Eli persuilu on kritiikin ulkopuolella koska äänestetty on ja sitä halutaan. Samat selitykset sitten Hakkaraiselle ja Anolle jne. Pellepuolue mikä pellepuolue. Tietty kannattajilleen lainatun kaltaiset nokkeluudet menevät läpi ja maistuvat, eli sitä on saatu mitä tilattiin.
Niin, minun mielestäni Vasemmistoliitto on pellepuolue, ja kaikki sitä äänestäneet pellejä. Ei toki kritiikki ole kiellettyä, mutta miltäpä veikkaat Vasemmistoliittoa äänestäneistä palstaveljistä ja -sisarista tuntuvan, kun minä heitä leimaan hönöiksi ja väärin äänestäviksi imbesilleiksi?
Jos meillä vajaa viidesosa äänestäjistä haluaa Perussuomalaiset valtaan, niin sitten ne haluaa. Ei se ole sinun tai minun tehtävä arvostella muiden äänestymiskäyttäytymistä.
...
Monessa muussa ketjussa meitä boomereita on moitittu siitä, että me emme tajua, että maailma ja yhteiskunta muuttuu ympärillämme. Halusimme tai emme. Ehkä politiikassa on (sen yhteiskunnan muutoksen seurauksena?) tapahtumassa myös iso muutos, kun tiktok- ja snapchat-sukupolvi pääsee päättämään asiosta?
20 vuotta sitten ei olisi tullut kuuloonkaan tämänkaltainen politiikka, mitä nykypäivänä tehdään. Ei silloin myöskään olisi tullut kuuloonkaan sellainen asennoituminen vaikkapa sukupuolihörhöilyyn, mitä nykypäivänä nähdään. Voisiko olla mahdollista, että molemmissa on se murros tapahtumassa? Samalla lailla ne LBTQRGHBVCD-porukat aiheuttavat närää niille ihmisille, jotka ovat tottuneet tietynlaiseen sukupuoli-identiteetin määritykseen. Miksei samanlainen murros voisi olla tapahtumassa myös politiikassa?