Mainos

Perussuomalaiset

• 5 888 881
  • 46 240

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
En hyväksy minäkään, mutta ei rivijäsen voi muuta tehdä kuin ottaa asian esille Kokoomuksen foorumeilla ja laittaa viestiä puoluejohdolle. Nykyinen hallituspohja palvelee nykyisen Kokoomuksen politiikkaa ja se on siinä.

Itse en enää luota sen paremmin demareihin kuin persuihin. Joten vaikea tilanne noin hallitusmielessä.
Rivijäsen voi tehdä sellaista, että lähtee vaan puolueesta. En minä tiiä, ei minua kiinnosta mikään puolueuskollisuus.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mietinpä muuten, että missähän tälläinen hypoteettinen raja menee, tuskinpa edes @Cobol ajattelee, ettei olisi mitään rajaa, kunhan vaan hallitus noin muuten toteuttaa EK:n tahtoa? Tuskinpa ihan kaikki menee läpi edes Kokoomukselta.

Ei varmaan ihan kaikki menekään, mutta eiköhän siellä lasketa aika tarkkaan se hyöty/haittasuhde, ja tällä hetkellä tilanne on Kokoomukselle enemmän hyödyllinen kuin haitallinen.

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oliko sulla joku halu vielä keskustella, vai..? Onelinerit on huono tapa edistää keskustelua, kun ei se oikein etene silloin.. Eikä välttämättä muutenkaan tällainen provomielessä toisten kirjoituksiin tarttuminen.

Mielelläni keskustelen kanssasi perussuomalaisten politiikasta, jos sinulla on oikeasti jotain annettavaa keskusteluun.

Ja korjaan sen verran edellisiä sanomisiani, että tokihan Kokoomus kuuluu tähän ketjuun sitä kautta, että hallituskumppanuus tietysti sitoo puolueita toisiinsa enemmän tai vähemmän.
Jos minä ihmettelen Keskisarjan larppaamista äärioikeiston kanssa niin mistä sinä löydät vertauksen raiskaukseen ja veropetokseen?
No ei. Luetun ymmärtäminen ei nyt taas ole ihan kohdillaan.

@Cobol avasi hyvin sen, miksi tässä tilanteessa ei Kokoomus nyt tee käytännössä yhtään mitään.

edit. Tämä on vähän sama kun sinulta kysyisi, että kumpi on pahempi rikos; raiskaus vai veropetos. Ja kun vastaat raiskaus, niin mieestäsi siis veropetos on ok?
Tästä siis kyse. Edelleen persuketjussa. Kokoomus hiljaa hyväksyy natsilarppauksen koska oma agenda.

En hyväksy kumpaakaan.

Muoks.

Asiat ei ole joko/tai.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ei varmaan ihan kaikki menekään, mutta eiköhän siellä lasketa aika tarkkaan se hyöty/haittasuhde, ja tällä hetkellä tilanne on Kokoomukselle enemmän hyödyllinen kuin haitallinen.
Jeps, ei varmasti pääty johonkin Keskisarjan puheeseen Suomen kansalle, taas Suomen karhu elämöi jne. Nämä nyt ovat vaan tälläisiä aikoja: the centre cannot hold - enkä siis puhu Suomen Keskustasta. Hymiö.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kokoomus hiljaa hyväksyy natsilarppauksen koska oma agenda.

No jos ihan kärjistetään niin, periaatteessa tässä tilanteessa kyllä. Ei ehkä hyväksy, mutta ei myöskään tee nyt asialle mitään. Ihan samalla lailla toimii jokainen vallassa puolue vuorollaan. Jotkut asiat päästetään läpi, koska se oma agenda.

Ihan samalla lailla siellä heilui viime hallituksessa rikoksesta tuomittu ministeri. Ilmeisesti sitten samaa logiikkaa käyttäen SDP:n, Vasemmistoliiton, RKP:n ja Vihreiden mielestä rikosten tekeminen ei ole niin vakava asia, etteikö voisi ministerinä toimia, kunhan oma agenda vain toteutuu? Tai sama hallitus hiljaa hyväksyi kautensa aikana lentoliikenteen häirinnän (vaikka ei ollutkaan kansanedustaja kyseessä)?

Kyllä näitä löytyy historiasta varmaan joka hallitukselta, ja kyllähän sinä sen tiedätkin. Se nyt vaan se oma agenda menee ihan kaikilla puolueilla ykköseksi.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Ja ihmisiä ja kansaa siellä ei mietitä vittujakaan.

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Itse en enää luota sen paremmin demareihin kuin persuihin. Joten vaikea tilanne noin hallitusmielessä.
Henkilökohtaisesti itselle tärkeintä omassa ajattelussani ja elämässä on se, että me kaikki täällä maan päällä ollaan saman arvoisia ja kunnioitetaan toisiamme Ihonväriin tai muihin lähtökohtiin katsomatta.

En mitenkään voi ymmärtää, että esim. Suomen taloustilanteella voidaan perustella ja poiketa tästä ajattelusta mikä itselle on ihmisyyden suurin mittari.

Siksi ehdoton ei natsismille ja rasismille. Kokoomukseen olen pettynyt, mikä lienee tullut selväksi.

Kai aika parantaa haavat, sitä todella toivon.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos minä ihmettelen Keskisarjan larppaamista äärioikeiston kanssa niin mistä sinä löydät vertauksen raiskaukseen ja veropetokseen?

Tähän muuten jäi vastaamatta.. Sinä lainasit Cobolilta lausetta, jossa hän vertailee kahta eri insidenttiä (Kiljusen venäjäsetit ja Keskisarjan äärioikeistotöhöilyt). Minä ymmärsin kommenttisi niin, että koska @Cobol pitää Kiljusen toimia pahempina, hän hyväksyy "natsilarppauksen".

edit. Eli tuskin @Cobol hyväksyy kumpaakaan, mutta näkee Kiljusen tekemiset vakavampana kuin Keskisarjan säätämiset. Eli juuri kuten itsekin asian koen. Siihen liittyi se vertaus.

Ja ihmisiä ja kansaa siellä ei mietitä vittujakaan.

No ei. Siellä nimenomaan yritetään luoda yhteiskunta, jossa kaikkea ei tarvitsisi rakentaa velkarahan perustalle vasemmiston tyyliin.

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No jos ihan kärjistetään niin, periaatteessa tässä tilanteessa kyllä. Ei ehkä hyväksy, mutta ei myöskään tee nyt asialle mitään. Ihan samalla lailla toimii jokainen vallassa puolue vuorollaan. Jotkut asiat päästetään läpi, koska se oma agenda.
Nyt mennään tällä kokoonpanolla. Hyväksytään hallituksen toimesta rasseilu ja äärioikeistolarppaus. Siellä jopa tehdään alumiininastakauppaa iigorin kanssa.

Ihan samalla lailla siellä heilui viime hallituksessa rikoksesta tuomittu ministeri. Ilmeisesti sitten samaa logiikkaa käyttäen SDP:n, Vasemmistoliiton, RKP:n ja Vihreiden mielestä rikosten tekeminen ei ole niin vakava asia, etteikö voisi ministerinä toimia, kunhan oma agenda vain toteutuu? Tai sama hallitus hiljaa hyväksyi kautensa aikana lentoliikenteen häirinnän (vaikka ei ollutkaan kansanedustaja kyseessä)?
Mutkuttelu ei nyt auta edellisen hallituksen tekemisiin ja tekemättä jättämisiin. Paskaa niilläkin rattailla oli, muttei hyväksytty rasismia. Mitä demareihin tulee, niin on sieltä putsattu Erkki, Tarja ja nyt Kiljunen. Vielä saisi Tytti ja Kiuru hiuksista h...vettiin. Ja muutama muukin. Loput saisi todistaa kykynsä.
Tähän muuten jäi vastaamatta.. Sinä lainasit Cobolilta lausetta, jossa hän vertailee kahta eri insidenttiä (Kiljusen venäjäsetit ja Keskisarjan äärioikeistotöhöilyt). Minä ymmärsin kommenttisi niin, että koska @Cobol pitää Kiljusen toimia pahempina, hän hyväksyy "natsilarppauksen".
Minä lasken Kiljusen venäjäsetit ja Keskisarjan äärioikeistotouhut samaan sarjaan, molemmat on yhtä haitallista Suomelle.

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Eihän tämä nyt voi olla edes todellista, että Kokoomuksessa laskettaisiin jotain hyötysuhdetta, kuinka rasistista ja fasistista hallituskumppania voidaan vielä sietää, kunhan vaan on hyvä hallitusohjelma? Eihän näissä asioissa edes ole mitään harmaata aluetta millä hyötysuhdetta laskea, joko sen rasismin ja fasismin hyväksyy tai ei. Nollatoleranssi. Miten helvetin vaikeaa se voi olla. En enää tunnista sitä kokoomusta mitä olen joskus äänestänyt, niin helposti se on vallan himossaan valmis myymään kaikki periaatteensa.

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eihän tämä nyt voi olla edes todellista, että Kokoomuksessa laskettaisiin jotain hyötysuhdetta, kuinka rasistista ja fasistista hallituskumppania voidaan vielä sietää, kunhan vaan on hyvä hallitusohjelma? Eihän näissä asioissa edes ole mitään harmaata aluetta millä hyötysuhdetta laskea, joko sen rasismin ja fasismin hyväksyy tai ei. Nollatoleranssi. Miten helvetin vaikeaa se voi olla. En enää tunnista sitä kokoomusta mitä olen joskus äänestänyt, niin helposti se on vallan himossaan valmis myymään kaikki periaatteensa.
Hallitusohjelma on hyvä ja sillä mennään. Kova on paperi sano pääministeri.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nyt mennään tällä kokoonpanolla. Hyväksytään hallituksen toimesta rasseilu ja äärioikeistolarppaus. Siellä jopa tehdään alumiininastakauppaa iigorin kanssa.

Näin on. Ja seuraavalla kaudella SDP (jos voittaa vaalit) katselee läpi sormien hallituskumppanien tekemisiä, jos vaihtoehtona on oman puolueen riski luisumisesta oppositioon. Ihan normaalia politiikkaa Suomessa. Kokoomus haluaa ajaa asioita kokoomuslaiseen tyyliin ja demarit omaansa. Tämä hallituskokoonpano on Kokoomuksen kannalta paras mahdollinen tehdä omaa politiikkaansa, kyllä sinä sen tiedät.

Mutkuttelu ei nyt auta edellisen hallituksen tekemisiin ja tekemättä jättämisiin. Paskaa niilläkin rattailla oli, muttei hyväksytty rasismia. Mitä demareihin tulee, niin on sieltä putsattu Erkki, Tarja ja nyt Kiljunen. Vielä saisi Tytti ja Kiuru hiuksista h...vettiin. Ja muutama muukin. Loput saisi todistaa kykynsä.

Niin, nyt se mutkuttelu taas ei auta, mutta Kiljusen keskustelussa koko ajan vedetään mutku-kortti esiin persujen kohdalla. Näin sitä vedetään tyylikkäästi kaksilla rattailla (en väitä, että juuri sinä olisit siellä mutkutellut, mutta yleisesti).

Niin, rasisimia ei hyväksytty, mutta rikollisuus hyväksyttiin. Sehän on taas sitten vähän katsojan näkökulmasta, kumpi on se isompi paha.

Minä lasken Kiljusen venäjäsetit ja Keskisarjan äärioikeistotouhut samaan sarjaan, molemmat on yhtä haitallista Suomelle.

No, tässä ollaan sitten eri mieltä. Minä pidän Kiljusta edelleenkin isompana riskinä Suomelle kuin Keskisarjaa. Juurikin noista aiemmin mainitsemistani syistä.

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näin on. Ja seuraavalla kaudella SDP (jos voittaa vaalit) katselee läpi sormien hallituskumppanien tekemisiä, jos vaihtoehtona on oman puolueen riski luisumisesta oppositioon. Ihan normaalia politiikkaa Suomessa. Kokoomus haluaa ajaa asioita kokoomuslaiseen tyyliin ja demarit omaansa. Tämä hallituskokoonpano on Kokoomuksen kannalta paras mahdollinen tehdä omaa politiikkaansa, kyllä sinä sen tiedät.
Tätähän politiikka on.
Niin, nyt se mutkuttelu taas ei auta, mutta Kiljusen keskustelussa koko ajan vedetään mutku-kortti esiin persujen kohdalla. Näin sitä vedetään tyylikkäästi kaksilla rattailla (en väitä, että juuri sinä olisit siellä mutkutellut, mutta yleisesti).

Niin, rasisimia ei hyväksytty, mutta rikollisuus hyväksyttiin. Sehän on taas sitten vähän katsojan näkökulmasta, kumpi on se isompi paha.
*peukku* Politiikassa suhmurointi on ihan yhtä tuomittavaa kuin "normi"rikoksetkin. Hiuksista uittuun ja uutta tilalle.
No, tässä ollaan sitten eri mieltä. Minä pidän Kiljusta edelleenkin isompana riskinä Suomelle kuin Keskisarjaa. Juurikin noista aiemmin mainitsemistani syistä.
Kiljusen venäjäsymppaus ja äärioikeiston kahtiajaon aiheuttama vastakkainasettelu pelaa molemmat puttepossun pussiin.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kiljusen venäjäsymppaus ja äärioikeiston kahtiajaon aiheuttama vastakkainasettelu pelaa molemmat puttepossun pussiin.

Toki näin, en sitä kielläkään.

Mutta, silti pidän Kiljusen avointa venäjämielisyyttä kansanedustajana haitallisempana kuin Keskisarjan osallistumista äärioikeiston toimintaan. Keskisarjan touhu ei aiheuta suoraa turvallisuusuhkaa, mutta epäilemättä kansanedustajan osallistuminen tuollaisiin tapahtumiin voi esim. lisätä äärioikeiston liikehdintää ja sitä kautta avittaa (mahdollisesti) Putinin kätyreitä. "Venäjän ystävän" istuminen eduskunnassa kuitenkin luo aidon ja konkreettisen uhan, juurikin noiden arkaluontoisten saatavilla olevien tietojen takia. Se on suorempi uhka, kuin tuo Keskisarjan aiheuttama.

Senkin olen oppinut turvallisuusalalla, että ensin pitää taklata ne suorat uhat, sen jälkeen voi keskittyä niihin vähemmän suoriin uhkiin. Vähän saman tilanteen näen vertauskuvallisesti näiden kahden kohdalla. Tai kolmen, jos lasketaan vielä Junnila mukaan tuohon kombinaatioon. Nykyisessä maailmanpoliittisessa tilanteessa arkaluontoisten tietojen mahdollinen valuminen vihamielisen valtion haltuun on helvetisti isompi paha kuin se, että pari kansanedustajaa käy pyörimässä natsipiireissä. Enkä minä sano, että näin kävisi varmasti, mutta riskikartoituksen idea on juurikin se, että minimoidaan ne haitallisten tapahtumien mahdollisuus. Nyt SDP:llä olisi mahdollisuus jeesata tässä minimoinnissa siirtämällä Kiljunen pois eduskuntaryhmästään. Samalla SDP viestittäisi, että se(kin) on mukana eliminoimassa Venäjän aiheuttamaa turvallisuusuhkaa.

...

Täytyy muistaa, että vanhimmissa kansalaisissa on melkoinen ryssänviha (sanavalinta sallitaan varmaan tässä kontekstissa?), ja nyt kun maailman tilanne on mikä on, voi olla, että tällaisten SDP:n Venäjä-kytkösten iso uutisointi aiheuttaa liikehdintää äänestyskäyttäytymisessä siellä varttuneemmassa porukassa. Ja jollen ihan väärässä ole, on tuo porukka juuri se tärkein porukka SDP:n voittohaaveiden takana. Voisi olla strategisesti ihan järkevä veto SDP:ltä siirtää Kiljunen sivuun, ja tehdä se mahtipontisesti "Suomen etu edellä".

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Koko setti.

Minä näen myös sisäiset ristiriidat ja vastakkainasettelun haitalliseksi suomelle; peliä iigorin pussiin. Oli kyse vihreistä, natseista vasureista yms. Luojankiitos että päästään näistä reliikeistä eroon, edes yksi kerrallaan.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Koko setti.

Minä näen myös sisäiset ristiriidat ja vastakkainasettelun haitalliseksi suomelle; peliä iigorin pussiin. Oli kyse vihreistä, natseista vasureista yms. Luojankiitos että päästään näistä reliikeistä eroon, edes yksi kerrallaan.

Kyllä, tässä en olekaan eri mieltä. Kuten kuitenkin edellisessä viestissä perustelin, näen tuon Kiljusen "venäjä-kytköksen" suorempana uhkana kuin nuo sisäiset ristiriidat. Nekin toki pitäisi hoitaa pois päiväjärjestyksestä. Se ei kuitenkaan ole ihan yhtä yksinkertaista kuin muutaman russofiilin poistaminen eduskunnasta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy