Onhan
@Kirjoittelija :n jutussa siinä mielessä tuttua, että myönnän itsekin vähän nauttivani persujen menestyksestä, toki varmaan aika eri asioista johtuen, kuin Kirjoittelija. Minulle PS:n ympärillä pyörivä vasemmistolainen herhiläisparvi on aiheuttanut voimakkaan vastareaktion ja olen huomannut suorastaan puolustavani Soinia ja PS:a, koska koen tämän puheen vaalilupauksien pettämisestä ja Kreikka-paketeista olevan pahinta jeesustelua 2000-luvun suomalaisessa politiikassa.
Persut ei yksin kaada yhtäkään Kreikka-pakettia, se voi vastustaa niitä, kuten se on tehnytkin. Sanalla sanoen nyt julkaistut Suomen neuvottelulähtökohdat kertovat siitä, että Suomi kollektiivisesti kannatti mieluummin Kreikan (väliaikaista) euroeroa, kuin uusia paketteja.
Ottaen kuitenkin huomioon sen, ettei Soini tai edes Sipilä sanele sitä, miten EU Kreikan kanssa menettelee, jää Soinin vastustajien tarjoamaksi keinoksi kysyä, että "miksi ette eroa hallituksesta". Ähäkutti odottaakin jo kulman takana, eron tullen kysytään, miksi PS ei kanna vastuuta.
Muistan vuosia sitten - ennen PS:n jytkyjä - kirjoittaneeni tälle palstalle, että mielestäni Suomen politiikka kaipaisi kunnon tuuletusta, jotain vähän erilaista, sillä politiikkamme on yksinkertaisesti tylsää ja kolmen puolueen keskenään sopimaa. Olen ilolla seurannut PS:n nousua, vaikkeivät omaa Eurooppa-keskeistä ajatteluani kannatakaan ja luinpa jopa Soinin kirjan "Peruspomo".
Kirjassa oli paljon mielestäni ihan rehellistä peruspuhetta ja vinkkejä vasemmistollekin vaalityöhön. Ennen seuraavaa vaalikampanjaa suosittelen ostettavaksi myös Hakaniemen demaritoimistolle, mikäli eivät sitä ennen ole solidaarisesti sanoneet irti koko henkilöstöään.