Perussuomalaiset

• 5 853 142
  • 46 034

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
No todellakin pitäisi huomauttaa. Toisaalta en olisi lainkaan yllättynyt ellei huomautusta tule, kun miettii kuka on puhemiehenä. Kovin vaikea ilmeisesti katsella tasapuolisesti näitä juttuja, kun on oma puolue kyseessä.
Tuo oli Jussin mielestä jopa ylipukeutumista. Oli kysytty.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No todellakin pitäisi huomauttaa. Toisaalta en olisi lainkaan yllättynyt ellei huomautusta tule, kun miettii kuka on puhemiehenä. Kovin vaikea ilmeisesti katsella tasapuolisesti näitä juttuja, kun on oma puolue kyseessä.
No eihän hän huomauttanut siitä valkoisesta t-paidastakaan.

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Ei antanut. ilmeisesti pelkkää palautetta. Oletetaan että saman tyylinen palaute menee Keskisarjalle.

Toki Keskisarja esiintyy tahalleen tällaisena, provosoivana sekä juttuineen että nyt pukeutumisineen. Ainakin itselle tuo näyttäytyy sellaiselta päiväkotityyppiseltä touhulta, ehkä se olen vaan minä.

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu

"En sanonut, että hän ei saa olla t-paidassa eduskunnassa, mutta kehotin häntä harkitsemaan vallitsevia käytäntöjä, koska kansalaiset kiinnittävät tällaisiin asioihin huomiota ja lähettävät siitä palautetta, Halla-aho korosti Iltalehdelle tiistai-iltana."

Lainaus iltalehden sivuilta.

Voisihan sitä KEHOITTAA Keskisarjalle myös yhtä sun toista pukeutumiseen liittyen, jos haluaisi.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle

Ei antanut. ilmeisesti pelkkää palautetta. Oletetaan että saman tyylinen palaute menee Keskisarjalle.

Toki Keskisarja esiintyy tahalleen tällaisena, provosoivana sekä juttuineen että nyt pukeutumisineen. Ainakin itselle tuo näyttäytyy sellaiselta päiväkotityyppiseltä touhulta, ehkä se olen vaan minä.
Keskisarja kannattaa juttujensa perusteella maailmaa jossa mm. hänenlaisiltaan alaluokkaisilta ihmisiltä kuuluisikin puuttua oikeus mm. opiskeluun tai minkäänlaiseen sosiaaliseen etenemiseen, niin ehkä tuo homssuinen ulosasu ja humalaiselta vaikuttaminen eduskunnassa on ihan tietoista pointtinsa alleviivaamista. Että "kattokaa ny mitä saa kun päästää rahvaan herraksi!". Noiden juttujensa perusteella on kyllä ajoittain tullut sekin mieleen, että jos on tosiaan niin katkera ja itseinhoinen kuin ulostuloistaan voi päätellä, niin kyllä se hieman surulliseksi vetää sivustaseuraajankin ja toivoisi että kaveri löytäisi jonkun muun vastauksen noiden tunnelmiensa purkamiseen alkoholin ja rahvaalle vittuilun sijaan.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

"En sanonut, että hän ei saa olla t-paidassa eduskunnassa, mutta kehotin häntä harkitsemaan vallitsevia käytäntöjä, koska kansalaiset kiinnittävät tällaisiin asioihin huomiota ja lähettävät siitä palautetta, Halla-aho korosti Iltalehdelle tiistai-iltana."

Lainaus iltalehden sivuilta.

Voisihan sitä KEHOITTAA Keskisarjalle myös yhtä sun toista pukeutumiseen liittyen, jos haluaisi.
Niin. Kansalainen oli kirjoittanut paitanaiselle, paitanainen vastasi siihen laittamalla Halla-Ahon kopioksi, Halla-Aho vastasi kansalaiselle. Huomautus on ihan eri asia.

Jos joku kansalainen antaa Keskisarjalle palautetta ja Keskisarja jakaa sen Halla-Aholle, niin katsotaan toimiiko Halla-Aho tämän osalta tasa-arvoisesti. Tosin eihän tämä ole mikään tasa-arvokysymys vaan perustuu subjektiiviseen arvioon, mikä on kansanedustajalle arvoista pukeutumista.

Tehän voitte antaa Keskisarjalle palautetta jos koette eduskuntalaitoksem arvon rapautuneen tämän myötä.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuohan on Keskikaljalta ainoastaan harkittua imagon rakentamista tyyliin Boris Johnson. Vähän tuollainen nuhjuinen höpsö boheemi kuin suoraan jostain Kummelin Luovuuden tuskaa -sketsistä.

Suosikkijoukkue
Tappara
Hieman ihmettelen Keskisarjan ja etenkin Tynkkysen pukeutumista. Ja samoin kaikkien, jotka venyttävät rajoja eduskunnassa. Kumpikin hepuista käsittääkseni halua suomalaisten tapojen säilyvän. Eduskuntatyön perinteeseen kuuluu tietty arvokkuus ja en ymmärrä miksi nämä kaksi kapinoivat sitä vastaan. Keskisarja ei onneksi ole niin näkyvä kuin Tynkkynen oli paitoineen. Keskisarjasta on vastapainoksi sanottava, että hänen kielenkäyttönsä on suorastaan taidetta, ei tuollaista puhetyyliä ja -taitoa ole muilla.

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin. Kansalainen oli kirjoittanut paitanaiselle, paitanainen vastasi siihen laittamalla Halla-Ahon kopioksi, Halla-Aho vastasi kansalaiselle. Huomautus on ihan eri asia.

Jos joku kansalainen antaa Keskisarjalle palautetta ja Keskisarja jakaa sen Halla-Aholle, niin katsotaan toimiiko Halla-Aho tämän osalta tasa-arvoisesti. Tosin eihän tämä ole mikään tasa-arvokysymys vaan perustuu subjektiiviseen arvioon, mikä on kansanedustajalle arvoista pukeutumista.

Tehän voitte antaa Keskisarjalle palautetta jos koette eduskuntalaitoksem arvon rapautuneen tämän myötä.

Tottakai, tällaisen pitää mennä täysin saman kaavan mukaan kuin aiempi keissi. Muuten palautetta ei voi antaa, sehän tässä on nimenomaan se jutun pihvi.

Tuon IS jutun perusteella kansalaispalaute ymmärrykseni mukaan oli mennyt Halla-aholle, joka oli sitten kehottanut pohtimaan vallitsevia käytäntöjä.

No mutta ihan sama, ja ihan PeRus.

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mistäs tällainen tieto? Lehtijutuissa ainakin meni niin, että kansalainen valitti Halla-aholle, ja Halla-aho puolestaan kehotti Jokelaista. Siitä sitten hiukan viestittelyä, ja lopuksi Jokelainen toi asian julkisuuteen.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Olen kyllä tosi pettynyt Keskisarjaan: ihan aikuisten oikeasti oli ensiksi hyvä tutkija ja sitten erinomainen popularisoija. Historiantutkijathan noin periaatteessa ovat tämän sangen karun lajimme korkeinta aatelia, kaikki järkevät ihmiset ovat tästä samaa mieltä. Ehkä tuo sitten on joku syvällinen performanssi, joka ei ihan helposti avaudu ulkopuolisille. Enkä siis niin yhtään viittaa mihinkään helvetin pukeutumiseen tässä yhteydessä.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuohan on Keskikaljalta ainoastaan harkittua imagon rakentamista tyyliin Boris Johnson. Vähän tuollainen nuhjuinen höpsö boheemi kuin suoraan jostain Kummelin Luovuuden tuskaa -sketsistä.
Lähempää löytyy esimerkkinä Timo Soini.
Tottakai, tällaisen pitää mennä täysin saman kaavan mukaan kuin aiempi keissi. Muuten palautetta ei voi antaa, sehän tässä on nimenomaan se jutun pihvi.

Tuon IS jutun perusteella kansalaispalaute ymmärrykseni mukaan oli mennyt Halla-aholle, joka oli sitten kehottanut pohtimaan vallitsevia käytäntöjä.

No mutta ihan sama, ja ihan PeRus.
Mistäs tällainen tieto? Lehtijutuissa ainakin meni niin, että kansalainen valitti Halla-aholle, ja Halla-aho puolestaan kehotti Jokelaista. Siitä sitten hiukan viestittelyä, ja lopuksi Jokelainen toi asian julkisuuteen.
Täysin minun mokani ja muistin väärin. Pahoittelen Fake newsiä.

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lähempää löytyy esimerkkinä Timo Soini.

Täysin minun mokani ja muistin väärin. Pahoittelen Fake newsiä.

Eipä mitään ja ihan turhaa tässä mekin tehdään tästä isompaa asiaa kuin on. Kunhan nyt vaan kohdeltaisiin kaikkia tasapuolisesti.

Itseasiassa luulen että Halla-aho laittaa vielä Keskisarjalle saman sisältöisen viestin, tai en tiedä oliko jo ottanut tähän jotenkin kantaa. Ei kun olikin jo kehunut Keskisarjan pukeutumista, se siitä. No ehkä vaan itse luulin liikoja.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Molempien pukeutuminen eduskunnassa sekä Tynkkysen että Keskisarjan on imagon rakentamista. Kansanedustajalta edellytetään tiettyä pukeutumiskoodia, mikä lienee kaikille suhteellisen selvä asia.

Jokainen suhtautuu pukeutumiseen eri tavoin. Minua esimerkiksi häiritsee huomattavasti vähemmän siisti flanellipaita kuin se, että joku näyttää siltä, että 50-vuotispäivien sankari on juhlinut koko yön puvussaan ja noussut uuteen aamuun nurmikolla nukuttuaan.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Molempien pukeutuminen eduskunnassa sekä Tynkkysen että Keskisarjan on imagon rakentamista. Kansanedustajalta edellytetään tiettyä pukeutumiskoodia, mikä lienee kaikille suhteellisen selvä asia.
Ollakseni rehellinen niin minua ei mitenkään haittaisi ihan vapaa pukeutuminen - eivät ole töissä siellä vaan luottamusmiehinä edustamassa kansaa ja äänestäjiään, heillä ei ole esimiehiä. Toki lopputulos olisi sirkus eikä toimisi, mutta tuo todella näennäinen "kunniallisuus" on usein tosi tekopyhää.

Suosikkijoukkue
Ässät
Ollakseni rehellinen niin minua ei mitenkään haittaisi ihan vapaa pukeutuminen - eivät ole töissä siellä vaan luottamusmiehinä edustamassa kansaa ja äänestäjiään, heillä ei ole esimiehiä. Toki lopputulos olisi sirkus eikä toimisi, mutta tuo todella näennäinen "kunniallisuus" on usein tosi tekopyhää.
Kieli poskessa heitän, että mukaan voisi ottaa myös sponsoroinnin. Eli lätkittäisiin "pelipaitoihin" mainoksia.

Kuten Patarouva komppasi, niin nuo Tynkkysen ja Keskisarjan pukeutumiset vaan tekevät heistä jotenkin kansanomaisempia. Monen suomalaisen äänestäjän DNA:ssa on kuitenkin sellainen tietty eliitti/herraviha.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kieli poskessa heitän, että mukaan voisi ottaa myös sponsoroinnin. Eli lätkittäisiin "pelipaitoihin" mainoksia.
Olisi totta puhuen rehellisempää - jopa meillä puhumattakaan jostain helvetin USA:n senaatista: "the senator of Louisiana for Big Oil, the Senator of New York for Wall Street" etc. Meillä olisi sitten Tehyn ja EK:n ja Suomen Sisun jne takkeja ja jakkuja...

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuten Patarouva komppasi, niin nuo Tynkkysen ja Keskisarjan pukeutumiset vaan tekevät heistä jotenkin kansanomaisempia. Monen suomalaisen äänestäjän DNA:ssa on kuitenkin sellainen tietty eliitti/herraviha.
Minua taas risoo näissä ohikoodin pukeutujissa se että ollaan "kansan edustajia", jumalauta, suurin osa ole mitään metsäläisiä puunkaatajia tai joka aamu paatin alta heränneitä juoppoja. Nämä varmaan luulee että suuri osa ihmisistä samautuu heihin. Vitut. Pistäkää puku päälle, kravatit suoraan ja menkää parturiin. Te olette edustamassa siellä.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lisää viihdettä ja sirkushupeja? Kannatan.

(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Minua taas risoo näissä ohikoodin pukeutujissa se että ollaan "kansan edustajia", jumalauta, suurin osa ole mitään metsäläisiä puunkaatajia tai joka aamu paatin alta heränneitä juoppoja. Nämä varmaan luulee että suuri osa ihmisistä samautuu heihin. Vitut. Pistäkää puku päälle, kravatit suoraan ja menkää parturiin. Te olette edustamassa siellä.
No mutta pohjimmiltaan, periaatteessahan nuo 200 ihmistä ovat vapaimpia tässä maassa, voivat päättää mitä vaan ja vaikka olla aidosti äänestäjiensä näköisiä...

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No mutta pohjimmiltaan, periaatteessahan nuo 200 ihmistä ovat vapaimpia tässä maassa, voivat päättää mitä vaan ja vaikka olla aidosti äänestäjiensä näköisiä...
Näinhän se on, mutta onhan tuonne luotu puku- ja käyttäytymiskoodit ihan syystä. Onhan tuo myös tämän valtakunnan arvokkain paikka.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onhan se vähän erikoista kun tosi-tv julkkis ja pitkälti poliittinen broileri Sebastian Tynkkynen esiintyy kansanmiehenä laittamalla metsuripaitoja päälleen. Samoin sitten Teemu Keskisarja joka on elämänsä pyörinyt yliopistolla pukeutuu renttumaisesti. Sitten kun katsoo jotain "oikeita" kansamiehiä jotka ovat tehneet "oikeita" töitä ennen politiikkaan tulemista (otetaan esimerkeiksi vaikkapa Mauri Peltokangas ja Jari Lindström) pukeutuivat ymmärtääkseni asiallisesti Eduskunnassa. Kun mennään "töihin" edustamaan kansaa niin pukeudutaan sen mukaisesti eikä pistetä sellaisia vaatteita päälle joilla saa jotain skenepisteitä.

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onhan se vähän erikoista kun tosi-tv julkkis ja pitkälti poliittinen broileri Sebastian Tynkkynen esiintyy kansanmiehenä laittamalla metsuripaitoja päälleen. Samoin sitten Teemu Keskisarja joka on elämänsä pyörinyt yliopistolla pukeutuu renttumaisesti. Sitten kun katsoo jotain "oikeita" kansamiehiä jotka ovat tehneet "oikeita" töitä ennen politiikkaan tulemista (otetaan esimerkeiksi vaikkapa Mauri Peltokangas ja Jari Lindström) pukeutuivat ymmärtääkseni asiallisesti Eduskunnassa. Kun mennään "töihin" edustamaan kansaa niin pukeudutaan sen mukaisesti eikä pistetä sellaisia vaatteita päälle joilla saa jotain skenepisteitä.
Sinänsä mulle on ihan sama miten porukka elää ja pukeutuu, olkoon vaikka turrina 24/7. Mutta on myös sellaisia aikoja ja paikkoja missä pitää pukeutua asiaan kuuluvalla vakavuudella. Arkadian mäki on yksi niistä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy