Minä olen tässä nyt pohtinut tätä kokonaisuutta jonnin aikaa ja olen päätynyt sellaiseen lopputulokseen, että Soini ei taida olla ihan penaalin terävin kynä. Ennemminkin on sellainen luokan pelle, hauskuuttaa, kun huomaa ettei oma järki riitä. Miksi?
Koska toisin kuin täällä moni väittää, Soini ei lähtenyt hallitukseen minkään pienpuolueen peräsimessä, vaan maan toiseksi isoimman puolueen, olisi ollut mahdollisuus pistää hyrskyn ja myrskyn, mutta tyytyi vetämään vähemmistö korteilla, eli ei tainnut se järki riittää muuhun kuin myönnyttelemään. Myönnyttelijät on näitä RKP tasosia ynnä muut puolueita. Ei maan toiseksi suurin puolue lähde hallitukseen nyökyttelemään, se lähtee sinne ajamaan omia asioitaan ja jos ei kelpaa, niin seuraavaksi ne on maan isoin puolue. Ei vaan tainnut Soinilla riittää kyvyt, vaikka osaakin muka luovia hyvin politiikan verkoissa, siihen että olisi ollut ison puolueen johdossa. Tuli tenkka poo ja kumileimasimen paikka. Kuvastaa sitä, miten kauan oli juurikin sellaisen puolueen johdossa ja jäsenenä, missä ainoa paikka oli olla koirana lattialla ja syödä ne tähteet mitä isännältä putoaa. Nyt olisi ollut paikka isäntien pöydässä, jopa valtaistuimella, niin koira meni takaisin paikallensa odottelemaan tähteitä.
Ei kauhean kunnianhimoisen, saati älykkään ihmisen touhua tuo. Sitten kun meinasi lähteä pöydänaluspaikka pois, niin kävi vähän murisemassa naapurin koiralle, että ja sinähän et mun kanssa enää leiki, että pääsi takaisin sinne pöydän alle.
Kyllä siellä on Sipilällä ja Orpolla pitänyt hauskaa tässä touhussa, sen verran naurettavaa menoa.