Vastasin ketään lainaamatta ja tägäämättä väitteeseen, että 95 % suomalaisista on rasisteja. Eli varmaan olen jonkun kirjoissa rasisti, kun esimerkiksi romanivähemmistöä kohdatessani olen epäluuloinen ja varautunut vaikka en kohtaamaani ihmistä tunnekaan. En silti itse asemoisi itseäni samaan ryhmään näiden etnonationalistien kanssa vaikka jostain kaukaa vasemmalta laidalta katsoessa olisimme samaa rasistipossea.
Joku mainitsi, että rasisteja on niin ja niin paljon persuissa, varmaan siellä on tietty määrä ja osa tuo sen myös selkeästi esille, mutta uskon niitä löytyvän myös kaikista muistakin puolueista, myös Vihreistä ja vasemmistista yleensä, näihin ei nyt vain kiinnitetä niin paljon huomiota. Rasismi kohdistuu vain usein eri ryhmiin ja usein sitä on vaikea havaita. Silti rasismi ei ole mielestäni Suomen suurimpia ongelmia, ei edes lähellä sitä kärkipäätä.
Niin..
Maahanmuuttopolitiikan tiukentamisen kannattaminen ei tarkoita, että olisi rasisti. Rasisti tarkoittaa sitä, että on rasisti.
Niin.
Mutta yritäppä ehdottaa maahanmuuttopolitiikan tiukentamista ilman että rasistikortti viuhuu.
Niin.
Mutta yritäppä ehdottaa maahanmuuttopolitiikan tiukentamista ilman että rasistikortti viuhuu.
2. Persut ovat itse päästäneet riveihinsä runsaasti todellista syvien vesien ainesta, jonka takia leima heilahtaa helposti muillekin.
Kohta Persut onkin varmaan romanien ja somalien kanssa samassa korissa vihervasemmiston suojeluksessa, kun vähemmistön perusteella tuomitaan kaikki :)
Nyt yritän olla kolme päivää hiljaa.
Hyvää Juhannusta.
Sitähän voi itse kukin itseltään kysyä, että syyllistyisikö NIMBYilyyn missään tilanteessa, minkäänlaisen ihmiskeskittymän kanssa.
Ihanan persuhenkinen kommentti. Kun persuja rangaistaan sääntöjen rikkomisen takia, niin tasapuolisuuden nimissä pitäisi rankaista myös jotain toista puoluetta, joka ei ole rikkonut sääntöjä. Tällaiseen pystyy vain ääripuolueeton tarkkailija, joka ei ole ikina persuja äänestänyt.Vihreiltä meni sitten koko puoluetuki, kun puheenjohtaja joka puhuu ministerinä, ei pelkää natseja? Juu ei maininnut puoluetta, mutta ei jäänyt epäselväksi. Onko tässä joku tasapuolisuus?
Jos lasketaan yhteen a) janimäkelä-tyypin mekastajat ja b) anoturtiais-tyypin kahelit, niin eivät valitettavasti ole edes vähemmistössä.
Samoin, hyvää juhannusta!
Vihreät viuhuttavat rasistikorttia jo olon viilentämiseen helteellä. Ihan tästä tyhmemmästä Niinistöstä lähtien.
Tälläkin palstalla on paljon kirjoittajia, jotka esittävät huomattavia tiukennuksia maahanmuuttopolitiikkaan, mutta joita ei siltikään ole leimattu rasisteiksi.
Sen toki myönnän, että persuja usein leimataan liiankin kevyesti rasisteiksi.
Täysin omakeksimäsi on tämä "nykyinen tulkinta".Nykyisen tulkinnan mukaan ihminen on rasisti silloin, jos hän ei suhtaudu täysin kritiikittömästi monikulttuurisuuteen ja sen kaikkiin lieveilmiöihin.
Mistä lähtien tyhmempi Niinistö on Vihreisiin kuulunut?
Se tunne kun Sebastian T taluttaa tämän Afrikan löytönsä itsenäisyyspäivän vastaanotolle presidentinlinnaan. 9000+ äänestäjälle valkenee totuus..Rasismi keskusteluun liittyen instagramissa tuli vastaan "hauska" video jossa tummaihoinen mies hiekkarannalla aurinkorasvaa itsensä ainoastaan jalkapohjiin ja kämmeniin ja nostaa kätensä ja jalkansa ylös ottaen aurinkoa. Herättää varmasti tunteita video, mutta itse kyllä naurahdin pätkälle, enkä koe siitä huonoa omatuntoa, koska tämän teki tummaihoinen. Enkä itse ole millään tasolla rasisti! Tietysti jos tämänkaltaisen videon jakaa eteenpäin somessa, et saa olla vaaleaihoinen, muuten saat otsaasi leiman.
Mikä totuus valkenee 6.12. Sebastian Tynkkysen äänestäjille?Se tunne kun Sebastian T taluttaa tämän Afrikan löytönsä itsenäisyyspäivän vastaanotolle presidentinlinnaan. 9000+ äänestäjälle valkenee totuus..
Näille 9000+ äänestäjille tuo totuus on jo arkipäivää. Eikä tuossa ole mitään pahaa. Tuossa on pahaa ja rasismia ainoastaan suvaitsevaisilla. Ei persut ole rasisteja. En tiedä, miksi on niin vaikea ymmärtää heidän politiikkaa, vaan yleistetään sekä kärjistetään, kun paikka tulee. No juu, on yksittäisiä ilon pilaajia, kuten muissakin puolueissa. Kuunnelkaa hallista näissä asioissa ja miettikää hänen sanomisiaan. Näin tekee nykisin myös osa kepun ja keskustan väestä.Se tunne kun Sebastian T taluttaa tämän Afrikan löytönsä itsenäisyyspäivän vastaanotolle presidentinlinnaan. 9000+ äänestäjälle valkenee totuus..
No vaikkapa se, ettei kaikille afrikkalaisille pannakkaan rajoja kiinni vaan pannaan ihan muualle..Mikä totuus valkenee 6.12. Sebastian Tynkkysen äänestäjille?
Jollekin ilmeisesti paljastuu siis, että persut ovat suvaitsevainen homomyönteinen rakkauspuolue. Hieno homma, että se näyttää ärsyttävän sinuakin.No vaikkapa se, ettei kaikille afrikkalaisille pannakkaan rajoja kiinni vaan pannaan ihan muualle..
Hyvä servaus.No vaikkapa se, ettei kaikille afrikkalaisille pannakkaan rajoja kiinni vaan pannaan ihan muualle..