Perussuomalaiset

• 5 983 870
  • 46 622
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Turvapaikanhakijoita ei tarvitse haukkua. Kunhan vaan asioista puhuttaisiin niinkuin ne ovat eikä peiteltäisi. Jos turvapaikanhakija tekee rikoksen siitä voitaisiin uutisoida edes samalla tavalla kuin siitä että "Kantasuomalainen" (uusi hieno termi) tekee rikoksen.

Kantasuomalainen tuli käyttöön sitä myötä kun "suomalainen" kyseenalaistuksiin kyllästyttiin journalistien ja poliisin toimesta. Typerä se on minustakin. Suomalainen pitäisi riittää jos passi löytyy.

Ei. Turvapaikanhakijoita ei tarvitse haukkua. Kunhan vaan asioista puhuttaisiin niinkuin ne ovat eikä peiteltäisi. Jos turvapaikanhakija tekee rikoksen siitä voitaisiin uutisoida edes samalla tavalla kuin siitä että "Kantasuomalainen" (uusi hieno termi) tekee rikoksen. Olen edelleen aika pettynyt siihen kun paikallinen valtalehti uutisoi turvapaikanhakijoiden saamista rikostuomioista otsikolla "synkkä päivä turvapaikanhakijoille". Mitä synkkää siinä on jos rikollinen tuomitaan?
1. Tuskinpa kantasuomalaisten rikoksia useimmiten uutisoidaan. Uutisarvo (= nykyään klikit eli mainostulot) syntyy siitä, kun tekijä on ulkomaalainen, joka saa joka seitsemännen suomalaisen veren täysin suhtettomasti kiehumaan.
2. Onhan se synkkä päivä turvapaikanhakijoille, koska he leimautuvat ryhmänä uutisoinnin myötä, ainakin noiden yli 700 000 vajakin silmissä. Tietenkään rikollisten tuomitsemisessa ei ole mitään synkkää.

Ja eiköhän se niin ole että jos MV-lehti alkaisi toimimaan periaatteiden mukaisesti (tai jos Janitskin perustaisi uuden lehden) keksittäisiin jotain muuta että sitä saisi vainottua.
Olkiukko.

Eiköhän se ole niin, että maailman vapaimmassa maassa lehdistönvapaus toteutuu jopa Janitskinin kohdalla, mikäli malttaa pysyä lain rajoissa. Se vaan näyttäisi olevan huomattavan vaikeaa hänelle.

Eihän siinä loppuviimeksi muuta vikaa ole aiemmin ollut kuin juttujen suora kopiointi tai lähteiden puute. Kyllä asioita saa paljastaa ja nimiä julkistaa ihan lain mukaan. Periaatteilla saa tavallaan pyyhiä persettä, laki on se mikä määrää.
Niitä rikosnimikkeitähän oli pitkä liuta, noin kymmenkunta. Taidat kommentoida aika vailinnaisin tiedoin. Voisin jopa kuvitella, että tuo on Iljan puolustuspuhe jostain mv:n sivuilta.

Toukokuu:
Tässä vaiheessa rikosnimikkeitä ovat muun muassa kunnianloukkaus, törkeä kunnianloukkaus, rahankeräysrikos, rahapelirikos ja tekijänoikeusrikos.

Heinäkuu:
Uusia tutkittavia rikosnimikkeitä ovat henkilörekisteririkos, yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen ja kiihottaminen kansanryhmää vastaan.

Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...
Ja eiköhän se niin ole että jos MV-lehti alkaisi toimimaan periaatteiden mukaisesti (tai jos Janitskin perustaisi uuden lehden) keksittäisiin jotain muuta että sitä saisi vainottua. Eihän siinä loppuviimeksi muuta vikaa ole aiemmin ollut kuin juttujen suora kopiointi tai lähteiden puute. Kyllä asioita saa paljastaa ja nimiä julkistaa ihan lain mukaan. Periaatteilla saa tavallaan pyyhiä persettä, laki on se mikä määrää.

Pidän Huhtaa ja Nevanpäätä hörhöinä, jotka huutavat omia ennakkoluulojaan somessa.

Vain juttujen kopiointi... Niin, kysymys on tietyistä säännöistä, joidenka sisällä lehtien pitää toimia. MV-lehdestä yritetään tehdä marttyyria, vaikka vastaavia tarinoita julkaisevia blogeja löytyy lukematon määrä.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Vain juttujen kopiointi... Niin, kysymys on tietyistä säännöistä, joidenka sisällä lehtien pitää toimia. MV-lehdestä yritetään tehdä marttyyria, vaikka vastaavia tarinoita julkaisevia blogeja löytyy lukematon määrä.
No totta, mutta MV-lehti on kuitenkin vähän erilainen (sanomalehtimaisempi) sisällöltään kuin blogi. Ja onhan Nevanpää hörhö, enkä ikinä antaisi ääntäni hänelle (jos saisin äänestää puheenjohtajaa) mutta olen osin samoilla linjoilla hänen kanssaan Suomalaisesta mediasta.

Ja kyllä mä sentteri olin noista kunnianloukkausjutuistakin ja rekisteririkoksesta tietoinen mutta oon käsittänyt että ne henkilöityvät itse Janitskiniin eivätkä MV-lehteen. Ainakin uutisoinnissa on puhuttu herran nimestä. Rekisterijuttuhan taisi koskea ihan eri nettisivustoakin. Ja kunnianloukkauksista taitaa suurin osa olla niitä kun ovat julkistaneet rikoksen tekijöiden nimiä tai sitten vähän annatettu eräille kotitarvejuristeille.

Kyllä tuosta lehdestä ihan hyvä saataisiin kunhan toimittajakunta hiukan muuttuisi ja pahimmat rönsyt kitkettäisiin pois. Rahoitus tietty olisi vielä suurempi ongelma, kun asiallisille toimittajille tarttis jotain maksaakin ja vasemmisto on boikottikampanjallaan vienyt mainostulot.

:D

EDIT: (antakaa modet vaan kakkua saatana. johan tässä on taas vierähtänyt ilman. painakaa rajakit sitä rapsanappulaa niin että sormi täräjää. musta tulee sanavvapauven marttyyri. aijon jatkaa sisällöttömien viestien suoltamista vank... kakkosnickillä)

Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No totta, mutta MV-lehti on kuitenkin vähän erilainen (sanomalehtimaisempi) sisällöltään kuin blogi. Ja onhan Nevanpää hörhö, enkä ikinä antaisi ääntäni hänelle (jos saisin äänestää puheenjohtajaa) mutta olen osin samoilla linjoilla hänen kanssaan Suomalaisesta mediasta.

Ja kyllä mä sentteri olin noista kunnianloukkausjutuistakin ja rekisteririkoksesta tietoinen mutta oon käsittänyt että ne henkilöityvät itse Janitskiniin eivätkä MV-lehteen. Ainakin uutisoinnissa on puhuttu herran nimestä. Rekisterijuttuhan taisi koskea ihan eri nettisivustoakin. Ja kunnianloukkauksista taitaa suurin osa olla niitä kun ovat julkistaneet rikoksen tekijöiden nimiä tai sitten vähän annatettu eräille kotitarvejuristeille.

Kyllä tuosta lehdestä ihan hyvä saataisiin kunhan toimittajakunta hiukan muuttuisi ja pahimmat rönsyt kitkettäisiin pois. Rahoitus tietty olisi vielä suurempi ongelma, kun asiallisille toimittajille tarttis jotain maksaakin ja vasemmisto on boikottikampanjallaan vienyt mainostulot.

Kyse on vain ja ainoastaan lain noudattamisesta, ei viranomaisten vainosta tms. MV-lehti tuntuu olevan pienen ryhmän puuhastelua, muutenhan lehdellä olisi mainostuloja. Janitskin YouTube haastattelua taisi katsoa parhaimmillaan parituhatta ihmistä.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
a @heavy, miksi valtamediassa sitten tehdään juttuja noista jotka itkevät palautustaan (loppuviimeksi kyllä aika pienestä prosentista) tai surkutellaan sitä kun jollekin ei kelpaa tarjottu ruoka.
Täytyy sanoa että minä en ole huomannut esim. uutisointia jossa olisi jotenkin "surkuteltu" ruuan kelpaamattomuudella. Esim tämän valtakunnan "ykkössuvakkimedian" uutinen ei sisällä lainkaan mitään arvolatausta:
Huono ruoka ja asuinolot saivat kymmenet turvapaikanhakijat kadulle –poliisi pelkää asenteiden koventuvan | Yle Uutiset | yle.fi

Saatikka sitten että välillä jätetään mainitsematta esimerkiksi rikollisen ihon väri tai status rikostilanteissa vaikka saattaapa olla että sen mainitsemisessa voi olla hyötyä rikoksen selvittämisessä.
Minä olen kyllä nähnyt ihan asiallisia tuntomerkkejä jopa ihon väristä. Esim. tässä IL:n tuoreessa uutisessa kerrotaan että osalla tekijöistä on ulkomaalaiset juuret: 15-vuotias pahoinpideltiin ja työnnettiin mereen - Oulun poliisi teki läpimurron pahoinpitelytutkinnassa

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No totta, mutta MV-lehti on kuitenkin vähän erilainen (sanomalehtimaisempi) sisällöltään kuin blogi. Ja onhan Nevanpää hörhö, enkä ikinä antaisi ääntäni hänelle (jos saisin äänestää puheenjohtajaa) mutta olen osin samoilla linjoilla hänen kanssaan Suomalaisesta mediasta...

Perussuomalaisten johto on eri mieltä Nevanpään ja sinun kanssa.

Puhdistuksia vaatineen perussuomalaisen puheille tyrmäys omilta: "Alittanut käytöksen rajat" | Yle Uutiset | yle.fi

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Juuri kerrottu useammassakin mediassa, että Hanna Mäntylä jättää ministerinsalkkunsa, ja uudeksi ministeriksi nousee Pirkko Mattila. Syytä ei ole kerrottu. Normaalia salkkujen kierrätystä, vai jotain muuta?

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sama kuin hallitusketjuunkin: Mäntylän lähipiirissä on parantumaton sairastapaus. Näin kertoi uusimaa.fi.

Suoraselkäinen ratkaisu Mäntylältä. Kuten hän itsekin sanoo YLE:n haastattelussa, ei tehtävän hoito onnistu täyspainoisesti, jos haluaa samaan aikaan olla omaisensa tukena. Ikäviä hommia tällaiset.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Persusuomalaiset haluavat jatkaa taksiliikenteen sääntelyä: Perussuomalaiset pitävät yhä kiinni taksien sääntelystä | Perussuomalaiset | HS

Ei liene epäselvää kenellekään takseja käyttävälle että taksikuskit ovat perussuomalaisten vahvoja tukijoita. Sen verran älyvapaita mielipiteitä ainakin Stadin suharit jaksavat matkustajille jauhaa. Voisivat oikeastaan merkitä vaikka isoilla tarroilla PS tunnuksen auton kylkiin, jotta osaisi näiden urpojen kyytejä välttää.

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sillä lailla Martikainen. Persut on aikamoisessa syöksykierteessä, eivätkä nämä perseilijät auta yhtään. Riittääpähän taas uuninpanopojille kirjoitettavaa...

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Siellä on hieman Porvoossa astuttu korkin päälle: Kaupunginvaltuutettu Hannu Martikainen @ FB
Martikainen on näemmä pyytänyt anteeksi näitä kirjoituksiaan. Hän kertoo, ettei pyrkinyt loukkaamaan ketään henkilökohtaisesti vaan kyseessä oli sarja hölmöilyjä, joita hän jälkikäteen häpeää. Lisäksi Martikainen paljasti jättävänsä loppuvuoden valtuuston kokouksia väliin sairasloman takia.

Asiallinen pahoittelu Martikaiselta, mikä ehdottomasti oli tarpeen noiden seppohuhtamaisten kirjoitusten jälkeen.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/a...ettu-pahoittelee-havettaa-ja-nolottaa/6043896(Linkki Maikkarin uutiseen Martikaisen pahoittelusta)

Päihdeongelma synnyttäisi minussa muuten vain myötätuntoa, mutta kun päihde on alkoholi, joka hermostoa lamauttamalla poistaa estot, ja saa siten persu-poliitikot kertomaan kansalle puoliltaöin mitä oikeasti neekereistä ajattelevat, niin antakaa sitä popcornia vaan.

Soini ei siis olekaan pettänyt vaalilupauksiaan. Hän ei vaan ole saanut niitä ihan vielä läpi. Joten moittiminen onkin ollut turhaa. Olen siis pahoillani että minäkin olen nyt sitten ihan turhaan moittinut heti hallitusohjelman tultua julki.

Perussuomalaisia on moitittu ja mollattu. Turhaan. En ole pettänyt vaalilupauksiani. Kaikkea en ole saanut läpi, vielä.
Kiertäminen kannattaa | Timo Soini

Lähtisivät nyt kaikki rasistit ja rajakit tuolta satiaispuolueesta (copyright koira-oinonen) johonkin uuteen hörhöpuolueeseen niin hajoaisi tuokin paska, eikä olisi taas ensi vaalejakin sotkemassa.

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Niikko on tänään loistanut eduskunnassa, älykkyys loistaa kommenteista.
Perussuomalaisten tulevaisuuteen vaikuttaa aika paljon se miten näiden Niikkojen ja kumppanien käy ensi vaaleissa. Melko todennäköiseltä vaikuttaa nyt että vaalitappio tulee ja osa edustajista putoaa. Pienempi eduskuntaryhmä ei välttämättä ole ongelma jos sieltä siivotaan nämä Niikot pois, mutta jos taas käy niin että juuri he sinne jäävät niin hyvää yötä sitten vaan.

Perussuomalaisten edeltäjäpuolue SMP:lle kävi juuri niin. Vuoden 1991 eduskuntavaaleissa puolueen hihhuliosasto osasi keskittää äänensä lähes jokaisessa vaalipiirissä ja täysjärkiset edustajat putosivat kun sekopääuskovaiset jäivät. Ei kovinkaan yllättävää että puolue alkoi silloin lopullisesti kuolemaan kun eduskuntaryhmä poikkesi niin voimakkaasti keskivertoäänestäjistä ja pienellä puolueen sisäisellä änkyrävähemmistöllä oli ryhmässä enemmistö.

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ei herranjestas tuota eilistä show'ta, jonka Niikko ja Hakkarainen pistivät pystyyn. Hakkarainen päätti tylyttää homo- ja turvismyönteisiä kaksinaismoralismista (muslimit kun eivät homoseksuaaleista tykkää, mutta silti on ihmisiä, jotka kannattavat sekä pakolaisuutta että homoliittoja) väläyttämällä, että heidän kannattaisi käydä ehdottamassa miespuolisille muslimiturvapaikanhakijoille toistensa naimista.

Niikko onkin jo käsitelty joten ei hänestä enempää.

Tästä avioliittokohkaamisesta puuttuu vielä Hauvelin tykitys, vielähän toki on aikaa. Vai olisiko Pentti oppinut jotakin?

Kyllä persujen sympatiseeraaminen osaa joskus olla vaikeaa. Ei, en luultavasti tule PS:ää ihan lähitulevaisuudessa äänestämään, mm. näiden hörhöjen takia, mutta sympattua tulee.

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei herranjestas tuota eilistä show'ta, jonka Niikko ja Hakkarainen pistivät pystyyn. Hakkarainen päätti tylyttää homo- ja turvismyönteisiä kaksinaismoralismista (muslimit kun eivät homoseksuaaleista tykkää, mutta silti on ihmisiä, jotka kannattavat sekä pakolaisuutta että homoliittoja) väläyttämällä, että heidän kannattaisi käydä ehdottamassa miespuolisille muslimiturvapaikanhakijoille toistensa naimista.
.
Tuo Tepin show tarttis nähdä. Onko netissä? Linkkiä? En löytänyt..

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy