Tuli tuolla sinisten ketjussa juttua persujen taannoisesta hajoamisesta ja siellä useampi kirjoittaja aika tiukkaan sävyyn otti sen kannan, että ei persut mihinkään ole hajonnut. Minä yritin sitä kysellä, että mikä tässä nyt on homman nimi, kun kyllähän tuollaista persujen hajoamista on tavattu hajoamiseksi sanoa. Että mikä nyt on toisin, kun "meillä saa sanoa" -puolue ja poliittisen korrektiuden vahtikoira on nyt niin yhtenä rintamana yhtä ihan tavanomaista ilmaisua vastaan. Kun siinä ilmaisussa ei lähtökohtaisesti ole edes mitään loukkavaa tai väheksyvää.
Kukaan ei suostunut vastaamaan itse kysymykseen, joten googletin ihan itse. Ja niinhän se oli, kuten vähän jo arvelinkin. Mestari Jussi itse, oli joskus rustannut alamaisilleen hengennostatuskirjeen, jossa otti tiukan kannan siihen, että ei tässä mitään hajottu olla. Ymmärrän kyllä, että jos Jussi jotain sanoo, niin sitten jämpti on niin. Opetuslasten tuleekin levittää mestarin sanomaa. Tuli tämäkin asia selväksi. Olisitte te sen suoraankin voineet sanoa, niin ei turhaan tarttis niin monta viestiä kirjoitella.