Perussuomalaiset

  • 5 567 934
  • 44 578

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos et ole sattunut huomaamaan, niin ei sinne Halla-ahon scriptaankaan eilen ole taidettu viestejä kirjoitella, että se nyt ei kuitenkaan tainnut olla jutun pointti.


Vaikka rinkirunkkausketjussa ollaankin, niin
kai sitä voi jotain tasoa yrittää pitää. Lisää jotain omaperäistä ja vähemmän kulunutta. Eihän tuollainen pelkkä känniöyhötys ja twiittien linkkaaminen naurata ketään vuonna 2024. Toki arvostan kaverin omistautumista ketjuun. Yli 500 viestiä tiukkaa tykitystä. Taso on muutenkin ketjussa sen verran huippuluokkaa, että itse voinkin poistua sivummalle pilaamasta tätä erittäin asiallista järkikeskustelua.

Muistakaa vaihtaa kättä välillä. Peace.

Olen kirjoittanut tähän ketjuun yli 1600 viestiä, toiseksi eniten, @Cobol fanittaa Perussuomalaisia vähän enemmän. Aluksi kävimme rakkaan vastapelurini, palstalta poistetun Dee Snyderin kanssa keskustelua Timo Soinin Perussuomalaisten roolista puoluekentässä, nykyään keskustelu pyörii enemmänkin Halla-ahon maahanmuutto vihamielisen puolueen touhuissa.

Soini korosti Perussuomalaisten ja "vanhojen puolueiden" eroa, kun taas Halla-ahon perussuomalaisista on tullut vanha puolue. Soini jatkoi oppi-isänsä Veikko Vennamon linjalla ja loi populismilla itselleen työpaikan. Halla-aho taas sai puolueen kautta foorumin omille ennakkoluuloilleen ja peloille, vetäen mukaansa hiljaiset kannattajat internetin pimeistä kulmista.

Nyt nämä valokeilaan joutuneet internet sankarit kuvittelevat voivansa jatkaa samalla tyylillä kuin Hommafoorumin sakeissa ketjuissa. Ja ovat yllättyneitä kun valtaosa ihmisistä ei olekaan samaa mieltä. Tämä sitten johtaa uhriutumiseen, miksi ei enää saa sanoa mitään!?

Luojan kiitos, että nykyinen maahanmuutto vihamielinen, vastakkainasettelulla ja pilkkaamisella toimiva Perussuomalainen puolue herättää keskustelua, se antaa vähän uskoa suomalaisiin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Sivuraiteella
Syytön on syytön, varmasti harmillinen tosiseikka joillekin.

Toimittajia ja Hesariako tarkoitat? Eittämättä harmillinen myöskin syyttömälle Rydmanille.

Tässä Rydmanin tapauksessa olen oppinut, että ihminen, jonka kohdalla on tehty syyttämättäjättämispäätös on syytön ja toiminut oikein. Eli tässä nimenomaisessa tapauksessa ei ole kuin syyttömiä ja oikein toimineita kansanedustajia, kansanedustajan kanssa tekemisissä olleita naisia ja Hesarin toimittajia, koska syytteitä ei ole nostettu.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Sivuraiteella


Toimittajia ja Hesariako tarkoitat? Eittämättä harmillinen myöskin syyttömälle Rydmanille.

Tässä Rydmanin tapauksessa olen oppinut, että ihminen, jonka kohdalla on tehty syyttämättäjättämispäätös on syytön ja toiminut oikein. Eli tässä nimenomaisessa tapauksessa ei ole kuin syyttömiä ja oikein toimineita kansanedustajia, kansanedustajan kanssa tekemisissä olleita naisia ja Hesarin toimittajia, koska syytteitä ei ole nostettu.

Ihan sama vaikka heittää natsivitsejä, käyttää asemaansa saadakseen seksiä alle 18-vuotiailta, haaskaa resursseja turhiin tutkintoihin jne.

SYYTÖN ON SYYTÖN HAH HESARI.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Olen kirjoittanut tähän ketjuun yli 1600 viestiä, toiseksi eniten, @Cobol fanittaa Perussuomalaisia vähän enemmän.

Ymmärrän kontekstin, mutta ehkä kaikki eivät. En toki persuja kokoomuslaisena fanita. Itse asiassa kun ketjua vilkaisin, viimeiset viestit keväältä ovat Purran rasismin kritiikkiä ja esimerkiksi Vornasen arvioimista pätemättömäksi poliisina ja kansanedustajana. Vuosi sitten olin sitä mieltä, että PS ja Kok pääpuolueina olkoon hallituksessa kun SDP ei sinne halua. Samaan mieltä edelleen.

PS:n osalta tuskin tarvitsee enempää alleviivata pettymystään kuin mitä olen ko. käyttäytymisestä jo tehnyt.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Syytön on syytön, varmasti harmillinen tosiseikka joillekin.

Missä tuomioistuin on todennut jotain Hesarin totuuksista? Voisin tämän tarkistaa, kuulostaa omaan korvaan aika kovalta väitteeltä. Yleensä tuomioistuimet eivät ota kantaa siihen mikä on totta vaan siihen onko tapahtunut rikosta.

Rydmanin Hesarin toiminnasta tekemässä tutkintapyynnössä kyse oli kunnianloukkauksesta ja yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä. Kunnianloukkaus tarkoittaa yleensä juuri kunniaa loukkaavien, valheellisten tietojen levittämistä. Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen ei tarvitse välttämättä olla edes valheellista tietoa. Kumpikaan nimike ei edennyt tuomioistuimeen, joten syyttäjä ei katsonut Hesarin levittäneen valheellista tietoa.

Itse epähuomiossa kirjoitin edellisessä viestissä virheellisesti "tuomioistuimesta". Sinne astihan juttu ei edes edennyt, vaan syyttäjä teki päätöksen. Homma siis on ilmeisen selkeä. Hesari ei syyllistynyt kunnianloukkaukseen eikä yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiseen.

Tein edelliseen viestiini muutoksen "tuomioistuin" -> "oikeuslaitos".

Hesarihan ei ole missään vaiheessa väittänyt Rydmanin syyllistyneen rikokseen, vaan kyseessä on ollut niin sanotusti laillinen liha. Eli vähintään 16-vuotiaat tytöt. Mitä nyt vähän tainnut pitää jotakin 14-15 -vuotiasta harjoittelijaa "kuumana" ja sitä kautta kontaktia lämpimänä, kunhan henkilö täyttää 16 (näyttihän tämä Rydmanin mielestä "ikäistään vanhemmalta").

Näin ollen tätä koko juttua ei tulekaan ajatella lakikysymyksenä (eikä niin ole missään vaiheessa ollutkaan), vaan kyse on siitä, onko Rydmanin teinijahti-toiminta sopivaa hänen asemassaan tai ylipäätään kenellekään. Siinä mielessä mikään ei ole muuttunut, joskin yksi asia on merkittävästi muuttunut: nyt Rydman on ministeri (PS), kun hän jutun ilmestymisen aikaan oli pelkkä riviedustaja (tuolloin Kokoomuksen ryhmässä).

Voisi siis olettaa, että nyt, kun HS:n jutun paikkansapitävyyden on vahvistanut myös oikeuslaitos, Rydmanin asemasta ministerinä tulisi käydä vielä paljon kriittisempi keskustelu, kuin heti jutun julkaisemisen jälkeen hänen asemastaan Kokoomuksen rivikansanedustajana.

Mutta koska persuissa tämmöistä keskustelua ei tulla käymään ja homma on puolueelle ihan fine - äänestäjille ehkä jopa sulka hattuun (pojat on poikia, rehhh), olen siis kanssasi samaa mieltä: koirat haukkuu, mutta Rydmanin irvokas karavaani jatkaa kulkuaan.
 
Viimeksi muokattu:

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Purra nauraa vessaohjeille. Sillä välin persut eivät osaa käyttää korkkeja.

Lähinnä surullista miten tyhminä pitävät omia äänestäjiään. Tai no. Ei mitään.



Itse olen tuon uuden korkin aina repinyt pois ja ei ne korkit siltikään ole kadonnut, paska muutos omasta mielestä, mutta se että tuosta väännetään vaalimainoksia ihan tosissaan naurattaa kovasti.

Varsinkin kun sen saa kuitenkin ihan mitättömällä voimalla irti ennen kuin alkaa kaatelemaan mihinkään.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mitkä muuten tarkkaan ottaen olivat ne Hesarin jutun kunniaa törkeästi loukkaavat valheet, joista Rydman tänäänkin Wokeradion telkkariuutisissa puhisi?
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Nämä kaikki syytökset ovat ilman muuta 100% aukottomia totuuksia. Kyllä noista nyt elinkautinen vankeusrangaistus pitäisi saada.

Mut siis just nyt todettiin että Hesari ei tehnyt mitään lainvastaista. Mitä mieltä sä olet Rydmanin viesteistä/toiminnasta? Ja jos et uskalla olla mitään mieltä, niin kerro myös ihmeessä mitä hesari kusetti.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro

Mauri-Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Mut siis just nyt todettiin että Hesari ei tehnyt mitään lainvastaista. Mitä mieltä sä olet Rydmanin viesteistä/toiminnasta? Ja jos et uskalla olla mitään mieltä, niin kerro myös ihmeessä mitä hesari kusetti.
Lähinnä viittasin tuohon seikkaan, jossa väitetään Rydmanin käyttävän asemansa tuomaa vaikutusvaltaa alaikäisiin tyttöihin. En nyt ala väittämään rydmania syyttömäksi kaikkeen, mutta edellä mainitsemani syytteen näyttö pitäisi olla pitävä, eikä vaan luokkaa "mutku multa vaan tuntu siltä niinku niinku"
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Purra nauraa vessaohjeille. Sillä välin persut eivät osaa käyttää korkkeja.

Lähinnä surullista miten tyhminä pitävät omia äänestäjiään. Tai no. Ei mitään.



:D

Ei sillä. En pidä kovin käytännöllisenä tuota korkkiuudistusta, vaikka tarkoitus taustalla on ollut hyvä. Helposti se lähtee irti kuitenkin, joten en nyt näe sinänsä mitään ongelmaa edes ensimmäisen maailman mittapuulla. Uudistuksen tarkoitus tietysti varmasti oli, että sitä ei irti revittäisi.
 

Lynx_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Lähinnä viittasin tuohon seikkaan, jossa väitetään Rydmanin käyttävän asemansa tuomaa vaikutusvaltaa alaikäisiin tyttöihin.

Jälleen kerran. Tämä yksityiskohta on sulle tärkeä kun puhutaan alaikäisten kanssa touhuamisesta? Rydman, joka on poliittisissa tilaisuuksissa lähennellyt alaikäisiä ei ole käyttänyt asemaansa hyväksi? Jesh. Mikäs siinä sit.

Lainaus siitä Hesarin jutusta:

”Rydman on suuren puolueen keskeinen poliitikko. Hän on toiminut tapahtumien aikaan useissa vaikutusvaltaisissa tehtävissä, kuten kokoomusnuorten puheenjohtajana, kansanedustajana, eduskunnan perustuslakivaliokunnan jäsenenä sekä Helsingin kaupunginvaltuutettuna.

Useiden naisten kertomusten perusteella Rydman on hyödyntänyt poliittista asemaansa, kun hän on hakeutunut tekemisiin nuorten naisten ja tyttöjen kanssa.”

Miksi nämä useiden naisten kertomukset olisivat valheellisia?

Edit: Lisätään vielä:

MILJA tutustui Rydmaniin 14-vuotiaana vuonna 2010. Kahdeksannen luokan oppilas oli tet-harjoittelussa kokoomusnuorissa.

Rydman oli 24-vuotias kokoomusnuorten puheenjohtaja, joka oli toiminut kansanedustajien avustajana.

Kun olin alle 16-vuotias, niin kävimme juuri lounailla ja illallisilla, mutta kun täytin 16 vuotta, Wille pyysi minua kotiinsa käymään.
Milja kertoi poliisille, että kun harjoittelu oli päättymässä, Rydman ehdotti, että hän voisi viedä tytön vierailulle eduskuntaan. He alkoivat tavata. Rydman ei aina ollut aloitteellinen, joskus Milja ehdotti tapaamista.

Kursivoidut kohdat ovat suoria lainauksia poliisin kuulustelupöytäkirjasta.

Kun olin alle 16-vuotias, niin kävimme juuri lounailla ja illallisilla, mutta kun täytin 16 vuotta, Wille pyysi minua kotiinsa käymään, Milja kertoi.

Näin Milja kuvasi tapahtumia Rydmanin kotona.

Hän kertoi pitävänsä minua hyvin viehättävänä ja kertoi myös keskustelleen minusta ystäviensä kanssa aikanaan jo TET-harjoitteluni jälkeen, kun olin 14-15, että he pitivät minua Willen sanojen mukaan ”kuumana”, mikä tuntui Willestä ”kamalalta, koska olit niin nuori”, mutta hän perusteli asiaa sillä, että olin kuulemma aina vaikuttanut kypsältä ja ikäistäni vanhemmalta.

Sohvalla Rydman alkoi Miljan mukaan lähennellä. Rydman kosketteli ja kähmi takapuolta ja koetti myös suudella minua, jolloin peräännyin tilanteesta, Milja kertoi kuulustelussa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Purra nauraa vessaohjeille. Sillä välin persut eivät osaa käyttää korkkeja.

Lähinnä surullista miten tyhminä pitävät omia äänestäjiään. Tai no. Ei mitään.



Ei helvetti, ilmeisesti puoluetoimistolla luetaan palstaa, kun nyt on oikeasti jo saatu tuo aito maitotölkki mukaan.

Now I can have milk everyday! Päätetään itse! - Perussuomalaiset”

Ei jumalauta, touhu jolle naurettiin jenkki-sitcomissa kohta 30 vuotta sitten, ja silloinkin täysin kieli poskessa, on suomalaisen puolueen Eurovaali-kampanjan mainosteesejä vuonna 2024.

Huh-vitun-hei.


 

Holy Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS & AVS
Hän kertoi pitävänsä minua hyvin viehättävänä ja kertoi myös keskustelleen minusta ystäviensä kanssa aikanaan jo TET-harjoitteluni jälkeen, kun olin 14-15, että he pitivät minua Willen sanojen mukaan ”kuumana”, mikä tuntui Willestä ”kamalalta, koska olit niin nuori”, mutta hän perusteli asiaa sillä, että olin kuulemma aina vaikuttanut kypsältä ja ikäistäni vanhemmalta.

Sohvalla Rydman alkoi Miljan mukaan lähennellä. Rydman kosketteli ja kähmi takapuolta ja koetti myös suudella minua, jolloin peräännyin tilanteesta, Milja kertoi kuulustelussa.
Ja sitten löytyy vielä hahmoja jotka puolustavat tätä oksettavaa pikku nilkkiä. Sairas maailma.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Denver Broncos & Colorado Avalanche
Ja sitten löytyy vielä hahmoja jotka puolustavat tätä oksettavaa pikku nilkkiä. Sairas maailma.

Jos Willellä olisi tummempi iho ja erilainen etninen tausta, hän ei uskoakseni olisi tuollaisten tekojen jälkeen ihan niin kuumaa kamaa kuin mitä hän nyt on perussuomalaisten ja persuja äänestävien keskuudessa. Päinvastoin epäilemättä myös täällä, mutta etenkin Twitterissä ynnä muissa netin likakaivoissa, samat henkilöt kävisivät ihan toisella tavalla kuumana, jos suomalaislasta olisi Willen sijasta ahdistellut Mahmut.

Toisaalta jos tädillä olisi munat jne., eli onhan se nyt selvää, ettei perussuomalaista Willeä ja maahanmuuttaja-Mahmutia voi eikä pidä koskea samat säännöt tai moraalikoodistot. Kyseisessä puolueessa tällaiset teot todistetusti vain vahvistavat kantasuomalaisen henkilön asemaa, kuten Willen ministeripesti osoittaa.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Vähän surkeaa, miten Iltalehti koittaa leipoa Keskisarjasta jotain natsia. Journalismin taso on nykyään valitettavasti tämä.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Vähän surkeaa, miten Iltalehti koittaa leipoa Keskisarjasta jotain natsia. Journalismin taso on nykyään valitettavasti tämä.
Keskisarja on journalisteille kova pala. Hänestä kun voi tarpeen ja halun mukaan leipoa vaikkapa natsin, kommunistin, anarkistin tai lähes mitä tahansa – ja aina menee metsään.

Monille tuntuu olevan ongelma, ettei Keskisarja kumartele ketään, ja kieltämättä hän on välillä hyvin provosoiva. Mutta mielestäni hän provosoi usein sopivasti kaikkiin suuntiin. Esimerkiksi Mannerheim-faneille hänen Hulttio-kirjansa on varmasti ollut aika kuumottavaa luettavaa, eikä Eugen Schaumanin kutsuminen terroristiksi liene ollut kaikkien mieleen. Minään yksipuolisena oikeiston äänitorvena häntä ei voi mitenkään pitää. Enemmänkin hän on mielestäni jonkinlainen myytinmurtaja, ja sellainen hän epäilemättä pyrkiikin olemaan.

Edit. lisäys: Tuosta Mannerheim-kirjasta tuli mieleen, että olin takavuosina kuuntelemassa Keskisarjan luentoa, jossa hän kertoi juuri kirjoittamastaan Aleksis Kiven elämäkerrasta. Alustuksessa hän puhui myös muista kirjoistaan. Hän muun muassa sanoi (vapaasti siteerattuna): "Monet ovat kysyneet, miksi ihmeessä kirjoitin kirjan Mannerheimista, josta on kirjoitettu jo varmaan 200 kirjaa. Syynä on se, että aikaisemmin hänestä ovat kirjoittaneet lähinnä eläkkeelle jääneet everstit ja muut idiootit." Tuossa vaiheessa salista kuului muutama yskäisy ja nielaisu. Provosoida hän totta vie osaa.
 
Viimeksi muokattu:

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Jani Mäkelä on tyytyväinen syyttäjän ratkaisuun. Ei ehkä välttämättä ymmärtänyt tuota jakamaansa uutista.





Janin jakaman linkin otsikko:
HS:n toimittajille ei syytteitä Rydman-jutusta – ”Tietojen esittäminen oli tarpeen yhteiskunnallisesti merkittävän asian käsittelemiseksi”


Jantta ei ehkä tosiaan nyt oikein ymmärrä. Rydman on kuitenkin itsekin ilmaissut pettymyksensä.

X:ssä persujen ja persumielisten keskuudessa vallalla puolestaan vaikuttaa olevan näkemys, että syyttäjälaitos on mukana vihervasemmistolaisessa ajojahdissa. Monien mielestä kyseessä on Demlan päätös.

Ei saatana.

Niin harhaista meininkiä, että tavallaan hieman kiinnostaisi kokeilla ja tilata satasella samaa, mitä nuo ovat vetäneet.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös