

Mietinpä vain, jos vaikkapa Li Andersson jättäisi juhlat väliin ja osallistuisi Antifan kulkueeseen, häntä todennäköisesti pidettäisiin rohkeana ihmisenä, joka uskaltaa seistä omien näkemyksiensä takana. Näin toki ei tapahdu, koska Andersson on fiksu, mutta hypoteettisesti mietittynä.

Kunhan mietin saako sulta joskus ihan oikean mielipiteen eikä vaan asian vieressä ja ympärillä pyörimistä.

No mistä sinä nyt haluat minun mielipiteen, kun et ole minulta mitään tässä kysynyt? Voisi auttaa, jos kysyisit asiallisesti keskustelemalla sitä mielipidettä, etkä vittuilisi onelinereilla. Minäkin tietäisin mistä haluat sen mielipiteeni kuulla.

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Surkeaa että Keskisarja lähettää viestin Suomen itsenäisyydestä:

”EU-Suomi vuonna 2024 ei ole itsellinen eikä itsepäinen, joten pyhitys pelkistyköön historiaan. 612-väki on sananvapauden puolella sananvakautta vastaan."

Luopioksi kutsuisin tuollaista kansanedustajaa.
Kiljunen sai "fudut" vastaavista puheista tänään.

Virgil Kane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ei minun mielestäni tarvitse tämän takia puolueesta erottaa, mutta kuten @Everton tuossa ylempänä mainitsi, minunkin mielestäni kansanedustajan tulisi tällaiseen jokavuotiseen kunniatapahtumaan osallistua. Ainakin ilman pätevää syytä poisjäännille (sairaus, työeste, tms.).
Toisaalta persuilla tuo osallistuminen natsikulkueeseen voitaneen lukea työesteeksi.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mietinpä vain, jos vaikkapa Li Andersson jättäisi juhlat väliin ja osallistuisi Antifan kulkueeseen, häntä todennäköisesti pidettäisiin rohkeana ihmisenä, joka uskaltaa seistä omien näkemyksiensä takana. Näin toki ei tapahdu, koska Andersson on fiksu, mutta hypoteettisesti mietittynä.

Näinkö todella ja vakavissasi arvelet?

Ja miten tämä itse omasta päästäsi keksimäsi hypoteettinen esimerkki, jonka toteutumiseen et edes itse usko, nyt sitten liittyi Keskisarjan tekemisiin?

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Näinkö todella ja vakavissasi arvelet?

Kyllä minä näin epäilen. Varmaan löytyisi tuomitsijoitakin, mutta ihan perustaen siihen, että Paavo Arhinmäen tötöilyt kuitataan olankohautuksella, niin tuskin se puolueen puheenjohtajakaan mitään ristiinnaulitsemista kokisi

Ja miten tämä itse omasta päästäsi keksimäsi hypoteettinen esimerkki, jonka toteutumiseen et edes itse usko, nyt sitten liittyi Keskisarjan tekemisiin?

Eihän se suoranaisesti liitykään. Ainoastaan Keskisarjan tekemisten arvostelemiseen ja niihin suhtautumiseen.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pölvästi trollaaja Keskisarjahan on jo pitkään ollut, mutta rehellisesti sanottuna olen yllättynyt, että 612-tapahtumaan on lähdössä mukaan. Tiedä sitten, onko mies viime aikoina enempi radikalisoitunut.

Kaikista muista eduskuntaryhmistä ovi kävisi sukkelaan, mutta nähtäväksi jää, onko Persuilla siihen selkärankaa.
Se että on kirjoitellut Sarastus julkaisuun kertoo jo aika paljon. Siellä nyt ei varsinaisesti ole mitään "tervettä" kansallismielisyyttä. Tai no jos Lapuan liikettä piti normaalina niin ehkä sitten.

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
No, kyllä ja ei. Minun mielestäni nuo molemmat ovat asioita, jotka voisi jättää väliin (siis juhlien skippaamisen, ja äärioikeistokulkueen). Minun mielestäni Keskisarjalla on kuitenkin halutessaan oikeus moiseen osallistua, kunhan ei syyllisty rikoksiin tai muuhun huonoon käytökseen. Tässä mennään taas vähän sille ajatuspoliisilinjalle, jos Keskisarjan kiinnostusta johonkin asiaan X aletaan ns. kriminalisoimaan.

Okei no mutta aletaan päästä vähän toisiamme kohti tässä keskustelussa. Toki vielä ihmettelen vähän sitä, kun kiljusen erottamista kovasti vaadit kun kyse oli ulkoturvallisuudesta mutta keskisarja sekoilee sisäisen turvallisuuden uhkien parissa. Molemmat ovat ihan varteenotettavia uhkia. Mutta toki keskisarjalla yksityisihmisenä olisi oikeus osallistua minunkin mielestä 612 marssille jos haluaa. Ongelma minun näkökulmasta on enemmänkin siinä että hän menee sinne pääpuhujaksi kansanedustajan ominaisuudessa.

Mutta ollaan paljon lähempänä toisiamme jo keskustelussa kuin vielä aamupäivällä.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat

Höyhensarja jatkaa valitsemallaan linjalla.
"Keskisarja perustelee osallistumistaan Sarastus-lehdessä muun muassa niin, ettei katso ansaitsevansa kestitystä ”touhuistani kansanedustajana”.

Kerrankin olen tuon pseudotieteilijän kanssa jostain samaa mieltä.

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lähtökohtaisesti antifasistinen ajattelu on siellä maailman lähihistoriassa se rauhaa rakentava, natseja vastustava liike, ei naapureita valloittava, omia ja muiden erilaisia tuhoava taho.

Kyllä, Li on fiksu ihminen. Vaikka en minäkään hänen kanssaan ole kaikesta samaa mieltä.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Okei no mutta aletaan päästä vähän toisiamme kohti tässä keskustelussa. Toki vielä ihmettelen vähän sitä, kun kiljusen erottamista kovasti vaadit kun kyse oli ulkoturvallisuudesta mutta keskisarja sekoilee sisäisen turvallisuuden uhkien parissa. Molemmat ovat ihan varteenotettavia uhkia. Mutta toki keskisarjalla yksityisihmisenä olisi oikeus osallistua minunkin mielestä 612 marssille jos haluaa. Ongelma minun näkökulmasta on enemmänkin siinä että hän menee sinne pääpuhujaksi kansanedustajan ominaisuudessa.

Mutta ollaan paljon lähempänä toisiamme jo keskustelussa kuin vielä aamupäivällä.

Kyllä, juuri tätä minä olen sanonut (muistaakseni) tuolla Kiljus-keskustelussakin. Herralla on oikeus olla kallellaan ihan mihin päin tahansa, mutta minun mielestäni ei kansanedustajana. Jokainen, joka on seurannut vaikkapa noita Ovechkin-ketjuja, tietää etten ole dumaamassa suoralta kädeltä ketään Venäjälle kallellaan olevaa. Itse en sinne päin ole kallellaan, mutta jos joku sellainen on, niin olkoon. Meillä on se mielipidevapaus, ja se on voimassa silloinkin, kun mielipide kuuluu vähemmistöön. Kiljunen on kuitenkin kansanedustaja, jolloin hän pääsee käsiksi myös arkaluontoisiin aineistoihin, jolloin pidän sitä aidosti myös turvallisuusuhkana. Eli summa summarum, en dumaa yksityishenkilöä venäläis-symppauksesta, mutta kansanedustajan dumaan.

En symppaa myöskään ääri-porukoita (kummassakaan päässä), joten en myöskään tykkää kansanedustajien hengailusta heidän porukoissaan. En silti pidä sitä yhtenä suurena riskinä kuin Venäjän kanssa flirttailua. Ja ei, en syytä Kiljusta vakoilusta, mutta turvallisuusalalla työskentelevänä on erilaiset riskianalyysit tulleet tutuiksi. Ja tällaisessa riskikartoituksessa Kiljusen toimiminen kansanedustajana nousisi huomattavasti räikeämmin esiin kuin Keskisarjan. Purran ja Junnilan kohdalla ollaan vähän vedenjakajalla, kun tietääkseni Purra ei ole kansanedustajana ollessaan tehnyt tai kirjoitellut mitään äärioikeisto-hommia. Junnilalla se on vähän kiikun kaakun, kun pelleili sen solmionsa kanssa. Käsitykseni mukaan kumpikaan noista ei kuitenkaan kansanedustajana (tai ainakaan ministeriän) ollessaan ole näin näkyvästi puuhastellut ääriliikeiden parissa, mitä Keskisarja nyt.

Ja jos minulta kysyttäisiin (vaikkei aiheeseen enää liitykään, koska kukaan aiheena olevista ei ole rikoksiin tiettävästi syyllistynt), niin säätäisin lain, jossa rikoksesta tuomittu henkilö ei voisi toimia kansanedustajana tai edes ehdokkaana lainkaan. Koskaan. Ja luonnollisesti, syyllistyessään rikokseen edustajakaudellaan, monoa pitäisi tulla samantien, kun tuomio tulee.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Haha! Ei helvetti mitä suunniteltua perseilyä ja Petsku ei ole tietenkään nähnyt mitään. Voisin sanoa jo, että ottakaa kokoomuslaiset itseänne niskasta kiinni ja lopettakaa se itsellenne todistelu, että "Hei meidän pitää ottaa nämä äärioikeistolaiset mukaan päättämään, että kyllä se siitä sitten." Vitut, siinä on kyse vain ja ainoastaan teidän selkärangattomasta opportunismista. Hemmetin vaarallisilla vesillä leikitään.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Haha! Ei helvetti mitä suunniteltua perseilyä ja Petsku ei ole tietenkään nähnyt mitään. Voisin sanoa jo, että ottakaa kokoomuslaiset itseänne niskasta kiinni ja lopettakaa se itsellenne todistelu, että "Hei meidän pitää ottaa nämä äärioikeistolaiset mukaan päättämään, että kyllä se siitä sitten." Vitut, siinä on kyse vain ja ainoastaan teidän selkärangattomasta opportunismista. Hemmetin vaarallisilla vesillä leikitään.

Oma näkemys on se, että venäjämyötäily UaV:n puheenjohtajalta ja hänen valitsijoiltaan SDP:ssä ylittää PS:n kansanedustaja Keskisarjan äärioikeistomyötäilyn. Persuissa on ongelmansa, mutta niin on demareissakin. Tähän hätään en ole vaaleja Keskisarjan takia vaatimassa, jota hallituksen hajottaminen käytännössä vaatisi. Pidän ajatusta outona ja tyypillisenä opposition kiihkoiluna viikonlopun alkaessa (hymiö).

PS on osoittautunut aika paskaksi hallituskumppaniksi, mutta on kuitenkin monissa asioissa samalla sivulla kuin Kokoomus ja nykyään myös SDP (talous). Kumpaankaan en luota kovin paljon, mutta eipä Kokoomus lähde tässä tilanteessa itse hallitusta hajottamaan.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Oma näkemys on se, että venäjämyötäily UaV:n puheenjohtajalta ja hänen valitsijoiltaan SDP:ssä ylittää PS:n kansanedustaja Keskisarjan äärioikeistomyötäilyn.
No vähän nyt naurattaa. SDP saa nyt vaikka upota minne tahansa, mutta en hyväksy rasismia, enkä fasismin kanssa veljeilyä.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
No vähän nyt naurattaa. SDP saa nyt vaikka upota minne tahansa, mutta en hyväksy rasismia, enkä fasismin kanssa veljeilyä.

En hyväksy minäkään, mutta ei rivijäsen voi muuta tehdä kuin ottaa asian esille Kokoomuksen foorumeilla ja laittaa viestiä puoluejohdolle. Nykyinen hallituspohja palvelee nykyisen Kokoomuksen politiikkaa ja se on siinä.

Itse en enää luota sen paremmin demareihin kuin persuihin. Joten vaikea tilanne noin hallitusmielessä.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eli voit larpata natsia niinku läpäl ja se on ihan ok?

No ei. Luetun ymmärtäminen ei nyt taas ole ihan kohdillaan.

@Cobol avasi hyvin sen, miksi tässä tilanteessa ei Kokoomus nyt tee käytännössä yhtään mitään.

edit. Tämä on vähän sama kun sinulta kysyisi, että kumpi on pahempi rikos; raiskaus vai veropetos. Ja kun vastaat raiskaus, niin mieestäsi siis veropetos on ok?

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Hyviä historiankirjoittajia ei maailmassa liikaa ole, he ovat myös erityisen harvinaisia hurahtamaan. Mutta näin tässä nyt on sitten käynyt, sangen surullista, sieg heil heiluvillensa vaan.

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No ei. Luetun ymmärtäminen ei nyt taas ole ihan kohdillaan.

@Cobol avasi hyvin sen, miksi tässä tilanteessa ei Kokoomus nyt tee käytännössä yhtään mitään.

edit. Tämä on vähän sama kun sinulta kysyisi, että kumpi on pahempi rikos; raiskaus vai veropetos. Ja kun vastaat raiskaus, niin mieestäsi siis veropetos on ok?
Mene jo nukkumaan.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Mietinpä muuten, että missähän tälläinen hypoteettinen raja menee, tuskinpa edes @Cobol ajattelee, ettei olisi yhtään mitään rajaa, kunhan vaan hallitus noin muuten toteuttaa EK:n tahtoa? Tuskin ihan kaikki kuitenkaan menee läpi edes Kokoomukselta.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mene jo nukkumaan.

Oliko sulla joku halu vielä keskustella, vai..? Onelinerit on huono tapa edistää keskustelua, kun ei se oikein etene silloin.. Eikä välttämättä muutenkaan tällainen provomielessä toisten kirjoituksiin tarttuminen.

Mielelläni keskustelen kanssasi perussuomalaisten politiikasta, jos sinulla on oikeasti jotain annettavaa keskusteluun.

Ja korjaan sen verran edellisiä sanomisiani, että tokihan Kokoomus kuuluu tähän ketjuun sitä kautta, että hallituskumppanuus tietysti sitoo puolueita toisiinsa enemmän tai vähemmän.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy