Perussuomalaiset

  • 5 561 814
  • 44 552

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Yleltä voi varmasti leikata, mutta ei tutustumatta mitä Yle oikeasti tuottaa. Tärkeimmät asiat pitäisi priorisoida suojeltavaksi.

Tavan tallaajalla kuten mulla on vaikea muodostaa kuvaa kaikesta missä Yle on mukana ja minkä verran ne maksaa.

Ymmärtääkseni molemmista pääpuolueista Kok ja PS on annettu suuntaviivat jo julkisuuteen. Tutkitaan, olisiko jatkossa olympialaiset yms vain kaupallisen puolen lähetyksiä kuten on jo osassa mm. Pohjoismaita. Säästö laskennallisessa hallituskaudessa jo luokkaa 50-75 prosenttia siitä, mitä tavoitellaan. Ja YLE näyttää myös muita tuotantoja, jotka eivät ole sellaisia, joita tulisi säästää leikkauslistalta.

Koska hyvinvointivaltiomme säilyttäminen vaatii leikkauksia, leikataan mielellään sellaisesta, joka ei huononna hyvinvointivaltion perustehtäviä.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Siis… sä vertaat puolueen johtohenkilöiden virallisia lausuntoja politiikasta ja hallituksen muodostamisesta näihin oletettuihin yksityiselämän tapahtumiin?

Viimeisen kommentin alkuperä olisi myös kiva kuulla. Kuka sanonut ja miten jne.

Vai hetkinen, keksit vaan nämä päästäsi ja haluat jotenkin vierittää syytä vasemmistolle?

Jaa-a. Nyt on paha.

Haha, en mä vertaa yhtään mitään yhtään mihinkään. Kunhan hassuttelin väistyvän pääministerin kootuilla selityksillä ja aikaansaannoksilla. Enkä ole myöskään vierittämässä yhtään mitään vasemmiston kontolle.

Jotenkin ajattelin, että sä sellaisena leppoisana palsta-aktiivina ymmärtäisit tällaista huumoria, mutta onko sulla nyt sitten vähän kireämpi aamupäivä?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Yleltä voi varmasti leikata, mutta ei tutustumatta mitä Yle oikeasti tuottaa. Tärkeimmät asiat pitäisi priorisoida suojeltavaksi.

Tavan tallaajalla kuten mulla on vaikea muodostaa kuvaa kaikesta missä Yle on mukana ja minkä verran ne maksaa.
Se on vaikeaa, koska hallinnon julkisuusperiaate ja julkisuuslaki eivät koske Yleä. Näin käy kun viranomainen yhtiöitetään.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Todella vaikea kuvitella tuollaista kommenttia Orpon tai esim. Henrikssonin suuhun. Persuilla tuntuu tuo provoamisvaihde olevan niin syvällä identiteetissä, että jopa kesken hallitusneuvottelujen pitää alkaa käymään jotain omaa eeppistä taistelua suvakkeja ja maailmanparantajia vastaan.
Olen kyllä tyytyväinen oikeistolaisempaan hallitukseen, mutta en ymmärrä yhtään miksi joku S.Tynkkysen kaltainen anarkisti saa palstatilaa yhtään missään. Jos joku pitää demokratiassa Yleisradion olemassaoloa turhana, niin onko seuraavaksi vuorossa sitten peruskoulun lakkauttaminen? Kyllä jokaisen 5v täytyy itse saada päättää alkaako hän mitään kouluja käymään. Minä haluan, minä teen, minä pystyn ja valtiovalta haistakaapa kääpä.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Eiköhän Purran twiitti liity turvapaikanhakijoihin.
Aikaisemmin oli oma ryhmänsä kremlologit, jotka yrittivät selvittää Neuvostoliiton johtajien puheiden syvintä sisältöä. Suomessa nyt näköjään tarvitaan purrologeja, jotka selvittävät persujen sekavia puheita parhain päin. Ensimmäinen näyttää jo ilmaantuneen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Olen kyllä tyytyväinen oikeistolaisempaan hallitukseen, mutta en ymmärrä yhtään miksi joku S.Tynkkysen kaltainen anarkisti saa palstatilaa yhtään missään.

Tämä olisi kyllä mukava tietää, miksi HS ja muu iso media antaa Tynkkysen jutuille näin paljon tilaa.

Aikaisemmin oli oma ryhmänsä kremlologit, jotka yrittivät selvittää Neuvostoliiton johtajien puheiden syvintä sisältöä. Suomessa nyt näköjään näköjään purrologeja, jotka selvittävät persujen sekavia puheita parhain päin. Ensimmäinen näyttää jo ilmaantuneen.

Kovaa tykitystä vasemmalta. Purran tekstien kommentointi ilman hänen leimaamistaan tunkioksi on ideologisesti väärin, vaikka kyseessä oli tekstin linkittäminen Purran tyypillisimpään aihealueeseen.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen kyllä tyytyväinen oikeistolaisempaan hallitukseen, mutta en ymmärrä yhtään miksi joku S.Tynkkysen kaltainen anarkisti saa palstatilaa yhtään missään. Jos joku pitää demokratiassa Yleisradion olemassaoloa turhana, niin onko seuraavaksi vuorossa sitten peruskoulun lakkauttaminen? Kyllä jokaisen 5v täytyy itse saada päättää alkaako hän mitään kouluja käymään. Minä haluan, minä teen, minä pystyn ja valtiovalta haistakaapa kääpä.
Oli Tynkkysestä ja hänen mielipiteistään mitä mieltä hyvänsä, on hän kuitenkin valtaisassa nousukiidossa jo pitkään ollut nuoremman polven poliitikko. Tynkkysen Oulun vaalipiiristä keräämät yli 17 000 ääntä ovat hurja statement ja mikäli Purran seuraajalla ruvetaan spekuloimaan, veikkaisin Tynkkysen olevan yksi ennakkosuosikeista. Tässä mielessä Tynkkysen mielipiteillä on painoarvoa, vaikka itsekin olen usein hyvin eri mieltä hänen kanssaan.

Somekanavat hallussa, taitavaa populismia, punaisessa flanellipaidassaan provosoimassa elokapinalaisia mikrofonin kanssa... Oli Sebastianista siis mitä mieltä hyvänsä, häntä ei voi vain sivuuttaa.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Somekanavat hallussa, taitavaa populismia, punaisessa flanellipaidassaan provosoimassa elokapinalaisia mikrofonin kanssa... Oli Sebastianista siis mitä mieltä hyvänsä, häntä ei voi vain sivuuttaa.
Tämä oli hyvin sanottu Tynkkysestä. Itselleni ollut aina jotenkin todella ärsyttävä hahmo ja edustaa ainakin itselleni sitä persujen yhtä raskaimmmista piirteistä, eli sellaista jatkuvaa uhriutumista ja kaiken maailman salaliittoja. Se syö jotenkin omissa silmissäni Tynkkysen uskottavuutta todella paljon.

Aikaisemmin oli oma ryhmänsä kremlologit, jotka yrittivät selvittää Neuvostoliiton johtajien puheiden syvintä sisältöä. Suomessa nyt näköjään tarvitaan purrologeja, jotka selvittävät persujen sekavia puheita parhain päin. Ensimmäinen näyttää jo ilmaantuneen.
No joo, persujen Hakkaraisten ja kumppanien puheita on jouduttu aina selittelemään parhain päin ja kyllähän tossa porukassa varmaan sellaista jengiä on tälläkin hetkellä, jonka puheita joutuu sitten puheenjohtaja yrittämään jollain kryptisellä tavalla puhumaan salonkikelpoisiksi.

Purrologien lisäksi olisi kyllä tarvetta myös kiurulogeille, paavologeille (Arhinmäki) ja rinnelogeille. Kristan puheet oli niin sekavia, että siinä putosivat pätevimmätkin lääketieteen asiantuntijat kärryiltä. Paavo kiihottaa ihmisiä kadulle vastustamaan sysimustia aikoja, jossa itseasiassa yritetään korjata hänen hallituskautensa täystuhoa. Siinäkin olisi varmaan jollekin Paavon ajatusmaailmaan perehtyneelle asiantuntijalle tarvetta. Antti taas kertoo, että rahaa kyllä on, vaikka sitä ei ole. Tähänkin olisi mielenkiintoista saada jonkinlainen asiantuntijanäkemys, että miten se Rinteen matikka itseasissa toimii.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Oli Tynkkysestä ja hänen mielipiteistään mitä mieltä hyvänsä, on hän kuitenkin valtaisassa nousukiidossa jo pitkään ollut nuoremman polven poliitikko. Tynkkysen Oulun vaalipiiristä keräämät yli 17 000 ääntä ovat hurja statement ja mikäli Purran seuraajalla ruvetaan spekuloimaan, veikkaisin Tynkkysen olevan yksi ennakkosuosikeista. Tässä mielessä Tynkkysen mielipiteillä on painoarvoa, vaikka itsekin olen usein hyvin eri mieltä hänen kanssaan.

Somekanavat hallussa, taitavaa populismia, punaisessa flanellipaidassaan provosoimassa elokapinalaisia mikrofonin kanssa... Oli Sebastianista siis mitä mieltä hyvänsä, häntä ei voi vain sivuuttaa.
Joo eikä häntä tosiaan voi sivuuttakaan, kun tämä flanelli-BB on nyt joka paikassa äänisaaliillaan. Kertooko se 17000 sitten enemmän Oululaista jotain (tähän sellanen puolittainen hymiö).
:)

Hän on vaan nyt anarkiansa kanssa vähän väärällä asialla, ja haluaa näköjään riitaantua jo Kokoomuksenkin kanssa. Persujen onneksi isoin nyrkki on Purrallla, koska hän vaikuttaa olevan hyvinkin fiksu.

Tämä olisi kyllä mukava tietää, miksi HS ja muu iso media antaa Tynkkysen jutuille näin paljon tilaa.
Näinpä, ja juuri tuosta HS-jutusta mieleen tämä tulikin.

Tynkkysen jutut on aika pasiradion tasoista (jos tiedätte sen kanavan, joka hetken aikaa oli "ilosanomaa" levittämässä, ja sitten poistettiin kun ei ilmeisesti oikeen ollut kuulijoita). Siellä kyseenalaistettiin ihan kaikki poliiseista virkamiehiin. Siis oikeasti nämä Tynkkyset ja H.Rämäköt ym. haluaisivat Suomesta valtion, jossa ei olisi mitään sääntöjä eikä velvollisuuksia. Sehän toimisi hyvin kun tiedetään ihmiskunnan kirjo ja toiminta.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Tynkkysen jutut on aika pasiradion tasoista (jos tiedätte sen kanavan, joka hetken aikaa oli "ilosanomaa" levittämässä, ja sitten poistettiin kun ei ilmeisesti oikeen ollut kuulijoita). Siellä kyseenalaistettiin ihan kaikki poliiseista virkamiehiin. Siis oikeasti nämä Tynkkyset ja H.Rämäköt ym. haluaisivat Suomesta valtion, jossa ei olisi mitään sääntöjä eikä velvollisuuksia. Sehän toimisi hyvin kun tiedetään ihmiskunnan kirjo ja toiminta.
Eikös tämä pelle ole vielä valtakunnan suurin uhriutuja, vähän samaan tyyliin kuin venäläiset. Itse saa tehdä ja sanoa mitä vain, koska sananvapaus. Mutta toiseen suuntaan mennessä; oikeudessa tavataan.
[Loppukevennys] Mahtaako Tynkkynen huolia Kokoomusta hallitukseen? Liian vasemmistolainen oikeistohallitukseen, Orpo saatanan suvakki? [/Loppukevennys]
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
PS taas lipsauttaa vähän monitulkintaisesti ja sitten ilkamoidaan jos/kun joku noihin tarttuu. Pelikirja on täysin sama kuin ollut suunnilleen aina. Julkisuudessa noita ruoditaan koska keräävät klikkejä samaan tyyliin kuin vaikka Prigozhinin, Medvedevin, tjsp jämäneukkupaskeen huutelut (mitä sekopäisempää, sitä varmemmin uutisoidaan, vaikka siinäkin pelataan suoraan huutelijan organisaation pussiin) tai "tissiblondi näyttää juttuja KATSO HETI!!!". Toki jos noista yritettäisiin vaieta, niin sieltä tulisi vaan vähän isompaan ääneen lipsautusta ja lisäksi uhriutumista miten valtamedia syrjii ja hiljentää.

Mitä rakentavaa PS on saavuttanut? Suurimmat saavutukset tuntuvat olevan siinä kun saadaan reaktio väärämielisiltä. Olen tätä kysellyt tässäkin ketjussa useaan otteeseen, samoin kuin sitä että onko äänelleen varmasti parasta käyttöä trollaaminen, jos kerta ainoa mihin puolue pystyy, on parin sanan populismi ja pyrkimys triggeröidä vastapuolelta reaktioita juhlittavaksi.
Eikös tämä pelle ole vielä valtakunnan suurin uhriutuja, vähän samaan tyyliin kuin venäläiset. Itse saa tehdä ja sanoa mitä vain, koska sananvapaus. Mutta toiseen suuntaan mennessä; oikeudessa tavataan.
[Loppukevennys] Mahtaako Tynkkynen huolia Kokoomusta hallitukseen? Liian vasemmistolainen oikeistohallitukseen, Orpo saatanan suvakki? [/Loppukevennys]
Varmaan ainakin eturivin poliitikoista (äänimäärällä mitaten) on omaa luokkaansa jopa puolueensa kontekstissa. Sitten on toki näitä natsipellejä jotka saavat itse meuhkata, uhkailla, ja haukkua inhokkejaan millä tahansa nimellä, mutta puhelimessa on pikavalinnoissa ensimmäisenä virkavallan yhteystiedot jos joku sattuu mainitsemaan poikkipuolisessa sävyssä.
 

rpeez

Jäsen
Joo eikä häntä tosiaan voi sivuuttakaan, kun tämä flanelli-BB on nyt joka paikassa äänisaaliillaan. Kertooko se 17000 sitten enemmän Oululaista jotain (tähän sellanen puolittainen hymiö).
:)

Hän on vaan nyt anarkiansa kanssa vähän väärällä asialla, ja haluaa näköjään riitaantua jo Kokoomuksenkin kanssa. Persujen onneksi isoin nyrkki on Purrallla, koska hän vaikuttaa olevan hyvinkin fiksu.


Näinpä, ja juuri tuosta HS-jutusta mieleen tämä tulikin.

Tynkkysen jutut on aika pasiradion tasoista (jos tiedätte sen kanavan, joka hetken aikaa oli "ilosanomaa" levittämässä, ja sitten poistettiin kun ei ilmeisesti oikeen ollut kuulijoita). Siellä kyseenalaistettiin ihan kaikki poliiseista virkamiehiin. Siis oikeasti nämä Tynkkyset ja H.Rämäköt ym. haluaisivat Suomesta valtion, jossa ei olisi mitään sääntöjä eikä velvollisuuksia. Sehän toimisi hyvin kun tiedetään ihmiskunnan kirjo ja toiminta.
Hmmm, laita joku esimerkki ST:n anarkiasta vaikka viimeisen vuoden ajalta, pitää tutustua mistä on kyse. Se muutaman kerran kun olen hänen juttujaan katsonut, en ole huomannut moista. Yleensä valittaa Oulun jengeistä ja heidän rikoksistaan, ja siitä että häntä on lyöty ravintolassa tai ei tarjoilla, koska hän on ST.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Hyvähän se on, että öyhöttäjä kertoo twiitissään suoraan, miten asiat persuissa nähdään. Ei kiinnosta ihmisoikeudet eikä moraali, tutkimuksista puhumattakaan. Keskitysleirejä odotellessa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hmmm, laita joku esimerkki ST:n anarkiasta vaikka viimeisen vuoden ajalta, pitää tutustua mistä on kyse. Se muutaman kerran kun olen hänen juttujaan katsonut, en ole huomannut moista. Yleensä valittaa Oulun jengeistä ja heidän rikoksistaan, ja siitä että häntä on lyöty ravintolassa tai ei tarjoilla, koska hän on ST.
Joo siis mielipiteitähän riittää, ja sehän vaan on hienoa, ettei tarvitse myötäillä jne. ST kuuluu vähän niihin ns. hämmentäjiin (öyhötykseksihän sitä on juuri kutsuttu). Perussuomalaisten kannalta ei olisi hyvä, että ST:n kaltainen kuitenkaan vetää porukkaa, kuten Purra nyt, koska sitten lähtisi äänestäjiä myös pois. Pääosa suomalaisista kuitenkin pitänee demokraattisen valtiovallan pelisäännöistä, joka luo turvaa ja hyvinvointivaltion peruspilarit. Se on joissain asioissa ollut hitusen holhoava jota en ihan ymmärrä, mutta kuitenkin sellanen että mikäs täällä on elellessä.

ST haluaisi poistaa monia asioita ja säännöksiä, ja se on sitä VKK ajattelua, eli Valta kuuluu kansalle -meininkiä, jota Pohjanmaan "suuri ajattelija" Heli Rämäkkö 5000 äänellään vetää. Järjettömiä ajatuksia hänellä, ST ei ehkä ole ihan yhtä räikeä, mutta samaan laariin kuuluu, ja VKK olisi hänelle oikeampi puolue kyllä mun mielestä. Kuuntelepa joskus hetki niitä Tynkkysen monologeja...siinä kyseenalaistetaan tyyliin kaikki.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Hallitusneuvottelujen aikana sekä Tynkkynen että Peltokangas ovat nyt ehtineet sytyttämään roskistulipalon.

Mietaa.
No ainakin saivat triggeröityä koko vihervasemmiston ja journalistitkin ja sehän on puolueen päätavoite. Trumpilta ym. kopioitu "owning the libs" retoriikka ja muu semmoinen.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Hallitusneuvottelut tuskin vielä todenteolla alkaneet puhumattakaan, että hallitus olisi kasassa niin Tynkkynen ja Peltokangas jo osoittaneet leipääntymisen merkkejä.

Jos tämä nelikko saa hallituksen kasaan, niin saapas nähdä kestääkö yhteiselo vuotta pitempään, vai hajoaako Persut jo ennen sitä.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Silti hänenkin nimensä on pyörinyt joissakin ministerispekulaatioissa.
Tuskin häntä on kukaan tosissaan sovittanut ministerin pestiin. Peltokangas on pelkkä iso lapsi, joka on mukana vain, koska hän tuo mukanaan lukemattomia huumoriääniä.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tuskin häntä on kukaan tosissaan sovittanut ministerin pestiin. Peltokangas on pelkkä iso lapsi, joka on mukana vain, koska hän tuo mukanaan lukemattomia huumoriääniä.
Perussuomalaisten puoluekokousedustajat taitavat myös olla suurimmalta osin huumoriäänestäjiä, kun suvereeni enemmistö heistä näki Mauri Peltokankaan pätevämpänä puolueen 2. varapuheenjohtajaksi kuin Arja Juvosen.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Mikäli tästä saadaan jonkinlainen kohtuullisen järkevä ja maltillinen hallitusohjelma aikaiseksi josta pahimmat ylilyönnit on karsittu pois, niin pidän mahdollisena että jossain vaiheessa vaalikautta tästä jyrkimmästä populistisiivestä (Peltokangas, Tynkkynen, Huhtasaari, yms.) aletaan tehdä irtiottoja hallitusrintamasta ja nähdään kenties pientä kuplintaa eduskuntaryhmän sisällä. Kun tajuavat että Purra on mennyt lupaamaan RKP:lle tai Kokoomukselle jotain sellaista, mitä eivät pysty perustelemaan omalle äänestäjäkunnalleen. Tai kun eivät voikaan määrätä pensan hintaa.

Ensimmäiset merkit ovat ilmassa jo neuvottelupöydässä. Mielenkiintoinen vaalikausi edessä joka tapauksessa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Perussuomalaisten puoluekokousedustajat taitavat myös olla suurimmalta osin huumoriäänestäjiä, kun suvereeni enemmistö heistä näki Mauri Peltokankaan pätevämpänä puolueen 2. varapuheenjohtajaksi kuin Arja Juvosen.
Tosiaan, Juvonen itse asiassa tiesi asioista jotakin, on ihan pätevä ja tietävä politiikko. Eli ei mikään ihme, että Peltokangas huristeli kepeästi edelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös