Perussuomalaiset

  • 5 384 633
  • 43 440

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
@sampio

Tuolla eduskuntavaalien keskustelussa tuota vähän pyörittelimme aiemmin päivällä. Hyvin samanlaisia mietteitä itselläkin heräsi. Videon teema toistaa muualla toimivaksi havaittujen keinojen toistamista - valtaapitävien hallussa olevat fake news-mediat, neekerit tappaa ja raiskaa, järjestäytyneellä politiikan kentällä toimii vain rikollisia... Lisäksi tarinahan on puhdas väkivaltafantasia jo ennestään vihaisille (ja sen väkivaltafantasian kohteitahan ei tuon selvemmin voi nimetä!) - en minä haluaisi Suomessa edes fiktion varjolla leikittävän tällaisilla asioilla vaalitaistossa.

Suomessa vastakkainasettelulla vaaliteemoja on rakennellut 2000-luvulla tunnetuimmin varmaan SAK, mutta aika kesyltä ne mainokset tämän rinnalla näyttävät.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tämä video on sellainen tekele, että asiat eivät hetken kuluttua enää mahdollisesti ole Halla-ahon hallittavissa.

Joku hurja voisi väitää tämän "ei minulla ole osaa eikä arpaa / en voi olla vastuussa kaikkien tekemisistä / vapaudu vankilasta-kortti" olevan pääideana.

Some Men Just Want To Watch The World Burn
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Suomen katuja riivaavien mustien miesten raiskauspakujen ja polttopulloiskujen uhan ohella olisi mielenkiintoista tietää Halla-ahon/puolueensa ajatuksia vaikkapa:

väestön ikääntymisen haasteista ja niistä selviytymisestä.

Ei ole mitään ongelmaa, koska robotit tekevät jatkossa meidän työt ja fiksut japsit kyllä tietää sen.

työperäisen maahanmuuton järjestämisestä.

Ei tartte järjestää. Väestönkasvu on ihan höpsis-juttuja.

alueiden ja väestöryhmien eriarvoistumisen ehkäisemisestä.

No ihan ensiksi ainakin taiteilijat voisivat pitää turpansa tukossa. Ja noin niin kuin muutenkin eriarvoistuminen on oikeastaan ihan jees.

Suomen kansainvälisen kilpailukyvyn kehittämisestä.

Perussuomalaisten ohjelmassa on keskeisellä sijalla vientiteollisuuden kilpailukyvyn puolustaminen, olkoonkin että tätä ilmeisesti käytetään ainoastaan iskulauseena puolueen ilmastopoliittisille linjauksille.

Suomen ulko- ja sotilaspoliittisen tilanteesta.

Venäjä on hieno maa. Ei kun sittenkin uhka Suomelle.

Suomen koulutustason ylläpidosta.

Hyvä alku olisi heivata neek... tai siis maahanmuuttajat pois kouluista.


Osa vastauksista tosiaan vähän vanhoja, mutta tässä on nyt ollut kaikenlaista tärkeämpääkin öyhötettävää mielessä. Mutta ei kai sillä niin väliä. Uskollinen ja rehellinen suomalainen mies ei kuitenkaan mielipiteitään muuta.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Kovin yllättävää että Jatkoajan suvaitsevaisto veti herneet nenään tästäkin videosta. Kaikki mitä persu tekee tai sanoo on väärin, saatanan natsit. On se niin väärin kun haluavat suomalaisten parasta. :D
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Kovin yllättävää että Jatkoajan suvaitsevaisto veti herneet nenään tästäkin videosta. Kaikki mitä persu tekee tai sanoo on väärin, saatanan natsit. On se niin väärin kun haluavat suomalaisten parasta. :D

Jos nyt vaikka lukisit videon saamaa kritiikkiä ja kommentoisit sitä tällaisen kategorisen silmien ummistamisen sijaan.
 

Subbanisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Kovin yllättävää että Jatkoajan suvaitsevaisto veti herneet nenään tästäkin videosta. Kaikki mitä persu tekee tai sanoo on väärin, saatanan natsit. On se niin väärin kun haluavat suomalaisten parasta. :D
Ilmeisesti kuulun jatkoajan suvaitsevaistoon, kun suhtaudun kielteisesti perussuomalaisten väkivaltafantasiaan päättäjiä kohtaan.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ilmeisesti kuulun jatkoajan suvaitsevaistoon, kun suhtaudun kielteisesti perussuomalaisten väkivaltafantasiaan päättäjiä kohtaan.
Vaikuttaa siltä, että Persujen tavoitteena on rakentaa juuri tämä tilanne. On olemassa persuja ja suvakkeja. Pakotetaan ihmiset tekemään valinta ja toivotaan että omalle puolelle putoaa sen verran paljon jengiä, että pysytään relevanttina.

On älyllisesti melko epärehellistä väittää, että tässä olisi mikään suurempi hyvä tai kansan tahdon heijastelu taustalla. Politiikkaa ei länsimaisessa demokratiassa tehdä niin, että käytetään rajuinta mahdollista retoriikkaa ja sitten ihmetellään kun kukaan ei leiki meidän kanssa. Oikeasti muutokseen pyrkivä puolue ymmärtäisi, että demokratia on kompromisseja ja pyrkisi dialogilla ja yhteistyöllä rakentamaan maata haluamaansa suuntaan. Tämä video ja persujen meno yleisesti muutenkin ei ole mitään muuta kuin vihan lietsomista, vastakkainasettelua ja likaista populismia. Saa sillä varmaan jonkun irtoäänen, mutta sementoi samalla itsensä ikuisesti puskista huutelevaksi oppositiopuolueeksi ilman mitään oikeita ratkaisuja tai valtaa sellaisten aikaansaamiseksi.

Jussilla on käsissään melkoinen matopurkki, jota hän ilmeisesti omaksi huvikseen vähän raottelee. Tuossa videossa kritisoidaan aika rankasti päättäjiä, jotka ajavat omaa etuaan, mutta mikä on Jussin itsensä vastuu, jos meno jatkuu samanlaisena ja Suomi saa muutaman vuoden sisällä oman Christchurchinsa. Mä en oikeastaan enää ole edes varma onko puolueella aitoa intressiä estää sitä kehitystä.

Mutta joo. Suvakit suuttui, joten kampanja on menestys. Se on se suurin onnistumisen mittari kun mitään oikeaa annettavaa mihinkään ei ole. Ja koska Persut itse eivät koskaan pahastu mistään.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Katsoin videon huolellisesti läpi kerran. Olin yllättynyt J HAn ilmestyksestä lopussa. Pidin häntä järkevänä, pohjimmiltaan järkevänä, sivistystä hankkineena, tosin lähes turhantiedon-tohtorina, mutta kuitenkin. Hän on hyväksynyt tämän naurettavan tuotoksen, ehkä sitten puolueaparaattinsa on laskenut iskevyyden oikein, minua ei todellakaan vakuuttanut.
Leni Riefenstahl olisi kai raakannut tuon ääninäyttelijän oitis. En ole venäläisiä mediatuotoksia katsellut, mutta vähän tuollaiselta typerysten kosiskelulta vaikutti tämä Persujen maksama tuotos.
Arveen mahdollisen protestiäänen menettivät persut tällä pölhöläisten tekeleleellä. Paljonkohan kustansi kusenhajuinen pätkä?
En kaipaa utopioita mutta en myöskään dystopioita, vaan reilua peliä tulevaisuuteen suunnaten. Olkoon sitten verta, hikeä ja kyyneleitä.
No ei verta ja kyyneleitä tietenkään mutta hikeä kyllä. Ja sietämistä, lähimmäisten ymmärrystä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Videolla hakataan duunarikuski tajuttomaksi mutta annetaan rikollisliigan pomolle anteeksi. Työväenpuolue ilman sosialismia?
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Videolla hakataan duunarikuski tajuttomaksi mutta annetaan rikollisliigan pomolle anteeksi. Työväenpuolue ilman sosialismia?

Venäjällä ei limusiinin kuskia hakattaisi, työläisten entisessä paratiisissa. Metkaa kuinka maailma voi muuttua.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Olisi varmaan jäänyt katsomatta ko. video, jos sitä ei täällä olisi markkinoitu. Katsoin. Itselleni tuli mieleen ensimmäiseksi, että video osuu mainiosti epävarman persuäänestäjän mieleen. Kun tuon katsoo, on helpompi äänestää persuja, jos sitä aiemmin empi. Mitä videon sanomaan tulee, eihän sanoma poikkea kovinkaan mm. vasemmistolaisen Pirkko Saision tai kokoomuslaisen Atte Kalevan sanomisista. Saision mukaan nykyajan taistolaisuus on sitä, että äärioikeistolaisiksi, rasisteiksi tai fasisteiksi leimataan kaikki ne jotka eivät ”varauksetta jaa käsitystä avointen rajojen ja monikulttuurisuuden ihanasta utopiasta”. Atte Kaleva on todennut, että maahanmuutto on uusi Neuvostoliitto.

Kun Kaleva ja Saisio kritisoivat samoja asioita kuin persut, sen jälkeen tuleekin iso ero. Kumpikin heistä haluaa keskustella, demokratiaa ja välttää erimielisten sulkemisen ulos. Kaleva määritteli sen siten kuin minäkin, että länsimaisen ajattelun kulmakivi on diversiteetti ja sen sietäminen. Tähän persuvideo ei pyri, koska persut eivät monikulttuurisuuteen myöskään pyri. Päinvastoin, video haluaa säikäyttää katsojan väkivallan ja maahanmuuton kontekstilla, joka mm. uhkaa videon nuorta tyttöä. Tämän osalta voi olla montaa mieltä, mutta väkivallan ja maahanmuuton kytkeminen toisiinsa persuvideolla ei pitäisi vuoden 2019 Suomessa olla asia, josta pöyristytään. Valitettavasti yhtymäkohta on todellinen.

Itse en tuollaista videota olisi tehnyt, mutta sillä ei ole väliä, koska en ole persu tai potentiaalinen persu. Heidän käyttöönsä video on ymmärtääkseni toimiva.
 

raakku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Julian Draxler
Kovin yllättävää että Jatkoajan suvaitsevaisto veti herneet nenään tästäkin videosta. Kaikki mitä persu tekee tai sanoo on väärin, saatanan natsit. On se niin väärin kun haluavat suomalaisten parasta. :D
Sarkasmia? Tulee mieleen Fingerpori-strippi: Mies:"Haluan vain sinun parastasi" - Krapula-Päivi:"En anna!"
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Suurin osa persuista ei varmaankaan ryhdy väkivallan tekoihin tämän videon nähtyään (vain se geenialtaan matalamman päädyn aines kenties) mutta kyllähän tämä vähintäänkin alitajuisesti tekee väkivallasta päättäjiä tai "riistäjiä" kohtaan jollain tapaa hyväksyttyä. Että se on ok, jos joku vähän potkiikin päähän näitä porvareja ja suvakkeja. Se on pelottavaa.

Toisaalta, joku (en valitettavasti muista kuka) kirjoitti täällä, että oikea tarkoitus olisikin jäädä "ikuiseen oppositioon" huutelemaan, jotta koskaan ei tarvitsisi lähteä oikeaan päätöksentekoon mukaan. Sehän jo nähtiin tällä vaalikaudella miten siinä kävi eikä nykypersut tarjoa suurimpaan osaan relevantteja kysymyksiä mitään ratkaisuja.

Edit. Se "joku" oli @Varis
 
Viimeksi muokattu:

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Kovin yllättävää että Jatkoajan suvaitsevaisto veti herneet nenään tästäkin videosta. Kaikki mitä persu tekee tai sanoo on väärin, saatanan natsit. On se niin väärin kun haluavat suomalaisten parasta. :D

Ei ole väärin haluta Suomen parasta mutta itse olen eri mieltä siitä, mikä on Suomelle parasta.

Vihan lietsonta ja yritys jakaa kahtia suomalaisia ei ainakaan ole sitä.

Ei tämä maa koskaan ole menestynyt vihalla ja kahtia jakamalla. Isänmaallisten Perussuomalaisten luulisin tämän ymmärtävän.
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
Perussuomalaisten vaalivideo on hyvin puolueensa näköinen. Ennakkoluuloja lietsova ja rasistinen tekele. Edesvastuutonkin. Väkivallalla mehustelu on harkintakyvyn puutetta, vaikka vertauskuvallinen lieneekin. Ennenkaikkea se on huono ja mauton. Liekö Teuvo Hakkarainen sahalla kännipäissään saanut idean tähän.
Halla-Ahoa olen pitänyt kuitenkin jollain tavalla sivistyneenä ja ajettelevana tyyppinä vaikken hänen kanssaan ole asioista kovinkaan paljon samaa mieltä. Lievästi ihmettelen, että hän on hyväksynyt tämän tekeleen. Ehkä rasisti kuitenkin paljastaa todelliset kasvonsa väistämättä joskus.

En ihmettelisi yhtään, jos vaalikentillä jonkinlaista fyysisen koskemattomuuden rikkomista tapahtuisi tämän seurauksena. Kun seuraa netissä öyhöttävien vatipäinen kirjallisia tuotoksia, niin joku heistä voi hyvinkin siirtyä koneen äärestä tekoihin. Jostain kumman syystä ne "suvakkihuoraksi" jne. naisia nimittelevät tollot sattuvat olemaan PS:n kannattajia melko kovalla prosentilla.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Johan tässä on pariin otteeseen poliitikkoon käyty käsiksi viikonlopun jälkeen.

Mutta joo, seuraavaksi suomifilmiversio Birth of a nationista minkä alussa eläimellinen matu loukkaa eloveenatytön kunniaa mutta lopussa onnellisesti lynkataan lajitovereineen ja juutalaisine eliittijohtajineen? Toki vahvaa yhtymää myös niihin saksalaisiin 30-luvun tekeleisiin. Melkein ihmeenä pidän jos ei kotoperäiset breivikit tästäkin innostuisi matujen, suvakkien ja eliitin lahtaamista suunnittelemaan, syy toki matujen, suvakkien ja eliitin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Vaikuttaa siltä, että Persujen tavoitteena on rakentaa juuri tämä tilanne. On olemassa persuja ja suvakkeja. Pakotetaan ihmiset tekemään valinta ja toivotaan että omalle puolelle putoaa sen verran paljon jengiä, että pysytään relevanttina.

Tämä tavoite on ollut persuilla jo alusta asti, ja siihen on päädytty jo kauan aikaa sitten. On ollut isänmaalliset perussuomalaiset ja muut. On ollut Suomen etua ajattelevat perussuomalaiset ja muut. On ollut EU-kriittiset perussuomalaiset ja muut. On ollut maahanmuuttokriittiset perussuomalaiset ja muut. Perussuomalaiset on kuin uskonlahko, joka uskoo, että vain heillä on pääsy tuonpuoleiseen paratiisiin, ja kaikki muut ovat totuutta pilkkaavia syntisiä.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Perussuomalaiset on kuin uskonlahko, joka uskoo, että vain heillä on pääsy tuonpuoleiseen paratiisiin, ja kaikki muut ovat totuutta pilkkaavia syntisiä.

Sinänsä toki ihan totta mitä kirjoitit - mutta miten tuo eroaa vaikkapa heistä, joiden harrastuksena on persujen kritisointi, demonisointi sekä kategorisointi? Esimerkkinä nyt vaikkapa tuo yllä oleva kirjoituksesi?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jaaha, notta tämmöistä. Tässä maassa ja tänä aikana, onpas vaan. Mutta ihan hyvä että tälläinen on tehty - kiteyttää ja havainnollistaa tilanteen. Ja otaksuisin että ihan toimiva mainos kohdejoukolle. Kunpa sitten petturit vain äänestettäisiin ulos, ettei mitään hirviötä syntyisi.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Varoitus kaupallisille toimijoille
Uuden Suomen blogi raottaa hyvin sitä maailmakuvaa, joka on ominaista persufoobikoille. Tuossa "sitoutumaton" henkilö moittii puoluetta siitä, että se on kommentoinut virallisesti sopimustaan Finnkinon kanssa koskien tuota vaalifilmiä. Nähtävästi persujen olisi pitänyt antaa leffafirman kerätä kunniaa ja kasvattaa sädekehäänsä lopettamalla kyseisen tekeleen trailerin esittäminen teattereissa. Nyt ne ryökäleet ilmoittivat, että ostettu ajanjakso loppui jo viime viikolla ja tämän viikon esittämiset perustuvat kattavuustakuuseen. Sitten tähän pöyristymiseen liittyy aina ne muutamat vakioröllit, joidenka elämään ei muuta mahdu, kuin persujen haukkuminen, harrastus kai se on sekin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Sinänsä toki ihan totta mitä kirjoitit - mutta miten tuo eroaa vaikkapa heistä, joiden harrastuksena on persujen kritisointi, demonisointi sekä kategorisointi? Esimerkkinä nyt vaikkapa tuo yllä oleva kirjoituksesi?

Minä uskon, että perussuomalainen on isänmaallinen, vaikka perussuomalaisen isänmaallisuus näkyy eri tavalla kuin minun. Minun ja perussuomalaisen ero on siinä, että minä uskon heidän ajattelevan maan parasta, vaikka olen eri mieltä siitä, mikä on maan parasta. Perussuomalainen taas ei hyväksy minun isänmaallisuuttani ja maan parhaan ajattelun, koska se on erilaista kuin perussuomalaisen.

Jos nyt ottaa esimerkiksi eduskuntavaalitaiston, niin demareissa, keskustassa, kokoomuksessa ja vihreissä ymmärretään, että kaikki – jopa perussuomlaiset – ajattelevat maan parasta (jopa ilmastoasioissa), mutta vain keinot ja näkemykset ovat erilaisia. Perussuomalaisille taas kaikki muut ovat uutta natsi-Saksaa tai Neuvostoliittoa rakentavia puolueita, koska he uskovat maan parhaaksi edellyttävän tiivistä kansainvälistä yhteistyötä.

Oulun raiskausten tultua julki, joku syytti minua asian valkopesusta, koska en viesteissäni tuominnut tekoja. Totesin silloin, että minun ei tarvitse tuomita sitä kirjoituksissani, koska minulle tuomitseminen on niin itsestään selvä, ettei sitä tarvitse erikseen ilmaista. Kirjoitin tuolloin, että sinä ja minä voimme käydä keskustelua ja olla asioista eri mieltä, mutta meidän ei tarvitse kertoa toisillemme tällaisia itsestäänselvyyksiä. Perussuomalaiseen tapaan kuuluu tehdä ihmisten välille tällaisia eroja: jos ei erikseen tuomitse raiskauksia, kuuluu raiskausten hyväksyjien ja valkopesijöiden joukkoon.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Minä uskon, että perussuomalainen on isänmaallinen, vaikka perussuomalaisen isänmaallisuus näkyy eri tavalla kuin minun. Minun ja perussuomalaisen ero on siinä, että minä uskon heidän ajattelevan maan parasta, vaikka olen eri mieltä siitä, mikä on maan parasta. Perussuomalainen taas ei hyväksy minun isänmaallisuuttani ja maan parhaan ajattelun, koska se on erilaista kuin perussuomalaisen.

Jos nyt ottaa esimerkiksi eduskuntavaalitaiston, niin demareissa, keskustassa, kokoomuksessa ja vihreissä ymmärretään, että kaikki – jopa perussuomlaiset – ajattelevat maan parasta (jopa ilmastoasioissa), mutta vain keinot ja näkemykset ovat erilaisia. Perussuomalaisille taas kaikki muut ovat uutta natsi-Saksaa tai Neuvostoliittoa rakentavia puolueita, koska he uskovat maan parhaaksi edellyttävän tiivistä kansainvälistä yhteistyötä.

Oulun raiskausten tultua julki, joku syytti minua asian valkopesusta, koska en viesteissäni tuominnut tekoja. Totesin silloin, että minun ei tarvitse tuomita sitä kirjoituksissani, koska minulle tuomitseminen on niin itsestään selvä, ettei sitä tarvitse erikseen ilmaista. Kirjoitin tuolloin, että sinä ja minä voimme käydä keskustelua ja olla asioista eri mieltä, mutta meidän ei tarvitse kertoa toisillemme tällaisia itsestäänselvyyksiä. Perussuomalaiseen tapaan kuuluu tehdä ihmisten välille tällaisia eroja: jos ei erikseen tuomitse raiskauksia, kuuluu raiskausten hyväksyjien ja valkopesijöiden joukkoon.

Asioista voi olla eri mieltä - ja joskus asioista eri mieltä oleminen avaa näkökulmia toisten ajatusmaailmaan. Parhaimmillaan omia ajatuksiaan asioiden suhteen kykenee myös haastamaankin. En tarkoittanut tuolla kommentillani sitä, että tarvitsisi sanoa jotain itsestäänselvyyksiä. Tarkoitin vain sitä, että aivan samaan persujen aivopieruille ja tekemisille naureskelevat ja kritisoivat syyllistyvät kuin persut itsekin - tuo vaan tulee eri puolelta peiliä. En tiedä hyväksytkö sinä persujen näkemyksen, koska ne ovat niin erilaisia kuin oma näkemyksesi asioista? Vaikka siis "kaikki" tähtäävätkin maan etuun?

Luonnollisestikaan en voi olla täysin varma asiasta, mutta uskoisin ettei kaikkia persuja voi laittaa aivan samaan koriin. Yleensä se äänekkäin osa on se joilla on ne radikaaleimmat mielipiteet - kuitenkin: äänekkäin ≠ kaikki. Pätee myös toiseen suuntaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös