Kyllähän tämä tataa olla Suomen poliittisen historian suurin kusetus. Olen vähän yllättänyt, että sen on tähän mennessä jo puolet persuja äänestäneistäkin tajunnut.Tekisi mieli kysyä, kuinka te kehtaatte, ja kyllähän te kehtaatte.
Kyllähän tämä tataa olla Suomen poliittisen historian suurin kusetus. Olen vähän yllättänyt, että sen on tähän mennessä jo puolet persuja äänestäneistäkin tajunnut.Tekisi mieli kysyä, kuinka te kehtaatte, ja kyllähän te kehtaatte.
Vielä yllättyneempi olen siitä, että alun perin äänestivät. Mutta oppia ikä kaikki.Kyllähän tämä tataa olla Suomen poliittisen historian suurin kusetus. Olen vähän yllättänyt, että sen on tähän mennessä jo puolet persuja äänestäneistäkin tajunnut.
No kyllähän tuota porukkaa Suomesta löytyy. Luo kuitenkin tulevaisuuden uskoa, että osalla heistä on järkeä ymmärtää ja gallupissakin uskallusta myöntää tekemänsä virhe.Vielä yllättyneempi olen siitä, että alunperin äänestivät. Mutta oppia ikä kaikki.
Vielä yllättyneempi olen siitä, että alun perin äänestivät. Mutta oppia ikä kaikki.
Lähtee herkästi off-topiciksi, mutta jos lyhyesti kerrot, mitä puoluetta näiden olisi kannattanut äänestää persujen sijasta?
Niinpä sisällön osalta voidaan käsitellä vaikkapa Sveitsiä, Itävaltaa tai Saksaa. Otetaan Saksa. Merkel huomasi että nyt meni overiksi ja kannatus lähti laskuun ja Saksan maahanmuuttokriittisten kannatus nousuun. Mitä teki Merkel? Pistää rajaa kiinni, maksattaa sen EU:lla. Tuosta vaan. Ihmisoikeudet, sopimukset? Helvettiin kaikki!
Kysymys: kuka voi väittää vakavalla naamalla ettei Merkelin toimia ohjannut myös kannatuslukemat ja halu estää Saksan maahanmuuttokriittisten nousua?
Niinpä.
Lähtee herkästi off-topiciksi, mutta jos lyhyesti kerrot, mitä puoluetta näiden olisi kannattanut äänestää persujen sijasta?
Nimenomaan. Ei tossa paljon vaihtareita ole/ollut.
Jollekin realismi- tms.puolueelle olisi kyllä tilausta. Ainakin täällä päässä intternettiä.
Jotain puoluetta jolla on joku selkeä Soinin kyseisen vaalilupauksen raameihin mahtuva näkemys taloudesta, tulonjaosta ja hyvinvoinnista ja sen mukainen poliittinen linja, tai nyt ylipäätään edes jokin poliittinen linja. Esim. demarit ovat toiseksi suurimpana puolueena ollessaan onnistuneet jarruttamaan eriarvoistumista paremmin kuin persut, vaikka ovatkin olleet myös eriarvoistavia päätöksiä tekemässä, uusliberalismille kun ei ole juuri oppositiota ollut. Ja enimmäkseen demareitahan se persujengi taisi ennen äänestääkin. Tai ainakin se puoli persujengistä joka ei herännyt peräkammareistaan vasta halla-ahon kutsuhuutoon.Lähtee herkästi off-topiciksi, mutta jos lyhyesti kerrot, mitä puoluetta näiden olisi kannattanut äänestää persujen sijasta?
Ei pidä kuitenkaan unohtaa, että persut ovat tehneet merkittävän teon suomalaisen parlamentarismin kehittämiseksi puhemies Lohelan kiellettyä naiskansanedustajia paljastamasta eduskunnassa olkapäätään. Minusta asia pitäisi käsitellä tapauskohtaisesti. Esim. Jaana Pelkoselle voitaisiin sallia hyvinkin paljastava pukeutuminen, kun taas joillekin muille voitaisiin sallia tai ehkä jopa suositella hyvinkin peittävää pukeutumista.
Tuossa taas Korkki kertoo oman versionsa asiasta. Senkään todenperäisyydestä ei ole mitään varmuutta. Ehkä juttu meni noin, ehkä Korkki haluaa vastaisuuden varalle mielistellä puhemiestä tai ehkä hän halusi näpäyttää jotain kollegaansa tms. Ainoa mikä asiassa on selvää, on se, että siinä vietiin puhemiestyttöstä julkisuudessa kuin litran mittaa.Jari Korkki taustoittaa blogissaan tätä perussuomalaisen puhemiehen `ahdasmielisyydestä` kummunnutta pukukoodi-gatea. Eli miten se nyt menikään:
Jari Korkki: Puhemies kuplassa | Yle Uutiset | yle.fi
Tuossa taas Korkki kertoo oman versionsa asiasta. Senkään todenperäisyydestä ei ole mitään varmuutta. Ehkä juttu meni noin, ehkä Korkki haluaa vastaisuuden varalle mielistellä puhemiestä tai ehkä hän halusi näpäyttää jotain kollegaansa tms. Ainoa mikä asiassa on selvää, on se, että siinä vietiin puhemiestyttöstä julkisuudessa kuin litran mittaa.
Jari Korkki taustoittaa blogissaan tätä perussuomalaisen puhemiehen `ahdasmielisyydestä` kummunnutta pukukoodi-gatea. Eli miten se nyt menikään:
Jari Korkki: Puhemies kuplassa | Yle Uutiset | yle.fi
Nyt on pakko kysyä miten joku voi olla yllättynyt siitä, että "Jytky" tuli. Ketä "niiden" olisi pitänyt äänestää??? SDP:tä ja unelmahöttöä... Vihreitä???Vielä yllättyneempi olen siitä, että alun perin äänestivät. Mutta oppia ikä kaikki.
Siis perusduunariahan persut eivät tosiaan ole pettäneet, ja yhteiskunnan vähäosaisista, ympäristöstä ja ilmastonmuutoksesta, ja kansantalouden pitkän aikavälin kehityksestä piittaamattoman perusduunarin kannattaa edelleen äänestää persuja. Mutta puolet persuista on pettynyt johonkin ja tämän hetkisen mielipiteensä mukaan lakannut äänestämästä.Nyt on pakko kysyä miten joku voi olla yllättynyt siitä, että "Jytky" tuli. Ketä "niiden" olisi pitänyt äänestää??? SDP:tä ja unelmahöttöä... Vihreitä???
Tätyyy olla totaali urpo, jos ei tajunnut perussuomalaisten nousua. Ainoa puolue jolla oli tarjota edes jotain perusduunarille. nämä kaksi muuta itkee vain tukien vähyyttä eikä paskaakaan välitä siitä, joka tienaa rahansa työllä.
Onhan Soinilla yksi saavutus (jota ihan hehkuttikin) Solidaarisuusveron alarajan laskeminen.. taitaa vaan olla aika huono meriitti omien keskuudessa.
Vielä yllättyneempi olen siitä, että alun perin äänestivät. Mutta oppia ikä kaikki.
Sä nyt oikein alleviivaat sitä, että sun mielestä vika on vain ja ainoastaan siinä, kuka tekee eli PS
ei tarvitse mamu-asioissa oppositiosta välittää lainkaan. Sitä ei ole Suomessa, päinvastoin kuin muissa länsimaissa
Siis perusduunariahan persut eivät tosiaan ole pettäneet, ja yhteiskunnan vähäosaisista, ympäristöstä ja ilmastonmuutoksesta, ja kansantalouden pitkän aikavälin kehityksestä piittaamattoman perusduunarin kannattaa edelleen äänestää persuja. Mutta puolet persuista on pettynyt johonkin ja tämän hetkisen mielipiteensä mukaan lakannut äänestämästä........
.
Nyt on pakko kysyä miten joku voi olla yllättynyt siitä, että "Jytky" tuli. Ketä "niiden" olisi pitänyt äänestää???