Heikkolahjaisillakin saa olla eduskunnassa edustus.
Ilmeisesti tykkäävät.Ehkä hänen äänestäjänsä tykkäävät.
Toisaalta luulen, että seuraavassa eduskunnassa heikkolahjaisilla ei enää ole yhtä monta edustajaa eduskunnassa kuin nyt.Kyllä kyllä mutta tuo 38 paikkaa on hieman liikaa.
Toisaalta luulen, että seuraavassa eduskunnassa heikkolahjaisilla ei enää ole yhtä monta edustajaa eduskunnassa kuin nyt.
Se vaatisi kansanedustajien määrän supistamisen nykyisestä 200 esimerkiksi 100 kansanedustajaan,
Suomeen tuli ajalla 1.-10.1.2016 Migrin mukaan 328 turvapaikanhakijaa ja tämä hiljaisena talviaikana. Ennakoi isoja lukuja keväästä alkaen, mutta niihin ei edelleenkään varauduta eikä edes persut nosta asiaa esille. Onko niin, että persuillekin sopii oinoset, hakkaraiset ja katupartiot keskustelun ytimessä, jotta ongelmalliset asiat eivät nouse esille?
OT: Kuinka paljon samassa ajassa lähti eri syistä edellistä saapumiserää pois Suomesta?
Ihan puhtaasta mielenkiinosta: mistä mieleesi tuli tällainen OT-kysymys ja miksi oletat ettlä minun pitäisi kaivaa siihen vastaus?
Ajattelin, että tiedät päivittäisen nettotilanteen, kun tunnut tilastoista olevan kiinnostunut. Lehtijuttujen perusteella turvapaikanhakijoita taitaa lähteä enemmän tällä hetkellä kuin niitä tulee.
Miksi suvaitsevainen tuulettelee turvapaikanhakijoiden poistumisilla? Eivät he voi palata sodan, vihan ja kuoleman keskelle, vaan tarvitsevat suojeluamme, eikö? Eikö pitäisi rakentaa rajoille ihmismuureja ja vedota hallitukseen, että heitä ei päästettäisi pois, koska silloin he joutuvat hengenvaaraan ja emme voi taata, että heidän ihmis ja perusoikeutensa toteutuvat. Ja miten käy Suomen talouden, kun kestävyysvajeen korjaajat ja viennin edistäjät lähtevät pois?
Me olemme velkaa, koska Väinämöinen, festariraiskaukset, Slussenin sissit, evakot, sotalapset, Pohjanmaan puukkojunkkarit, ym..
Ajattelin, että tiedät päivittäisen nettotilanteen, kun tunnut tilastoista olevan kiinnostunut. Lehtijuttujen perusteella turvapaikanhakijoita taitaa lähteä enemmän tällä hetkellä kuin niitä tulee.
Tietysti lainaamasi viesti oli provo, mutta on tuossa sen verran pointtiakin, että kyllähän tämän kriisin aikana on käytetty harvinaisen paljon epärationaalisia perusteluja maahantulijoiden puolesta. Näitä tunteisiin vetoavia perusteluja on heitetty vailla todellista ymmärrystä kokonaiskuvasta ja samalla rasistikorttia on kaivettu herkästi, mikäli joku on esittänyt ihan aiheellisia epäilyjä perustelujen pitävyyden suhteen.Loistava esimerkki viesti tämän päivän pakolaiskeskustelusta, kiitos Dee!
Ihmetteleekö joku vielä miksi tälläkään palstalla ei synny tavoitehakuista pakolaiskeskustelua?
Tietysti lainaamasi viesti oli provo, mutta on tuossa sen verran pointtiakin, että kyllähän tämän kriisin aikana on käytetty harvinaisen paljon epärationaalisia perusteluja maahantulijoiden puolesta. Näitä tunteisiin vetoavia perusteluja on heitetty vailla todellista ymmärrystä kokonaiskuvasta ja samalla rasistikorttia on kaivettu herkästi, mikäli joku on esittänyt ihan aiheellisia epäilyjä perustelujen pitävyyden suhteen.
Tietysti lainaamasi viesti oli provo, mutta on tuossa sen verran pointtiakin, että kyllähän tämän kriisin aikana on käytetty harvinaisen paljon epärationaalisia perusteluja maahantulijoiden puolesta. Näitä tunteisiin vetoavia perusteluja on heitetty vailla todellista ymmärrystä kokonaiskuvasta ja samalla rasistikorttia on kaivettu herkästi, mikäli joku on esittänyt ihan aiheellisia epäilyjä perustelujen pitävyyden suhteen.
Turvapaikanhakijoiden kohdalla termi taitaa olla käännyttäminen eikä karkoittaminen. Niitä tehdään runsaasti enemmän kuin noita mainitsemiasi karkoittamisia.Suomesta karkotettiin viime vuonna noin 90 ulkomaalaista, mutta Migrin mukaan lukuun eivät sisälly pakolaiset/turvapaikanhakijat.
Esimerkiksi Jatkoajan keskusteluissa mua on hämmästyttänyt ihan fiksujen turvapaikkamyönteisten henkilöiden vaikeus myöntää yhtään esiin noussutta ongelmaa todelliseksi puhumattakaan siitä, että osattaisiin hahmottaa mitä tapahtuu sanotaan 3-6 vuoden sisällä. Kyse ei ole ainakaan siitä, että heillä ei olisi aikaa perehtyä tilanteeseen, sillä niin uskomattomia määriä irrelevantteja tekstejä ja linkkejä perusteluineen he postaavat. Eikä tämä ole mitenkään Jatkoajan ongelma vaan suuressa määrin koko suomalaisen ja itse asiassa länsi-eurooppalaisen median ja uutisoinnin ongelma. Voidaan puhua median ja somen kriisistä. Ainakin yksi syy moiseen voisi olla se, että ihmiset eivät halua uskoa EU:n ja omien länsimyönteisten hallitustensa pettävän heidät ja tämän takia turvapaikanhakija- ja pakolaistilannetta kaunistellaan ja halutaan uskoa, kuinka tämä kaikki on hyväksi meille ja asiasta eri mieltä olevat ovat rasisteja yms.
Turvapaikanhakijoiden kohdalla termi taitaa olla käännyttäminen eikä karkoittaminen. Niitä tehdään runsaasti enemmän kuin noita mainitsemiasi karkoittamisia.
Eikun tämäkin on ajojahti. Oinonen vain kertoi totuuden. Tai vähän muunteli ja väritti, mutta totuuden. Miksei kukaan ole huolissaan siitä itse raiskauksesta? Miksi ne ajojahtisoi Oinosta, vaikka se vaan kiinnitti huomiota tärkeään ongelmaan. Ainut virhe koko uutisessa on Oinosen jahtaaminen!
Itse jätin nämä keskustelut, koska en viitsi tämän tyylistä keskustelua, toisten nimittely ja itsensä korottaminen ei paljoa vaadi.