Sitähän voi itse kukin itseltään kysyä, että syyllistyisikö NIMBYilyyn missään tilanteessa, minkäänlaisen ihmiskeskittymän kanssa.
Itse mietin motiivieni moraalista kestävyyttä, kun Helsinkiin muuttoa tehdessäni etsin työympäristöä kasvatusalalta, jossa suomen osuus äidinkielenä olisi suvereenissa asemassa. Kysyin muistaakseni täältäkin kommentteja. Lopulta päädyin siihen, ettei se tee minusta rasistia jos samalla palkalla korvattavaa työtä teen itselleni mukavimmissa oloissa.
Sen sijaan jos vaatisin, ettei kenenkään pitäisi mennä töihin mokuympäristöihin, koska isämmaa, niin kyllä se olisi rumaa rasismia.
Olenko tyytyväinen, ettei talossamme asu romaneja? Olen. Olen myös tyytyväinen siitä ettei taloyhtiössä asu yhtään tupakoitsijaa (mitä ilmeisimmin). Haittaako alakerran suomalaisen ja maahanmuuttajan perhe? Ei haittaa. Kiva kun on ympärillä ihmisiä jotka tervehtii ja kysyy how are you.
Olen asunut talossa, jossa suomalaiset tekivät huumekauppaa. Kyllä se vähän haittasi. Olen asunut talossa jossa venäläiset (?) opiskelijat (?) paistoivat usein kalaa. Kalan haju haittasi, ja miellän sen valmistustavan enemmän venäläisten kulttuurilliseksi piirteeksi. Toisaalta varmaan heitä jurppi, jos yrittivät säilyttää turkiksiaan häkkivarastoissa. IMBY nimittäin saattaa vähän haista veskarinvarusteille.
Mitä Persuihin tulee, niin kaikki hyvesignaloitu vaino vain nostaa heidän kannatustaan. 115000€ on pikkuraha siihen goodwilliin nähden, mitä tuokin episodi eliittikriitikoiden piireissä aiheuttaa.
Nauratti hiukkasen vaalirahoitusten julkaistut tiedot. Halla-aho seisoskeli kädet taskussa. Kampanjan hoiti himaan oululaiset vapaaehtoiset hyvällä yhteishengellä ja lopullisen (rahallisen) hinnan siitä maksaa Suomen valtio. Henkisen hinnan maksavat ihan muut, ja sehän tässä on rumaa ja epäreilua.