Kerroin mitä tilanne on nyt, en menneisyydessä.
Onhan se sillain "viimeisimpien kyselytutkimusten mukaan kannatetuin". Suurin ei ole kun se määräytyy eduskuntapaikoilla.
Rasisteja on suomalaisista n.95% nykytulkinnan mukaan ja loput 5% on niin soosissa koko ajan, ettei ymmärrä maailman menosta yhtään mitään.
Sinä kuulut siihen samaan joukkoon, myönnät sitä tai et.
Lue huolella se mun viesti ja anna itsellesi anteeksi, se on ihan normaalia.
Koko Suomesta löytyy varmaan kourallinen natseja, persuihin nuo tuskin liittyy. Marcon joukoissa saattaa olla 1.
Natseiksi persuja nimitellään, varmaan siitä noita johtopäätöksiä vedellään. Tältä palstalta löytyy kyseisestä toiminnasta esimerkkejä.
Rasisteja on suomalaisista n.95% nykytulkinnan mukaan ja loput 5% on niin soosissa koko ajan, ettei ymmärrä maailman menosta yhtään mitään.
Nyt vain osa täälläkin kirjoittavista mielestäni täysin väärin leimaavat maahanmuuttopolitiikkaan tiukennusta haluavat suoraan rasisteiksi.
Niitä on paljon suomalaisissa, ketkä eivät hyväksy nykyistä maahanmuuton mallia ja haluaisivat sen huomattavasti tiukemmaksi. Se ei välttämättä ole kuitenkaan rasismia, enemmänkin realismia, koska ei uskota sen tuovan pidemmällä aikajanalla muuta kuin lisää ongelmia..
Kai sitä voi itselleen uskotella, että esimerkiksi varauksellisesti ja ennakkoluuuloisesti romaneihin suhtautuva on ihan yhtä paha rasisti, kuin se etnonationalistinen persunuori, joka lähettäisi väärän väriset pois maasta vaikka sitten väkivalloin.
Mutta tuo yllä oleva @Tuamas linkittämä Kurun teksti on eri asia. Luin vain alun, joten en lähde sitä ruotimaan. Kuru taisi saada jo vuosi sitten kenkää persuista, joten kyllä persuissa näihinkin on reagoitu. Ainakin Kurun verran.
Kuru taisi juu saada kenkää, mutta saman leirin jannut Johannes Sipola, Toni Jalonen ja muutama muu ovat edelleen vankasti toiminnassa mukana ja tuolla PS-nuorissa on ollut jo pidempään käynnissä sisäinen vääntö siitä kumpi on vallassa, avoimen rasistiset etnonationalistit vai maltillisempi maahanmuuttokriittinen siipi.
Julki tulleissa viestinvaihdoissa noiden sisäisistä ryhmistä on melko värikästäkin kieltä, kun on vähän käyty jäsentenvälisiä.
Halla-aho esimerkiksi vittuilee säännöllisesti näille etnonuorille, osa urpommista PS-edustajista suhtautuu näihin suopeammin (Huhtasaari, Mäkelä, Sheikki Turtiainen jne.).
Ehkä näin. Muuten, pankkikorttini tunnuslukua on kauppajonossa muutaman kerran yritetty tiirailla niin, että olen huomannut. Olivat joka kerta ulkomaalaisia ,luultavasti baltteja.Todennäköisimmin se tapahtuu kuitenkin vasta hallitusvastuun jälkeen, kun kauppajonossa edelleen vieressä on se epäilyttävä ulkomaalainen ja bensa on yhä kallista.
Ehkä näin. Muuten, pankkikorttini tunnuslukua on kauppajonossa muutaman kerran yritetty tiirailla niin, että olen huomannut. Olivat joka kerta ulkomaalaisia ,luultavasti baltteja.
Mitä rasismiin tulee, niin onko suhtautumisessasi eroa, jos 13 v. lapsenne haluaa risteilylle a) Suomen afgaaninuoret r.y.:n b) Karjalohja-Sammatin 4H-yhdistyksen kanssa?
E. kysymys ei ole suunnattu Valapatolle, vaan yleisellä tasolla
Mitä rasismiin tulee, niin onko suhtautumisessasi eroa, jos 13 v. lapsenne haluaa risteilylle a) Suomen afgaaninuoret r.y.:n b) Karjalohja-Sammatin 4H-yhdistyksen kanssa?
Siis onko rasismin kategoria vain on ja off? Kai voi olla esim. lievästi rasisti joidenkin ihmisryhmien suhteen, mutta suurelta osin ei sitten juuri ollenkaan? Ihan uteliaisuuttani kysyn mielipidettäsi, no offence meant.
Vastasin ketään lainaamatta ja tägäämättä väitteeseen, että 95 % suomalaisista on rasisteja. Eli varmaan olen jonkun kirjoissa rasisti, kun esimerkiksi romanivähemmistöä kohdatessani olen epäluuloinen ja varautunut vaikka en kohtaamaani ihmistä tunnekaan. En silti itse asemoisi itseäni samaan ryhmään näiden etnonationalistien kanssa vaikka jostain kaukaa vasemmalta laidalta katsoessa olisimme samaa rasistipossea.
Joku mainitsi, että rasisteja on niin ja niin paljon persuissa, varmaan siellä on tietty määrä ja osa tuo sen myös selkeästi esille, mutta uskon niitä löytyvän myös kaikista muistakin puolueista, myös Vihreistä ja vasemmistista yleensä, näihin ei nyt vain kiinnitetä niin paljon huomiota. Rasismi kohdistuu vain usein eri ryhmiin ja usein sitä on vaikea havaita. Silti rasismi ei ole mielestäni Suomen suurimpia ongelmia, ei edes lähellä sitä kärkipäätä.
Niin..
Maahanmuuttopolitiikan tiukentamisen kannattaminen ei tarkoita, että olisi rasisti. Rasisti tarkoittaa sitä, että on rasisti.
Niin.
Mutta yritäppä ehdottaa maahanmuuttopolitiikan tiukentamista ilman että rasistikortti viuhuu.
Niin.
Mutta yritäppä ehdottaa maahanmuuttopolitiikan tiukentamista ilman että rasistikortti viuhuu.