No niin, visvakokkelit päästävät taas höyryä ulos, kuin japanilaiset sähköinsinöörit Fukashimassa konsanaan... No, on se hyvä, että ahdistusta puretaan tätä kautta.
Itse olen kääntänyt myöskin vuosien saatossa takkini ydinvoiman suhteen, mutta tietysti edelleen askarruttaa muutama seikka. Plussat ensin. Mitään järkevää vaihtoehtoa ei yksinkertaisesti ole. Risukasat ja tuulimyllyt ei tehtaita pyöritä. Jos mennään vuoteen 2007, niin silloin ei valtiolla ollut niin saatanasti velkaa, mitä nyt viherkokkelimafian ansiosta. Nyt olisi hyvä bisnes saada sen verran ydinvoimaa tuotettua itse, ettei sitä tarvitse ostaa iivanoilta ja saadaan sitä vielä myyntiin, koska sille rahalle on totisesti tarvetta, kun Jyrki vakauttaa Eurooppaa lilahuivi heiluen.
Se mikä askarruttaa on se, että mitä hyötyä loppupeleissä veronmaksajalle siitä on? Lasketaanko energiaveroa sittenkään vai on hyötyjät taas sellainen hyvävelikerho Liliuksineen kumppaneineen?
Edelleen, minä pidän Soinia ensisijaisesti erinomaisena poliitikkona, enkä missään nimessä minään vapahtajana. Hallituspohjasta se riippuu, tuleeko muutosta vai ei? Jos Kokoomus voittaa, se kerää nykyisen bändin hallitukseen. Soinilla ei ole mitään palaa tai järkeä lähteä tuohon kelkkaan, koska jossain vaiheessa eroaminen tapahtuisi Jyrkin hallituksessa. Punamulta on ennenkin kokkeleiden velat kuitannut ja nyt olisi taas sopivasti hommia. Jos tämä poppoo jatkaa vastuullista velkaraiskaamistaan veronmaksajien kustannuksella, niin sitä sotkua ei selvitä enää Jeesuskaan.
Punamultapersut kuulostaisi hyvältä troikalta ja sitten RKP tai KD vielä täydennykseksi. Arhinmäki saa jäädä vihreilemään oppositioon Sorsa-Annin kanssa.
Takinkäännöstä vielä sen verran, että Persujenhan linja on pysytellä vakaasti pois oikealta ja vasemmalta. Silloin se tarkoittaa sitä, että jos pidetään missä vaan asiassa vasemmiston näkemyksen puolia, niin oikea puoli huutaa takinkäännöstä ja päin vastoin. Eli takinkääntöjä varmasti tulee, jotkut niistä ovat sitä ja jotkut pelkästään oikeiston/vasemmiston propagandaa.