Voihan se tosiaan olla näin. Voi myös olla, että pukeutuminen Keskisarjan tyyliin on niin ikään halventavaa eduskuntalaitoksen osalta. Tai se, että puhemies ajaa kaksilla rattailla tämän asian suhteen. Tämä toki menee vähän pointtisi ohi eikä sinällään ole juuri sinulle suunnattu.
Eihän se puliukko kiva nimitys ole, mutta ollaan sen kanssa vielä aika kaukana "huorasta". Siinä mielessä melko erikoinen vertaus sinulta, mielestäni.
No joo. Enpä tiedä miksi minä tästä edes väännän kun minulle on ihan sama vaikka olisivat verkkareissa siellä eduskunnassa, kunhan sieltä suusta tulee jotain järkevää. Sen(kin) kanssa Keskisarjalla on välillä ollut tekemistä, mutta se lienee ihan toinen keskustelu se.
Niin, toki puheeni puliukosta on retoriikkaa, mikä juontuu siitä että tuollainen asukokonaisuus ei vaan yksinkertaisesti kuulu millekkään työpaikalle, eikä varsinkaan eduskuntaan. Eduskuntaan ei sen kummemmin kuulu pinkki villapaita.
Olen sen verran vanhanaikainen, että haluan perinteitä joiltain osin vaalittavan. Siisti pukeutuminen on myös osittain muiden huomioimista. Ei ravintolaankaan mennä syömään missä tahansa asussa, vaan silloin myös huomioidaan kanssaihmiset asiallisella pukeutumisella.
Tämä nyt on piikittelyä vaan, koska ihmettelen puhemiehenkin asennetta. Voisi tuosta mielestäni mainita, vaikka onkin puoluetoveri.
Senkin ymmärrän, että tämä saattaa olla (ja on) osin myös Keskisarjan persoonaan liittyvä asia. Mutta sen hetken kun siellä pääkallonpaikalla on voisi olla huoliteltuna. Kuvat leviää pitkin maailmaa ihmeteltäväksi, eikä se ole ok että eduskunnasta annetaan tarkoituksellisesti halpa kuva.