Perussuomalaiset

  • 5 559 786
  • 44 541

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sun kanssa keskustelulla, @Geezer , on oma viihdearvonsa varsinkin silloin, kun vaihtoehtona on hotellihuoneessa tylsistyminen. Näin kotioloissa sun virheiden (tai siis niiden virheiden, joita sä et tee, mutta jotka kuitenkin on sun kirjoituksissa) korjaaminen ei ole ihan yhtä viihdyttävää, ainakaan pidemmän päälle. Näin yleisuteliaana ihmisenä, mä kuitenkin itseasiassa hiukan kiinnostuin siitä, missä mamut täällä Helsingissä asustelevat. En ole asiaa aiemmin sen kummemmin seurannut, joten uhrasin muutaman hetken asiaan perehtymiseen. Lopetan tuon aiemman länkytykseni, kun se on ruvennut muutenkin vähän rönsyilemään ja palaan siihen, mistä tämä viime päivien keskustelu alkoi, eli tähän sinun viestiisi.

Pikaisella vilkaisulla näyttäisi olevan niin, että alueet, joilla persut ovat suurin puolue, on erittäin paljon maahanmuuttajia. Vastaavasti niissä osissa Helsinkiä, joissa Vihreät keräsivät eniten ääniä, on vähän tai erittäin vähän monitulttuurista rikkautta.
Myöhemmissä keskusteluissa vihreiden ydinalueeksi on olet määritellyt Kallion ja persujen ydinalueeksi Malminkartanon ja Kivikon. Tuossa viimeisessä viestissäsi esimerkiksi väität, että Kalliossa on vihreiden seurana vain kourallinen Virolaisia ja Venäläisiä.

Helsingin kaupungin sivuilta löytyy näppärä kartta, johon saa näkymään kaikenlaista mielenkiintoista. Linkki karttaan: Pääkaupunkiseudun Palvelukartta . Tuolta kun klikkaat sieltä yläreunasta laatikkoa, missä lukee "Väestökartta..." ja valitset kohdan "Muunkieliset", niin saat näkyviin vieraskielisten sijoittumisen pääkaupunkiseudulla. Eli mitä lähemmäksi sinistä väriä mennään, niin sitä enemmän vieraskielisiä siinä paikalla asuu. Tiedot on marraskuulta 2013, eli pikkaisen vanhemmat, kuin hesarin jutussa, mutta tämähän on muuten paljon parempi ja tarkempi kartta. Tästähän voi zoomailla mamujen asuinpaikkoja tuollaisella korttelitasolla.

No mitäs tuolta sitten selviää. Katsoppas vaan, siellä Kalliossa on kovin paljon punaista ja jokunen melko sininenkin piste. Tuo Kallion alueella oleva väriläiskähän on itse asiassa ylivoimaisesti värikkäämpi, kuin Malminkartanon päällä olevat väriläiskät. Toisin sanoen, Kalliossa asuukin Vihreiden seurana paljon enemmän mamuja, kuin mitä Malminkartanossa asuu persujen seurana.

Kallion väripläntti näyttäsi olevan karkeasti ottaen samaa tasoa tuon Kivikko-Kontula väripläntin kanssa. Eli toisin sanoen Kalliossa asuukin vihreiden seurana karkeasti ottaen saman verran mamuja, kuin Kivikko-Kontula alueella persujen kanssa.

Eli Kalliossa asuu enemmän selkeästi enemmän mamuja, kuin Malminkartanossa ja saman verran, tai mahdollisesti hiukan vähemmän mamuja, kuin Kontula-Kivikko alueella.

Myth Busted.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Sun kanssa keskustelulla, @Geezer , on oma viihdearvonsa varsinkin silloin, kun vaihtoehtona on hotellihuoneessa tylsistyminen. Näin kotioloissa sun virheiden (tai siis niiden virheiden, joita sä et tee, mutta jotka kuitenkin on sun kirjoituksissa) korjaaminen ei ole ihan yhtä viihdyttävää, ainakaan pidemmän päälle. Näin yleisuteliaana ihmisenä, mä kuitenkin itseasiassa hiukan kiinnostuin siitä, missä mamut täällä Helsingissä asustelevat. En ole asiaa aiemmin sen kummemmin seurannut, joten uhrasin muutaman hetken asiaan perehtymiseen. Lopetan tuon aiemman länkytykseni, kun se on ruvennut muutenkin vähän rönsyilemään ja palaan siihen, mistä tämä viime päivien keskustelu alkoi, eli tähän sinun viestiisi.

Blah, blah, blah., ei mitään aiheeseen liittyvää


Myöhemmissä keskusteluissa vihreiden ydinalueeksi on olet määritellyt Kallion ja persujen ydinalueeksi Malminkartanon ja Kivikon. Tuossa viimeisessä viestissäsi esimerkiksi väität, että Kalliossa on vihreiden seurana vain kourallinen Virolaisia ja Venäläisiä.

Silkkaa valehtelua tai ymmärryksen puutetta, jonka voit korjata.. vaikka linkillä

Helsingin kaupungin sivuilta löytyy näppärä kartta, johon saa näkymään kaikenlaista mielenkiintoista. Linkki karttaan: Pääkaupunkiseudun Palvelukartta . Tuolta kun klikkaat sieltä yläreunasta laatikkoa, missä lukee "Väestökartta..." ja valitset kohdan "Muunkieliset", niin saat näkyviin vieraskielisten sijoittumisen pääkaupunkiseudulla. Eli mitä lähemmäksi sinistä väriä mennään, niin sitä enemmän vieraskielisiä siinä paikalla asuu. Tiedot on marraskuulta 2013, eli pikkaisen vanhemmat, kuin hesarin jutussa, mutta tämähän on muuten paljon parempi ja tarkempi kartta. Tästähän voi zoomailla mamujen asuinpaikkoja tuollaisella korttelitasolla.

Ja tällä ei edelleenkään ole mitään tekeistä sen kanssa,etteivätkö Vihreät olleet suurin puoluen pääsääntöisesti alueilla, joissa multikulti on vähäistä. Saati sen kanssa, etteikö äänestysalueet, joila persut olivat suurin puolue, oli erittän paljon maahanmuuttajia.


No mitäs tuolta sitten selviää. Katsoppas vaan, siellä Kalliossa on kovin paljon punaista ja jokunen melko sininenkin piste. Tuo Kallion alueella oleva väriläiskähän on itse asiassa ylivoimaisesti värikkäämpi, kuin Malminkartanon päällä olevat väriläiskät. Toisin sanoen, Kalliossa asuukin Vihreiden seurana paljon enemmän mamuja, kuin mitä Malminkartanossa asuu persujen seurana.

Nin, ja siitäkö oli kysymys? Noin 60 pinnaa Kallion äänestäjistä on suvakkipuolueiden kannattajia ja vieraskielisten osuus noin 8%. Kuinka parusujen kannatus samalla alueella kumoa edellä mäinitut luvut?



Myth Busted.

Ei vaan MOT - omien lukujesi tukemana.


Jos nyt kutenkin palattaisiin alkuperäisiin väittämiin, joihin rehellinnen suomalainen mies voi väittömästi ja helposti vastata kyllä tai ei:

Ovatko ne kaupunginosat, joissa Vihreät olivat suurin puolue, pääsääntöisesti sellaisia, joissa asuu vähän vieraskielisiä?

Oliko PS viime vaaleissa suurin puolue sellaisilla Helsingin alueilla, joilla vieraskielisten osuus väestöstä on Helsingin mittakaavassa suuri tai erittäin suuri?


Jos vastaat kumpaankaan kysymykseen muuten kuin kyllä tai ei, niin katson vastauksen olevan kannaltani myönteinen. Jos vastaat ei, tai kirjoitat novellin, niin minulla lienee oikeus odottaa tilastoihin perustuvia vasta-argumenntteja.

Jos edellä mainiuttujen asioiden vaatiminen on minun kirjoittamani mukaan perusteetonta, tee se ennen vastaamista. Poliitis- ja aatesävytteiset jargonit (olit sitten kommari tai lahtari) tulkitaan luovuttamiseksi.

Ole hyvä.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos nyt kutenkin palattaisiin alkuperäisiin väittämiin, joihin rehellinnen suomalainen mies voi väittömästi ja helposti vastata kyllä tai ei:

Ovatko ne kaupunginosat, joissa Vihreät olivat suurin puolue, pääsääntöisesti sellaisia, joissa asuu vähän vieraskielisiä?

Oliko PS viime vaaleissa suurin puolue sellaisilla Helsingin alueilla, joilla vieraskielisten osuus väestöstä on Helsingin mittakaavassa suuri tai erittäin suuri?
Malminkartano, pinta-ala 2,26 km² (lähde: Malminkartano – Wikipedia
Vieraskielisten määrä 1624 henkeä (lähde: Pääkaupunkiseudun Palvelukartta
"Mamutiheys": 718,6 vieraskielistä/km²

Kivikko, pinta-ala 2,84 km² (lähde: Kivikko – Wikipedia )
Vieraskielisten määrä 1326 henkeä (lähde: Pääkaupunkiseudun Palvelukartta )
"Mamutiheys": 466,9 vieraskielistä/km²

Jakomäki, pinta-ala 1,92 km² (lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Jakomäki )
Vieraskielisten määrä 1334 henkeä (lähde: Pääkaupunkiseudun Palvelukartta )
"Mamutiheys": 694,8 vieraskielistä/km²

Kallio, pinta-ala 1,06 km² (lähde: Kallio (Helsinki) – Wikipedia )
Vieraskielisten määrä 1415 henkeä (lähde: Pääkaupunkiseudun Palvelukartta )
"Mamutiheys": 1334,9 vieraskielistä/km² !

Roihuvuori, pinta-ala 1,53 km² (lähde: Roihuvuori – Wikipedia )
Vieraskielisten määrä 1218 henkeä (lähde: Pääkaupunkiseudun Palvelukartta )
"Mamutiheys": 796,1 vieraskielistä/km²

Alppiharju, pinta-ala 0,91 km² (lähde: Alppiharju – Wikipedia )
Vieraskielisten määrä 998 henkeä (lähde: Pääkaupunkiseudun Palvelukartta )
"Mamutiheys": 1096,7 vieraskielistä/km²

Palvelukartasta näet vieraskielisten määrät, kun oikealla olevasta valikosta valitset väestötiedot kohtaan "muunkieliset" ja viet kursorin haluamaasi kohtaan.

Myth revisited, Myth Busted
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Malminkartano, pinta-ala 2,26 km² (lähde: Malminkartano – Wikipedia
Vieraskielisten määrä 1624 henkeä (lähde: Pääkaupunkiseudun Palvelukartta
"Mamutiheys": 718,6 vieraskielistä/km²

Kivikko, pinta-ala 2,84 km² (lähde: Kivikko – Wikipedia )
Vieraskielisten määrä 1326 henkeä (lähde: Pääkaupunkiseudun Palvelukartta )
"Mamutiheys": 466,9 vieraskielistä/km²

Jakomäki, pinta-ala 1,92 km² (lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Jakomäki )
Vieraskielisten määrä 1334 henkeä (lähde: Pääkaupunkiseudun Palvelukartta )
"Mamutiheys": 694,8 vieraskielistä/km²

Kallio, pinta-ala 1,06 km² (lähde: Kallio (Helsinki) – Wikipedia )
Vieraskielisten määrä 1415 henkeä (lähde: Pääkaupunkiseudun Palvelukartta )
"Mamutiheys": 1334,9 vieraskielistä/km² !

Roihuvuori, pinta-ala 1,53 km² (lähde: Roihuvuori – Wikipedia )
Vieraskielisten määrä 1218 henkeä (lähde: Pääkaupunkiseudun Palvelukartta )
"Mamutiheys": 796,1 vieraskielistä/km²

Alppiharju, pinta-ala 0,91 km² (lähde: Alppiharju – Wikipedia )
Vieraskielisten määrä 998 henkeä (lähde: Pääkaupunkiseudun Palvelukartta )
"Mamutiheys": 1096,7 vieraskielistä/km²

Palvelukartasta näet vieraskielisten määrät, kun oikealla olevasta valikosta valitset väestötiedot kohtaan "muunkieliset" ja viet kursorin haluamaasi kohtaan.

Myth revisited, Myth Busted

Kun ei onnistu, niin ei onnistu

Jos vastaat kumpaankaan kysymykseen muuten kuin kyllä tai ei, niin katson vastauksen olevan kannaltani myönteinen.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Välikommenttina: ketään ei kiinnosta vieraskieliset/neliökilometri, vaan vieraskielisten osuus väestöstä... Tämähän meillä oli laskettuna suoraan HS:n toimesta, joten mennään sillä.

Jatkakaa.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Välikommenttina: ketään ei kiinnosta vieraskieliset/neliökilometri, vaan vieraskielisten osuus väestöstä... Tämähän meillä oli laskettuna suoraan HS:n toimesta, joten mennään sillä.

Jatkakaa.
Se oli vain tuollainen bonus, että saadaan vähän mittakaavaa, kun alueet ovat niin erilaisia. Siinä alkuperäisiessä viestissä Geezer kirjoitti ihan noista mamujen kappalemääristä, eikä mistään suhteista.

"Pikaisella vilkaisulla näyttäisi olevan niin, että alueet, joilla persut ovat suurin puolue, on erittäin paljon maahanmuuttajia. Vastaavasti niissä osissa Helsinkiä, joissa Vihreät keräsivät eniten ääniä, on vähän tai erittäin vähän monitulttuurista rikkautta."

Monikulttuurinen rikkaus näyttää olevan vihreiden menestysalueilla ainakin paljon tiheämmässä, vai kuinka?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Sinähän jatkoit lausetta näin: "Jos vastaat ei, tai kirjoitat novellin, niin minulla lienee oikeus odottaa tilastoihin perustuvia vasta-argumenntteja."

Siinä ne tilastot on edellisessä viestissäni.

Mikään noista tilastoista ei vastaa sinulle esitteyihin suoriin kysymyksiin, joihin on helppo vastata kyllä tai ei

"Ovatko ne kaupunginosat, joissa Vihreät olivat suurin puolue, pääsääntöisesti sellaisia, joissa asuu vähän vieraskielisiä?

Oliko PS viime vaaleissa suurin puolue sellaisilla Helsingin alueilla, joilla vieraskielisten osuus väestöstä on Helsingin mittakaavassa suuri tai erittäin suuri?"


Yritä uudestaan.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se oli vain tuollainen bonus, että saadaan vähän mittakaavaa, kun alueet ovat niin erilaisia. Siinä alkuperäisiessä viestissä Geezer kirjoitti ihan noista mamujen kappalemääristä, eikä mistään suhteista.

"Pikaisella vilkaisulla näyttäisi olevan niin, että alueet, joilla persut ovat suurin puolue, on erittäin paljon maahanmuuttajia. Vastaavasti niissä osissa Helsinkiä, joissa Vihreät keräsivät eniten ääniä, on vähän tai erittäin vähän monitulttuurista rikkautta."

Monikulttuurinen rikkaus näyttää olevan vihreiden menestysalueilla ainakin paljon tiheämmässä, vai kuinka?

Jos tuo lainaamasi oli se "alkuperäinen viesti", niin ei siinä kyllä erikseen mainita kappalemäärää. Itse tulkitsisin, että tuossa tarkoitetaan nimenomaan suhdetta.

Jälkimmäiseen kysymykseen en osaa ottaa kantaa, kun en ole 1) ottanut itse selvää, 2) seurannut niin tarkkaan keskusteluanne, jotta voisin siitä jotain päätellä. Asian selvittämiseksi käyttäisin aiemmin mainittua hesarin "palvelua" ja vaalidataa. Tässä asiassa hölmökin ymmärtää, että suhteellisuus ratkaisee, ja nimenomaan maahanmuuttajat/alueen väestö.

Pientä epäselkeyttä voi aiheuttaa tuo vieraskieliset/maahanmuuttajat. En ole asiaa tarkemmin ajatellut, mutta voisiko näillä olla relevantti ero asian kannalta?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tuo lainaamasi oli se "alkuperäinen viesti", niin ei siinä kyllä erikseen mainita kappalemäärää. Itse tulkitsisin, että tuossa tarkoitetaan nimenomaan suhdetta.
Eiköhän tuo ole ihan arkijärjellä ymmärrettävissä.

-Oliko siellä Tampereella pelissä paljon hifk:n katsojia?
-Joo, niitä oli yli tuhat!
-No mä kyllä tarkotin, että mikä oli hifk-fanien suhde tapparafaneihin.

Ei oikein kuulosta järkevältä, vai mitä? Tässä suora toinen suora lainaus Geezeriltä: "Punavihreä kupla sijaitsee vain kivenheiton päässä Itä-Pasilasta. eli Kalliossa, jossa kommarihipeillä on yli 60%:n kannatus, missä heidän seuranaan majailee kourallinen virolaisia ja venäläisiä viina- ja pilleritrokareita."

Kuten nähdään, Geezer oikeasti kuvittelee, että Kalliossa asuu vain kourallinen mamuja. Todellisuudessahan niitä asuu siellä paljon. Toki siellä asuu myös paljon kantasuomalaisia, mutta ei se mitenkään vähennä mamujen määrää.

Pientä epäselkeyttä voi aiheuttaa tuo vieraskieliset/maahanmuuttajat. En ole asiaa tarkemmin ajatellut, mutta voisiko näillä olla relevantti ero asian kannalta?
Vieraskielisyydestä löytää helpommin tilastodataa. Ei siinä sen kummempaa. Jos löydät jostain tilastoidut maahanmuuttajamäärät kaupunginosittain, niin laita kehiin vaan. Tällaiseen lätinään noiden vieraskielisten tarkkuus riittänee.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Jos tuo lainaamasi oli se "alkuperäinen viesti", niin ei siinä kyllä erikseen mainita kappalemäärää. Itse tulkitsisin, että tuossa tarkoitetaan nimenomaan suhdetta.

Ei tässä ole kyse suhtellisudesta, vaan absoluuttisista luvuista. Persut olivat kolmen vahvasti mamutetun äänestysalueen suurin puolue ja nmimerkki Anssi #5 on jopa itse nimennyt ne.

Mitä vihreiden menestykseen (suurin puolue) lukuisilla vähän mamutetuilla alueilla, samainen nimimerkki yrittää kumota väitteen sillä perusteella, että on kaksi monikulttuurista äänestysaluetta, joissa Vihreät ovat suurin puolue. Yhtä hyvin voisi väittää, ettei Ilveksellä ole eniten suomen mestaruuksia, koska RU-38:lla, Viipurin Reippaalla ja neljällä muullakin juokkueella on yksi mestaruus.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yritä uudestaan.
Älä viitti kiemurrella, data on annettu, ja sun teoria on lytätty. Vaihtoehtoisesti osoita virheet, puutteet tms mun viestistä.

Mä olen osoittanut, että esim Kalliossa on mamuja enemmän kuin Kivikossa. Olen myös osoittanut, että Kalliossa on paljon enemmän mamuja, kuin väittämäsi " kourallinen virolaisia ja venäläisiä viina- ja pilleritrokareita."

Ei mulla ole kiinostusta lähteä vääntämään siitä, onko nuo määrät paljon vai vähän.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Kuten nähdään, Geezer oikeasti kuvittelee, että Kalliossa asuu vain kourallinen mamuja. Todellisuudessahan niitä asuu siellä paljon. Toki siellä asuu myös paljon kantasuomalaisia, mutta ei se mitenkään vähennä mamujen määrää.

En minä mitään kuvittele, vaan nojaan tässä Hesariin, jonka mukaan kallion peruspriin asukkaista vain 8% on vieraskielisiä.
http://www.hs.fi/kaupunki/a1414298338550
http://www.hs.fi/kaupunki/a1414298338550

Sen on pakko olla vähän, koska Malminkartanon 20% ei sinun mukaasi ole paljon.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Älä viitti kiemurrella, data on annettu, ja sun teoria on lytätty. Vaihtoehtoisesti osoita virheet, puutteet tms mun viestistä.

Mä olen osoittanut, että esim Kalliossa on mamuja enemmän kuin Kivikossa. Olen myös osoittanut, että Kalliossa on paljon enemmän mamuja, kuin väittämäsi " kourallinen virolaisia ja venäläisiä viina- ja pilleritrokareita."

Ei mulla ole kiinostusta lähteä vääntämään siitä, onko nuo määrät paljon vai vähän.

Eihän näillä ole mitään tekemistä alkuperäisten väitteiden kanssa. Mitäs jos vastaisit noihin kahteen kysymykseen kyllä tai ei, ja palataan sitten Kontulan Persuihin, Kivikon Vihreisiin ja Kallion viinatrokareihin.

Voit tietysti nostaa hanskat pystyyn ja kertoa, ettet kykene vastaamaan niihin, mutta sekin olisi reilua sanoa suoraan.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En minä mitään kuvittele, vaan nojaan tässä Hesariin, jonka mukaan kallion peruspriin asukkaista vain 8% on vieraskielisiä.
Sulla on vissin jäänyt peruskoulun prosenttilaskutunnit väliin. Mamuja on paljon siellä vihreiden menestysalueilla. Muillakin, kuin noilla listaamillani. Esim Pasilassa ja Viikissä saattaa olla vielä enemmän. En mä noita kaikkia vihreiden alueita jaksa listata. Ei tästä kuitenkaan palkkaa makseta. Siellä Kalliossa voi olla mamuja 8%, mutta kun siellä Kalliossa asuu sellaiset parikymmentätuhatta asukasta, niin se 8% siitä paristakymmenestätuhennesta tekee aika paljon ihmisiä.

Rautalankaa:
Alueella A asuu 200 mamua ja 800 kantasuomalaista. Mamujen määrä on 20% väestöstä.
Alueella B asuu 200 mamua ja 1800 kantasuomalaista. Mamujen määrä on 10% väestöstä.
A:n mamumäärä on siis 20% ja B:n 10%, mutta kuitenkin molemmilla alueilla on yhtä monta mamua. Eikös olekin huimaa!
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Älä viitti kiemurrella, data on annettu, ja sun teoria on lytätty. Vaihtoehtoisesti osoita virheet, puutteet tms mun viestistä..

Puute on selkeä. Et vastaa kysymykseen. Aivan yhtä hyvin olisit voida yrittää kumota nuo kaksi vätettä totemuksella "Ei pidä paikkaansa, koska koiralla on neljä jalkaa" - mikä yleensä pitääkin kutinsa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mielenkiintoista. Mä olen ennenkin törmännyt ihmisiin, jotka ei pysty myöntämään virheitään, mutta sä taidat olla kyllä kaikista pahin tapaus tällä saralla..

Hehe, tää oli aika hyvä. Anssi, nyt olis taas jälleen kerran aika myöntää että vihkoon meni. Tämä on sinulle ollut aika vaikeata perinteisesti. Tässä on nyt sinulle useamman nimimerkin toimesta näytetty väitteesi vääräksi.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Sulla on vissin jäänyt peruskoulun prosenttilaskutunnit väliin.

Tuon Hesarin sivun antamilla luvuilla ja minun laskutaidollani ei ole yhteyttä.

Mamuja on paljon siellä vihreiden menestysalueilla. Muillakin, kuin noilla listaamillani. Esim Pasilassa ja Viikissä saattaa olla vielä enemmän. En mä noita kaikkia vihreiden alueita jaksa listata. Ei tästä kuitenkaan palkkaa makseta. Siellä Kalliossa voi olla mamuja 8%, mutta kun siellä Kalliossa asuu sellaiset parikymmentätuhatta asukasta, niin se 8% siitä paristakymmenestätuhennesta tekee aika paljon ihmisiä.

Rautalankaa:
Alueella A asuu 200 mamua ja 800 kantasuomalaista. Mamujen määrä on 20% väestöstä.
Alueella B asuu 200 mamua ja 1800 kantasuomalaista. Mamujen määrä on 10% väestöstä.
A:n mamumäärä on siis 20% ja B:n 10%, mutta kuitenkin molemmilla alueilla on yhtä monta mamua. Eikös olekin huimaa!

Tästä jatkuvasti vuodatuksesta ei voi vetää muuta johtopäätöstä kuin, että joko et ymmärrä kysymyksiä tai et kykene/halua vasta niihin.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tässä ole kyse suhtellisudesta, vaan absoluuttisista luvuista.
Kuten huomaat, @Runtulin , se todellakin on noin pihalla.
Se ei todellakaan ymmärrä, että 10% isosta määrästä voi olla isompi, kuin 20% pienestä määrästä.
Se on ilmeisesti niitä miehiä, jotka ottaa potista mielummin viidesosan, kuin kolmasosan
Se ei siis ihan aidosti pysty sisäistämään, että Kalliossa oli 2013 marraskuussa 1415 vieraskielistä ja Kivikossa oli samaan aikaan 1326 vieraskielistä.
Se ei ymmärrä, vaikka olen jo rautalangasta vääntänyt.
Se luulee vieläkin, että Kalliossa on vain kourallinen mamuja.
Se ei vaan ymmärrä.
Minkäs teet.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Kuten huomaat, @Runtulin , se todellakin on noin pihalla.
Se ei todellakaan ymmärrä, että 10% isosta määrästä voi olla isompi, kuin 20% pienestä määrästä.
Se on ilmeisesti niitä miehiä, jotka ottaa potista mielummin viidesosan, kuin kolmasosan
Se ei siis ihan aidosti pysty sisäistämään, että Kalliossa oli 2013 marraskuussa 1415 vieraskielistä ja Kivikossa oli samaan aikaan 1326 vieraskielistä.
Se ei ymmärrä, vaikka olen jo rautalangasta vääntänyt.
Se luulee vieläkin, että Kalliossa on vain kourallinen mamuja.
Se ei vaan ymmärrä.
Minkäs teet.

Tätä ei voi tulkita muuksi kuin luovuttamiseksi, koska kieltäydyt vastaamasta noihin kahteen kysymkseen.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Kantsii ottaa huomioon, että tuo tilastoitu "ulkomaalaisten" tai "vieraskielisten" osuus kokonaisväestöstä ei välttämättä ole aina kaikista relevantein tilasto, jos haetaan korrelaatiota PS:n kannatuksen ja maahanmuuttajien suhteellisen populaation välillä tietyllä alueella.

Hypoteesi voisi olla, että maahanmuuttovastaisuutta (ja siten PS:n kannatusta) lisää nimenomaan ne maahanmuuttajaryhmät, joiden keskuudessa rikollisuus, jengiytyminen ja työttömyys ovat korkeimpia. Äkkiseltään voisi kuvitella, että Kalliossa asuu suhteellisesti enemmän esim. vaihto-opiskelijoita tai työssäkäyviä länsimaisia maahanmuuttajia, kuin vaikkapa Itä-Helsingissä (huom. tämä on mutu, ei tilastotieto). Heidät kuitenkin tilastoidaan ulkomaalaisiksi ja/tai vieraskielisiksi. Näin ollen tilastot eri kaupunginosien välillä eivät välttämättä ole suoraan verrannollisia. Voi toki toimia myös toiseen suuntaan.

Toisaalta sitten pitää ottaa huomioon, että jos ja kun ulkomaalaistaustaisten osuus jollakin alueella on tuo 20-25%, niin sillä pitäisi olla jo jonkinlaista merkitystä äänestystulokseen käänteisesti. Eli lisätä maahanmuuttajataustaisten suosimien puolueiden kannatusta, ja vastaavasti pienentää myös perussuomalaisten potentiaalista kannattajakuntaa. Toki heidän äänestysprosenttinsa lienee melko alhainen, joten vaikutus ei ehkä ole niin suuri, kuin voisi olettaa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ovatko ne kaupunginosat, joissa Vihreät olivat suurin puolue, pääsäänOliko PS viime vaaleissa suurin puolue sellaisilla Helsingin alueilla, joilla vieraskielisten osuus väestöstä on Helsingin mittakaavassa suuri tai erittäin suuri
Tässähän sä jätät faktojen todentamisen muiden harteille vaikka väite on sinun. Sait sitten esimerkin omalta asuinalueeltani ja suu meni taas väärään. Jos sulla on jotain faktaa väitteidesi takana niiin todenna se. Esimerkiksi annoin Itä-Pasilan, mutta VISVAN osuus ei ollut mieletäsi riittävä vaikka sinun määritteleminen tekijöiden perusteella se on yli 50 pinnaaa. Ihan kun sun aivopierujen todentaminen olisi muoden vastuulla kuten on heidän väittämienkin. Sääliksi käy.

Eikös perusnatsien pitäisi juhlia myös Itä-Pasilassa? Ehkä se oma kuplasi on vain puhki.
 
Viimeksi muokattu:

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Tässähän sä jätät faktojen todentamisen muiden harteille vaikka väite on sinun. Sait sitten esimerkin omalta asuinalueeltani ja suu meni taas väärään. Jos sulla on botain faktaa väitteidesi takana niiin todenna se. Esimerkiksi annoin Itä-Pasilan, mutta VISVAN osuus ei ollut mieledtäsi riittävä vaikka sibun määritteleminen tekijöiden perusteella se on ylo 50 pinnaaa. Ihan kun sun aivopierujen todentaminen olisi muoden vastuulla kuteb on heidän väittämienkin. Sääliksi käy.

Et mitä ilmeisimmin ole seurannut keskustelua alusta asti, joten kokeillaan osaatko sinä vastata näihin kahteen kysymykseen kyllä tai ei.

"Ovatko ne kaupunginosat, joissa Vihreät olivat suurin puolue, pääsääntöisesti sellaisia, joissa asuu vähän vieraskielisiä?

"Oliko PS viime vaaleissa suurin puolue sellaisilla Helsingin alueilla, joilla vieraskielisten osuus väestöstä on Helsingin mittakaavassa suuri tai erittäin suuri?"


Vastaa vain kyllä tai ei. Ilman todistustaakkaa. Mennään faktoihin vasta sitten jos näkemyksemme eroavat. Anssi #5 ei toistaiseksi suoriutunut tästä ensimmäisestä vaiheesta, vaan on loikannut suoraan tilastoihin, jotka eivät suoranaisesti liity näihin kysymyksiin.

Kyllä tai ei siis riittää. Helppoa, eikö vaan?

Eikös perusnatsien pitäisi juhlia myös Itä-Pasilassa?

En ole esittänyt sellaista väitettä, jonka pohjalta tämä kysymys olisi perusteltu.

Ehkä se oma kuplasi on vain puhki.

Minun kuplassani on varsin niukasti persuja, hyvin vähän mamuja ja vielä vähemmän viherkommareita.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein

"Ovatko ne kaupunginosat, joissa Vihreät olivat suurin puolue, pääsääntöisesti sellaisia, joissa asuu vähän vieraskielisiä?

"Oliko PS viime vaaleissa suurin puolue sellaisilla Helsingin alueilla, joilla vieraskielisten osuus väestöstä on Helsingin mittakaavassa suuri tai erittäin suuri?"

Vastataan nyt sitten vaikka, ei. Nyt kai saadan ne faktat pöytään.

.

Minun kuplassani on varsin niukasti persuja, hyvin vähän mamuja ja vielä vähemmän viherkommareita.

Ei vittu meil sama. Yhtäkään kommaria en tunne ja uskon eläväni leveämmin kuin sinä
 
Viimeksi muokattu:

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Vastataan myt sitten vaikka, ei. Nyt kai saadan ne faktat pöytään.

.



Minun kuplassani on varsin niukasti persuja, hyvin vähän mamuja ja vielä vähemmän viherkommareita.
[/QUOTE]

Tottakai. Jälkimmäisen oikeaksi todistavat faktat löydät tästä ketjusta, sekä minun, että Anssi #5:n kirjoittamina, joten nappasit juuri itsellesi velvollisuuden todistaa, että me kumpikin olemme väärässä. Malminkartano A, Jakomäki ja Kivikko ovat kaikki aanestysalueita, joissa persut ovat suurin puolue ja kyseisten seutujen mamutusaste on vähintään 20%, Kivikossa ja Jakomäessä menee 25% puhki.

Ensimmäiseen liittyviin tilastoihin ei ole kukaan vielä tartunutkaan, joten minä voin kyllä käydä niiden kimppuun. Tätä saat tosin odottaa huomiseen, koska luukut eivät meinaa enää pysyä auki. Tässä kuitenkin pari kuvaa, joiden perustella olen näkemyseni luonut.

http://www.hs.fi/kaupunki/a1414298338550


https://paikkatietojumala.files.wordpress.com/2015/04/suurimmat_hki2.jpg

Jos osoittautuu, että olen väärässä tulen sen myös rehellisenä lahtarina myöntämään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös