Vastastin jo aikaisemmin niin rehellisesti Halla-ahon tavoitteista kysymyksessä kuin asiasta tiedän. Et tuonut siihen mitään lisäarvoa.
En kuitenkaan kirjoittanut sinulle, vaan Halla-ahosta. Toki toit esille näkemyksesi, mutta sehän ei ole vastaus kritiikkiini Halla-ahon toiminnasta. Jota en siis esittänyt yksin sinulle. Pidätän jatkossakin oikeuden kommentoida Halla-ahon tekemisiä positiivisessa ja negatiivisessa valossa sen mukaan, kuin itse asiat näen.
Toki ylläripylläri disclaimerina olen Halla-ahon äänestäjä ja hänen agendansa kannattaja, enkä ole missään vaiheessa yrittänytkään esiintyä minään myyttisenä "objektiivisena tarkkailijana".
Hyvä sanoa suoraan. Itse en ole Halla-ahon äänestäjä ja vastustan hänen agendaansa kokonaisuutena, vaikka sieltä onkin löydettävissä myös kannatettavia asioita.
Olemme siis esittäytyneet.
WTC-ketjuun en ole osallistunut ja folioista on sinun turha kuittailla.
Foliotahan väänsit itse minun päälle ja ihan perusWTC-kikalla: kun esittää faktan siitä, että Halla-aho ei
vastusta Vapaavuoren tavoin suurmoskeijaa sinänsä, saa vastaansa kirjoituksen, jossa kyseenalaistetaan kierosti fakta, sillä onhan Halla-aho ilmoittanut, että hän ei
kannata suurmoskeijaa.
Toki kerroit, että Halla-ahon toiminta on sinusta virhe ja hän on saanut siitä kuulla, mutta sehän on kenties vain sinun käsityksesi asiasta. Halla-aho on minusta sen verran terävä, että hän ei tee tämän tason virheitä ainakaan ilman, että oikoisi asian välittömästi puheenjohtajana. Niinpä jäljelle jää todennäköisin vaihtoehto: Halla-aho ei vastusta suurmoskeijaa sinänsä, mutta edellyttää, että sen puitteet ovat kunnossa.
Itse taas vastustan kaikissa tapauksissa juurikin samoilla perusteilla kuin Vapaavuori: rahoitus ja taustat ovat vain yksi syy vastustaa. Muitakin löytyy, ja eräsä niistä on riski vastakkainasettelun lisääntymisestä.
Kuvaavaa on erään uskontotieteilijän ja islamiin perehtyneen sukulaiseni näkemys kun asiasta eilen juttelimme: vaikea asia kaikella tavalla, mutta olisi kenties Suomen kannalta parempi, jos suurmoskeija esitetyssä muodossaan hautautuisi.