Perussuomalaiset

  • 5 380 841
  • 43 416

nolla

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän sääliksi käy Purraa, joka oikeasti haluaa hallitukseen, mutta järkevää taustatukea ei tunnu saavan oikein mistään. Halla-ahokin tuntuu kadonneen julkisuudesta kokonaan, mikä ei ole ihme jos tarkastelee miehen poliittisia saavutuksia. Niiden ylöskirjaaminen ei montaa riviä vie. Ura alkoi kaupunginvaltuustossa, jossa ei ole tehnyt muuta kuin nostellut kokouspalkkioita. Sitten vaurastumaan Euroopan parlamenttiin, eikä sielläkään tarvinnut mitään tehdä. Ministerin hommissa taas joutuisi oikeasti töihin 7 päivänä viikossa, eikä varmasti kiinnosta mukavoitunutta Halla-ahoa, jolla on kaikki henkilökohtainen hyvä mitä ikinä pystyy saavuttamaan. On rahaa, on kannattajien palvoma, on nuoria naisia joista yhden kanssa kävikin vahinko. Sitten kun Purra ei ehdi joka paikkaan niin joudutaan pistämään Huhtasaaren kaltaisia tyhjäpäitä esiintymään, mikä varmasti lisää stressiä. Oma lukunsa ovat sitten nämä janimäkelät, jotka varmasti rukoilevat sen puolesta, että pääsisi oppositioon uhriutumaan ja sitten taas neljän vuoden kuluttua varmasti läpi. Hallitusvastuussa kannatuksen lisäksi vähenee mahdollisuus nostaa profiiliaan twitterissä, koska muut hallituspuolueet eivät ehkä loputtomiin sitäkään jaksa.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна



Suomen perusta ajatushautomon toiminnanjohtaja Simo Grönroos näyttää rinnastavan Suomeen kohdistuvan maahanmuuton Neuvostoliiton ja Kiinan väestöpolitiikkaan.

Etnonationalismi on ilmeisesti siivottu puolueessa marginaaliin, mutta ikäväähän näitä on lukea, huomioiden Leena Meren kommentti väestönvaihdosta olevan myös tuoreessa muistissa.
 

rpeez

Jäsen




Kyllähän tässä tiedetään mitä Purra "oikeasti" tarkoitti, mutta on jotenkin koominen lista asioista jotka ovat ilmeisesti perussuomalaisten politiikan vastaisia asioita. Erityismaininta ihmisoikeuksille, perustuslaille ja lehdistönvapaudelle :D

Purra teki tuossa virheen kun ei selittänyt yhtään, nyt tuo näyttää pahalta ja vasemmisto pääsee ilkkumaan. En usko että tiedetään mitä hän oikeasti tarkoitti, suurin osa ihmisistä lukee tuon viestin kuin piru raamatun.

En tiedä, mutta kuvittelen hänen tarkoittaneen, että noissa asioissa on tulkinnan varaa mikä katsotaan ihmisoikeuksiksi tai lehdistönvapaudeksi, täydellistä empatiaa ei voi ottaa muutosten periaatteeksi, jne.
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Riikka unohtaa taktisesti, että hän yrittää nyt kuittailla puolueilla, jotka laittoivat rajat kiinni, tekivät historian suurimman hallintouudistuksen ja veivät Suomen Natoon.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
En usko että tiedetään mitä hän oikeasti tarkoitti, suurin osa ihmisistä lukee tuon viestin kuin piru raamatun.

En tiedä, mutta kuvittelen hänen tarkoittaneen

Tätä samaa selittelyä voi sitten varmasti myös käyttää vasemmiston lausuntoihin?

”Ei tiedetä mitä oikeasti tarkoitti.”
”Kuvittelen hänen tarkoittaneen.”
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Purra teki tuossa virheen kun ei selittänyt yhtään, nyt tuo näyttää pahalta ja vasemmisto pääsee ilkkumaan. En usko että tiedetään mitä hän oikeasti tarkoitti, suurin osa ihmisistä lukee tuon viestin kuin piru raamatun.

En tiedä, mutta kuvittelen hänen tarkoittaneen, että noissa asioissa on tulkinnan varaa mikä katsotaan ihmisoikeuksiksi tai lehdistönvapaudeksi, täydellistä empatiaa ei voi ottaa muutosten periaatteeksi, jne.

Eiköhän tuo ollut täysin suunniteltu provo joka upposi niin syvälle koukkineen vasemmiston suuhun, että tuli jo ulos asti.
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Eiköhän tuo ollut täysin suunniteltu provo joka upposi niin syvälle koukkineen vasemmiston suuhun, että tuli jo ulos asti.
Olisi kyllä erikoinen provo, mitähän sillä saavutettiin? Persut näyttämään idiootilta ja tällä kertaa ihan puolueen korkeimmalta pallilta käsin. Älä nyt viitsi. Tässä on päässyt harkitsematon twiitti ilmoille johon reagoitiin niin nopeasti, että poistaminen ei tullut kyseeseen ja selittely vaan alleviivaa tehtyä mokaa. Eiköhän tämä kokeilla vaieta kuoliaaksi ja jos maanantaina joku kysyy, niin eiköhän työmiehen pakista joku räjähtävä lepakko kaiveta.
 

444

Jäsen
Eiköhän tuo ole juuri se tarkoitus - vastakkainasettelun lisääminen sisällöltään täysin nollatasoisella viestillä.
Kyllä. Koska perssuleirin mielestä esim. Marin lupasi Ukrainalle Hornetit, vaikka ei koskaan missään näin sanonutkaan. Eli puheita tulkitaan aina, mutta toki vain siihen suuntaan, että omat ovat sankareita ja muut valtion vihollisia.
Mutta sitä mä vaan mietin, että jos perssujen sanomiset pitää joka kerta selittää auki ja kääntää toiseen muotoon kuin mitä niissä sanotaan (vähän kuin raamattu konsanaan), niin eikö olisi helpompaa vain suoraan sanoa, niin kuin on asian tarkoittanut? Vai onko vain niin hirveä kiire päästä ”jauhottamaan”, että siinä vahingossa tuleekin sanoneeksi, mitä tarkoittaa? Ns. freudilainen lipsahdus? Vaikka tuskin se kellekään yllätyksenä tulee, että juuri tuolle porukalle esim. perustuslaki ja lehdistönvapaus ovat ikävän punainen vaate, joka estää heitä toteuttamasta unelmiaan.
 

444

Jäsen
Eiköhän tuo ollut täysin suunniteltu provo joka upposi niin syvälle koukkineen vasemmiston suuhun, että tuli jo ulos asti.
Eli valtiovarainministeriksi haluaa henkilö, jonka ainoa anti hallitusneuvottelujen aikana on provoilla väärinajattelijoiden suuntaan? Tietenkin jos kikkapakista ei muuta löydy, niin tuo on hyvä taktiikka. Osaaminen rajoittuu naaman louskuttamiseen ja ammattiloukkaantumiseen.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Todella vaikea kuvitella tuollaista kommenttia Orpon tai esim. Henrikssonin suuhun. Persuilla tuntuu tuo provoamisvaihde olevan niin syvällä identiteetissä, että jopa kesken hallitusneuvottelujen pitää alkaa käymään jotain omaa eeppistä taistelua suvakkeja ja maailmanparantajia vastaan.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisi kyllä erikoinen provo, mitähän sillä saavutettiin? Persut näyttämään idiootilta ja tällä kertaa ihan puolueen korkeimmalta pallilta käsin. Älä nyt viitsi. Tässä on päässyt harkitsematon twiitti ilmoille johon reagoitiin niin nopeasti, että poistaminen ei tullut kyseeseen ja selittely vaan alleviivaa tehtyä mokaa. Eiköhän tämä kokeilla vaieta kuoliaaksi ja jos maanantaina joku kysyy, niin eiköhän työmiehen pakista joku räjähtävä lepakko kaiveta.

Yhdellä twiitillä saatiin koko vasen laita sekaisin, mielestäni hyvä saavutus. Noin selvään provoon tarttuminen pikemminkin näyttää naurettavalta niiden osalta, jotka syövän sen koukkuineen ja pöyristyvät päivätolkulla. Jokainen edes muutaman aivosolun omaava ymmärtää mitä Purra tuossa haki. Sitten on ne, joilla ei näitä kahta ole.

Eli valtiovarainministeriksi haluaa henkilö, jonka ainoa anti hallitusneuvottelujen aikana on provoilla väärinajattelijoiden suuntaan? Tietenkin jos kikkapakista ei muuta löydy, niin tuo on hyvä taktiikka. Osaaminen rajoittuu naaman louskuttamiseen ja ammattiloukkaantumiseen.

Käydäänkö hallitusneuvottelut twitterissä? Ehkä vasemmalla mutta aikuiset käy hallitusneuvottelut ihan jossain muualla.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Tätä samaa selittelyä voi sitten varmasti myös käyttää vasemmiston lausuntoihin?

”Ei tiedetä mitä oikeasti tarkoitti.”
”Kuvittelen hänen tarkoittaneen.”
Tai vaikkapa.

"Siis se oli jallujengi, eikä mikään jauhojengi"
"No oli mulla siinä vähän flunssaa, mut lähin silti parille"
"Ei oo kukaan näyttäny tissejä, ollaan kaikki syyttömiä jos sitäkään"
"Ai minä tuhosin Suomen talouden? Enhän mä ottanu ku 40 miljardia velkaa"
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Yhdellä twiitillä saatiin koko vasen laita sekaisin, mielestäni hyvä saavutus.
Ja tällä saavutettiin mitä? Hetkeksi hieman enemmän liikehdintää twitteriin, kunnes kohta joku laskuttaa taas aamiaismyslinsä veronmaksajilla ja sitten puolestaan oikea laita laskee alleen tuohtumuksesta. Kai se hallituskin joskus saadaan kasaan.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli valtiovarainministeriksi haluaa henkilö, jonka ainoa anti hallitusneuvottelujen aikana on provoilla väärinajattelijoiden suuntaan?
Aika kevyttähän tuo on siihen verrattuna, että vielä hetki sitten meillä oli pääministeri joka maksatti aamupalansa veronmaksajilla, jakeli potkuja mediassa, biletti kavereineen Kesärannassa niin ettei virkapuhelinkaan pysynyt aina mukana, uhriutui kritiikistä, päästeli aivopieruja lupailemalla hävittäjiä Ukrainaan, hävisi kuvasta tiukoissa paikoissa ja heitti muut bussin alle, kun kaikki kaikessa oli henkilökohtainen suosio.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja tällä saavutettiin mitä? Hetkeksi hieman enemmän liikehdintää twitteriin, kunnes kohta joku laskuttaa taas aamiaismyslinsä veronmaksajilla ja sitten puolestaan oikea laita laskee alleen tuohtumuksesta. Kai se hallituskin joskus saadaan kasaan.

Hyvät naurut? Todistus kuinka typeriä ovat?

Toisaalta on jäänyt hieman epäselväksi, että ovatko oikeasti noin typeriä kuin antavat ymmärtää. Vai esittävätkö omille äänestäjilleen, toisaalta mitä se kertoo vasemman laidan äänestäjistä jos tällaiseen pitää alentua.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Toisaalta on jäänyt hieman epäselväksi, että ovatko oikeasti noin typeriä kuin antavat ymmärtää.
Persut vai? En miä tiedä. Kyllä minä hokasin tuon Purran sanoman sieltä kaiken värikkyyden keskeltä. Ja vittumaistahan se on yrittää pistää Suomen taloutta kuntoon, kun joka porukka huutaa kuorossa, että juuri tämän asian leikkaaminen on yhtä kuin paluu pimeälle keskiajalle. Mutta nyt on ihan aikuisten oikeasti pakko kysyä, että meinaako PS jatkaa koko (todennäköisen) hallitustaipaleen ajan tuota "heh, jätkä luuli kumihuuli, vähäx ootte tyhmiä"-meininkiä, vai voidaanko varovaisesti odottaa, että sieltä kuoriutuisi ihan valtionhoitajapuolue? Ei ainakaan voi sanoa, etteikö haasteita olisi niin sisä- kuin ulkopolitiikassakin. Nyt avaukset on olleet sen kyseleminen kannattajilta, että mitä YLE:n ohjelmia pitäisi leikata ja vieläpä sellaisen henkilön toimesta, jonka tiimi pohtii YLE:n rahoitusta ja sitten jälleen jostain kummasta tarpeesta saada "vasen laita sekaisin" syntynyt, puolueen pj:n kirjoittama monitulkintainen tviitti.

Eli kysyn edelleen, että mitä tällä provoamisella saavutetaan? Itse olen sitä mieltä, että teidän paskanjauhanta-kortti on käytetty ja nyt pitää käydä hommiin. Mutta ehkä toisin kuin vasen ja äärivasen laita, niin itse olen valmis antamaan siihen ihan mahdolisuuden, vaikkei se minusta kiinni olekaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Eiköhän Purran twiitti liity turvapaikanhakijoihin. Tanskassa demarit tulkitsevat Purran luettelemia kansainvälisen tason sopimuksia, moraalia ja osin lakejakin eri tavalla kuin Suomen vasemmisto. Perustuslain osalta molemmissa maissa on ollut vääntöä, antaako perustuslaki mahdollisuuden rajoittaa turvapaikanhakijoita eri tavoin.

EU:n komissio teki esityksen turvapaikkatoimista lähemmäksi Tanskan mallia, mutta se jäi pitkälti käsittelemättä eri maissa mm. hyökkäyssodan takia. Olisi varmaan hyvä saada komission esitys eteenpäin keskustan ja oikeiston voimin EU:ssa.

Kovin kiihkeästi Purran twiittiin reagoitiin. Ilmeisesti siksi, että valtaosa ei tunne taustoja eikä edes tiedä, että EU on viemässä eteenpäin isoja muutoksia turvapaikkahakuun. Olettaen siis, että Purra näitä käsitteli.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aika kevyttähän tuo on siihen verrattuna, että vielä hetki sitten meillä oli pääministeri joka maksatti aamupalansa veronmaksajilla, jakeli potkuja mediassa, biletti kavereineen Kesärannassa niin ettei virkapuhelinkaan pysynyt aina mukana, uhriutui kritiikistä, päästeli aivopieruja lupailemalla hävittäjiä Ukrainaan, hävisi kuvasta tiukoissa paikoissa ja heitti muut bussin alle, kun kaikki kaikessa oli henkilökohtainen suosio.
…ja edeltäjänsä oli vielä surkeampi pääministeri. Jopa niin surkea, että tippui eduskunnasta. Milloin viimeksi edeltävällä vaalikaudella pääministerinä ollut henkilö tippuu eduskunnasta? Olikohan muuten eka kerta?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
"Siis se oli jallujengi, eikä mikään jauhojengi"
"No oli mulla siinä vähän flunssaa, mut lähin silti parille"
"Ei oo kukaan näyttäny tissejä, ollaan kaikki syyttömiä jos sitäkään"
"Ai minä tuhosin Suomen talouden? Enhän mä ottanu ku 40 miljardia velkaa"

Siis… sä vertaat puolueen johtohenkilöiden virallisia lausuntoja politiikasta ja hallituksen muodostamisesta näihin oletettuihin yksityiselämän tapahtumiin?

Viimeisen kommentin alkuperä olisi myös kiva kuulla. Kuka sanonut ja miten jne.

Vai hetkinen, keksit vaan nämä päästäsi ja haluat jotenkin vierittää syytä vasemmistolle?

Jaa-a. Nyt on paha.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Persut vai? En miä tiedä. Kyllä minä hokasin tuon Purran sanoman sieltä kaiken värikkyyden keskeltä. Ja vittumaistahan se on yrittää pistää Suomen taloutta kuntoon, kun joka porukka huutaa kuorossa, että juuri tämän asian leikkaaminen on yhtä kuin paluu pimeälle keskiajalle. Mutta nyt on ihan aikuisten oikeasti pakko kysyä, että meinaako PS jatkaa koko (todennäköisen) hallitustaipaleen ajan tuota "heh, jätkä luuli kumihuuli, vähäx ootte tyhmiä"-meininkiä, vai voidaanko varovaisesti odottaa, että sieltä kuoriutuisi ihan valtionhoitajapuolue? Ei ainakaan voi sanoa, etteikö haasteita olisi niin sisä- kuin ulkopolitiikassakin. Nyt avaukset on olleet sen kyseleminen kannattajilta, että mitä YLE:n ohjelmia pitäisi leikata ja vieläpä sellaisen henkilön toimesta, jonka tiimi pohtii YLE:n rahoitusta ja sitten jälleen jostain kummasta tarpeesta saada "vasen laita sekaisin" syntynyt, puolueen pj:n kirjoittama monitulkintainen tviitti.

Eli kysyn edelleen, että mitä tällä provoamisella saavutetaan? Itse olen sitä mieltä, että teidän paskanjauhanta-kortti on käytetty ja nyt pitää käydä hommiin. Mutta ehkä toisin kuin vasen ja äärivasen laita, niin itse olen valmis antamaan siihen ihan mahdolisuuden, vaikkei se minusta kiinni olekaan.

Jos vastaa jokaiseen leikkausehdotukseen: öyh öyh ihmisoikeus, demokratia, kv-sopimukset, ilo, etiikka, natsit, uuniluukut niin onko ihme, että tulee takaisin vastapalloon jotain?

Purrahan näppärästi osoitti tuolla twiitillään missä vasemman laidan ongelmat on koskien leikkauksia. Ja vielä tarttuivat siihen ja osoittivat kuinka oikeassa hän oli kun alettiin kauhistelemaan, että eikö persut kunnioita ihmisoikeuksia ym. hyvin sakeaa settiä.

Siitä samaa mieltä, että nyt leikkaamaan esim. Yleltä se 40 % ja antaa ulisijoiden ulista mitä ulisevat.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Siitä samaa mieltä, että nyt leikkaamaan esim. Yleltä se 40 % ja antaa ulisijoiden ulista mitä ulisevat.
Öyh, öyh.. mihin tämä 40% perustuu? Tai noh, ehkä lakia pitäisi ihan ensiksi muuttaa niin, että urheilun näkeminen vapailla kanavilla ei enää ole kansallisesti merkittävä asia.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Yleltä voi varmasti leikata, mutta ei tutustumatta mitä Yle oikeasti tuottaa. Tärkeimmät asiat pitäisi priorisoida suojeltavaksi.

Tavan tallaajalla kuten mulla on vaikea muodostaa kuvaa kaikesta missä Yle on mukana ja minkä verran ne maksaa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Yleltä voi varmasti leikata, mutta ei tutustumatta mitä Yle oikeasti tuottaa. Tärkeimmät asiat pitäisi priorisoida suojeltavaksi.

Tavan tallaajalla kuten mulla on vaikea muodostaa kuvaa kaikesta missä Yle on mukana ja minkä verran ne maksaa.
Eikun itse pitää ensin vaatia molekyylitason leikkauslistoja ja sitten heitellä, että "Yleltä niinku 40 prossaa".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös