Perussuomalaiset

  • 5 568 754
  • 44 578

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
En ole tyttöblogin pitäjä/kirjoittaja - en ole puhunut tappamisesta.
En sitten ymmärrä tuota vastausta minun postaukseeni jossa kysyin että eikö tuo tappamisesta puhuminen ole ylilyönti niin vastasit näin:

"Tyttöblogi saa nyt kirjoittaa mitä haluaa, mutta Immosen itsensä mukaan....X ja Y"

Erehdyin että vastasit minulle ja että vastauksesi liittyi mitenkään kysymykseeni. Virheeni johtui pitkälti siitä että lainasit minun tekstiäni.

My bad.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Minusta aitoa monikulttuurisuutta edistäisi myös se, että humanitaariset maahanmuuttajat sijoitettaisiin asumaan ympäri kaupunkia, eikä tungettaisi heitä omiin lähiöihinsä kauas kantakaupungista.

Itä-Pasilassa maahanmuuttajien osuus yli 22% ja suurimpana kieliryhmänä somalit. Silti siellä eletään onnellisessa punaviherkuplassa jossa persut on vasta neljänneksi suurin puolue. Ei tämä tietysti sinulle kelpaa mutta tässä kuitenkin esimerkki kantakaupungista.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
En sitten ymmärrä tuota vastausta minun postaukseeni jossa kysyin että eikö tuo tappamisesta puhuminen ole ylilyönti niin vastasit näin:

"Tyttöblogi saa nyt kirjoittaa mitä haluaa, mutta Immosen itsensä mukaan....X ja Y"

Erehdyin että vastasit minulle ja että vastauksesi liittyi mitenkään kysymykseeni. Virheeni johtui pitkälti siitä että lainasit minun tekstiäni.

My bad.

Niin korostin sitä, että tyttöblogi kirjoittakoon oman tulkintansa Immosen näkemyksistä haluamansa tavalla. Itse en antaisi laittaisi juurikaan painoarvoa nimettömän blogikirjoittajan tekstiin.

Sen sijaan enemmän painoarvoa Immosen arvomaailman arvioimiseen laittaisin herran itsensä antamiin kommentteihin / asioihin mitkä hän "allekirjoittaa". Tämän vuoksi korostin kohdan "Immonen ei halua...", kun lainasin tekstiäsi.
 
Itä-Pasilassa maahanmuuttajien osuus yli 22% ja suurimpana kieliryhmänä somalit. Silti siellä eletään onnellisessa punaviherkuplassa jossa persut on vasta neljänneksi suurin puolue. .

Siellä on kuitenkin persujen kannatus 13,7 prosenttia. Siinä mielessä esim. Ullanlinna on paljon mukavampi paikka, sillä siellä persujen kannatus on alle neljä prosenttia, ja vihreillä yli neljä kertaa suurempi kannatus kuin persuilla. Eikö olisi järkevää sijoittaa sinne Ullanlinnaan huomattavasti nykyistä enemmän humanitaarisia maahanmuuttajia, kun siellä on noin vähän rasistipuolueen kannattajia?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Noniinno, kun luki tuota Immosen Facebook-sivuston kommenttikenttiä, niin minulle ainakin tuli siitä porukasta kuva, että pienellä lisälietsomisella porukka oikeasti tarttuu aseisiin.

Onhan aseisiin jo tartuttu vaikka uhriksi onkin valikoitunut toistaiseksi vain vihervassareita ja homoja.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Siellä on kuitenkin persujen kannatus 13,7 prosenttia. Siinä mielessä esim. Ullanlinna on paljon mukavampi paikka, sillä siellä persujen kannatus on alle neljä prosenttia, ja vihreillä yli neljä kertaa suurempi kannatus kuin persuilla. Eikö olisi järkevää sijoittaa sinne Ullanlinnaan huomattavasti nykyistä enemmän humanitaarisia maahanmuuttajia, kun siellä on noin vähän rasistipuolueen kannattajia?

Minä muuten olen ullanlinnalalainen ja uskallan väittää, että mikäli johonkin tähän Johanneksen kentän kulmille tai Tähtitorninmäen kupeeseen olisi avautumassa pakolaiskeskus, niin paikallinen Kamppi-Eira- lehti olisi täynnä helvetin vihaisia kommentteja.

Uskoisin, että me ullanlinnalaiset olemme tyytyväisiä tämänhetkiseen tilanteeseen, eli ei vastaanottokeskuksia tänne, kiitos. Tuo jokin lähellä Viiskulmaa sijaitseva pultsarien yömajakin keräsi ihan älyttömästi vastustusta ja kapuloita rattaisiin.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Siellä on kuitenkin persujen kannatus 13,7 prosenttia.

Eli persut on siellä neljänneksi suurin puolue ja enemmistö elää onnellisena eikä tunnusta heidän pelkojansa. Punaviherkuplahan piti olla vain siellä missä ei ole mamuja. Miten sinä selität tämän? Kaikkea muuta tietysti olet valmis selittelemään.
 
Minä muuten olen ullanlinnalalainen ja uskallan väittää, että mikäli johonkin tähän Johanneksen kentän kulmille tai Tähtitorninmäen kupeeseen olisi avautumassa pakolaiskeskus, niin paikallinen Kamppi-Eira- lehti olisi täynnä helvetin vihaisia kommentteja.

Uskoisin, että me ullanlinnalaiset olemme tyytyväisiä tämänhetkiseen tilanteeseen, eli ei vastaanottokeskuksia tänne, kiitos. Tuo jokin lähellä Viiskulmaa sijaitseva pultsarien yömajakin keräsi ihan älyttömästi vastustusta ja kapuloita rattaisiin.

Tämä vaikuttaa nyt aika kovasti siltä, että rinnastat pakolaiset pultsareihin. Aika rankkaa tekstiä.
 
Punaviherkuplahan piti olla vain siellä missä ei ole mamuja. Miten sinä selität tämän?

Missä kohtaa mä olen väittänyt, että Itä-Pasilassa elettäisiin punaviherkuplassa? Mun mielestä Itä-Pasila vaikuttaa ainakin puoluekannatuslukujen perusteella Kallioon verrattuna hyvin taantumukselliselta alueelta. Siellä vihreiden ja vasemmistoliiton yhteinen kannatus on 36 prosenttia, kun se Kalliossa on yli 50 prosenttia.

Mun käsittääkseni Hesassa on maahanmuuttajia ihan joka puolella, myös Eirassa ja Ullanlinnassa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tämä vaikuttaa nyt aika kovasti siltä, että rinnastat pakolaiset pultsareihin. Aika rankkaa tekstiä.

Ymmärsitkö varmasti pointtini? Olen siis samaa mieltä kanssasi.

Me ullanlinnalaiset saatamme näyttäytyä suurelta osin liberaalina porukkana ja varmasti mm. Vihreiden kannatus alueellamme on huomattavasti korkeampi kuin persu-junttien. Todellisuudessa olemme kuitenkin Nimbyja, meille käy pakolaiskeskus Punkalaitumella tai Pasilassa, ei oman kotimme vieressä.

En jaksa olla tekopyhä, myönnän tämä asian. Pultsari-vertauksella ei ollut tarkoitus rinnastaa mamua pultsariin, vaan muistelin vaan, että ei tämän alueen liberaali poppoo todellisuudessa ole valmis katselemaan mitään suurta erilaisuutta, puhumattakaan köyhyydestä ja asunnottomuudesta.

Alueella asuu kylläkin "mamuja", mutta he ovat suurlähetystöjen henkilöstöä jne.
 
Me ullanlinnalaiset saatamme näyttäytyä suurelta osin liberaalina porukkana ja varmasti mm. Vihreiden kannatus alueellamme on huomattavasti korkeampi kuin persu-junttien. Todellisuudessa olemme kuitenkin Nimbyja, meille käy pakolaiskeskus Punkalaitumella tai Pasilassa, ei oman kotimme vieressä.

Vihreitä äänestävät ullanlinnalaiset eivät varmasti ajattele noin, sillä he ovat aidosti suvaitsevaista väkeä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Mun mielestä Itä-Pasila vaikuttaa ainakin puoluekannatuslukujen perusteella Kallioon verrattuna hyvin taantumukselliselta alueelta. Siellä vihreiden ja vasemmistoliiton yhteinen kannatus on 36 prosenttia, kun se Kalliossa on yli 50 prosenttia.

Asia selvä :D Muista kuitenkin Itä-Pasila kun lässytät siitä miten maahanmuuttajat eivät kelpaa kantakaupungin alueelle ja siellä missä ovatkaan ovat pelättyä porukkaa jossa tangossa ylimpänä heiluu persujen lippu.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Vihreitä äänestävät ullanlinnalaiset eivät varmasti ajattele noin, sillä he ovat aidosti suvaitsevaista väkeä.

Siinä vaiheessa, kun Norssin koulun pihalla ja tähtitorninmäen koirapuistossa olisi mustakaapuista väkeä oikein urakalla, niin epäilen suvaitsevaisuuden karisevan. Olen asunut täällä vuodesta 2008, ullanlinnalaiset ovat klassista nimby-sakkia.

Enkä halua itsekään mitään pakolaiskeskusta tänne, kuten sanottua, niin en jaksa olla tekopyhä asian suhteen.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Noniinno, kun luki tuota Immosen Facebook-sivuston kommenttikenttiä, niin minulle ainakin tuli siitä porukasta kuva, että pienellä lisälietsomisella porukka oikeasti tarttuu aseisiin.

Niinno, eikös ole Kokoomus, joka toistaiseksi tappaa maahanmuuttajia? Eikä siihen edes tarvittu aseita, kun levitettiin stubbilaista suvaitsevaisuutta.

Nuo uhriutumiset ovat kyllä siinä mielessä aika lailla yliampuvia, kun kyse on kuitenkin loppujen lopuksi tietokonekirjoittelusta. Oli teksti sitten kuinka vammaista hyvänsä. Kuitenkin ihan reaalimaailmassa valkoisia tyttöjä joukkoraiskataan ja heistä tehdään ihmissoihtuja. Suomalaisia piestään randomisti suomalaisuuden takia ja näistä sitten pitää vaieta ja paheksua niitä, jotka tekijöitä solvaavat esim. nettikeskusteluissa.

Tom Packalenilta hyvä kannanotto!
 
Viimeksi muokattu:
Muista kuitenkin Itä-Pasila kun lässytät siitä miten maahanmuuttajat eivät kelpaa kantakaupungin alueelle ja siellä missä ovatkaan ovat pelättyä porukkaa jossa tangossa ylimpänä heiluu persujen lippu.

Minä en ole missään kohtaa väittänyt, että maahanmuuttajat eivät kelpaa kantakaupungin alueelle, tai että he olisivat pelättyä porukkaa. Esim. Ullanlinnassa asuu paljon maahanmuuttajia, kuten nimimerkki MustatKortitkin tuossa viestissä #14641 toteaa.

Minä kannatan sitä, että humanitaarisia maahanmuuttajia sijoitettaisiin selvästi nykyistä runsaammin myös sellaisiin kaupunginosiin kuin Eira, Munkkiniemi ja Ullanlinna. Oletko tässä asiassa kanssani samoilla linjoilla? Asuuko sinun naapurissasi paljon humanitaarisia maahanmuuttajia?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Todellisuudessa olemme kuitenkin Nimbyja, meille käy pakolaiskeskus Punkalaitumella tai Pasilassa, ei oman kotimme vieressä.

Todellisuudessa Helsingin vastaanottokeskukset ovat Kalliossa ja Punavuoressa. Mutta elä sinä nyt omassa todellisuudessasi. Pakolaisten sijoittamisesta lienee vastuussa Helsingin kaupunki vuokra-asuntotarjontoineen. Tiedoksi sinullekin ettei Kallioon asukkaat valikoidu sen vuoksi että se olisi joku impivaara. Hyvin monikulttuurinen alue kaiken kaikkiaan. Kannattaa joskus käydä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä tarkoitat tuolla keskustelulla? Reaktiot Immosen tekstiin ovat mielestäni myös mediassa näyttäneet siltä, että Suomi on tällä hetkellä täysin turvallinen valtio, eikä huolta hengenmenetyksestä ole olemassa. Olettaen nyt, että tämä kommentti ja huoli edes on aito sellainen.

Suomessa Immosen käyttämä retoriikka edustaa ääripäätä, tämän tajunnee suurin osa maahanmuuttajistakin.

Käy tutustumassa alkuperäiseen Immosen postaukseen hänen facesivulla ja lue myös kommentointi. Siellä esiintyy aika rankkaa tekstiä, väkivallalla ainakin flirttaillaan. Tätä samaa esiintyy kyllä esim. Laura Huhtasaaren sivuilla. Kansanedustaja kirjoittaa kommentin ja tämän jälkeen keskustelu ryöpsähtää valloilleen. Immonen tai Huhtasaari eivät suitsi keskustelua mitenkään, joskus jopa heitetään bensaa liekkeihin. En yhtään ihmettele, vaikka jollekin jota keskustelu koskee tulisi turvaton olo.

Sinä muuten flirttailet jatkuvasti maahanmuutto vastaisten mielipiteiden kanssa. Korostat kovasti, ettet oikeasti ole samaa mieltä, mutta ymmärrät hyvin perustelua rasismia, pidät Halla-ahoa älykkäänä kaveriana, jota on mukava televisiossa seurata ja ne kiakkoviaraatkin tekivät tuhojaan. Olen seurannut tätä jo pidempään, ehkä sinun kannattaisi vaan astua kaapista ulos, eikä yrittää olla aina niin korrekti.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Lähinnä tässä keisissä ärsyttää ja ihmetyttää Immosen tyhmyys, mutta myös se kuinka vihervassarit ja media syyllistyvät tahalliseen väärin ymmärtämiseen, mikä on mielestäni vielä alhaisempaa kuin yksinkertainen tyhmyys.

Kertokaa nyt, vaikka mitä eroa on, vaikka näillä seuraavilla lauseilla.

"Taistelkaa vihapuhetta ja rasisteja vastaan!" (c) Paula SDP:stä.

"Taistelkaamme monikulttuurisuutta vastaan" (c) SS-Persu

Ja miettikää miksi vain toisessa näistä tapauksessa sana taistella tarkoittaa välittömästi mediassa vähintääkin valmiutta suorittaa joukkomurha ja tarttua aseisiin.

Se, että media ja vihervassarit tahalteen käsittävät noi Immosen sinäänsä hölmöt puheet tarkoituksella väärin on erittäin noloa ja kertoo jotain myös siitä millaiseen poliittiseen kulttuuriin ja mielipidefasismiin olemme ajautumassa. Immosen tekstiä saa ja pitää arvostella, mutta siinä vaiheessa mennään todella pahasti metsään, kun tartutaan johonkin Immosen kirjoituksen jyksittäiseen sanaan "taistella" ja pannaan se tarkoittamaan muka sitä, että Immonen olisi oikeasti varustamassa itseään ja kannattajiaan aseisiin.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Minä kannatan sitä, että humanitaarisia maahanmuuttaja sijoitettaisiin selvästi nykyistä runsaammin myös sellaisiin kaupunginosiin kuin Eira, Munkkiniemi ja Ullanlinna. Oletko tässä asiassa kanssani samoilla linjoilla? Asuuko sinun naapurissasi paljon humanitaarisia maahanmuuttajia?


Sikäli kun se lisäisi asumisen kustannuksia niin en kannata esimerkkiäsi. Vai tulisiko mielestäsi lisärahaa käyttää nimenomaan tuettuun asumiseen kaikkein kalleimmilla asuinalueilla vai voisiko tuolle rahalle olla parempaa käyttöä? Oma asuinalueeni on esille tuomani Itä-Pasila. Kyllä täällä asuu tietääkseni paljon humanitaarisia maahanmuuttajia.
 

Migron

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hommalla tuo aseiden jemmailu koteihin vallankumousta varten tuntuu olevan ainakin kerran kuussa toistuva muoti.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Todellisuudessa Helsingin vastaanottokeskukset ovat Kalliossa ja Punavuoressa. Mutta elä sinä nyt omassa todellisuudessasi. Pakolaisten sijoittamisesta lienee vastuussa Helsingin kaupunki vuokra-asuntotarjontoineen. Tiedoksi sinullekin ettei Kallioon asukkaat valikoidu sen vuoksi että se olisi joku impivaara. Hyvin monikulttuurinen alue kaiken kaikkiaan. Kannattaa joskus käydä.

Minä en ymmärrä, mikä tämä juttu nyt on. En yrittänyt väittää mitään mihinkään suuntaan, totesin vaan, ettei mamu-keskustelu ole kovin lähellä ullanlinnalaisten arkea ja elämänmenoa.

Ja mielestäni Kallio on hieno ja mukava alue, vierailen siellä usein.

Ilmeisesti edellisistä viesteistäni pyritään etsimään jotain rivien välistä, siitä ei kuitenkaan ole kyse. Tarkoitan kirjaimellisesti sitä, mitä kirjoitin, eli näkemykseni mukaan me ullanlinnalaiset olemme nimbyja.
 
Vai tulisiko mielestäsi lisärahaa käyttää nimenomaan tuettuun asumiseen kaikkein kalleimmilla asuinalueilla vai voisiko tuolle rahalle olla parempaa käyttöä?

Tulisi. Pitää muistaa se, että vaikka ne tuetut asunnot Ullanlinnassa ja Munkkiniemessä maksaisivat rahaa, ne myös rikastuttaisivat noita alueita suunnattomasti, sillä monikulttuurisuus on rikkaus. Minusta olisi reilua, että helsinkiläiset pääsisivät nauttimaan tuosta rikkaudesta riippumatta siitä, missä päin kaupunkia asuvat.

Omakin taloyhtiöni täällä Tampereella on halvoista neliöhinnoistaan huolimatta siinä mielessä hyvin köyhä, että etnisiltä taustoiltaan asukaskunta on hyvin homogeenistä. Se ei varmaksi ole hyväksi täällä asuville ihmisille ja rajoittaa meidän maailmankuvaamme.
 
Viimeksi muokattu:

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kertokaa nyt, vaikka mitä eroa on, vaikka näillä seuraavilla lauseilla.

"Taistelkaa vihapuhetta ja rasisteja vastaan!" (c) Paula SDP:stä.

"Taistelkaamme monikulttuurisuutta vastaan" (c) SS-Persu

Ja miettikää miksi vain toisessa näistä tapauksessa sana taistella tarkoittaa välittömästi mediassa vähintääkin valmiutta suorittaa joukkomurha ja tarttua aseisiin.
Ehkä siksi että jälkimmäiseen tyyliin lausujat ovat suorittaneet joukkomurhia ja tarttuneet aseisiin (Hitler, Breivik, ISIS) ja ensimmäiseen tyyliin lausujat ovat tarttuneet ipadeihin ja suorittaneet fb-päivityksen.

No mutta ei kun taisteluun kukin tahollaan, niin hyvä tästä tulee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös