Ei mittää lähdetouhuu olis?
Koska France24:n uutisessa/haastattelussa pääsuunnittelija on eri linjoilla.
Opening ceremony choreographer Thomas Jolly on Sunday denied parodying the Last Supper in the outré launch of the Paris Games after religious groups decried what they felt was a "mockery of Christianity".…
www.france24.com
Jees, toihan on pressitilaisuuden jälkeen tehty haastattelu. Ja kuten lisäsin, se pressi oli reilun tunnin mittainen ja ranskaksi siinä on voitu puhua vaikka mitä. Kolmen minuutin klippi normaalikielellä on tässä.
Vielä sen jälkeenkin on tullut jonkun TheWrapin, josta en tiedä hittojakaan, stoori jossa väittävät saaneensa Paris-organisaatiolta statementin ja lainaavat:
"For the ‘Festivities’ segment, Thomas Jolly took inspiration from Leonardo Da Vinci’s famous painting to create the setting," Paris 2024 said in the statement. En pysty todentamaan lainauksen oikeutta enkä laittamaan lähdelinkkiä väitettyyn alkuperäiseen vastaukseen.
Ja sitten se kaikkein tärkein steitmentti, että mulle on aivan yks vitun hailee mitä ukkeleita ja akkeleita siellä on heilunut, ja mun puolestani Raamattua ja Jeesusta saa pilkata aivan surutta siinä missä ihan kaikkea muutakin. Se mua kuitenkin rassaa, että tätäkin yritetään kääntää siihen kulmaan, että on ne persut ja Päivi Räsänen tyhmiä, kun luulivat sen olleen jotain jeesusjuttuja kun ihan selkeesti oli kreikkalaista mytologiaa vaan. Tuossa kun noita linkkejä ja uutisia katseli, niin kyllä siellä puoli kristikuntaa (ei-pohjoismaalaisesti-kristityistä) on nähneet siinä uskontoaan ja arvomaailmaansa loukattavan. Mun mielestä myös heilläkin on oikeus loukkaantua joutumatta kohtaamaan sitten alentavia jälkiselittelyjä, että tyhmiä te nyt vaan olette kun aiheetta suutuitte.