Perussuomalaiset

  • 5 567 934
  • 44 578
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Esim. mitkä maat, joista adoptoidaan Suomeen paljon? Ja kuinka iso se kustannusvaikutus about on? Vai onkos tämä tämmöistä tyhjää hihhuli-tematiikkaa vaan taas? Ihan vitun älytöntä tekstiä. Karsitaan tasa-arvosta, että takaperoiset maat eivät suutu. Ei jumalauta.

Hyvin sä nyt vedät. Kiroilet ja heittelet hihhuli-kiviä, vaikka en ole sanonut ainoatakaan mielipidettä mistään. Ainoastaan keskustellut. Jossain toisessa kontekstissa tuollaisen voisi tulkita yritykseksi vaientaa keskustelua, mutta keskustelupalstalla ei kai sentään?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Hyvin sä nyt vedät. Kiroilet ja heittelet hihhuli-kiviä, vaikka en ole sanonut ainoatakaan mielipidettä mistään. Ainoastaan keskustellut. Jossain toisessa kontekstissa tuollaisen voisi tulkita yritykseksi vaientaa keskustelua, mutta keskustelupalstalla ei kai sentään?

Älä lässytä. Taisi vaan osua ns. lähelle? Mielipiteitä olisi myös ihan mukava kuulla, keskustelupalsta jne.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Älä lässytä. Taisi vaan osua ns. lähelle? Mielipiteitä olisi myös ihan mukava kuulla, keskustelupalsta jne.

Mielipiteitä:
-en pidä siitä, että tämän topicin puolueella on noin suuri kannatus.
-en pidä myöskään tyylilajista, jolla tähän keskusteluun osallistut.

Kummastakaan päättäminen ei kuitenkaan kuulu minun valtaoikeuksieni piiriin, joten joudun tyytymään vallitsevaan asiaintilaan.

Kuten aiemmin jo kerroin, Päivi Räsästä en ole koskaan äänestänyt, enkä äänestä ellei hän ole presidentinvaalissa toisella kierroksella punavihreää ehdokasta vastassa.

Ninimerkkiäsi, mikkokuustonninen, pidän kekseliäänä sanaleikkinä. Myös Kuustonen saa arvostukseni.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Esim. mitkä maat, joista adoptoidaan Suomeen paljon? Ja kuinka iso se kustannusvaikutus about on? Vai onkos tämä tämmöistä tyhjää hihhuli-tematiikkaa vaan taas? Ihan vitun älytöntä tekstiä. Karsitaan tasa-arvosta, että takaperoiset maat eivät suutu. Ei jumalauta.

Noihin kustannusvaikutuksiin väännän pikkuisen rautalankaa: adoptiossa aiheutuu paljon matkustuskustannuksia. Luonnollisesti nämä ovat hiukan eri luokkaa, jos adoptoitava lapsi on Pietarissa kuin Bangkokissa tai Limassa.
Euroopan sisällä ei pahemmin muita adoptiokohteita ole.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nuo kaikki ovat faktoja. Miten tärkeitä, siitä voidaan olla montaa mieltä. Eivät ne itseäni kosketa mitenkään, tietenkään, mutta kyllä vaikkapa ulkomaisesta adoptiosta haaveilevasta saattaa pikkaisen rajoittavalta tuntua se, että sallimalla marginaaliväestölle adoptio, lyödään hänen haaveilleen tiukka njet eteen. Toki adoptiojengi on marginaalia joka tapauksessa, en mä sillä.

Mutta näkökulmasta riippuen näkee sen minkä haluaa nähdä. Ja en ole äänestänyt kristillisiä kuin kerran kuntavaaleissa.

Kerrotko nyt viisaampana kuinka helppoa tuo adoptointi ulkomailta on? Anna muutama esimerkki, että miten homma hoituu. Kun vaan adoptoidaan tuosta noin pyytämällä jostain. Tuo se täällä kaikelle kansalle näkyviin, niin kerron sukulaiselle joka on nyt useamman vuoden "jonottanut" lasta ja koska suomalaista ei ole saatu, päätynyt jonottamaan ulkomailta. Ilmeisesti parin vuoden sisään saattaa tulla kutsua suuntaan Filippiinit/Thaimaa katsomaan mahdollista ehdokasta.

Tuo on niin jumalattoman vaikea ja pitkä prosessi yleensä, että jokainen pienikin heikennys (vaikkapa 4 potentiaalista valtiota, jotka eivät tällä syyllä adoptioita Suomeen anna) vaikeuttaa ja hidastaa asiaa uskomattoman paljon. Ja saattaapi olla, että joku näistä valtioista on se, mistä ennen nuo adoptiot helpoimmin sai ja oli vielä lähellä.(Venäjä?)

Minua häiritsee tässä keskustelussa se lähtökohta, että adoptio olisi aikuisten oikeus ja lakeja pitäisi säätää tämän oikeuden turvaamiseksi. Adoptiossa pitää miettiä lapsen parasta, ei aikuisen "oikeuksia". Sen, että joku valtio katsoo ihmisoikeuksien olevan adoptoitavalle lapselle vaaraksi, ei saa antaa vaikuttaa suomalaiseen lainsäädäntöön.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Minua häiritsee tässä keskustelussa se lähtökohta, että adoptio olisi aikuisten oikeus ja lakeja pitäisi säätää tämän oikeuden turvaamiseksi. Adoptiossa pitää miettiä lapsen parasta, ei aikuisen "oikeuksia". Sen, että joku valtio katsoo ihmisoikeuksien olevan adoptoitavalle lapselle vaaraksi, ei saa antaa vaikuttaa suomalaiseen lainsäädäntöön.

Voitko boldata sen tai ne kohdat, joissa aikuisten oikeus adoptioon on jotenkin lähtökohdaksi? Lainsäädännön vaikutusten arviointi monesta näkökulmastahan tuossa oli ainakin itsellä ideana. Siis asia, josta mm. istuvaa hallitusta on välillä kovasanaisestikin arvosteltu.

Niin se aina on, että kun yhteen suuntaan kumartaa, toisaalle pyllistää. Yhden kansalaisen onni on toisen tragedia.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Noihin kustannusvaikutuksiin väännän pikkuisen rautalankaa: adoptiossa aiheutuu paljon matkustuskustannuksia. Luonnollisesti nämä ovat hiukan eri luokkaa, jos adoptoitava lapsi on Pietarissa kuin Bangkokissa tai Limassa.
Euroopan sisällä ei pahemmin muita adoptiokohteita ole.
Kerro ihmeessä arviosi siitä, montako lasta Venäjältä olisi todennäköisesti voitu adoptoida Suomeen ilman avioliittolain muutosta? Ja sama myös muidenkin maiden kohdalta, joihin tämä mielestäsi on vaikuttanut. Saataisiin vähän mittasuhdetta tähän löysän lässytyksen oheen.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jos tilastoihin on luottaminen, 2015 Venäjältä adoptoitiin 5 - tämä siis ennen nykyisen aviolittolain voimaantuloa. Tilastot linkkasin edellisellä sivulla. @Satunnainen
 

teppana

Jäsen
Sukupuolineutraalin avioliiton vastustaminen sen varjolla, että adoptointi käy vaikeaksi joillekin on täysin idioottimaista valehtelua. Jos homojen naimisiin meno häiritsee niin voi sen avoimesti myöntää.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ei. Mutta eikös tänne pitänyt saada lisää populaa,kun omat ei lisäänny tarpeeksi?
Mieluummin hädänalainen orpo pois jostain laitoksesta kuin "17" v turvapaikanhakija iPhonen kanssa. Kotoutuminenkin lienee helpompaa.

E.typo

Ai tää olikin hompanssien öyhötystä, jossa orpolapsi on vain keppihevonen. Oma moka, Olisi pitänyt nimimerkistä toki jo arvata.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Jos tilastoihin on luottaminen, 2015 Venäjältä adoptoitiin 5 - tämä siis ennen nykyisen aviolittolain voimaantuloa. Tilastot linkkasin edellisellä sivulla. @Satunnainen

Eiköhän tuo määrä ole samaa suuruusluokkaa sen TÄSSÄ asiassa vertailuryhmän kanssa. Mielestäni olisi suotavaa, että myös alle 100k€:n (summa karrikoitu) adoptiot olisivat suomalaisille mahdollisia.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Eiköhän tuo määrä ole samaa suuruusluokkaa sen TÄSSÄ asiassa vertailuryhmän kanssa. Mielestäni olisi suotavaa, että myös alle 100k€:n (summa karrikoitu) adoptiot olisivat suomalaisille mahdollisia.
En summiin ottanut mitään kantaa - niistä kun en mitään tiedä. Kovin suuri ongelma ei Venäjän suhteen ei kait ole. Muista maista en myös tiedä mitään miten suhtautuvat. Ei ole ollut (omia en ole koskaan halunnut, kummilapset riittävät, joiden elämässä olen hyvin mielelläni) ja näillä kilometreillä ei ole henkilökohtainen ongelma. Otan mielelläni lisäinfoa.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos tilastoihin on luottaminen, 2015 Venäjältä adoptoitiin 5 - tämä siis ennen nykyisen aviolittolain voimaantuloa. Tilastot linkkasin edellisellä sivulla. @Satunnainen
Kiitos. Olen kyllä tietoinen noista adoptiomääristä, ja siksi kyselinkin nimimerkin @Sanainen arkku näkemystä avioliittolain muutoksen merkityksellisyydestä tässä suhteessa. Adoptiot Venäjältä kun olivat laskeneet tuolle varsin matalalle tasolle jo ennen lain säätämistä. Käsittääkseni tässä olennaista oli Venäjän halu muuttaa kansainvälistä kuvaansa tässä suhteessa (kansainvälisiin adoptioihinhan lapsia tulee paljon kehitysmaista, ja Venäjä tietysti miletää itsensä aivan eri kastiin). Siksi nähdäkseni tämä argumentti Venäjän adoptioiden estymisestä kertoo kahdesta vaihtoehdosta. Joko ei olla viitsitty perehtyä yhtään ja mennään fiilispohjalta, tai sitten sitä käytetään keppihevosena, koska ei syystä tai toisesta haluta myöntää todellisia syitä nykyisen avioliittolain vastustukselle.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kiitos. Olen kyllä tietoinen noista adoptiomääristä, ja siksi kyselinkin nimimerkin @Sanainen arkku näkemystä avioliittolain muutoksen merkityksellisyydestä tässä suhteessa. Adoptiot Venäjältä kun olivat laskeneet tuolle varsin matalalle tasolle jo ennen lain säätämistä. Käsittääkseni tässä olennaista oli Venäjän halu muuttaa kansainvälistä kuvaansa tässä suhteessa (kansainvälisiin adoptioihinhan lapsia tulee paljon kehitysmaista, ja Venäjä tietysti miletää itsensä aivan eri kastiin). Siksi nähdäkseni tämä argumentti Venäjän adoptioiden estymisestä kertoo kahdesta vaihtoehdosta. Joko ei olla viitsitty perehtyä yhtään ja mennään fiilispohjalta, tai sitten sitä käytetään keppihevosena, koska ei syystä tai toisesta haluta myöntää todellisia syitä nykyisen avioliittolain vastustukselle.

Epäilet minua mutuilusta, mutta mutuilet itse mm. minun vaikuttimistani. Tiedän Venäjän adoptioiden vähentyneen, mutta syynä (lukemani perusteella) on ollut venäläisten elintason nousu. Adoptioperheitä ei ole tarvittu niin paljoa ulkomailta kun kotimaastakin löytyy. Näin sen pitääkin olla.

Olen huomannut trendin eri keskustelupalstoilla: on joukko ihmisiä (tai botteja?) jotka lyövät tietyllä tavalla argumentoiviin mielipiteisiin Raamattu-leiman, vaikka mikään siihen kirjoitettu ei suoraan uskonnollisiin vaikuttimiin viittaisikaan. Joskus olen kuullut käytettävän hokemaa "Raamatulla lyöminen". On jännittävä ilmiö, että sillä hutkitaan nyt aivan muiden, kuin Raamatun opetusten muiden ihmisten toimesta, kuin mihin tuolla sanonnalla yleisimmin viitataan. Tämä nyt ei enää liity sinuun, koska et niin tehnyt, mutta tässäkin keskustelussa joku aiemmin teki.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika kohtuuton, asenteellinen väite. Räsänen on profiloitunut mm. siinä, että hän SALLISI lääkäreiden edelleen voivan kieltäytyä raskauden keskeytyksestä
Tosin is.fi kertoo juurikin että Räsänen sanoo: "Jos saisin yksin päättää, abortti olisi laillinen vain silloin, kun äidin henki on todellisessa väärässä"...

No täysi typeryys tuo kirjoituksesi oli muutenkin...
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tosin is.fi kertoo juurikin että Räsänen sanoo: "Jos saisin yksin päättää, abortti olisi laillinen vain silloin, kun äidin henki on todellisessa väärässä"...

No täysi typeryys tuo kirjoituksesi oli muutenkin...

Oliko lainaamasi väite mielestäsi epätosi? Se ei varmasti ollut koko totuus, kuten ei ollut tarkoituskaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oliko lainaamasi väite mielestäsi epätosi? Se ei varmasti ollut koko totuus, kuten ei ollut tarkoituskaan.
Se oli puhdasta älyllistä epärehellisyyttä kuten kaikki uskovien diibadaaba.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Se oli puhdasta älyllistä epärehellisyyttä kuten kaikki uskovien diibadaaba.

Tuon voi taas kuitata vasemmistolaisena "tästä en hievahdakaan tai sivulleni suostu katsomaan, koska olen jo löytänyt abdoluuttisen totuuden" asenteena.

Sanon nyt kolmannen kerran tässä ketjussa, ettei tapanani ole äänestää Päivi Räsästä (pl. aiemmin mainittu hypoteesi) tai muutenkaan ko. puoluetta (pl. yksi henkilöä äänestetty poikkeus kuntavaaleissa).
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuon voi taas kuitata vasemmistolaisena "tästä en hievahdakaan tai sivulleni suostu katsomaan, koska olen jo löytänyt abdoluuttisen totuuden" asenteena.
Tämä on minulle uusi määritelmä että vasemmistolaisuus tarkoitaa älyllistä. Pakko myöntää että olen siis vasemmistolainen sillä perusteella. Ja ketjun aiheeseen liitetään tämä havainto siten että persut selvästi epä-älyllisinä ovat siis oikeistolaisia.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tämä on minulle uusi määritelmä että vasemmistolaisuus tarkoitaa älyllistä. Pakko myöntää että olen siis vasemmistolainen sillä perusteella. Ja ketjun aiheeseen liitetään tämä havainto siten että persut selvästi epä-älyllisinä ovat siis oikeistolaisia.

Ei se määritä vasemmistolaisuutta, vaan vasemmistolaisia. Ajattelu on usein niin vihamielisyyden ja katkeruuden sumentamaa, ettei se juuri tämän ketjun aiheeseen liittyvästä porukasta.eroa. Toisenlaisuus on uhka.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ajattelu on usein niin vihamielisyyden ja katkeruuden sumentamaa
Aikamoinen yleistys siitä että ymmärtää tuhansia vuosia sitten sepustettujen jumalasatujen olevan tuhansia vuosia sitten sepustetuja jumalasatuja... Mutta ei minua yllätä uskovaisen jutut vieläkään.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Aikamoinen yleistys siitä että ymmärtää tuhansia vuosia sitten sepustettujen jumalasatujen olevan tuhansia vuosia sitten sepustetuja jumalasatuja... Mutta ei minua yllätä uskovaisen jutut vieläkään.

En tunne tarvetta kiistää uskonnollisuuttani, mutta pyydän että näytät tästä ketjusta todisteet käsityksellesi. Ihan keskustelun älyllisyyden vuoksi.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tunne tarvetta kiistää uskonnollisuuttani, mutta pyydän että näytät tästä ketjusta todisteet käsityksellesi
Kyllä se tuosta Räsänen-postauksesta tulee täysin selväksi. Tuollaiseen vääntelyyn ei kykene ilman "uskoa".
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Epäilet minua mutuilusta, mutta mutuilet itse mm. minun vaikuttimistani. Tiedän Venäjän adoptioiden vähentyneen, mutta syynä (lukemani perusteella) on ollut venäläisten elintason nousu. Adoptioperheitä ei ole tarvittu niin paljoa ulkomailta kun kotimaastakin löytyy. Näin sen pitääkin olla.
Sinänsä jännä, että adoptiot Suomeen pysyivät keskimäärin reilussa 40:ssä per vuosi 90-luvun puolivälistä vuoteen 2011 (toki vuosittaista vaihtelua), vaikka sinä aikana Venäjällä keskitulo moninkertaistui, mutta sitten vuosiksi 2012 ja 2013 määrä puolittui ja puolittui vielä edelleen 2014, ja sen jälkeen enää muutama yksittäistapaus vuodessa. Äkkiseltään voisi kuvitella, että hiukan muutakin siinä oli kuin puhtaasti elintason nousu.

Mutta oli syy mikä hyvänsä sinäkin myöntänet, että se ei ollut Suomen muuttunut avioliittolaki. Toki voidaan ajatella, että vajaat kymmenkunta adoptiota voisi sieltä olla edelleen per vuosi ilman tuota lainmuutosta, mutta tuon määrän pitäminen sen tason yhteiskunnallisena ongelmana kuin sinä olet täällä maalaillut, on minusta yliampuvaa. Onko sinulla muuten tietoa siitä, että ulkomaisissa adoptioissa olisi lähimaiden kohdalla suosittu vähävaraisia adoptoijia? Jos ei, niin väite siitä, että juuri he erityisesti tästä kärsisivät asettuu vähän outoon valoon.

Tosin is.fi kertoo juurikin että Räsänen sanoo: "Jos saisin yksin päättää, abortti olisi laillinen vain silloin, kun äidin henki on todellisessa väärässä"...

Räsänenhän tuossa vain ilmaisee, että hän sallisi raiskaajillekin, ml. insestiset raiskaajat, isyyden ilon. Se jos mikä on kristillistä lähimmäisenrakkautta...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös