Hyvinvointia lisäävät hierojat saavat kyllä asiakkansa ja sama pätee, partureihin, taikureihin ja ravintoloihinkin. En näe mitään ongelmaa, miksi ihmiset eivät löytäisi hyvinvointia lisääviin taidespektaakkeleihinkin (oli se sitten oopperaa tai kanteleen soittoa). Saatetaan vain kansalaisten tietoon tuo TosiFanin linkittämä selvitys, niin ihmisillä ei ole mitään syytä jättää lisäämättä hyvinvointiaan menemättä nauttimaan taiteesta! On paljon kätevämpää, että ihmiset vievät itse rahansa taiteen luokse kuin se, että valtio yrittää arvailla mistä taiteesta kukin pitää ja jakaa tukia sen mukaan. Olisihan se nyt kurjaa, jos haluaisit mennä kuuntelemaan savolaista nuorisoräppiä, mutta valtio on päättänyt ottaa rahasi ja tukea sillä öljyvärimaalausta.
Ja miksi luulet että kaikki taiteen tukeminen on sitä että joku pääsee halvemmalla kuuntelemaan savolaista nuorisoräppiä (johon tuskin saa paljoa tukea)? Minä ainakin olen ihan mielissäni siitä että verorahojani käytetään esimerkiksi kehitysvammaisten erilaisiin näytelmäprojekteihin, siihen että dialyysipotilaiden arkea yritetään piristää tuomalla erilaisia kulttuuriesityksiä hoitoyksikköihin, palkataan sairaalapellejä piristämään lapsipotilaiden arkea muuten yleensä ankeisiin sairaaloihin, järjestetään musiikkiesityksiä vanhusten palvelutaloihin, annetaan laitoksiin sijoitetuille lapsille mahdollisuus toteuttaa itseään esimerkiksi piirtämisen tai maalamisen kautta jne. Mutta hei, säästäköön ja ooppera ja öyhötiöyhöti.