Onhan aseisiin jo tartuttu vaikka uhriksi onkin valikoitunut toistaiseksi vain vihervassareita ja homoja.
Kerrotko lisää tästä aseisiin tarttumisesta?
Sisällissodan jälkeen täällä on aina ollut näitä ääripää ajattelijoita, mutta vuosikymmeniin ei mitään merkittävämpää "aseisiintarttumista" ole tapahtunut, vaikka niin oikea kuin vasen ääripää mouhottaa omiensa keskuudessa milloin minkäkin moista kiihkomeuhaamista, mutta tähän mennessä pahin tapahtuma taitaa olla lätkämailojen kanssa huiskimaan menneet anarkistinuoret, joiden olisi syytä vain aikuistua. Ongelma on se, että pääosin nämä ääriryhmien edustajat ovat juurikin näitä yhteiskunnan "dropouteja", jotka suurimmilta osin ovat a)tyhmiä b)heillä on liikaa aikaa yksinään tai kavereidensa kanssa lietsoa vihaa jotakin tahoa kohtaan, kun ei ole oikeaa tahtoa tehdä omasta elämästään parempaa, niin keskitytään nillittämään "vääryyksistä" ja otetaan marttyyrin asema. Mukavampi se on kertoa kaikille, että edustaa aatetta kuin se, että on liian laiska hakeakseen töitä ja aikuistua. Tämä koskee niin vasemmisto- kuin oikeistosiipeä ja suurin osa näiden edustajista on vain elämäntapareppanoita. Toki on sitten ihan fiksujakin ihmisiä joukossa, mutta nämä jäävät vähemmistöön. Ja sokeutuvathan fiksutkin (loogisesti ja älyllisesti ajattelevat) ihmiset välillä milloin millekin ideologialle tai aatteelle. Joillekin se on jumala, ehkä Venäjä, toisille salaliittoteoriat ja joillekin äärioikeistolaisuus/-vasemmistolaisuus. Suurin osa on kuitenkin näitä helposti vedätettäviä hölmöläisiä, jotka kyllä kuulevat, mutta eivät kuuntele vasta-argumentteja, eivätkä myöskään omaa mitään lähdekritiikkiä jos tietolähde on omaa agendaa tukeva.
Koivuniemen herraa tässä maassa vielä tarvittaisiin ja paljon, kun nykyään tuntuu, että koko maailma ja suomalaiset mukaanlukien ovat vain vikiseviä luovuttajia, jotka mielummin näkevät vaivaa marttyyrinviitan asettelemiseen kuin jonkin asian edistämiseen aikuisten ihmisten tavoin. Kaikki ovat uhreja ja vikisevät ja vinkuvat, että Suomi on paska maa ja tukia pitäisi saada enemmän kun ei ole varaa siihen ja tuohon. Homma on niin helvetin yksinkertainen, että menkööt töihin, niin on varaa. Nykyään kuvitellaan, että on ok vain istua himassa päivät pitkät mouhottamassa hommafoorumeilla tai lätkämailanheiluttelijasivustoilla, sekä samalla yhteiskunnan pitäisi elättää. Täällä on asiat ihan saatanan hyvin työttömälläkin, että en vain voi käsittää, miten joku kehtaa vikistä ettei kaljanjuonnin ohella riitä rahat uuteen iPhoneen. Tukijärjestelmässä tottakai on hiomisen varaa, mutta se ei ole saatavien etuuksien määrässä, paitsi että ne on ehkä liian korkeita, koska on vain liian helppoa levätä laakereillaan.
Itse olen toista kuukautta työtön ja tietyllä tapaa se hävettää, mitä ei ikävä kyllä voi sanoa suuresta osasta muita samalla statuksella eläviä. Minua ei siis hävetä itsessään hirveästi se, että olen työtön, vaan muiden rahoilla eläminen. Minulla on elämässäni tavoitteita ja työnhaku on päällä, sekä yksi suurimmista motiiveistani on siirtyä yhteiskunnan elätistä elättäjäksi, tietysti oman elämän sisällön ja tavoitteiden palvelemisen lisäksi, sillä onhan työttömänä oleminen myös ihan vitun tylsää.
Sori, lähti vähän laukalle, jatkan hakemuksien lähettelyä.