Katselinpa tuon nyt jälkilähetyksenä ja paremminhan tuon olisi voinut Halla-aho vetää. Olisi voinut sanoa ettei kommentoi tätä ja siirrytään eteenpäin. Käytännössä hesari yritti saada kyllä/ei vastauksen kysymykseen jonka toimittaja itsekin myönsi jankkaamiseksi (en nyt tarkkaa sanamuotoa muista). Kun Halla-aho alkaa vastaamaan että nämä lausahdukset on irroitettu asiayhteydestä niin toimittaja meinaa vetäistä sieltä sen raiskaus-kommentin johon on varmasti saanut vastata ties kuinka monta kertaa.
Ehkäpä toimittaja sai loppujen lopuksi ulos Halla-ahosta juuri sen minkä halusikin. Ken tietää
Otetaanpa sanatarkasti olennaiset:
T:
"Palaan nyt edelleen, olet kyllästynyt aiheeseen, näihin vanhoihin blogiteksteihin, kun nämä nyt tuntuu hiertävän hallitusneuvotteluissa, niin kertokaa nyt siis, onko nämä nuoren vihaisen miehen kärkkäitä kommentteja, jotka jälkikatsannossa eivät niinku edusta ajatteluanne vai seisotteko edelleen näitten tekstien takana?"
H-A:
"Niin, on aika vaikeaa ottaa kokoelma kontekstistaan ir...
T:
"No minä voin antaa yhden keskeisen, tääl on tää raiskauskommentti, keskeinen kommentti joka..."
H-A:
"Ei ei ei, ota mikrofoni pois..."
Putkonen:
"kuunteles, annat nyt kysymyksen ja Halla-aho vastaa ja anna mikrofoni jo tähän eteen"
T:
"Jos on vaikea antaa vastaus kokoelmaan tekstejä, mä voin ottaa tämän yhden joka nimenomaan..."
H-A:
"Ei ei ei, mä en ala käsittelemään näitä asioita tässä..."
Ts. Hallis oli jo vastaamassa, kun luuli pääsevänsä kiemurtelemaan kysymyksestä vetoamalla "laajaan kokoelmaan tekstejä", mutta kun selvisi että toimittaja olikin valmistautunut ja kysymässä tietystä tekstistä, jolloin halliksen olisi pitänyt oikeasti ottaa kantaa, otettiin Sancho Panza hiljentämään toimittaja.
Eikös Persut ollut se puolue joka oli huolissaan sananvapaudesta sekä epämiellyttävien aiheiden käsittelyn hiljentämisestä?